Pidän lapsivapaat häät. Kysy mitä haluat :)
Vastailen kysymyksiin, jos haluatte kysyä jotakin.
Kommentit (72)
Ihminen joka vastustaa lapsivapaita juhlia = ihminen, joka ei ole saavuttanut elämässään muuta kuin sen, että mies sohaisi lastin onnistuneesti sisään. Sen vuoksi sen lapsi on tärkeää ja pakko saada kaikkialle mukaan..?
OT, ottamatta aiheeseen kantaa: Mä ihmettelen näitä lauseita "kaikilla oli mielettömän hauskaa". En usko. Se ei vaan ole mahdollista. Martta-täti 75-v ja Bile-Birgitta 22-v pitävägt niin erilaisista asioista, että jos toisella on hauskaa niin tuskin toisella on. Kukaan ei voi tietää, onko minulla hauskaa. Juhlat yleensä ovat tylsiä, ihan sama onko niissä lapsia vai ei. Itse tykkään juuri sellaista juhlista, mistä valtaosa ei, eli kauniit taidokkaat esitykset, ei örvellystä ym. Hääleikit on kamalia!
Ihmettelen teitä mielennepahoittajia. Täällä on lueteltu hyviä syitä siihen, miksi lapsivapaat häät ovat joidenkin valinta. Itse osallistuin häihin, joissa ei ollut lapsivieraita, nuorimmat oli 15 teinejä, joille ei tarjoiltu alkoholia. Jos hääpari olisi kutsunut kaikkien vieraiden lapset mukaan, he olisivat joutuneet vaihtamaan jo juhlapaikkaakin, koska se ei olisi toiminut lasten kanssa. Hääpaikasta olivat haaveilleet jo pari vuotta, muiden lastenko takia olisi haave pitänyt heittää hukkaan?
-----------
Toisekseen, lapsia olisi osallistunut 16 kappaletta, aika iso määrä vieraita, joille olisi pitänyt sitten järjestää lapsiparkki, erikoisruuat, lisää tilaa, sopivat wc-tilat pienten käyttöön, ohjelmaa koska on kamalaa kuunnella monta tuntia sitä TYLSÄÄÄ TYLSÄÄÄÄ TYLSÄÄÄ mantraa. Kaikki vanhemmat kun eivät tajua varata lapsilleen pelejä tai tekemistä mukaan. Kalliiksi tulee, ja jotkut parit eivät voi tuhlata rahaa miten lystää. Kaikki ei ole kymppitonnilla järkättyjä juhlia.
------------
Lisäksi pari on yleensä järjestellyt häitä aika kauan, joten onko niin kauheaa suoda heille stressitön juhla, jossa saa kerrankin olla vain aikuisten kesken? Lapset kulkee kyllä mukana kaikissa muissa kissanristiäisissä. Kyse on enemmänkin siitä, että perheellinen ei itse jaksa nähdä vaivaa ja järjestää lastenhoitoa sille yhdelle päivälle. Ja jos näin on, niin ei se morsiuspari taida kovin läheisiä ystäviä olla. Ja onhan se nyt vanhemmallekin mukava käydä välillä tuulettumassa, ilman lapsia. Ellei ole niihin lapsiinsa kiinni kasvanut... Ja eipä ne vauvat ja taaperot niistä häistä mitään kokemuksia irti saa. Eivät jälkeenpäin juhlia edes muista saatika jotain etikettisääntöjen "opettelua". Että turhaan tuomitsette parit, jotka tahtoo ne lapsivapaat häät järjestää. Ja jos hoidon järjestäminen lapsille onnistu häiden ajaksi, niin voi vaan vastata kutsuun, ettei pääse paikalle. Ei ole vaikeaa.
T. Perheellinen av-mamma
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:28"] Itse olen myös järjestämässä lapsivapaita häitä. Juhlissamme tarjoillaan alkoholia ruuan kanssa, sekä myöhäisillassa boolia. Tämä on minusta jo hyvä syy siihen, miksei lapsia kutsuta, en itse hyväksy alkoholin nauttimista lasten läsnäollessa. Teinitkin saattaisivat salaa koittaa "näpistellä" juhlajuomia. Osasyynä ovat myös kustannukset, pitäisi olla leikkinurkkausta ja ehkä myös erikko ruuat lapsille. Hääpaikkakin pitäisi valikoida niin ettei siellä ole mitään lapsille sopimatonta, vaarallisia portaikkoja ja jokea hääpaikan vieressä jne. T. N22 [/quote]Ja alkoholiahan onkin pakko häissä olla. [/quote] Ja tietenkin se viina on juotava salassa, sehän on jotakin kiellettyä ja jännittävää. Pullot varmaan pannaan pöydänjalan viereen lattialle?
[/quote]
Suurin osa ihmisistä osaa käyttää alkoholia maltilla, otetaan se kuohujuoma ja ehkä lasi viiniä ruoan kanssa, jos ollaan autolla ja lasten kanssa niin toinen vanhemmista ei ota sitäkään vertaa. Jos juhlissa joku pappa juo enemmän, lapsille voi sanoa, että hän on päihtynyt ja niin voi käydä, jos ei hallitse juomistaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:37"]
Ihminen joka vastustaa lapsivapaita juhlia = ihminen, joka ei ole saavuttanut elämässään muuta kuin sen, että mies sohaisi lastin onnistuneesti sisään. Sen vuoksi sen lapsi on tärkeää ja pakko saada kaikkialle mukaan..?
[/quote]Oletko tutkituttanut pääsi viime aikoina.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:02"]
Ihmettelen teitä mielennepahoittajia. Täällä on lueteltu hyviä syitä siihen, miksi lapsivapaat häät ovat joidenkin valinta. Itse osallistuin häihin, joissa ei ollut lapsivieraita, nuorimmat oli 15 teinejä, joille ei tarjoiltu alkoholia. Jos hääpari olisi kutsunut kaikkien vieraiden lapset mukaan, he olisivat joutuneet vaihtamaan jo juhlapaikkaakin, koska se ei olisi toiminut lasten kanssa. Hääpaikasta olivat haaveilleet jo pari vuotta, muiden lastenko takia olisi haave pitänyt heittää hukkaan? ----------- Toisekseen, lapsia olisi osallistunut 16 kappaletta, aika iso määrä vieraita, joille olisi pitänyt sitten järjestää lapsiparkki, erikoisruuat, lisää tilaa, sopivat wc-tilat pienten käyttöön, ohjelmaa koska on kamalaa kuunnella monta tuntia sitä TYLSÄÄÄ TYLSÄÄÄÄ TYLSÄÄÄ mantraa. Kaikki vanhemmat kun eivät tajua varata lapsilleen pelejä tai tekemistä mukaan. Kalliiksi tulee, ja jotkut parit eivät voi tuhlata rahaa miten lystää. Kaikki ei ole kymppitonnilla järkättyjä juhlia. ------------ Lisäksi pari on yleensä järjestellyt häitä aika kauan, joten onko niin kauheaa suoda heille stressitön juhla, jossa saa kerrankin olla vain aikuisten kesken? Lapset kulkee kyllä mukana kaikissa muissa kissanristiäisissä. Kyse on enemmänkin siitä, että perheellinen ei itse jaksa nähdä vaivaa ja järjestää lastenhoitoa sille yhdelle päivälle. Ja jos näin on, niin ei se morsiuspari taida kovin läheisiä ystäviä olla. Ja onhan se nyt vanhemmallekin mukava käydä välillä tuulettumassa, ilman lapsia. Ellei ole niihin lapsiinsa kiinni kasvanut... Ja eipä ne vauvat ja taaperot niistä häistä mitään kokemuksia irti saa. Eivät jälkeenpäin juhlia edes muista saatika jotain etikettisääntöjen "opettelua". Että turhaan tuomitsette parit, jotka tahtoo ne lapsivapaat häät järjestää. Ja jos hoidon järjestäminen lapsille onnistu häiden ajaksi, niin voi vaan vastata kutsuun, ettei pääse paikalle. Ei ole vaikeaa. T. Perheellinen av-mamma
