Sinä aamuruuhkassa vaunuileva äiti...
onko oikeasti ihan pakko törmäillä niillä vaunuilla muiden päälle? Mäkään en voi kävellä muita päin ja joudun noudattamaan liikennesääntöjä - vaikka mullakin on kiire sinne tarhaan ja sitten töihin. Voisitko myös sinä edes yrittää liikkuessasi ottaa muut huomioon. Vaikka sulla on vaunut, se ei tarkoita, että voit tulla ja mennä niin kuin sua huvittaa. Ja jos kolhit vaunuillasi muita, voisit avata suusi ja pyytää anteeksi. Käytöstapoja kuuluu noudattaa ihan kaikkien. Jos se vaunuilla liikkuminen on sinulle niin hankalaa, kannustaisin sinua jäämään kotiin. Kiitos ja aurinkoa päivääsi :) Huomenna saatan jo avautua ihan päin naamaa, anteeksi jo etukäteen :)
Kommentit (30)
Muiden perheonnesta kateelliset ämmät täällä vaan mesoaa tyhjästä. Ylpeinä vaan äidit vaunuilemaan, julkinen liikenne on meidän kaikkien yhteinen.
Ja joku voisi myös opettaa niille aamuruuhkassa kouluun matkustaville purkkaa mäkyttäville teineille, että se keskivälikkö ei ole purkan jauhamista ja räkimistä varten vaan vaunuille ja pyörätuoleille yms. apuvälineille! Ei olisi eka kerta kun asialliseen kysymykseen tulee väliköstä haista vittua yms kelvotonta. Kertaalleen kyllä yhdet teinit heitti kuski ulos bussista jalkapatikalle kun ei perse noussut vaunujen ja pyörätuolin tieltä ja soittivat suutaan " haista vittu mä istun tässä koska MÄ olin eka".
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 13:11"]
Muiden perheonnesta kateelliset ämmät täällä vaan mesoaa tyhjästä. Ylpeinä vaan äidit vaunuilemaan, julkinen liikenne on meidän kaikkien yhteinen.
[/quote]
Ok, eli voin sitten hyvillä mielin tuuppia teitä vaunuilevia äitejä :)
Mää teen niin että kun lähen tonne vaunulenkille niin päästelen sellasia "pruum pruum" ääniä ja sitten valkkaan jonkun oikein inhottavan ja kireen näkösen eukon ja ajan sitä päin,ihan tahallani..tavotteena ois saada pukattua joku nurin..Parasta on kun saa törmätä toisiin vaunuihin niin että vauvat vaan lentelee ympäri ämpäri!!On se sitten hauskaa setviä että kenen vauva se tuola ojassa rötköttää...heh heh hee!!!
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:45"]
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä ja yleensäkin sitä mieltä, että toiset huomioimalla on kaikilla parempi olla. Ja kyllä - liikun vaunujen kanssa jatkuvasti ja koskaan en ole kenenkään päälle törmäillyt tahallisesti edes ruuhkassa.
[/quote]
Näin minäkin. Tosin täytyy tunnustaa, että pari kertaa olen jyrännyt vaunuilla päälle kun joku ei ole voinut liikahtaa sitä puolta metriä, että vaunut mahtuisi kyytiin ja täysi bussillinen työmatkalaisia odottaa vain sen yhden takia. Näin siis siinä vaiheessa, kun kohteliaat tai vähemmän kohteliaat pyynnöt ei tuota tulosta. Alapeukuttakaa vain, mutta onko oikeasti niin vaikeaa väistää ja antaa muillekin tilaa.
[/quote]
Jos bussi tai ratikka on niin täynnä, että vaunupaikoillakin seisoo ihmisiä, niin voi olla, ettei vaunuille ole tilaa! Mun päälle et jyräisi, saatanan pelle.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:41"]
Mää teen niin että kun lähen tonne vaunulenkille niin päästelen sellasia "pruum pruum" ääniä ja sitten valkkaan jonkun oikein inhottavan ja kireen näkösen eukon ja ajan sitä päin,ihan tahallani..tavotteena ois saada pukattua joku nurin..Parasta on kun saa törmätä toisiin vaunuihin niin että vauvat vaan lentelee ympäri ämpäri!!On se sitten hauskaa setviä että kenen vauva se tuola ojassa rötköttää...heh heh hee!!!
