Ristiriitaiset fiilikset nuorten naisten uudesta ”yrittäjä”-alasta
Vastaan tullut useita profiileja igssä joissa nuoret (usein alle 20-vuotiaat tai juuri tasan 20-vuotiaat) naiset/tytöt omistavat nykyään Only fansin. Eräs kutsui profiilissaan itseään yrittäjäksi ja ilmeisesti siis yrityksenä on myydä itseään.
Toisaalta olen iloinen että naiset ovat vapaita tekemään ja toteuttamaan seksuaalisuuttaan ilman häpeää ja syrjintää nyky-yhteiskunnassa (ja olen huomannut että varsinkin nuoret itse suhtautuvat tähän hyvin neutraalisti ja hyväksyvästi) ja jokainen saa tehdä juuri sitä mitä elämässään haluaa, mutta toisaalta pidän tätä myös aika huolestuttavana ilmiönä.
Olen siis itsekin nuori nainen (25) mutta omassa ikäpolvessani ja varsinkaan vanhemmissa, tämä ei ole ollut ”se juttu” eli koko Only fans juttu tullut vastikään kuitenkin.
Mitä mieltä te olette? Onko tämä huolestuttava ilmiö vai ihan ok?
Kommentit (61)
Rumat ja kateelliset vinkuvat.
Lisäksi vanhemmat ihmiset joille seksi on sitä peiton alla työntelyä 5 minnper viikko.
Milleniaaleja ei tuollaiset haitaa eikä nuorempaa väkeä.
Olen opetellut näkemään maailmaa tuoreemmilla silmillä, avarakatseisemmin niinkuin nykynuoret, mutta silti tuntuu väärältä:/
En tuomitsisi naista tai tyttöä joka näin tekee mutta tuomitsisin ne aikuiset miehet jotka tällaisia juttuja harrastavat.
19-20-vuotias tyttö on todella nuori. Silloin ei muutenkaan tajua millaiset jälkivaikutukset tuollaisessa touhussa voi olla.
En itse ainakaan ilahtusi jos tyttäreni ilmoittaisi perustaneensa yrityksen jossa myy itseään.
Toisaalta, rakastaisin häntä juuri sellaisena kuin on, ja pakkohan se olisi hyväksyä, vastahakoisesti, mutta kuitenkin.
Saahan sitä yrittää väittää häpeällistä kunnialliseksi, mutta Raamatusta löydämme totuuden.
Tämä on sitä mulle heti nyt ja voimaannuttavaa. Mitään vastuuta ei oteta ja sitten syytetään muita kun ne kuvat pyörii myöhemmin netissä. Sekin on sitten miesten vika.
Työtähän se on siinä missä muutkin, ja itseasiassa yksi maailman vanhimpia töitä, joten en ymmärrä miten se on joillekin vielä tänäkin päivänä mahdoton hyväksyä. Toisaalta sillä ei ole väliä hyväksyykö muut, kunhan itse hyväksyy itsensä.
Ei ole hyvä suunta ei. Tiedän yhdenkin ennen todella järkevän ja fiksun nuoren naisen, nykyään pyllistelee Only fansissa kaikenmaailman kuvotuksille.
Paljonko tuo toimiala nyt tuottaa verotuottoja? Vai onko tuo järjestelmällistä veronkiertoa jossa kaikki tulot jätetään ilmoittamatta verottajalle?
Vierailija kirjoitti:
Olen opetellut näkemään maailmaa tuoreemmilla silmillä, avarakatseisemmin niinkuin nykynuoret, mutta silti tuntuu väärältä:/
En tuomitsisi naista tai tyttöä joka näin tekee mutta tuomitsisin ne aikuiset miehet jotka tällaisia juttuja harrastavat.
19-20-vuotias tyttö on todella nuori. Silloin ei muutenkaan tajua millaiset jälkivaikutukset tuollaisessa touhussa voi olla.
En itse ainakaan ilahtusi jos tyttäreni ilmoittaisi perustaneensa yrityksen jossa myy itseään.
