Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette vastaa tuntemattomiin numeroihin tai

Vierailija
10.06.2015 |

muuten vaan epämääräisen näköisiin, sanon yhden sanan: kannattaisi!

Itse tein samaa ja jätin vastaamatta. Kuten eilen. Sitten sain päähäni selvittää numeron, josta minulle soitettiin.

Google antoi haulla jotain ulkomaalaisia numeroita ja englanniksi puhelunmyyjää tms.

No, soitin numeroon ja LAPSENI asioista soitettiin!!! Saimme kauan odotettuun paikkaan peruutusajan.

Nyt en jätä kyllä enää vastaamatta!!

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:46"]

Toimeentulotukiasiakkaat HUOM: olen etuuskäsittelijä ja välillä yritän soittaa asiakkaalle välttääkseni lisäselvityspyynnön (ja säästääkseni omaa sekä asiakkaan aikaa). Meidän puhelut tulee aina tuntemattomasta numerosta. Aniharva vastaa ja moni katkaisee puhelun vastaamatta. Syitä voi toki olla monia. Jos odotat ttt-päätöstä niin suosittelen vastaamaan.

Jos ette kerran halua tuntemattomista numeroista soittoja niin miksi ette estä niitä?

Jokaiselle etuuskäsittelijälle sitten erillinen halpiskännykkä julkisella numerolla millä hoidatte lisäselvitysasiat. Kaikkiin saapuviin puheluihin esto. Eivätköhän asiakkaat pian opi vastaamaan noihin numeroihin kun ette enää soittele tuntemattomasta. 

Noin se pitäisi tehdä.

Jos asiakkaaseen ei saa yhteyttä, niin mikä estää laittamasta automaattista viestiä,  jossa ilmoitetaan, että on yritetty tavoitella puhelimitse, otatteko yhteyttä tähän numeroon terveisin Kela / käsittelijän nimi.

Ei pitäisi olla salaista tietoa.

Vierailija
22/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajaan voi jättää viestin jos asia on tärkeä. En tuhlaa aikaani puhelinmyyjiin ja huijareihin, joten vastaan outoihin numeroihin vain jos odotan tärkeää puhelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomiin. Katson saanko numeron selville ja jos löytyy ja on joku tärkeä niin soitan takaisin. Jos ei löydy numeroa niin en soita takaisin enkä edelleen vastaa vaikka soittaisi uudestaan.

Vierailija
24/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisilla omat numerot, firman numerot muistiossa. Puhelinmyyjille en vastaa.

Vierailija
25/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaus oy soittaa tuntemattomasta numerosta ilmoittaakseen lottovoitosta. (Isosta)

Vierailija
26/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uuden kiukaan saunaan. Autottomana tarvitsin kotiinkuljetuksen. Kun myyjä kirjoitti laskua, hän näytti numeron, josta kiukaan kujettaja soittaa minulle sopiakseen kiukaan tuomisesta. Tallensin numeron puhelimeni osoitekirjaan ja vastasin, kun kuljetuksesta soitettiin. Tässä mallia muille yrityksille, miten kannattaa toimia. ja alkuperäiseen asiaan: en koskaan vastaa tuntemattomiin puhelinnumeroihin. Jos työterveydestä soitetaan, tiedän ajankohdan, jolloin odottamni puhelu tulee.

Vierailija
27/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en hlvetissä vastaa mul on liikaa huumebisneksii siel voi olla vaik kytät

Vierailija
28/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tuntemattomaan numeroon ja lupasivat rahaa. Juuri laitoin sinne etumaksun, että voivat sitten lähettää minulle sen ison potin. Oli joku insinööri öljynporauslautalta, joka hädässä.  Tunnistan kyllä aina huijarit, eikä tämä ollut.

Vierailija
29/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kyllä.

Minulle on pari kertaa soitettu poliisin toimesta tuntemattomasta numerosta. Asia on ollut äärimmäisen tärkeä.

Vierailija
30/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain, jos odotan puhelua jostain (esim. lääkäri). Olen joskus aikoinaan vastaillut näihin outoihin/tuntemattomiin numeroihin, ja AINA se on ollut lehtikauppias tai joku huijauspuhelu, joille painan vaan punaista luuria.

Vierailija
31/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä nyt siitä, että numero näkyy (mutta ei ole osoitekirjassa / ei muuten tunnista) vai siitä ett ruudulla näkyy "Ei numeroa"? Vastauksissa näyttäis olevan kumpaankin vaihtoehtoon sopivia.

Vierailija
32/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuorotyötä ja olen siis usein virka-aikaan joko nukkumassa tai töissä (ei pysty vastaamaan).

Onko oikeasti niin vaikeata pistää perään viestiä millä asialla tavoiteltu? Jos mitään viestiä ei tule, oletan että kyseessä puhelinmyyjä.

