Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kieltää isyyden

Vierailija
10.06.2015 |

Mitä mieltä olette kun äiti on kieltänyt lapsen isyyden? Mun mielestä erittäin itsekästä. Isä on kunnollinen töissä käyvä mies. Mitään pätevää syytä kieltoon ei ole. Ap

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 07:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 07:54"]

Höpöhöpö, äiti ei isyyden selvitystä voi kieltää, jos mies tietää olevansa isä ja itse vaatii isyyden vahvistamista. Nyt hopi hopi lastenvalvojaan yhteys.

[/quote]

kyllä vielä nykylain mukaan voi kieltää selvityksen. Mutta lakia ollaan muuttamassa.

[/quote]

Ainoastaan aviolapsen isyyden tunnustamisen voi estää.

Vierailija
22/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, äiti ei isyyden selvitystä voi kieltää, jos mies tietää olevansa isä ja itse vaatii isyyden vahvistamista. Nyt hopi hopi lastenvalvojaan yhteys.

[/quote]

kyllä vielä nykylain mukaan voi kieltää selvityksen. Mutta lakia ollaan muuttamassa.

[/quote]

Kun EI VOI! Älkää jakako väärää tietoa!! Ainoa poikkeus on avioliitossa syntyneet lapset, jolloin lapsi merkitään automaattisesti aviomiehen nimiin. Jos nainen ei ole aviossa ja joku mies menee vaatimaan isyyden selvitystä ja sanoo olevansa lapsen isä, silloin se tehdään, ihan sama mitä äiti sanoo.

Tiedän 100-varmaksi, koska olen ollut tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä nyt netistä asiaa tutkin niin äiti voi kieltää ja miehelle saattaa tulla kuluja sitten oikeudenkäynnistä.. Ap

Vierailija
24/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:02"]

[/quote]

[/quote]

Kun EI VOI! Älkää jakako väärää tietoa!! Ainoa poikkeus on avioliitossa syntyneet lapset, jolloin lapsi merkitään automaattisesti aviomiehen nimiin. Jos nainen ei ole aviossa ja joku mies menee vaatimaan isyyden selvitystä ja sanoo olevansa lapsen isä, silloin se tehdään, ihan sama mitä äiti sanoo.

[/quote]

Olitko tilanteessa miehenä, vai mulkkuna äitinä, joka halusi estää isyyden vahvistamisen?

Vierailija
25/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 07:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Miten asia päättyi? Oliko jotain oikeudenkäyntiä tai muuta? Kerro lisää niin voin auttaa ystävää. Ap

Vierailija
26/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olitko tilanteessa miehenä, vai mulkkuna äitinä, joka halusi estää isyyden vahvistamisen?

[/quote]

Mietipä sitä :D

Vierailija
27/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä nyt netistä asiaa tutkin niin äiti voi kieltää ja miehelle saattaa tulla kuluja sitten oikeudenkäynnistä.. Ap

[/quote]

Ei siinä tarvitse mennä oikeuteen asti ollenkaan. Oikeus on viimesijainen isyyden vahvistamiskeino, mutta sinne asti meneminen on täysin turhaa tässä tilanteessa, koska nykyään riittävä näyttö saadaan dna-testillä, jolloin maistraatti voi vahvistaa isyyden suoraan kun siitä on riittävä näyttö.

Ja mies voi laittaa asian vireille ottamalla lastenvalvojaan yhteyttä käsittääkseni.

Vierailija
28/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:02"]

[/quote]

Ei siinä tarvitse mennä oikeuteen asti ollenkaan. Oikeus on viimesijainen isyyden vahvistamiskeino, mutta sinne asti meneminen on täysin turhaa tässä tilanteessa, koska nykyään riittävä näyttö saadaan dna-testillä, jolloin maistraatti voi vahvistaa isyyden suoraan kun siitä on riittävä näyttö.

Ja mies voi laittaa asian vireille ottamalla lastenvalvojaan yhteyttä käsittääkseni.
[/quote]
Kiitos, hyvä tietää! Ap

Vierailija
29/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joko olet lukenut väärää tietoa, tai tulkinnut lukemasi väärin. Ei muuta kuin soittoa lastenvalvojalle, hän osaa kertoa miten toimia.

Vierailija
30/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkeuteen mennään vasta sitten, jos maistraatti ei syystä tai toisesta hyväksy isyyden tunnustamista mieheltä, joka haluaa sen tehdä. Koska miehellä on oikeus äidin tahdosta riippumatta lapsi tunnustaa, ja riittävä näyttö saadaan helposti(enää ei vertailla kalloja kuten 70-luvulla), niin en näkisi mitään syytä miksei maistraatti vahvistaisi isyyttä.

Oikeuteen mennään yleensä, jos lapsi itse vanhempana ajaa kannetta.

Vierailija
31/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No voivoi. Jos tulee kuluja oikeudenkäynnistä, niin kannattaa varmaan luopua lapsesta sitten. 

