Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi pikku vinkki välttää korona. Todella tärkeä, joka unohtuu monilta!!!

Vierailija
03.02.2022 |

Ethän lääpi puhelintasi ilman, että desinfioit kätesi?
Töissä moni räpeltää omaa puhelintaan desinfoimatta käsiään.
Sitten, kun illalla kotona syö ja taas puhelin kädessä niin tartunta satavarma viimeistään tuossa kohtaa.
Tietysti aina ei ole mahdollista, mutta suosittelen oikeasti. Muuten olen elänyt aika huolettomasti noudattaen kyllä turvarajoituksia, mutta pysynyt terveenä, vaikka liikun paljonkin ihmisten ilmoilla.
Varmasti suurinosa tartunnoista tulee maskia käyttäville älypuhelimen kautta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysilman kautta, huomattavasti vähemmän pinnoilta.

Vierailija
2/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi pikku vinkki,älä käy missään,pysy kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava peukku! 👍 Vaikutat hyvin ja järkevästi suhtautuvalta. Olen miettinyt samaa, kun sitä älypuhelinta saastutetaan ensin julkisessa, sitten kaupassa, töissä/koulussa ja syödään sen kanssa kotona. Moni ei edes älyä tuota!!

Vierailija
4/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesi auttaa vain siinä tilanteessa että tungen sen sormen nenään siinä selailun aikana.

Vierailija
5/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtava peukku! 👍 Vaikutat hyvin ja järkevästi suhtautuvalta. Olen miettinyt samaa, kun sitä älypuhelinta saastutetaan ensin julkisessa, sitten kaupassa, töissä/koulussa ja syödään sen kanssa kotona. Moni ei edes älyä tuota!!

Moniko syö älypuhelimen kanssa? 

Mitenkä se älypuhelin muuten putsataan? Itse pyyhin joskus käsidesillä ja sehän meni aivan sekaisin, joku sanoi, että se käsidesi tekee siihen jonkun kalvon pintaan ja voi myös vahingoittaa pysyvästi näyttöä. Olen sen jälkeen hinkkaillut sitä kostealla mikrokuituliinalla välillä, mutta auttaako se mitään, vai onko sillä vain placebovaikutus?

Vierailija
6/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole se puhelin juurtunut käteen🤣 Se saattaa jopa jää autoon kun menen kauppaan. Ja ruokapöytään sillä ei ole mitään asiaa.

Vierailija
7/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski toimii jos on kokoajan naamalla , osa poistaa esim. kahvittelun takia kokouksissa , kaupassa jne.  Mutta luulevat käyttävänsä maskia ja ihmettelevät mistä tuli . Ja maski pitää laittaa ulkona mennessä sisätiloihin .

Vierailija
8/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tarttuu lähes pelkästään hengitysilmasta. Ei hyödytä desinfioida pintoja, tärkeämpää on käyttää maskia ja ylläpitää sisätiloissa tehokasta tuuletusta.

Vierailija
9/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sen ilmeisesti junasta, bussista tai ruokakaupasta. Maskia olen pitänyt koko ajan. Tosin olen lääppinyt puhelintakin kieltämättä.

T. Just kotitestistä positiivisen tuloksen saanut

Vierailija
10/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maski toimii jos on kokoajan naamalla , osa poistaa esim. kahvittelun takia kokouksissa , kaupassa jne.  Mutta luulevat käyttävänsä maskia ja ihmettelevät mistä tuli . Ja maski pitää laittaa ulkona mennessä sisätiloihin .

Juuri näin. Paras keino on käyttää maskia aina ja kaillialla sekä tarvittaessa muistuttaa, että myös kaikki muut käyttävät.

Vierailija
11/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain sen ilmeisesti junasta, bussista tai ruokakaupasta. Maskia olen pitänyt koko ajan. Tosin olen lääppinyt puhelintakin kieltämättä.

Jatkan vielä: käytin sellaista vähän löysää kirurginmaskia (sivuilta ja ylhäältä pääsee ilmaa) ja aika usein olen käyttänyt sitä kertakäyttömaskia uudelleenkin eli en ihan oppikirjan mukaisesti ole käyttänyt.

T. Sama

Vierailija
12/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koronaa odotellessa. En ole 2 vuoteen desinfioinut yhtään mitään.

Vierailija
13/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen voi desinfioida esim. savetilla tai desinfiointiliinalla. Olen ennen koronaakin aina pyyhkinyt puhelimen pinnat joka puolelta.

Vierailija
14/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä minun naamalla, en ole kokoajien kanssa tekemisissä.

Kuinka onnistuu kahvittelu maski naamalla?

Vierailija
15/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä vinkki on myös, että älä oo missään tekemisissä päiväkoti- tai kouluikäisten lastesi kanssa. 🙄

Vierailija
16/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla varmaan riitti se, että asun paikassa, jossa sitä on paljon liikkeellä just nyt. Kuten sanottu, omikron tarttuu niin herkästi, että käytännössä kaikki saavat sen. Mutta siis yllättävän rankka tauti tämä on, kun muistuttaa influenssaa kuumeineen ja lihaskipuineen. Mut on jopa rokotettu kahdesti, mutta viimeisimmästä rokotuksesta on pian 6kk. Positiivinen asia on se, että näinkin kauan kesti, ennen kuin sen sai.

Vierailija
17/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatartuntaa ei voida välttää, mikäli työnantajat (eli käytännössä hallitus) pakottaa ruuhkajuniin ja toimistoille. Nyt on tahallaan tartuttamisen meininki.

Vierailija
18/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla varmaan riitti se, että asun paikassa, jossa sitä on paljon liikkeellä just nyt. Kuten sanottu, omikron tarttuu niin herkästi, että käytännössä kaikki saavat sen. Mutta siis yllättävän rankka tauti tämä on, kun muistuttaa influenssaa kuumeineen ja lihaskipuineen. Mut on jopa rokotettu kahdesti, mutta viimeisimmästä rokotuksesta on pian 6kk. Positiivinen asia on se, että näinkin kauan kesti, ennen kuin sen sai.

Tunnen monta omikronin sairastanutta, ja kukaan heistä ei ole kertonut sen olleen sellainen ”pikkunuha” kuin yleinen narratiivi sen kuvaa olevan.

Vierailija
19/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten huomaat kävit huolimattomaksi ja siinä on lopputulos. Tartunta.

Vierailija
20/41 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta omikronin sairastanutta, ja kukaan heistä ei ole kertonut sen olleen sellainen ”pikkunuha” kuin yleinen narratiivi sen kuvaa olevan.

Ei ole tosiaan. Ihan hirveä tauti, vaikka rokotuksia pohjalla (tosin puoli vuotta sitten se uusin). Mulla on se just nyt päällä ja tein just äsken kotitestin. Oon edelleen kuumeessa, mutta tuntuisi olevan paranemaan päin (3 pvää takana ja pari tuntia ennen Panadolin ottamista oli edelleen kuumetta 38,3 astetta). Tosin näissähän voi tulla se pahenemisvaihe noin viikon kuluttua alkamisesta.

T. Sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi