paksut jalat
Olen kärsinyt aina sellaisesta ongelmasta juin paksut jalat. Olen siis mahastani hoikka, mutta sitten ne jalat. Ihan kamalat. Olisiko kellään vinkkejä siihen miten niitä voisi vähän pienentää. Ja siis jos rupean treenaamaan lihaskuntoa, niin reiden etuosa vaan kasvaa enemmän ja jalat ovat entistä paksummat.
Kommentit (20)
Geeneistä kiinni, ei voi mitään.
Ainoa keino on laihduttaa niin, että jaloistakin lähtee kaikki mahdollinen. Ei keskitysleireillä kenenkään jalat olleet paksut.
Eri asia tosiaan sitten, että miltä näytät ylävartalostasi ja naamasta, kun jalkasi ovat haluamasi kokoiset.
Treeni tosiaan vain suurentaa lihaksia ja jos rasvakerros pysyy samana, niin entistä paksummat ovat.
Mutta kerropa nyt reiden paksuimman kohdan ympärysmitta, niin nähdään taas onko tämä jonkun harhakuvitelmia vai totista totta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 14:56"]
Reiden paksuin kohta on 60cm ja vyötäröni ympärysmitta 60cm.. ap
[/quote]
Ok, on ne sitten suhteessa todella paksut. Et kuvittele. Varmaan tosi hullun näköistä, kun yksi reisi on vyötärön paksuinen.
Otan osaa! Lohduttaudu sillä, että kaikilla ei ole jalkoja ollenkaan.
Pitääkö minun nyt kuihduttaa jalkani pois vai kasvatanko mahaani. En kehtaa yleensä edes liikkua missään.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:08"]
Pitääkö minun nyt kuihduttaa jalkani pois vai kasvatanko mahaani. En kehtaa yleensä edes liikkua missään. ap
[/quote]
Kerro vielä pohkeen paksuimman kohdan ympärysmitta, niin suunnitellaan asuja.
Ja et kai nyt tosissasi ole, ettet kehtaa liikkua? Et ole kuule ainoa tässä maailmassa, jolla ei ole täydellisen sopusuhtainen vartalo.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:08"]Pitääkö minun nyt kuihduttaa jalkani pois vai kasvatanko mahaani. En kehtaa yleensä edes liikkua missään.
ap
[/quote]
Kasvatat itseluottamusta! Ei kukaan meistä ole täydellinen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:08"]
Pitääkö minun nyt kuihduttaa jalkani pois vai kasvatanko mahaani. En kehtaa yleensä edes liikkua missään. ap
[/quote]
Kerro vielä pohkeen paksuimman kohdan ympärysmitta, niin suunnitellaan asuja.
Ja et kai nyt tosissasi ole, ettet kehtaa liikkua? Et ole kuule ainoa tässä maailmassa, jolla ei ole täydellisen sopusuhtainen vartalo.
[/quote]
Lisään vielä, jos haluat tarkempaa suunnittelua, niin kokonaispituutesi ja jalan sisäpituus. Ja vielä rinnanympärys. Entä käsivartesi, ovatko ne samalla tavalla paksut verrattuna ylävartaloon?
Jos sinulla on kuva kropastasi tämän lisäksi, niin se auttaisi kovasti asiaa.
Mullakin on paksut jalat, etenkin verrattuna kapeaan vyötäröön. Mittanauhaa ei nyt ole käsillä, joten en pääse kertomaan mittoja, mutta varmaan samoilla suunnilla apn kanssa.
En tosin kärsi tästä niin paljon, ettäkö se liikkumisiini missään vaikuttaisi. Tarpeeksi paha jos on liian paksut jalat, en sen takia halua jättää elämääkin elämättä.
Ei kestävyysurheilu paksuna. Kato joku treeni pitkät sarjat pohkeita...vaikka 40-50 toistoa.
Pohje on paksuimmasta kohtaa 38cm ja käsivarren paksuin kohta 30cm. En ole todellakaan laittamassa kuvaa. Pituuteni on 162cm.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:16"]
Pohje on paksuimmasta kohtaa 38cm ja käsivarren paksuin kohta 30cm. En ole todellakaan laittamassa kuvaa. Pituuteni on 162cm. ap
[/quote]
Ok, pohkeetkin ovat siis varsin muhkeat. Lisäksi olet suht lyhyt.. hmm. Lyhyyden takia leveälahkeiset housut ovat huonot. Niitä ensiksi ajattelin jonkin pitkän paidan/tunikan kanssa.
Ehkä kuitenkin kapeat housut ja reidet peittävä yläosa on tässä tapauksessa paras. Myös mekko, joka korostaa kapeaa vyötäröäsi ja peittää reidet voisi olla edullinen. Ei kuitenkaan mikään leveä, liehuvahelmainen mekko, joka vie huomion alaosaan, vaan pikemminkin kapeahko, ei kuitenkaan kotelomekko. Sellaista tuskin saisitkaan kaupasta sopivaa.
Jos sopivaa mekkoa ei ole, niin kapeahko hame, joka ulottuu polveen tai vähän yläpuolelle. Ei missään tapauksessa pituus, joka leikkaa pohkeen paksuimman kohdan. Se paksuntaa pohkeita entuudestaan. Sitten rintamusta runsastava leikkaus yläosassa, mutta istuva vyötäröleikkaus.
(sori vähän sekavaa, kiire tulikin nyt yhtäkkiä, mutta palaillaan vielä, jos jotain)
A-linjainen hame hämää silmää tekemällä jalat sorjemman näköisikai. Kynähame toimii päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:16"]Pohje on paksuimmasta kohtaa 38cm ja käsivarren paksuin kohta 30cm. En ole todellakaan laittamassa kuvaa. Pituuteni on 162cm.
ap
[/quote] Paljon Sä painat? Mulla reidet 59cm, pohje 37cm, käsivarsi 30cm, eli lähes samat kun sulla. Paitsi vyötärö 77cm. Pituus on sama kun sulla. Olen hieman ylipainoinen tietenkin.
Mä luulen, että sulla on varaa laihduttaa. Käsivarretkin ovat paksut, ei vain reidet ja pohkeet. Paljon vyötärön ympärys?
Täällä mullaki pohje 38 reisi 54 hauis 30 ja vyötärö 82. Pituus 172. Ja ylipainoa on omaan hyvän olon ihannepainoon nyt kolmisen kiloa. Painan nyt 71.
Ja tavoite on syksyllä olla sen 68. Lihasta ja toiminnallisuutta halajan. Löskiä pitäis vähän polttaa.
No ei niitä voi pienentää. Ellet kuihduta niistä lihaksia ja rasvaa pois. Muotoa niihin saattaa saada tekemällä jotain mikä muhkeuttaa pohkeita, jolloin eivät näytä tasapaksuilta pötköiltä. Kannattaa pukeutumisella hämätä silmää. Esimerkiksi käyttää hameita tai housuja jotka katkeavat juuri polvitaipeen kohdalta. Tai käyttää maksipituisia mekkoja ja hameita.