[/quote]No ei siinä ole mitään pahaa, jos ei halua lapsia häihin. Mutta ei se ole mielensäpahoittamista, jos ei tule niihin häihin. Ei juhliinkaan ole pakko mennä. Itse en menisi, enkä luonnollisesti ostaisi lahjaa. En silti olisi loukkaantunut tai vihainen hääparille. Heillä on täysi oikeus tehdä julhista sellaiset kuin haluavat, ja jos he ajttelevat etteivät halua paikalle lapsia, niin se on ihan ok.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:02"]
Ihmettelen teitä mielennepahoittajia. Täällä on lueteltu hyviä syitä siihen, miksi lapsivapaat häät ovat joidenkin valinta. Itse osallistuin häihin, joissa ei ollut lapsivieraita, nuorimmat oli 15 teinejä, joille ei tarjoiltu alkoholia. Jos hääpari olisi kutsunut kaikkien vieraiden lapset mukaan, he olisivat joutuneet vaihtamaan jo juhlapaikkaakin, koska se ei olisi toiminut lasten kanssa. Hääpaikasta olivat haaveilleet jo pari vuotta, muiden lastenko takia olisi haave pitänyt heittää hukkaan? ----------- Toisekseen, lapsia olisi osallistunut 16 kappaletta, aika iso määrä vieraita, joille olisi pitänyt sitten järjestää lapsiparkki, erikoisruuat, lisää tilaa, sopivat wc-tilat pienten käyttöön, ohjelmaa koska on kamalaa kuunnella monta tuntia sitä TYLSÄÄÄ TYLSÄÄÄÄ TYLSÄÄÄ mantraa. Kaikki vanhemmat kun eivät tajua varata lapsilleen pelejä tai tekemistä mukaan. Kalliiksi tulee, ja jotkut parit eivät voi tuhlata rahaa miten lystää. Kaikki ei ole kymppitonnilla järkättyjä juhlia. ------------ Lisäksi pari on yleensä järjestellyt häitä aika kauan, joten onko niin kauheaa suoda heille stressitön juhla, jossa saa kerrankin olla vain aikuisten kesken? Lapset kulkee kyllä mukana kaikissa muissa kissanristiäisissä. Kyse on enemmänkin siitä, että perheellinen ei itse jaksa nähdä vaivaa ja järjestää lastenhoitoa sille yhdelle päivälle. Ja jos näin on, niin ei se morsiuspari taida kovin läheisiä ystäviä olla. Ja onhan se nyt vanhemmallekin mukava käydä välillä tuulettumassa, ilman lapsia. Ellei ole niihin lapsiinsa kiinni kasvanut... Ja eipä ne vauvat ja taaperot niistä häistä mitään kokemuksia irti saa. Eivät jälkeenpäin juhlia edes muista saatika jotain etikettisääntöjen "opettelua". Että turhaan tuomitsette parit, jotka tahtoo ne lapsivapaat häät järjestää. Ja jos hoidon järjestäminen lapsille onnistu häiden ajaksi, niin voi vaan vastata kutsuun, ettei pääse paikalle. Ei ole vaikeaa. T. Perheellinen av-mamma
[/quote]No ei siinä ole mitään pahaa, jos ei halua lapsia häihin. Mutta ei se ole mielensäpahoittamista, jos ei tule niihin häihin. Ei juhliinkaan ole pakko mennä. Itse en menisi, enkä luonnollisesti ostaisi lahjaa. En silti olisi loukkaantunut tai vihainen hääparille. Heillä on täysi oikeus tehdä julhista sellaiset kuin haluavat, ja jos he ajttelevat etteivät halua paikalle lapsia, niin se on ihan ok.
