Toivooko kukaan enää, että maskisuositus poistuu? Vai haluatteko kaikki käyttää aina maskia?
Kommentit (110)
En ole käyttänyt koko aikana, enkä käytä jatkossakaan. Maskipakkoa ei Suomessa ole, joten sen nojalla olen matkustanut junassa ja kulkenut missä milloinkin ja ihan ilman rättiä naamalla. Kukaan ei onneksi ole tullut päätään aukomaan, vaikka selvästi näitä oman elämänsä siviilipoliiseja se on vituttanutkin.
Mua ei maskin käyttö vaivaa millään tavalla, voisin jättää ihan pysyväksi tavaksi ainakin flunssakausina ja väkijoukoissa. Olen nauttinut ihan täysillä tästä, etten koko korona-aikana ole sairastanut kertaakaan. Astmaatikkona kun joka pikkuinenkin flunssa tuppaa menemään keuhkoputkiin ja venähtää helposti parikin kuukautta kestäväksi yskäksi, mikä tietysti haittaa tosi paljon esim. treenaamista.
Aivan sama. Itse ainakin jatkan maskin käyttöä julkisissa sisätiloissa niin kauan kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Maskisuositus saisi toistaiseksi jäädä. Olisi saanut olla jo aiemminkin influenssakausina voimassa.
Ihmettelin aina tv-uutisten näyttämää kuvaa maskia käyttävistä japanilaisista metrossa talvisaikaan. Enpä ihmettele enää.
Minä käytän edelleenkin maskia bussissa ja kaupoissa ja missä tahansa paikoissa, jossa on ihmisiä paljon ja ilman maskia. Ihan huolimatta kolmesta rokotuksestanikin. Toisten ihmisten puhuessaan erittämä räkä ja sylki tuntuu ajatuksenakin kammottavalta ja vastenmieliseltä.
Pidän mielelläni maskia. En koronan takia. Huomasin, miten ihanaa on olla piilossa. Juttukin luistaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Maski peittää pahanhajuisen hengityksen. Bussissa voi tehdä kasvojumppaa eikä kukaan nää. Voi kulkea ingoknito. Kaksoisleuka saa tukea, korvat tuntee itsensä tärkeiksi. Musta maski on tyylikäs ja lämmittää ihanasti pakkasella. Ajattele positiivisesti.
Talvella maski on astmaatikolle must have. Kylmä ilma ei koske keuhkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Maski tarjoaa mukavan anonymiteetin. Saa jotenkin olla täysin rauhassa :D Vielä jos on pipo päässä niin kukaan ei voi tunnistaa. Ihanaa.
Tämä. Nyt olen uskaltanut käydä ostamassa dil don kun kukaan ei tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni maskit ovat tullet jäädäkseen. Korona-aikana pidän poikkeuksestta kaikissa julkisissa tiloissa ja tulevaisuudessa aina influenssa tai muuna vastaavana aikana. Tämä on se pienemmän haitan tie.
Pienemmän haitan tie???
Seuraan yhtä tubettajaa joka on etelä amerikassa ja siellä näkyy olevan lähes kaikilla ihmisillä maskit päällä jopa ULKONA kadulla liikkuessa. Miten on mahdollista että täällä jopa aikuisten ihmisten pitää olla pitämättä maskia ihan periaatteen vuoksi vaikka sitä käyttämällä etupäässä suojellaan muita kanssaihmisiä tartunnoilta. Oikeasti oksettaa nähdä kuinka itsekkäitä ja lapsellisia ihmiset ovat kun ei edes tämän vertaa pysty tekemään kenenkään toisen ihmisen hyväksi.
Mie oon tottunut maskiin. Tiedän kuuluvani vähemmistöön, mutta kyllä miulle tulee maskia ikävä. En sentään ilkeä käyttää sitä sitten enää kun muutkaan ei käytä.
Haluaisin käyttää maskia valikoivasti vain silloin kun haluan pitää ruman naamani piilossa. Koronan takia en ole sitä innokas käyttämään, vaikka käytänkin nyt koko ajan muiden ihmisten seurassa. Onneksi ilmeisesti nykyään sen käyttö lienee normaalimpaa kuin aiemmin joten voin jatkossakin halutessani suojautua sen taakse.
En ole käyttänyt maskia koronan takia juuri ollenkaan -- mutta autoillessa kyllä!!! Maski naamaan, pipo syvälle päähän -- niin poliisien kamerat saa räpsyä ihan vapaasti -- 🤣🤣
FFP2-suojain jää mun käyttöön jatkossakin, koska:
-en ole ollut kertaakaan flunssassa koko korona-aikana, vaikka yleensä saan todella herkästi kaikki mahdolliset pöpöt julkisilla liikkuessa. Terveenä on ihanaa, kun jaksaa koko talven kuntoilla!
