Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulisit meille lauantaina kahville ohikulkumatkalla

Vierailija
09.06.2015 |

Kun olisit ajamassa n. 700 km matkaa ja pysähtyisit n. klo 14 vähäksi aikaa. Mitä haluat pöytään? Enolle ja tädille lauantaina jotain pitäisi tarjota, en näe heitä kovin usein. Ei ole ruokarajotteita tietääkseni. Eivät kuulemma ruokaa halua, pysähtyvät matkalla ottamaan "jotkut patongit aamupäivällä". 

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:39"]Karjalanpiirakoita ja munavoita
[/quote]

lisäksi raparperipiirakka ja vaniljajäätelö :-)

Vierailija
22/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos  kaikki, samoja ajatuksia monella. Kyllä nuo patongit täyttävät, jos minä itse sanoisin samalla tavalla, se tarkoittaa myös sitä. Voin sitä paitsi sanoa, että jos ette matkalla syökään, niin ilmoittakaa ja varaan jotain, taidanpa laittaakin sellaisen viestin vielä. Mutta eivät he halua varmaankaan pitkään viipyä, luultavasti haluavat perille ajoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaista piirakkaa (esim. kinkku tai sieni) ja jotain makeaa, vaikka pullaa tai kääretorttua. Myös marjat tai hedelmät voisi olla kivoja.

Vierailija
24/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:39"]Oikeastiko: jos vieraat ilmoittavat, että ei ruokaa, niin te ehdottomasti tarjoatte ruokaa (paitsi ap, onneksi hänellä on aivot). Miksi? Siksikö, että vieraat on jo yli 50v ja te päätätte, mitä heille olhikulkumatkalla tarjotaan?

[/quote]
Siksi, että valtaosa suomalaisista on sairaalloisia itsensä vähättelijöitä. "Ei meille mitään tarvi, kunhan kahvit saadaan". Tällaisten ihmisten kanssa ei voi luottaa siihen, että sanovat suoraan, mitä tarvitsevat. Mutta mun kaupunkilaisjärki sanoo, että klo 14 näillä patonginsyöjillä on NÄLKÄ..

Vierailija
25/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen piirakka ja jotain makeaa. Mutta ehdottomasti suolaistakin pitää olla. Ehkä myös hedelmiä.

Vierailija
26/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:39"]Oikeastiko: jos vieraat ilmoittavat, että ei ruokaa, niin te ehdottomasti tarjoatte ruokaa (paitsi ap, onneksi hänellä on aivot). Miksi? Siksikö, että vieraat on jo yli 50v ja te päätätte, mitä heille olhikulkumatkalla tarjotaan?   [/quote] Siksi, että valtaosa suomalaisista on sairaalloisia itsensä vähättelijöitä. "Ei meille mitään tarvi, kunhan kahvit saadaan". Tällaisten ihmisten kanssa ei voi luottaa siihen, että sanovat suoraan, mitä tarvitsevat. Mutta mun kaupunkilaisjärki sanoo, että klo 14 näillä patonginsyöjillä on NÄLKÄ..

[/quote]

kyllä ne aikuiset ihmiset osaa toistamiseenkin pysähtyä abc:lle jos meinaa nälkä iskeä. Musta tuo ollaan siellä kahviaikaan oli aika selkeä toive kahvista...pikkusuolaista siihen lisäksi niin hyvä tulee tai vaikka kasviksia ja sippi.

Vierailija
27/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:39"]Oikeastiko: jos vieraat ilmoittavat, että ei ruokaa, niin te ehdottomasti tarjoatte ruokaa (paitsi ap, onneksi hänellä on aivot). Miksi? Siksikö, että vieraat on jo yli 50v ja te päätätte, mitä heille olhikulkumatkalla tarjotaan?   [/quote] Siksi, että valtaosa suomalaisista on sairaalloisia itsensä vähättelijöitä. "Ei meille mitään tarvi, kunhan kahvit saadaan". Tällaisten ihmisten kanssa ei voi luottaa siihen, että sanovat suoraan, mitä tarvitsevat. Mutta mun kaupunkilaisjärki sanoo, että klo 14 näillä patonginsyöjillä on NÄLKÄ..

[/quote]

Ja niin ne vieraat katsovat ruokapöytää ja kieltäytyvät kohteliaasti sanoen, että hei anteeksi, ei me tiedetty, että teillä on ruoka-aika. Lähtevät pois ja menevät ABC:lle kahville ja korvapuustille, jotka he olivat toivoneet sukulaisten luona saavansa. Ohikulkumatkalla ei ole aikaa jäädä syömään ja lautaselliseen ruokaa menee enemmän aikaa kuin kahviin ja pullaan.

Koska te nuoret opitte, että ohikulkumatkalla ei pitkäksi aikaa pysähdytä paikalle?

Vierailija
28/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon aamiainen, lähtö kotoa klo 8.30, kahvit ja patonki klo 11.30 (takana vähän vaille 300 km ajoa), klo 14 ap:n luona (ajettu pari tuntia eli 150 km) ja sen jälkeen ajoa noin 300 km ja ovat perillä. Miksi ihmeessä pitäisi pysähtyä syömään tuossa vaiheessa, kun on kiire eteenpäin?

Vierailija
29/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain suolaista piirakkaa sekä kääretorttua tai raparperipiirakkaa, kiitos :)

Vierailija
30/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki luulee että joku absi on ainoa paikka tien päällä mistä saa ruokaa ja kahvia? Jumalauta, mikä tahansa muu huoltoasema on parempi ku nuo saatanasta olevat sirkukset.