[/quote]
Tuossa varmaan tarkoitettiin tämän ketjun mielensäpahoittajia :) Kommenttien perusteella kun se monelle näyttäs olevan maailmanloppu jos pikkumussukat ei pääse häihin.
Miksi häävalmistelusi pitäisi kiinnostaa minua? Mitä odotat että kysyisin lapsettomiin häihin liittyen?
Järkyttävää suhtautumista täällä lapsettomiin häihin. Niin käärmemäisiä letkautuksia katkeruus läpi paisten, lapsellisesti väännetään jotain vmäistä kommenttia kääntäen asia nurinpäin. Jos suvussa tai kaveripiireissä on vastaavia ihmisiä, en yhtään ihmettele että hääpari pitää lapsettomat häät tai pienet häät jättäen kitkerän katkerat kutsumatta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:59"]
Mä jätän tulematta ja niin myös mun mieheni. Me ollaan perhe ja perheenä liikutaan. Jos jotakuta ei kelpuuteta mukaan niin ei tulla ollenkaan. Älä siis loukkaannu kun vastataan ei kiitos!
[/quote]
Ainakaan minun ystäviini ei onneksi lukeudu tällaisi ihmisiä, jotka ovat lisäännyttyään sulautuneet osaksi jotakin joukkomielistä perheyksikkä. Meidän häissämme ei ollut kutsuissa lapsia eikä edes aveceja, ja silti kaikki kutsutut osallistuivat, ja kaikilla oli mielettömän hauskaa.
Mielestäni juhlien järjestämisessä pieleen mennään heti, kun aletaan kutsua ihmisiä vain tavan tai velvollisuudentunnon vuoksi. Kun paikalle kutsu tasan ne, joiden kanssa haluaa olla, juhlat ovat jo todennäköisesti onnistuneet.
[/quote]
Melko mautonta kutsua ilman avecia, jos siis kutsuttu kuitenkin seurustelee.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:28"]
Viekööt lapset isovanhemmilleen tai palkatkoot hoitajan. Outoa, jos jollakulla ei ole yhtään ketään, jolle viedä lapset. . Inhottavaa häävideolla kuunnella jonkun lapsen huutoa.
[/quote]
mä plen kerran joutunut jättämään lapsivapaat häät väliin. Mulla oli thllöin 2vko vanha vauva, joten häntä oli vaikea jättää. Häät vielä olivat vielä miniristeily laivalla, eli auttamaan ei olis päässyt jos vauvalla olis vaikka mummun kanssa tullut hätä. Muuten olisin mennyt mielelläni.
toisissa jäissä sitten olin kun vauvaoli 3kk. Nämä eivät olleet lapsivapaat häät, höäparilla itselläänkin oli lapsia. Vauva oli rauhalline ja nukkui kirkossa ja palkon juhlapaikallakin, mies kuljetti kantoliinassa. Tietty olis viety heti ulos kirkosta jos olis alkanut siellä itkeä.
Hääsuunnittelija Barry Long (planner since 1974) arvioi vuonna 2008, että puolet häistä on nykyään (2008) lapsettomia. Ja lapsettomat häät tulevat yleistymään. Syynä on, että lapset tuppaavat olemaan häiritseviä ja morsian pelkää täten tärkeän päivän menevän pilalle. Muita syitä mm. budjetti.
Pidä vain. Toivottavasti sentään sulhanen on. Meinaan vaan, kun kirjoitat yksikössä, että "pidät" häät.
Mulla ei ole mitään lapsivapaita häitä vastaan ja vaikka olisikin kunnioittaisin silti hääparin (tai tässä tapauksessa morsiamen) toiveita.
