Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei sano suoraan kiinnostaako...

Vierailija
09.06.2015 |

Olen kiinnostunut eräästä tutusta miehestä ja mielestäni olen monella eri tavalla kautta rantain näyttänyt hänelle, että hän on minulle tosi tarkeä ja, että tunteeni häntä kohtaan on syvemmät kuin laki sallii...Mikään näistä rakkauden osoituksistani ei yksinään riitä kertomaan tunteistani, mutta kun miettii niitä kokonaisuutena, pitäisi miehen jo tajuta, että olen häneen hulluna. Syystä tai toisesta (jota en tässä viitsi eritellä) en halua hänelle suoraan kertoa tunteistani. Mies lähettää minulle ihan samantyyppisiä signaaleja, mutta hänkään ei mene pidemmälle eikä tee aloitetta, mutta ei myöskään laita jarruja päälle. Mistä tiedän onko tämä mies ihastunut minuun kuten minä häneen, jotta uskaltaisin tehdä aloitteen? Vielä parempi jos saisin jollain keinolla hänet tekemään aloitteen...Neuvoja kehiin. En siis halua lähestyä häntä suoraan.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:22"]

Miksi mies antoi ensin pakit?

[/quote]

Koska mä olin niin nuori. Siitä kesti varmaan vuos tai pari, että käytiin ekan kerran treffeillä, hänen aloitteestaan. Silloin mua ei oikein kiinnostanut. Taas joitain vuosia kului ennen kuin alettiin seurustella. 

Vierailija
42/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan usein nainen sanoo miehelle pidempään jatkuneessa kiinnostustilanteessa, että "ei kiinnosta"? Puhun siis vastaavista tapauksista kuin aloittajalla, en mistään koko illan baarissa silmäilystä. Jotenkin tuntuu, ettei naiset näytä olevansa kiinnostuneita jos eivät ole. Miehet sen sijaan ottavat mielellään pitkäänkin pelkkää ihailua vastaan kylmästi toisesta ei-mitään ajatellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:59"]

Niin juuri. Enhän minäkään pysty tekemään aloitetta vaikka olen ihan HELVETIN kiinnostunut. Mitä jos miehellä sama ongelma ja molemmat HELVETIN kiinnostuneita mutta kumpikaan ei pysty tekemään aloitetta. Kyllä uskon, että jotain välillämme on. Moni ulkopuolinenkin on nähnyt tämän meidän pelin hengen ja ihmettelee... Meillä on vähän olosuhteidenkin vuoksi sellainen tilanne, että suhde ei olisi oikein sopiva (ei olla varattuja tosin). Miten tää nyt etenisi niin ettei tarvisi nolata itseään? -AP-

[/quote]

Keksi joku tekosyy miksi teidän pitäisi mennä johonkin kahdestaan? Pyydä siltä apua johonkin tai jotain vastaavaa. 
[/quote]

Tää ois muuten hyvä, mutta myö käydään jo kahdestaan jossain erään syyn takia. Pyydän siltä myös usein apua ja se antaa sitä mielellään...mutta asia ei silti oikein etene pientä satunnaista silmäpeliä pidemmälle... -AP-

Vierailija
44/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sano suoraan, niin voi saada pillua. Tai vähintään egon hivelyä.

Vierailija
45/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:31"]

[/quote]

Koska mä olin niin nuori. Siitä kesti varmaan vuos tai pari, että käytiin ekan kerran treffeillä, hänen aloitteestaan. Silloin mua ei oikein kiinnostanut. Taas joitain vuosia kului ennen kuin alettiin seurustella. 

[/quote]

Mutta et tuntenut itseäsi tosi huonoksi kun sait pakit? Mä tunnen, koska tuntuu kauhealta ollut arvioinut, että joku olisi minusta kiinnostunut ja se olikin vain pelkkää, ehkä jopa tahallista paskaa mua kohtaan.

Vierailija
46/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:15"]

Koska et kiinnosta miestä. Piste. Jos se suhun olis ihastunut olis se tehnyt aloitteen jo AIKOJA SITTEN. Koska te naiset kässäätte tän miten miehet toimii?

[/quote]

Tämä on niin totta. Jos mies ei tee aloitetta vihjailujen jälkeen niin unohda. Muuten päädyt hätävaraksi/pelinappulaksi :( 

Vierailija
47/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:15"]

Koska et kiinnosta miestä. Piste. Jos se suhun olis ihastunut olis se tehnyt aloitteen jo AIKOJA SITTEN. Koska te naiset kässäätte tän miten miehet toimii?