[/quote]
Vastuutonta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:10"]
onko oikeasti ihan pakko törmäillä niillä vaunuilla muiden päälle? Mäkään en voi kävellä muita päin ja joudun noudattamaan liikennesääntöjä - vaikka mullakin on kiire sinne tarhaan ja sitten töihin. Voisitko myös sinä edes yrittää liikkuessasi ottaa muut huomioon. Vaikka sulla on vaunut, se ei tarkoita, että voit tulla ja mennä niin kuin sua huvittaa. Ja jos kolhit vaunuillasi muita, voisit avata suusi ja pyytää anteeksi. Käytöstapoja kuuluu noudattaa ihan kaikkien. Jos se vaunuilla liikkuminen on sinulle niin hankalaa, kannustaisin sinua jäämään kotiin. Kiitos ja aurinkoa päivääsi :) Huomenna saatan jo avautua ihan päin naamaa, anteeksi jo etukäteen :)
[/quote]
Taas yksi LAPSETON täällä mesoamassa!!! Kokeilisit itse liikkua niiden vaunujen kanssa ruuhkissa jaymmärtäisit ehkä paremmin että välillä sitä vahingossa tönäisee. Voisivat ihmiset myösottaa huomioon meidät vaunuilevat äidit mikä ihme siinä on niinvaikeaa!!! Rasittavia kaltaisesi nirppanokat ei mitään kunnioitusta. hyi!
[/quote]
Ihan äiti-ihminen aloittaja tuntuu olevan. Kommentoi lapsista, vaunuista yms. häiriintymätön lapseton nainen
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:45"]
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä ja yleensäkin sitä mieltä, että toiset huomioimalla on kaikilla parempi olla. Ja kyllä - liikun vaunujen kanssa jatkuvasti ja koskaan en ole kenenkään päälle törmäillyt tahallisesti edes ruuhkassa.
[/quote]
Näin minäkin. Tosin täytyy tunnustaa, että pari kertaa olen jyrännyt vaunuilla päälle kun joku ei ole voinut liikahtaa sitä puolta metriä, että vaunut mahtuisi kyytiin ja täysi bussillinen työmatkalaisia odottaa vain sen yhden takia. Näin siis siinä vaiheessa, kun kohteliaat tai vähemmän kohteliaat pyynnöt ei tuota tulosta. Alapeukuttakaa vain, mutta onko oikeasti niin vaikeaa väistää ja antaa muillekin tilaa.
[/quote]
tämä on niin totta,luulisi ihmisten itsekin tajuavan,että lastenvaunut vie/tarvitsee aina vähän enemmän tilaa,mutta ei,seistä toljotetaan suoraa edessä ja jos sanoo kohteliaastikin"anteeksi"että kyseinen henkilö voisi vähän väistää,nii saa melkei kiroilua ja ties mitä päällensä,vihaisen mulkaisun vähintää.itse väistän/annan aina tilaa vaunujen kanssa liikkuville,koska muistan itsekin,millasta on liikkua vaunujen kanssa,kun omat lapset oli pieniä,toki aina välttelin ruuhka-aikoina liikkumista julkisissa,ellei ollu ihan pakko.harvoinpa kuitenkaa oli.
Kyllä vaunujen käyttöohjeessa lukee että törmäiltävä toissin ihmisiin.
Ja sellanen joka jaksaa moisesta nähdä vaivaa on ihan pöhlö.Eiks vois joskus ottaa ihan iisisti?Ei kai ap.lla nyt mitään hajonnu sen takia?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:00"]Vaunuilla aamuruuhkassa on tavallaan itsessään jo valinta. Äitiyslomalla on aikaa sopia tapaamisia keskelle päivää ja esim. neuvoloissa aikoja on parhaiten juurikin päivällä. Jos taas lasta roudataan vaunuissa päivähoitoon, niin vähän outoa sekin on. Päivähoitoikäinen kävelee jo sujuvasti ja kaupunkiliikenteessä muutenkin rattaat ovat paljon vaivattomammat ihan sille äidillekin.
Jos nyt kuitenkin on pakko niillä vaunuilla siellä ruuhkassa kulkea, niin vähintäänkin pitäisi pyytää anteeksi ja yrittää olla mahdollisimman varovainen ja huomaamaton.
[/quote]
Päiväkoti-ikäinen kävelee sujuvasti? :D Kaikki eivät hoida lapsiaan kotona vuosia vaan laittavat hoitoon alta vuoden vanhana. Tämä on fakta. Harva alle vuotias kävellä töpöttelee sujuvasti. Tämäkin on fakta. Lisäksi monien päiväkotimatka on useita kilometrejä, jolloin edes 3v ei sujuvasti kävele sitä matkaa. Faktaa tämäkin.
.
Omat lapset ovat aloittaneet kaikki hoidossa 3v jälkeen ja me kuljimme nuo matkat autolla. Ei siis kolahtanut itselleni mitenkään, mutta kiinnitin huomiota melko hurjaan yleistykseen.
.
Terveisin päiväkodissa vuosia työskennellyt.