Mutta siis, ihan yksinkertaisesti vaikka ruisleipää ja pullaa pöytään. Eli kevyttä syötävää, koska ajomatkaa jäljellä ja oikeasti, ei kaikki ihmiset syö kahden-kolmen tunnin välein eikä autossa istuminen/sillä ajaminen syö niin paljoa energiaa että oisi jatkuvasti nälkä.

Vierailija
31/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen sisko on just kuin sä. Jos on sovittu, että matkalla mummolaan (minun äidilleni) tuodaan joku tavara tai poiketaan pikaisesti, niin se on siellä kuorinut perunat ja ottanut jääkaapista lihat ja makkarat esille, että voi laittaa ruokaa, joka on "ihan kohta valmista". Se tietää, että perillä noin 150 km päässä odottaa ruoka ja että meillä ei ole aikaa odotella, äkkiä käytäisiin vessassa ja juotaisiin kuppi kahvia. Mutta ei käy, kun hänen mielestä meillä on 2 tunnin ajomatkan takia nälkä ja hän haluaa laittaa ruokaa.

Nykyisin ei enää nousta autosta, kipaisen viemässä vaikka tai hakemassa mitä nyt on tultukin tekemään ja äkkiä ABC:Lle. Sieltä saa juuri sen kahvin ja mehut samantien eikä tarvitse tuntia odotella.

Vierailija
32/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Entä jos ei ole? Saako sanoa, että kiitos ei meille ruokaa, mutta löytyisikö talosta kahvia?

Vierailija
33/41 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin se täti, söisin mielelläni vaikka jotain suolaista piirakkaa, jos nyt jotain erityistä haluat tarjota. Myös aivan tavallinen voileipää + jotain leivän päälle kelpaisi.

Tai sitten letut, ja niihin oman valinnan mukaan suolaista tai makeaa täytteeksi. Ei haittaisi vaikka kysyisit, haluaisimmekö täyttää termospullon ja ottaa jotain syötävää mukaan.

Vierailija
34/41 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:08"]

Kunnon aamiainen, lähtö kotoa klo 8.30, kahvit ja patonki klo 11.30 (takana vähän vaille 300 km ajoa), klo 14 ap:n luona (ajettu pari tuntia eli 150 km) ja sen jälkeen ajoa noin 300 km ja ovat perillä. Miksi ihmeessä pitäisi pysähtyä syömään tuossa vaiheessa, kun on kiire eteenpäin?

[/quote]

Lasketko sen varaan, että koko matkan pystyy ajamaan 100 km/h?

Vierailija
35/41 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:02"]

[/quote]

Ja niin ne vieraat katsovat ruokapöytää ja kieltäytyvät kohteliaasti sanoen, että hei anteeksi, ei me tiedetty, että teillä on ruoka-aika. Lähtevät pois ja menevät ABC:lle kahville ja korvapuustille, jotka he olivat toivoneet sukulaisten luona saavansa. Ohikulkumatkalla ei ole aikaa jäädä syömään ja lautaselliseen ruokaa menee enemmän aikaa kuin kahviin ja pullaan.

Koska te nuoret opitte, että ohikulkumatkalla ei pitkäksi aikaa pysähdytä paikalle?

[/quote]

Nimenomaan näin, eikä nämä vieraat ole minulle tuntemattomia; nyt on vaan vierähtänyt tovi kun on viimeksi nähty ja ihan varta vasten tulevat piipahtamaan, kun ovat ohi menossa. Kun olin lapsena heillä kylässä, ruoka-ajat pidettiin just eikä melkein. 

Vierailija
36/41 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kanafetapiirakkaa + marjapiirakkaa sekä varmuuden vuoksi vielä kauralastuja, varmistin että tuo piirakka maistuu ja jos on nälkä, niin onpahan vähän vahvempaa. Eivät he pitkään tosiaan halua viipyä, että pääsevät perille ajoissa. Heillä on seuraavalle päivälle menoa, miksi eivät voi pitempään jäädä. 

Vierailija
37/41 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tällaistako ihmiset oikeasti ehtii pohtimaan ja analysoimaan.Tee mitä haluat,ne tahtoo nähdä sua,ei lihapullia.Ruokaa saa huoltsikalta jos tarvitsee,ei ne sitä mieti.

Vierailija
38/41 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:24"]

Lämmin ruoka, sellaista, mistä tiedät, että kelpaa. Totta kai. Ja lisäksi teet valmiiksi leivät tms. , jotka voivat ottaa mukaan. Heillä on nälkä, jos vain patongit ovat syöneet.

[/quote]

Siis kuinka lihavia ihmisiä täällä on, jos ei tiedetä, että aamupäivällä syöty täytetty ruokaisa patonki ON lounas? Illalla sitten syödään kunnolla, mutta ei todellakaan klo 14 enää uudestaan kun kerran lounas on jo syöty. Eli kahvipöytään jotain pientä makeaa.

Vierailija
39/41 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:06"]Kahvia/teetä, mehua ehkä. Pullapitko ja pakastepasteijat. Ovat varmaan yli 50 vuotiaita niin mitään trendiruokaa ei varmaa odoteta.
[/quote] täh? Viisikymppisethän alkaa olemaan gourmetn ystäviä! Nimim kohta 50, enkä todellakaan syö mitään pullaa ja pasteijaa! Rahaa on ja käytän sen hienoihin ruokiin ja ravintoloihin.

Vierailija
40/41 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meiltä sinä saisit lähteä nälkäisenä. En osaa ollenkaan lukea tuommoista rivien välistä. Jos minulle sanot, että "ei kiitos, en tarvitse ruokaa", luulen ettet todellakaan tarvitse. Aina sitä oppii uuttta.