[/quote]

Tämä on niin totta. Jos mies ei tee aloitetta vihjailujen jälkeen niin unohda. Muuten päädyt hätävaraksi/pelinappulaksi :( 
[/quote]

Mutta kun sen tunteen näkee hänen silmistään. Ja hän vihjailee yhtä paljon kuin minäkin ja sitten pakoilee ja peittelee tunteitaan yhtä paljon kuin minäkin... en tiedä. Ei tästä nyt vaan mitään taida tulla... -AP-

Vierailija
48/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:31"]

[/quote]

[/quote]

Mutta et tuntenut itseäsi tosi huonoksi kun sait pakit? Mä tunnen, koska tuntuu kauhealta ollut arvioinut, että joku olisi minusta kiinnostunut ja se olikin vain pelkkää, ehkä jopa tahallista paskaa mua kohtaan.

[/quote]

En. Koska en mä ollut päättänyt, että mies on kiinnostunut musta. Toki olin joistain silmäilyistä saattanut saada sen kuva, että on ainakin katsellut mua jne, mutta mä olin se, joka oli kiinnostunut siitä miehestä. Mä en yleensäkään luota omiin arvioihin siitä mitä jonkun ihmisen päässä liikkuu vaan haluan ne kuulla selkeinä sanoina. Olin jo tuohon 18 v ikään mennessä oppinut, että kun kaverit kuvittelee jonkun olevan kiinnostunut niistä, ne on aika usein olleet hakoteillä ja ihan vaan kuvitelleet sitä, mitä haluavat kuvitella, koska joku on ollut ystävällinen. 

Ajattelin vaan, että ei sitten, siirrympä seuraavaan, etsin jonkun toisen ihastuksen kohteen. Siinä iässä nyt mielessä oli muutenkin useampia mahdollisia hyviä tyyppejä, jotka kiinnosti.

Pointtina ap:lle siis, että mitä kauemmin kuvittelet sen olevan susta kiinnostunut ja rakennat  kaikenlaisia omia mielikuvia asian ympärille, sitä kovemman kolauksen saat, jos se mies ei oikeasti olekaan susta kiinnostunut. En menisi syyttämään, että miehet on pelaajia vaan enemminkin niin, että naiset on ylitulkitsijoita ja pilvilinnojen rakentelijoita. Usein on käynyt niin, että naispuolinen ystävä on ollut täysin varma, että mies on ollut ihastunut ja miehelle tämä tieto on tullut aivan puun takaa, koska on mielestään ollut ihan normaali ja ystävällinen vain. Ja sivusta seuranneena oma mielipide on ollut aivan sama kuin miehen.

Vierailija
49/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:00"]

Olen kiinnostunut eräästä tutusta miehestä ja mielestäni olen monella eri tavalla kautta rantain näyttänyt hänelle, että hän on minulle tosi tarkeä ja, että tunteeni häntä kohtaan on syvemmät kuin laki sallii...Mikään näistä rakkauden osoituksistani ei yksinään riitä kertomaan tunteistani, mutta kun miettii niitä kokonaisuutena, pitäisi miehen jo tajuta, että olen häneen hulluna.

[/quote]

Suosittelen sanomaan suoraan, sillä sinun "kautta rantain näyttämisesi" ja "kokonaisuutesi" saattavat olla niin hämäriä, että mies ei ymmärrä sinun olevan kiinnostunut tai vähintäänkin epäilee tulkitsevansa väärin. Vähänkään ujompi ihminen saattaa aristella riskin ottamista etenkin, jos on aiempaa kokemusta vastaavasta vihjailusta, joka onkin osoittautunut perusteettomaksi toiveajatteluksi.

Minulla on nuoruudestani (noin 20-v.) kokemusta eräästä tytöstä, joka oli minusta kiinnostava ja jonka kuvittelin olevan minusta kiinnostunut. Juttelimme puhelimessa ainakin kerran viikossa ja pyysin silloin tällöin ulos, mutta hänellä oli aina jokin este. Kun olen (yli kymmenen vuotta) myöhemmin lueskellut melko tarkkoja päiväkirjamerkintöjäni, on aika selvää, että hän yritti vihjailla, että ei ole kiinnostunut. Lopulta päätin lopettaa yhteydenpidon. Jälkeenpäin ajatellen vihjeet olivat niin selviä, että minun olisi pitänyt ymmärtää tilanne paljon nopeammin.

Vuotta myöhemmin tapasin opiskeluasioissa toisen kiinnostavan tytön. Juttelimme usein oppilaitoksella tai sen kahvilassa. Hänellä oli poikaystävä (kotipaikkakunnalla), joten en tehnyt minkäänlaista aloitetta. Jälleen päiväkirjamerkinnät ovat paljastavia. Vaikka en voikaan olla täysin varma tulkinnastani, tyttö oli ilmiselvästi kiinnostunut, mutta odotti minun tekevän aloitteen, jota en tietenkään tehnyt, kun tyttö oli varattu. Tekemällä aloitteen olisin pakottanut tytön valitsemaan joko vanhan tai uuden suhteen. Nyt orastava suhteen alku kuihtui, kun opinnot erkanivat eri aloille.