Sano sille kaverillesi, että selvittää asian ja päättää sitten ihan itse mitä tekee. Tämä asia on oikeasti isän, äidin ja heidän lapsensa välinen, eikä kuulu sulle kai ollenkaan. Ellet ole kys. miehen vaimo ja miehen uusi lapsi siksi mahdollinen teidän perheenne jäsen. 

Tietysti tässä voi olla taustalla sekin, että lapsen äiti on aviossa ja lapsi on merkitty hänen aviomiehensä lapseksi, eikä nainen halua sotkea biologista isää tilanteeseen? 

Pointti on kuitenkin se, että lapsi on tilanteeseen syytön, hän ei ole pyytänyt syntyä maailmaan ja hänellä on oikeus rakastaviin aikuisiin ympärillään. 

13

Vierailija
32/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:02"]

[/quote]

No voivoi. Jos tulee kuluja oikeudenkäynnistä, niin kannattaa varmaan luopua lapsesta sitten. 

Sano sille kaverillesi, että selvittää asian ja päättää sitten ihan itse mitä tekee. Tämä asia on oikeasti isän, äidin ja heidän lapsensa välinen, eikä kuulu sulle kai ollenkaan. Ellet ole kys. miehen vaimo ja miehen uusi lapsi siksi mahdollinen teidän perheenne jäsen. 

Tietysti tässä voi olla taustalla sekin, että lapsen äiti on aviossa ja lapsi on merkitty hänen aviomiehensä lapseksi, eikä nainen halua sotkea biologista isää tilanteeseen? 

Pointti on kuitenkin se, että lapsi on tilanteeseen syytön, hän ei ole pyytänyt syntyä maailmaan ja hänellä on oikeus rakastaviin aikuisiin ympärillään. 

13
[/quote]
Nainen ei ole naimissa. Ja ei kuulu mulle ja kyse olikin alunperin siitä että mitä mieltä ihmiset on siitä että ilman pätevää syytä kielletään isyys. Onko väärin että haluaa toista ihmistä auttaa? Ap

Vierailija
33/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi äiti saa kieltää yhden rakastavan aikuisen? Tai useamman rakastavan aikuisen ottaen huomioon miehen puolen suvun.

Vierailija
34/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen äiti on toiminut kuin on toiminut, hänellä ON pätevä syy. Se on sitten eri asia, että ap ei sitä syytä tiedä. Mutta eipä se ulkopuolisille kuulukaan.

Vierailija
35/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:25"]Jos lapsen äiti on toiminut kuin on toiminut, hänellä ON pätevä syy. Se on sitten eri asia, että ap ei sitä syytä tiedä. Mutta eipä se ulkopuolisille kuulukaan.
[/quote]
Mutta kun ei ole. Mies kysellyt monta kertaa että miksi ei saa isyyttä tunnustaa niin vastaukset on tyyliin että helmpompaa sulle kun ei tartte elatusmaksuja maksaa. Ap

Vierailija
36/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sä ap tässä tilanteessa oikein olet?

Jätä pari rauhaan ja anna selvittää asia keskenään. Se ei kuulu sulle tipan vertaa.

Ja jos ihminen tekee jotain, hänellä on siihen syy. Vaikka ei kertoisi sitä syytä kenellekään, edes tuolle tivaavalle miehelle.

Vierailija
37/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:25"]Jos lapsen äiti on toiminut kuin on toiminut, hänellä ON pätevä syy. Se on sitten eri asia, että ap ei sitä syytä tiedä. Mutta eipä se ulkopuolisille kuulukaan. [/quote] Mutta kun ei ole. Mies kysellyt monta kertaa että miksi ei saa isyyttä tunnustaa niin vastaukset on tyyliin että helmpompaa sulle kun ei tartte elatusmaksuja maksaa. Ap

[/quote]

Ei hänen tarvitse lupia kysellä, jos nainen ei kerran ole naimisissa.

Vierailija
38/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 08:35"]Kuka sä ap tässä tilanteessa oikein olet?

Jätä pari rauhaan ja anna selvittää asia keskenään. Se ei kuulu sulle tipan vertaa.

Ja jos ihminen tekee jotain, hänellä on siihen syy. Vaikka ei kertoisi sitä syytä kenellekään, edes tuolle tivaavalle miehelle.
[/quote]
Kyl mun mielestä miehellä oikeus tietää mikä on äidin motiivi.

Vierailija
39/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä lasta (vastasyntynyttä) ei voi noin vaan isä ottaa viikonlopuksi itselleen, vaan lapsi tarvii äitiinsä. 

JA voihan se olla että lapsen äiti tietää isästä jotakin mitä ap ei tiedä, esim jostakin väärinkäytöstä tai psyk jutusta...

Vierailija
40/53 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 10:35"]pientä lasta (vastasyntynyttä) ei voi noin vaan isä ottaa viikonlopuksi itselleen, vaan lapsi tarvii äitiinsä. 

JA voihan se olla että lapsen äiti tietää isästä jotakin mitä ap ei tiedä, esim jostakin väärinkäytöstä tai psyk jutusta...
[/quote]
Lapsi on jo vuoden vanha. Ap