-olen tullut tietoiseksi muiden ihmisten aerosoleista ja ällöttää ajatus olla naama muiden ihmisten ysköksien peitossa, eikä vain sen takia, että niistä myös sairastuu.
-talven kovilla pakkasilla on helpompi vetää ulkona kovaa treeniä, kun suojain lämmittää hengitysilman! Kesällä pyöräillessä pysyy ötökät poissa hengitysteistä :D
-olen jäänyt koukkuun maskin antamaan anonyymiyteen, sitä paitsi maskin kätkösssä voi olla vaikka joku hoitava naamio naamalla kauppareissulla, lenkillä jne. jota muuten ei kehtaisi ulkona pitää. :D
Nää suojaimet on ihania!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskisuositus saisi toistaiseksi jäädä. Olisi saanut olla jo aiemminkin influenssakausina voimassa.
Ihmettelin aina tv-uutisten näyttämää kuvaa maskia käyttävistä japanilaisista metrossa talvisaikaan. Enpä ihmettele enää.
Minä käytän edelleenkin maskia bussissa ja kaupoissa ja missä tahansa paikoissa, jossa on ihmisiä paljon ja ilman maskia. Ihan huolimatta kolmesta rokotuksestanikin. Toisten ihmisten puhuessaan erittämä räkä ja sylki tuntuu ajatuksenakin kammottavalta ja vastenmieliseltä.
Japanilaiset käyttää maskit saasteiden vuoksi. Suomessakin japanilaisturistit pitävät niitä kunnes huomaavat että täällähän on PUHDAS ilma.
Vierailija kirjoitti:
FFP2-suojain jää mun käyttöön jatkossakin, koska:
-en ole ollut kertaakaan flunssassa koko korona-aikana, vaikka yleensä saan todella herkästi kaikki mahdolliset pöpöt julkisilla liikkuessa. Terveenä on ihanaa, kun jaksaa koko talven kuntoilla!
-olen tullut tietoiseksi muiden ihmisten aerosoleista ja ällöttää ajatus olla naama muiden ihmisten ysköksien peitossa, eikä vain sen takia, että niistä myös sairastuu.
-talven kovilla pakkasilla on helpompi vetää ulkona kovaa treeniä, kun suojain lämmittää hengitysilman! Kesällä pyöräillessä pysyy ötökät poissa hengitysteistä :D
-olen jäänyt koukkuun maskin antamaan anonyymiyteen, sitä paitsi maskin kätkösssä voi olla vaikka joku hoitava naamio naamalla kauppareissulla, lenkillä jne. jota muuten ei kehtaisi ulkona pitää. :D
Nää suojaimet on ihania!
Kiitos uusista vinkeistä!
Vierailija kirjoitti:
Maski tarjoaa mukavan anonymiteetin. Saa jotenkin olla täysin rauhassa :D Vielä jos on pipo päässä niin kukaan ei voi tunnistaa. Ihanaa.
Tuo on täysi harhaluulo. Kyllä ihmisen tunnistaa vaikka sillä olisi pipo, maski ja vaikka aurinkolasitkin. Ulkonäkö on muutakin kuin kasvot. Kävelytyyli ja ruumiinrakenne+pituus kertoo jo paljon.
Maski on kiva. Saa ihan muina miehinä tuolla pyöriä. Ennen saatto tulla poliisiasia jos naamarin kanssa tuolla pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on täysi harhaluulo. Kyllä ihmisen tunnistaa vaikka sillä olisi pipo, maski ja vaikka aurinkolasitkin. Ulkonäkö on muutakin kuin kasvot. Kävelytyyli ja ruumiinrakenne+pituus kertoo jo paljon.
Näinpä. Itse ainakin tunnistan tuttuni jo kaukaa vaikka olisivat selkä minua päin.
Saisi poistua heti. Itse tosin en ole maskia käyttänyt vapaa-ajalla kuin satunnaisesti, mutta työpaikalla työnantaja velvoittaa käyttämään, ikävä kyllä. Mitähän haittaa siitä on pidemmän päälle terveydelle... :(
Turvavälit ja hihaan yskiminen/aivastaminen sekä hyvä käsihygienia olisi ihan riittävä keino vähentää tartuntoja, ei siihen maskeja tarvita.