Te, jotka ette vastaa tuntemattomiin numeroihin tai
muuten vaan epämääräisen näköisiin, sanon yhden sanan: kannattaisi!
Itse tein samaa ja jätin vastaamatta. Kuten eilen. Sitten sain päähäni selvittää numeron, josta minulle soitettiin.
Google antoi haulla jotain ulkomaalaisia numeroita ja englanniksi puhelunmyyjää tms.
No, soitin numeroon ja LAPSENI asioista soitettiin!!! Saimme kauan odotettuun paikkaan peruutusajan.
Nyt en jätä kyllä enää vastaamatta!!
Kommentit (49)
Vastaan aina, juurikin siitä syystä että voi koskea lapsia. Kolme lasta ja potentiaalisesti voivat soittaa koulusta, kouluterveydenhoitajalta, harrastuksista, hammaslääkäristä, mistä nyt vaan. Pakko vastata. Ennen lapsia en vastannut koskaan.
Ongelma on että puhelin on nykyään lähinnä roskaposti. Harvoin sinne mitään hyvää erehtyy. Lähinnä huijareita ja muita manipuloijia. Puhelimessa on vaikeampi pitää puolensa kuin vaikkapa sähköpostilla asioidessa ja se on ihan tosijuttu. Ei muuten mitään telemarkkinointia olisi olemassakaan ja työkkärikin olisi aikaa sitten siirtynyt sähköpostiin.
Miksi pitää soittaa, jos on oikeasti tärkeää asiaa? Miksi ei voi yksinkertaisesti laitta TEKSTIVIESTIÄ tai SÄHKÖPOSTIA.
Jos odotan jotain puhelua niin tietenkin vastaan, muuten oletan että soittaja jättää vastaajaan viestin jos on jotain oikeaa asiaa niin voin soittaa takaisin. Puhelinmyyjät eivät jätä, esim työpaikkaa tarjoavat jättävät.
Mun puhelin on tosi usein hiljaisella enkä edes huomaa kun joku soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia on tärkeä, voivat laittaa asiansa tekstiviestillä ja toisen numeron, johon soittaa, jos niin välttämättä haluavat pitää numeronsa tuntemattomana.
En vastaa tuntemattomat numerot. Laitakoon viestin. Minulla on suoramarkinoiti kielot,Maistraatissa myös kaikki kiellot osoten antamisesta.Puhelin numeroni sama asia.Jos joku haluaa numeroni esim. sukulainen,kysy toisilta ja jos jollain on. Kysy minulta saako antaa? Joten jakoo numeroita kenenkään ihmisen, ei pidä kysymättä antaa toisille.
Tekstistäsi päätellen äidinkielesi ei ole suomi?
Jos en odota puhelua joka voi tulla tuntemattomasta niin turha odottaa, että vastaan. Siis jos lukee yksityinen numero.
Ihan hyvin voi soitella numero näkyvillä niin vastaan varmemmin.
Ties kuka stalkkeri saattaa soitella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää soittaa, jos on oikeasti tärkeää asiaa? Miksi ei voi yksinkertaisesti laitta TEKSTIVIESTIÄ tai SÄHKÖPOSTIA.
Tai ihan postia, jos on oikeasti jotain TÄRKEÄÄ asiaa. 🙄
Toki jos oodottaa tärkeitä puheluita jostain syystä niin varmasti kaikki vastaavat.
Sen mahdollisen työantajan puhelinnumeron voi myös tallentaa kännykkään, niin silloin se ei ole enää tuntematon numeron. Samoin jos tilaa netistä tavaraa, niin sen firman puhelinnumero kannattaa tallentaa mikäli sieltä suunnalta on tarvetta ottaa yhteyttä.