Minä en lähtenyt mihinkään juhliin lasten ollessa pienempiä, ihan sama oliko lapsivapaat vai ei. Kun ei autistilasta voinut mukaan ottaa eikä hänelle helposti hoitajaakaan löydy. Miehen äiti ei pärjännyt ja oma äitini oli kuollut, papoista ei apua ollut. Aina olen suoraan sanonut, että valitettavasti ei ole lapsille hoitajaa. Ne, jotka eivät tienneet, että ongelma on vähän tavanomaista vaikeampi, loukkaantuivat, mutta se ei ole minun murheeni. Sitten kun lapsi alkoi olla n. 10-vuotias, hän tauhoirttui, puhu jo ja alkoi muutenkin ymmärtää, eli tuli vaan raju nousu kehitystasossa vähän yllättäin ja oli helppo mukana pidettävä, mutta pitkään ei koskaan oltu.
Mitenköhän ne lapset oppii ikinä häissä jos niitä ei niihin kutsuta...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 06:54"]
[/quote]
No minä olin häissä lapsena tasan kerran, 10-vuotiaana. Ei meillä yksinkertaisesti pienessä suvussa ollut häitä ja muita häitä ei vain tullut vastaan. En minä eläissäni ole ollutkaan kuin neljissä häissä, ja n. neljistä olen kieltäytynyt oman lapseni takia. Kyllä minä silti mielestäni osaan käyttäytyä.
Autistinen lapseni '(ei siis kovin vaikea, olen tuo tuosta ylempää) ei juoksennellut tai häiriköinyt, mutta esimerkiksi vauvan huuto olisi saattanut saada hänet pois tolaltaan, koska hän nimenomaan tiesi että kirkossa ollaan hiljaa eikä olisi ymmärtänyt, jos muut ei ole. Samoin liian kovalla soitettava musiikki, hälinä yms. oli hänelle liian vaikeaa kestää. Niitä opeteltiin kestämään muualla kuin juhlissa.
[/quote]
Kotona vanhemmat opettavat tavoille. Ja tapakasvatus ulottuu myös kodin ulkopuolella julkisilla paikoilla. Kun vanhemmat ovat älynneet tämän, ei olisi ongelmaa. Jos suvussa tai lähipiirissä on perhe, jossa vanhemmat eivät ole opettaneet lapsia hyville tavoille, saattaa hääpari päättää että pitävät lapsettomat häät.
[/quote]
Lapset oppii käytöstapoja kotona, joka päivä, ei perhetuttujen häissä. Ja tuskin kaikista häistä tulee yhdellä iskulla lapsettomia, vaan edelleen järjestetään monenlaisia häitä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:36"]
Äitylit hei, kun saatte kutsun lapsettomiin häihin niin ennen kun alatte hääparia soimata niin kannattaa varmaan kattoo peiliin, että mikähän se syy siihen on kun lapsianne ei sinne haluta :D:D:D:D:D:D:D:D Vittuako kasvatatte niin huonosti :D Mikään ei oikeesti latista tunnelmaa enemmän kun itkevä mukula kirkossa, alttarille ryömivä Myy-Aborttiina (jonka vitun hienot ryömimätaidot ei kiinnosta ketään) tai se kun lapsi ryntää tarjoilijaa päin ja käy vahinko. Ja entäs sitten ne uhmikset, jotka tuhisee ja pyörittele silmiä ja kovaan ääneen marisee "tylsäääää tyyyyylsääää" :D Varmaan jättää hääparille tosi hyvät fiilikset :D Kun ette saatana osaa pitää niitä kurissa.
[/quote]Hah ja sinä olet hieno esimerkki sellaisesta :)
[/quote]
Äidistä vai lapsesta? :D Menikö tunteisiin? ;)
[/quote]Ai sulla kun kommentoit :)
[/quote]
Halusin vaan, että hiffaisitte äitylit, että mistä nää lapsettomat kutsut johtuu :,)
[/quote]Ai huonosti kirjoitetulla tekstilläsi...