Toisaalta, rakastaisin häntä juuri sellaisena kuin on, ja pakkohan se olisi hyväksyä, vastahakoisesti, mutta kuitenkin.
Nainen tekee jotain kyseenalaista ihan vapaaehtoisesti omalla päätöksellään ja lukemattomien muiden naisten kannustuksella = jotenkin miesten vika.
Naisen logiikka / 5
Vierailija kirjoitti:
Moni ei oikeasti ymmärrä, että se mitä laittaa nettiin, jää sinne. Koskee ihan mitä tahansa some-alustoja tai tosi-TV:tä yms. Se mitä nuorena tekee, siitä ei enää pääse karkuun myöhemmin. Tämä voi vaikuttaa tulevaisuudessa negatiivisesti tai sitten ei. Paha tietää, joten siksi parempi kun tuollaisiin ei lähde ollenkaan.
Moni ei oikeasti ymmärrä, että ihan kaikki jää nettiin. Saa kaivaa aika isosta kasasta, jos haluaa jotain tiettyä löytää parin vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni ei oikeasti ymmärrä, että se mitä laittaa nettiin, jää sinne. Koskee ihan mitä tahansa some-alustoja tai tosi-TV:tä yms. Se mitä nuorena tekee, siitä ei enää pääse karkuun myöhemmin. Tämä voi vaikuttaa tulevaisuudessa negatiivisesti tai sitten ei. Paha tietää, joten siksi parempi kun tuollaisiin ei lähde ollenkaan.
Moni ei oikeasti ymmärrä, että ihan kaikki jää nettiin. Saa kaivaa aika isosta kasasta, jos haluaa jotain tiettyä löytää parin vuoden kuluttua.
Kyllä niitä vaan pystyy kaivamaan esiin. Olet naiivi, jos muuhun uskot. Joku aina on ottanut kuvankaappauksen tai klipin talteen ja videot ja kuvat pyörii uudelleen ja uudelleen netin syövereissä.
Suuntaus on huolestuttava. Itsensä myyminen on alentavaa, nuoret eivät arvosta itseään pätkääkään. Sen minkä nettiin laitat, sinne se jää. Aika hankala on parinkymmenen vuoden jälkeen saada vähänkään parempaa työpaikkaa, jos pyllistelymenneisyys tulee esiin. Ja kun se tulee esiin, aina joku tuntee jotain kautta.
On vain hienoa nähdä nuorissa naisissa yrittäjähenkeä. Moni luulee, että OF on vain p*rseen revittämistä kameralle, mutta kilpailu on kovaa ja menestyminen vaatii rautaisen markkinoinnin ammattilaisen kyvykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä vaan pystyy kaivamaan esiin. Olet naiivi, jos muuhun uskot. Joku aina on ottanut kuvankaappauksen tai klipin talteen ja videot ja kuvat pyörii uudelleen ja uudelleen netin syövereissä.
En minä ole naiivi, et vain ymmärrä miten haku toimii. Oletetaan että joku omistaa kuvakaappauksen. Miten ajattelit että se jää vainoamaan? Uskotko että se lävähtää rekrytoijan silmille välittömästi kun hän avaa selaimensa? Tai se video. Kukaan ei tiedä kuinka monta miljoonaa videota pyörii netin syövereissä. Miten sen kaivat esiin?
Eihän kouluikäiset tytötkään enää haaveile ammateista tai edes kouluttautumisesta, vaan haluavat olla isoina instagram malleja, twitch streamereitä ja only fans tähtiä. Nekin jotka vielä ammatin vaivautuvat hankkimaan jättävät uran rakentamatta ja menevät kuitenkin only fanssiin koska se on niin paljon helpompaa. Naisten lehtien ja sivujen haastatteluissa kovaan ääneen koulutuksellaan kehuvat perseen levittelyn välissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua huolestuttaa?
Voitko ap vastata tähän.
Mukavaa, että naiset ovat keksineet tavan, jolla tienata omat rahansa.