Vierailija
50/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap millä tavalla se mies vihjailee? Mitä se sanoo? Jotta voidaan päätellä onko se oikeesti kiinnostunut.

Vierailija
51/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:15"] Koska et kiinnosta miestä. Piste. Jos se suhun olis ihastunut olis se tehnyt aloitteen jo AIKOJA SITTEN. Koska te naiset kässäätte tän miten miehet toimii? [/quote] Tämä on niin totta. Jos mies ei tee aloitetta vihjailujen jälkeen niin unohda. Muuten päädyt hätävaraksi/pelinappulaksi :(  [/quote] Mutta kun sen tunteen näkee hänen silmistään. Ja hän vihjailee yhtä paljon kuin minäkin ja sitten pakoilee ja peittelee tunteitaan yhtä paljon kuin minäkin... en tiedä. Ei tästä nyt vaan mitään taida tulla... -AP-

[/quote]

Pistä joku kaveri soittamaan miehelle, kaveri kertoo miehelle, että joku on kiinnostunut hänestä ja jos mies voisi kertoa, onko joku, josta hän on kiinnostunut? Siitä sitten oman mielen mukaan voi sopia miten edetään, jos mies uskaltaa kertoa ja nimi natsaa. Se jatko kannattaa tietty sopia sen kaverin kanssa etukäteen:

1. Kertoo miehelle, että tämän kannattaa puhua tälle ihastukselleen

2. Ihastus (jos natsasi) ottaa yhteyttä

3. muu, epävarmempi lähestymistapa

Teinimeininkiä, mutta sitähän se nytkin on :-)

mies

Vierailija
52/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:09"]Kerrotko ap millä tavalla se mies vihjailee? Mitä se sanoo? Jotta voidaan päätellä onko se oikeesti kiinnostunut.
[/quote]

No ei se varsinaisesti kyllä mitään ole sanonut. Ylipäätänsä kun tavataan kasvotusten ujostelemme ja puhumme pakolliset + niitä näitä. Tunnelma on melko vaivaantunut ja yleensä välttelemme katsekontaktia. Paitsi joskus kun katseet ovat kohdanneet, emme meinaa päästä irti toistemme silmistä ja viimeksikin menin ihan hämilläni. Todelliset ajatuksemme asioista (mutta emme siis varsinaisesti puhu mistään tunteista) juttelemme sitten jälkeenpäin viesteissä, joita lähetämme melko paljon. Hän käyttää niissä paljon mm. silmäniskuja. Hän auttaa ja näkee paljon vaivaa vuokseni. Tuntuu, että hän tekisi melkein mitä vaan puolestani. En osaa sanoa onko välimme siis aivan normaalit vai onko tässä jotain? Ja edelleenkin, meillä on siis sen tyyppinen asetelma, että suhde ei oikein olisi suotava, mutta sopisimme kyllä hyvin yhteen. -AP-

Vierailija
53/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ny vittu...

Vierailija
54/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ap ton sun kuvauksen perusteella vielä luulis oikeestaan yhtään mitään. Toki on mahdollista, että on kiinnostunut, en sitä sano, mutta ei sitä voi tosta päätellä. Mikset voi vaan pyytää sitä treffeille?

Vierailija
55/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:37"]No en kyllä ap ton sun kuvauksen perusteella vielä luulis oikeestaan yhtään mitään. Toki on mahdollista, että on kiinnostunut, en sitä sano, mutta ei sitä voi tosta päätellä. Mikset voi vaan pyytää sitä treffeille?
[/quote]

Todennäköisesti olen siis kuvitellut kaiken. Joten ei varmaan sitten kannata riskeerata muita kuvioita ja pyytää treffeille.
-AP-

Vierailija
56/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:37"]

No en kyllä ap ton sun kuvauksen perusteella vielä luulis oikeestaan yhtään mitään. Toki on mahdollista, että on kiinnostunut, en sitä sano, mutta ei sitä voi tosta päätellä. Mikset voi vaan pyytää sitä treffeille?

[/quote]

Esimies-alais, opettaja-oppilas, valmentaja-valmennetta tms. suhde? Ei uskalla vaarantaa?

Vierailija
57/57 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:37"]

[/quote]

Esimies-alais, opettaja-oppilas, valmentaja-valmennetta tms. suhde? Ei uskalla vaarantaa?
[/quote]

No ok. Siinä on semmoista esimies-alais suhdetta ja lisäksi olen aiemmin lyhyehkön aikaa seurustellut hänen veljensä kanssa...joten vähän hankala tilanne. En tiedä oikein miten itse ainakaan voisin tehdä aloitetta tässä asetelmassa... -AP-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän