Ristiriitaiset fiilikset nuorten naisten uudesta ”yrittäjä”-alasta
Vastaan tullut useita profiileja igssä joissa nuoret (usein alle 20-vuotiaat tai juuri tasan 20-vuotiaat) naiset/tytöt omistavat nykyään Only fansin. Eräs kutsui profiilissaan itseään yrittäjäksi ja ilmeisesti siis yrityksenä on myydä itseään.
Toisaalta olen iloinen että naiset ovat vapaita tekemään ja toteuttamaan seksuaalisuuttaan ilman häpeää ja syrjintää nyky-yhteiskunnassa (ja olen huomannut että varsinkin nuoret itse suhtautuvat tähän hyvin neutraalisti ja hyväksyvästi) ja jokainen saa tehdä juuri sitä mitä elämässään haluaa, mutta toisaalta pidän tätä myös aika huolestuttavana ilmiönä.
Olen siis itsekin nuori nainen (25) mutta omassa ikäpolvessani ja varsinkaan vanhemmissa, tämä ei ole ollut ”se juttu” eli koko Only fans juttu tullut vastikään kuitenkin.
Mitä mieltä te olette? Onko tämä huolestuttava ilmiö vai ihan ok?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
Huolestuttaa se että nuoret naiset päätyvät tällaiseen alaan kun nykypäivänä on tasavertaisia mahdollisuuksia vaikka mihin sukupuolesta riippumatta.
Jotenkin surettaa että noin nuoret ihmiset päätyvät itsensä myymiseen, ja pitävät sitä ”normaalina”. Ehkä olen tässä suhteessa jotenkin vanhanaikainen. En tiedä.
Tämä on nyt sitten se revaluutio...
Mua ei haittaa tuo.
Tykkään sexyistä pimuista.
Tosin itse en maksa moisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
Huolestuttaa se että nuoret naiset päätyvät tällaiseen alaan kun nykypäivänä on tasavertaisia mahdollisuuksia vaikka mihin sukupuolesta riippumatta.
Jotenkin surettaa että noin nuoret ihmiset päätyvät itsensä myymiseen, ja pitävät sitä ”normaalina”. Ehkä olen tässä suhteessa jotenkin vanhanaikainen. En tiedä.
Selkeästi et tiedä, kun et vastannut kysymykseen. Et myöskään vastannut mitä ajattelet samaa tekevistä nuorista miehistä.
Kommunismissa huuuoooraaaminen on oikein hyvä ammatti.
Ehkä ainoa joka kannattaa, kaikki muu yrittäminen jo verotuksella tehty kannatamattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
Jotenkin surettaa että noin nuoret ihmiset päätyvät itsensä myymiseen, ja pitävät sitä ”normaalina”. Ehkä olen tässä suhteessa jotenkin vanhanaikainen. En tiedä.Selkeästi et tiedä, kun et vastannut kysymykseen. Et myöskään vastannut mitä ajattelet samaa tekevistä nuorista miehistä.
No aihe oli nimenomaan naisten kohdalla, koska tekevät sitä kuitenkin huomattavasti enemmän kuin miehet. Toki on huolestuttavaa että miehetkin sitä tekevät. Ylipäänsä se että seksinmyymisestä ja itsensä paljastelusta on tulossa paljon normaalimpaa ja jollain tapaa hyväksytympää on huolestuttavaa, koska monetkaan eivät välttämättä tajua sen riskejä ja huonoja puolia siihen ryhtyessään.
Minusta idea on aivan loistava. Of-yrittäjä voi itse sanella omat ehtonsa ja asiakas voi yleensä luottaa tilaamansa sisällön olevan eettisesti tuotettua.
Ennen ne stringibikinikuvat olivat ilmaiseksi kaikkien saatavilla, nykyään tienaavat niillä. Ihan oikein.
Yksi mies pyysi minua keräämään joukon naisystäviäni nauramaan hänen alapäälleen. Jokaisesta naisesta joka haukkuisi ja nauraisi kuseisen kaverin mnalle, hän maksaisi minulle rahaa. Ja siis ihan facessa laittoi. Kummaa tämä maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
Jotenkin surettaa että noin nuoret ihmiset päätyvät itsensä myymiseen, ja pitävät sitä ”normaalina”. Ehkä olen tässä suhteessa jotenkin vanhanaikainen. En tiedä.Selkeästi et tiedä, kun et vastannut kysymykseen. Et myöskään vastannut mitä ajattelet samaa tekevistä nuorista miehistä.
No aihe oli nimenomaan naisten kohdalla, koska tekevät sitä kuitenkin huomattavasti enemmän kuin miehet. Toki on huolestuttavaa että miehetkin sitä tekevät. Ylipäänsä se että seksinmyymisestä ja itsensä paljastelusta on tulossa paljon normaalimpaa ja jollain tapaa hyväksytympää on huolestuttavaa, koska monetkaan eivät välttämättä tajua sen riskejä ja huonoja puolia siihen ryhtyessään.
Mistä tiedät että naiset tekevät sitä enemmän? Entä jos niin olisikin, miksi rajasit miehet pois? Tulee väkisinkin vaikutelma että olet "huolissasi" vain naisten tekemisistä. Miehet saavat tehdä mitä ikinä huvittaa.
Loppu tekstisi onkin kehäpäätelmää. Hoet riskeistä, huonoista puolista ja siitä miten huolissasi olet, mutta et vain saa sanottua MIKSI.
Itsensä myymisestä on tullut netin myötä valitettavan helppoa... Eikä enään tarvitse tehdä sitä itteään vaan kuvat riittää ja pankkitili sen kun turpoaa...
Vierailija kirjoitti:
Minusta idea on aivan loistava. Of-yrittäjä voi itse sanella omat ehtonsa ja asiakas voi yleensä luottaa tilaamansa sisällön olevan eettisesti tuotettua.
Tuosta eettisyydestä on paha mennä sanomaan, kun ainakin haastattelujen perusteella monet of-naiset tuntuu olevan mielenterveys- tai päihdeongelmaisia ja vähintään huonon itsetunnon omaavia. Monille tekisi hyvää olla jollain aivan muulla alalla kuin hyväksikäytettävänä seksileluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
Mistä tiedät että naiset tekevät sitä enemmän? Entä jos niin olisikin, miksi rajasit miehet pois? Tulee väkisinkin vaikutelma että olet "huolissasi" vain naisten tekemisistä. Miehet saavat tehdä mitä ikinä huvittaa.
Loppu tekstisi onkin kehäpäätelmää. Hoet riskeistä, huonoista puolista ja siitä miten huolissasi olet, mutta et vain saa sanottua MIKSI.
On ihan tiedostettava asia että miehet ostavat enemmän seksiä ja seksipalveluita kuin naiset :D En tiedä miksi kyseenalaistat sen FAKTAN. Pitääkö sinulle linkata jotain todisteita asiasta? Voit itsekin perehtyä asiaan.
Ja niin, kyllä, olen enemmän huolissani nuorista naisista ja tytöistä, koska naiset kokevat muutenkin niin paljon seksuaalista hyväksikäyttöä ja ahdistelua. Enkä sano että miehet eivät, mutta sekin on fakta että naiset kokevat sitä keskimäärin yleensä enemmän.
Onko tämä sinulle joku kilpailu sukupuolten välillä?
Voit tehdä itse miehiä koskevan aloituksen.
Ja MIKSI niin siksi että kun asetat itsesi paljaaksi kirjaimellisesti, tuntemattomille ihmisille, asetat itsesi alttiiksi haitallisille ilmiöille kuten häirintä, vainoaminen jne. Hulluja on maailma täynnä. Lisäksi en usko että tuollainen työ on tervettä kenenkään nuoren itsetunnolle.
Vierailija kirjoitti:
Itsensä myymisestä on tullut netin myötä valitettavan helppoa... Eikä enään tarvitse tehdä sitä itteään vaan kuvat riittää ja pankkitili sen kun turpoaa...
Ei todellakaan pankkitili turpoa. Suurin osa Onlyfansin "sisällöntuottajista" ansaitsee 0-5 € kuukaudessa. Se on pieni prosentti joka kahmii sieltä isoja rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
En ole ap, mutta mua huolestuttaa osa niistä tytöistä, ettei ne vaan tee sitä kun niin kuuluu tehdä. Ainakin ig:ssä moni näyttää paljon enemmän persettä kuin myöhemmin tuntuu mukavalta.
Vinkki Paremmille Ihmisille:
älkää alkako tuottamaan sisältöä OF:iin.
Ongelma ratkaistu!
PS: unohtakaa tosiaan ostaminen myös...
No, näkisin niin, että nämä nuoret naiset ja vanhemmatkin ovat lähinnä helpon rahan perässä.
Tavallisen työn tekeminen ei oikein nykyän ole enää kannattavaa, joten helpompi raha houkuttaa.
Sama tilanne ig:llä tienaavilla.
Sellaisia töitä ei olisi, jos niistä kukaan ai maksaisi -tai kävisi sivuilla.
Itse en omista facebook tai g-tiliä, eikä minua kiinnosta "seurata" jukkiksia tai muustakaan syystä itseään ja sulojaan esitteleviä, tai auttaa sivuillaan vierailemalla heitä tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
On ihan tiedostettava asia että miehet ostavat enemmän seksiä ja seksipalveluita kuin naiset :D En tiedä miksi kyseenalaistat sen FAKTAN. Pitääkö sinulle linkata jotain todisteita asiasta? Voit itsekin perehtyä asiaan.
Ja niin, kyllä, olen enemmän huolissani nuorista naisista ja tytöistä, koska naiset kokevat muutenkin niin paljon seksuaalista hyväksikäyttöä ja ahdistelua. Enkä sano että miehet eivät, mutta sekin on fakta että naiset kokevat sitä keskimäärin yleensä enemmän.
Onko tämä sinulle joku kilpailu sukupuolten välillä?
Voit tehdä itse miehiä koskevan aloituksen.Ja MIKSI niin siksi että kun asetat itsesi paljaaksi kirjaimellisesti, tuntemattomille ihmisille, asetat itsesi alttiiksi haitallisille ilmiöille kuten häirintä, vainoaminen jne. Hulluja on maailma täynnä. Lisäksi en usko että tuollainen työ on tervettä kenenkään nuoren itsetunnolle.
"Hulluja on maailma täynnä." Aukoton perustelu miksi jostakin pitää olla tosi huolissaan.
Ja ei, tämä ei ole kilpailu sukupuolten välillä. Asenteesi vain kertoo siitä että sinulla on tarve kontrolloida naisten seksuaalisuutta mutta ei miesten. Sinun olisi varmaan syytä miettiä mistä se johtuu. Luulen että se olisi paljon hyödyllisempää kuin "huolestumisesi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
En ole ap, mutta mua huolestuttaa osa niistä tytöistä, ettei ne vaan tee sitä kun niin kuuluu tehdä. Ainakin ig:ssä moni näyttää paljon enemmän persettä kuin myöhemmin tuntuu mukavalta.
Oletko huolestunut nuorista miehistä jotka postaavat paidattomia selfieitä? Vai onko sinulla tarve kontrolloida huolestumisellasi vain naisten seksuaalisuutta?
Kyllähän tämä keksittiin jo tuhansia vuosia sitten. Nyt vaan joku mies keksi keinon tehdä hommasta naisille helpompaa.