Vierailija
33/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitot poliisilta ovat tulleet aivan täysin salatuista numeroista. Näytöllä ei siis ole numeroa.

Vierailija
34/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan numeroon vastaan kaikkiin puheluihin, työnumeroon en, ellen osaa odottaa soittoa.

Vierailija
35/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asia on tärkeä, voivat laittaa asiansa tekstiviestillä ja toisen numeron, johon soittaa, jos niin välttämättä haluavat pitää numeronsa tuntemattomana.

En vastaa tuntemattomat numerot. Laitakoon viestin. Minulla on suoramarkinoiti kielot,Maistraatissa myös kaikki kiellot osoten antamisesta.Puhelin numeroni sama asia.Jos joku haluaa numeroni esim. sukulainen,kysy toisilta ja jos jollain on. Kysy minulta saako antaa? Joten jakoo numeroita kenenkään ihmisen, ei pidä kysymättä antaa toisille.

Vierailija
36/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta puhelinmyyjien kanssa löpistä. Oletan että jos minulle on oikeaa asiaa, soittaja soittaa uudelleen tai laittaa viestin. Vastaan sitten, jos näen että sama numero soittaa uudelleen. Silti siellä on lähes aina joku turhalla asialla. Töitä hakiessa vastaan kaikkiin puheluihin, mutta _aina_ ne tuntemattomat on olleet jotain myyjiä tai vastaavia, haastatteluun kutsujien tiedot on saanut fonectasta.

Ihmettelen myös tuota että miksei voi laittaa viestiä perään tai käyttää puhelinvastaajaa jos on tärkeä asia. Jos numeroa ei voi antaa, niin lyhyt viesti kertoen kuka soitti ja "tavoittelemme uudelleen" kertoisi että seuraavaan puheluun kannattaa vastata. Kyllä nykyään on niin paljon häirikkösoittoja ja huijareita että ei yhtään kummastuta, miksi ihmiset eivät halua vastata tuntemattomaan numeroon tai numeroon, jolle ei löydy mitään tietoja.

Vierailija
37/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta puhelinmyyjien kanssa löpistä. Oletan että jos minulle on oikeaa asiaa, soittaja soittaa uudelleen tai laittaa viestin. Vastaan sitten, jos näen että sama numero soittaa uudelleen. Silti siellä on lähes aina joku turhalla asialla. Töitä hakiessa vastaan kaikkiin puheluihin, mutta _aina_ ne tuntemattomat on olleet jotain myyjiä tai vastaavia, haastatteluun kutsujien tiedot on saanut fonectasta.

Ihmettelen myös tuota että miksei voi laittaa viestiä perään tai käyttää puhelinvastaajaa jos on tärkeä asia. Jos numeroa ei voi antaa, niin lyhyt viesti kertoen kuka soitti ja "tavoittelemme uudelleen" kertoisi että seuraavaan puheluun kannattaa vastata. Kyllä nykyään on niin paljon häirikkösoittoja ja huijareita että ei yhtään kummastuta, miksi ihmiset eivät halua vastata tuntemattomaan numeroon tai numeroon, jolle ei löydy mitään tietoja.

Mulla todellakin on salainen numero itselläni.

Joten jos minä soitan, näkyy pelkkä numero, mutta ei tietoja sille.

Vastaan mulle tuleviin soittoihin, koska puhelun voi aina lopettaa, jos siellä on joku kaupustelija.

Vierailija
38/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, jos huomaan puhelun. Ulkomaan suuntanumerolla oleviin en vastaa ja en koskaan soita takaisin yhteenkään tuntemattomaan numeroon. Oletan, että jos joku oikeasti haluaa tavoittaa soittaa uudestaan tai laittaa viestin.

Vierailija
39/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vahingossa ottanut vastaan outoja puheluita joissa huono suomi jne.  Vältän viimeiseen asti.

Vierailija
40/49 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukiasiakkaat HUOM: olen etuuskäsittelijä ja välillä yritän soittaa asiakkaalle välttääkseni lisäselvityspyynnön (ja säästääkseni omaa sekä asiakkaan aikaa). Meidän puhelut tulee aina tuntemattomasta numerosta. Aniharva vastaa ja moni katkaisee puhelun vastaamatta. Syitä voi toki olla monia. Jos odotat ttt-päätöstä niin suosittelen vastaamaan.[/quot

Miksi ette laita tekstaria asiakkaalle tai ilmoita soittoaikaa. Miksi näissä puljuissa ei voi olla ns omasivuja joilla voi hoitaa asioita kuten esim pankin mobiilisovelluksessa.. Terveyskeskukset sun muut kelat ja työkkärit elävät 1800-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi