Pidän lapsivapaat häät. Kysy mitä haluat :)
Vastailen kysymyksiin, jos haluatte kysyä jotakin.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:28"]
Itse olen myös järjestämässä lapsivapaita häitä. Juhlissamme tarjoillaan alkoholia ruuan kanssa, sekä myöhäisillassa boolia. Tämä on minusta jo hyvä syy siihen, miksei lapsia kutsuta, en itse hyväksy alkoholin nauttimista lasten läsnäollessa. Teinitkin saattaisivat salaa koittaa "näpistellä" juhlajuomia. Osasyynä ovat myös kustannukset, pitäisi olla leikkinurkkausta ja ehkä myös erikko ruuat lapsille. Hääpaikkakin pitäisi valikoida niin ettei siellä ole mitään lapsille sopimatonta, vaarallisia portaikkoja ja jokea hääpaikan vieressä jne. T. N22
[/quote]Ja alkoholiahan onkin pakko häissä olla.
[/quote]
pitäiskö alkoholi jättää pois vaa jotta voi kutsua kaikkien lapset myös? En ymmärrä mitä se ketään haittaa jos joku ei halua lapsia häihinsä? Saako ne jotka haluaa lapsivapaat häät valitraa, kun joku pitää häät joissa on lapset mukana?
Meille oli itsestäänselvyys järjestää lapsettomat häät. Syynä ihan yksinkertaisesti se, että juhliin kutsuttiin vain läheisimmät ystävämme, eikä heidän joukossaan ole yhtään lapsia. Emme pidä suku- tai perhejuhlista, joten emme tietenkään sellaisia myöskään itse tarjoa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:36"]
Äitylit hei, kun saatte kutsun lapsettomiin häihin niin ennen kun alatte hääparia soimata niin kannattaa varmaan kattoo peiliin, että mikähän se syy siihen on kun lapsianne ei sinne haluta :D:D:D:D:D:D:D:D Vittuako kasvatatte niin huonosti :D Mikään ei oikeesti latista tunnelmaa enemmän kun itkevä mukula kirkossa, alttarille ryömivä Myy-Aborttiina (jonka vitun hienot ryömimätaidot ei kiinnosta ketään) tai se kun lapsi ryntää tarjoilijaa päin ja käy vahinko. Ja entäs sitten ne uhmikset, jotka tuhisee ja pyörittele silmiä ja kovaan ääneen marisee "tylsäääää tyyyyylsääää" :D Varmaan jättää hääparille tosi hyvät fiilikset :D Kun ette saatana osaa pitää niitä kurissa.
[/quote]Hah ja sinä olet hieno esimerkki sellaisesta :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:10"]
Sillaihan ne pennut oppii häissä olemaan kun ei kutsuta...
[/quote]
Sillä ei oo mitään merkitystä "oppiin olemisen" kanssa tuleeko se Mico-Cicceli 2v sinne kuolaan päällensä, se ei muista hölkäsen pöläystä koko juhlasta enää seuraavana kesänä ja kas, hukkaan meni tämäkin "kokemus".
Ite voisin kuvitella, että kouluikäiset (7+) alkais oleen sellasia, joita vois jo kutsua hääjuhlavieraaks ja olettaa niiden käyttäytyvän edes pääosin asiallisesti. Paitti osa niistäkin on just sellasia "huuuhhhh tylssääääää tyyylsääää".
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:44"]
Äitylit hei, kun saatte kutsun lapsettomiin häihin niin ennen kun alatte hääparia soimata niin kannattaa varmaan kattoo peiliin, että mikähän se syy siihen on kun lapsianne ei sinne haluta :D:D:D:D:D:D:D:D Vittuako kasvatatte niin huonosti :D Mikään ei oikeesti latista tunnelmaa enemmän kun itkevä mukula kirkossa, alttarille ryömivä Myy-Aborttiina (jonka vitun hienot ryömimätaidot ei kiinnosta ketään) tai se kun lapsi ryntää tarjoilijaa päin ja käy vahinko. Ja entäs sitten ne uhmikset, jotka tuhisee ja pyörittele silmiä ja kovaan ääneen marisee "tylsäääää tyyyyylsääää" :D Varmaan jättää hääparille tosi hyvät fiilikset :D Kun ette saatana osaa pitää niitä kurissa.
[/quote]
Äidistä vai lapsesta? :D Menikö tunteisiin? ;)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:59"]
Mä jätän tulematta ja niin myös mun mieheni. Me ollaan perhe ja perheenä liikutaan. Jos jotakuta ei kelpuuteta mukaan niin ei tulla ollenkaan. Älä siis loukkaannu kun vastataan ei kiitos!
[/quote]
Ainakaan minun ystäviini ei onneksi lukeudu tällaisi ihmisiä, jotka ovat lisäännyttyään sulautuneet osaksi jotakin joukkomielistä perheyksikkä. Meidän häissämme ei ollut kutsuissa lapsia eikä edes aveceja, ja silti kaikki kutsutut osallistuivat, ja kaikilla oli mielettömän hauskaa.
Mielestäni juhlien järjestämisessä pieleen mennään heti, kun aletaan kutsua ihmisiä vain tavan tai velvollisuudentunnon vuoksi. Kun paikalle kutsu tasan ne, joiden kanssa haluaa olla, juhlat ovat jo todennäköisesti onnistuneet.
[/quote] Ehkä ne ystävät eivät ole perhekeskeisiä ja elävät omia elämiään perhe-elämän sijaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:28"] Itse olen myös järjestämässä lapsivapaita häitä. Juhlissamme tarjoillaan alkoholia ruuan kanssa, sekä myöhäisillassa boolia. Tämä on minusta jo hyvä syy siihen, miksei lapsia kutsuta, en itse hyväksy alkoholin nauttimista lasten läsnäollessa. Teinitkin saattaisivat salaa koittaa "näpistellä" juhlajuomia. Osasyynä ovat myös kustannukset, pitäisi olla leikkinurkkausta ja ehkä myös erikko ruuat lapsille. Hääpaikkakin pitäisi valikoida niin ettei siellä ole mitään lapsille sopimatonta, vaarallisia portaikkoja ja jokea hääpaikan vieressä jne. T. N22 [/quote]Ja alkoholiahan onkin pakko häissä olla. [/quote] pitäiskö alkoholi jättää pois vaa jotta voi kutsua kaikkien lapset myös? En ymmärrä mitä se ketään haittaa jos joku ei halua lapsia häihinsä? Saako ne jotka haluaa lapsivapaat häät valitraa, kun joku pitää häät joissa on lapset mukana?
[/quote]Ei tietenkään pidä jättää alkoholia pois. Niin monethan tykkäävät sitä juoda, niin tottakai ensisijaisesti pitää heitä ajatella. Ei hyvänen aika ne ole häät eikä mitkään, joissa ei yöhön asti juoda. Sillä laillahan se perhe-elämä pitää aloittaa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:47"]
[/quote]
[/quote]Ai sulla kun kommentoit :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:59"] Mä jätän tulematta ja niin myös mun mieheni. Me ollaan perhe ja perheenä liikutaan. Jos jotakuta ei kelpuuteta mukaan niin ei tulla ollenkaan. Älä siis loukkaannu kun vastataan ei kiitos! [/quote] Ainakaan minun ystäviini ei onneksi lukeudu tällaisi ihmisiä, jotka ovat lisäännyttyään sulautuneet osaksi jotakin joukkomielistä perheyksikkä. Meidän häissämme ei ollut kutsuissa lapsia eikä edes aveceja, ja silti kaikki kutsutut osallistuivat, ja kaikilla oli mielettömän hauskaa. Mielestäni juhlien järjestämisessä pieleen mennään heti, kun aletaan kutsua ihmisiä vain tavan tai velvollisuudentunnon vuoksi. Kun paikalle kutsu tasan ne, joiden kanssa haluaa olla, juhlat ovat jo todennäköisesti onnistuneet. [/quote] Ehkä ne ystävät eivät ole perhekeskeisiä ja elävät omia elämiään perhe-elämän sijaan.
[/quote]
Juuri näin.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:47"]
[/quote]
[/quote]Ai sulla kun kommentoit :)
[/quote]
Halusin vaan, että hiffaisitte äitylit, että mistä nää lapsettomat kutsut johtuu :,)
Meidän häät on lapsivapaat jo siitä syystä, että hääjuhlaa ei vietetä missään kerhotalolla vaan ravintolassa saaressa, joten kukaan ei kaipaa pihalle ja mereen karkaavia lapsia. Vanhemmatkaan eivät voi nauttia juhlasta jos lapsi vie kaiken huomion. Ja meidän juhlasta kukaan sukulainen ei jäänyt pois siksi että naperot on nono.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:23"]Miksi loukkaanut kun pienten lasten vanhemmat ilmoittavat etteivät ole tulossa. "mut voisittehan te viedä lapset vaikka mummolle/hoitoon/ottaa mll:n hoitajan jne. tulisitte nyt kun MÄ niin haluaisin/mulle olis niin tärkeetä että te olisitte paikalla..." [/quote] Miksi oletat, että ap loukkaantuu? Eiköhän jokainen ymmärrä, että tuo saattaa olla joillekin este.
[/quote]
harvemmin lapsettomien häiden järjestäjät tuntuvat sitä ymmärtävän...
[/quote]
Kyllä me ainakin ymmärrettiin. Yksi jäi pois, hänkin siksi ettei voinut sairasta lasta viedä hoitoon.