Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grillijuhlat ja muutaman ystävän lapset

Vierailija
09.06.2015 |

On siis tarkoitus pitää pienimuotoiset grillikekkerit näin kesän alkamisen kunniaksi. Jo alusta asti oli tarkoitus että myös alkoholia on saatavilla, eikä kenenkään humaltuminen haittaa, koska tiedän ettei kukaan siellä räkä poskella tule örveltämään. 

Muutama lapsellinen ihminen on kysynyt, voivatko ottaa lapsensa mukaan. Olen kaikille sanonut, että saavat toki tulla, mutta olen kyllä maininnut että alkoholia tullaan nauttimaan. Suurimmalle osalle tämä on ollut ok, osan lapset ovat jo teini-ikäisiä ja osa sanoi että voivat poistua sitten kun alkaa hämärtyä ja porukka juopumaan. 

Nyt YKSI äiti on sitten nostanut asiasta kauhean metelin. Hänellä olisi kuusivuotias poika ja nyt päsmäröi kauheasti, että kukaan ei sitten saa olla humalassa, kukaan ei saa juoda muuta kuin olutta/sidukkaa (skumppa, viinit yms. pitäisi jättää pois) ja oikeastaan kukaan ei oikeastaan saisi juoda hänen lapsensa nähden mitään.

Ok, ymmärrän miksi ei tykkää, mutta kuka tunkee väenvängällä tuollaisiin juhliin, kun siitä on useampaan otteeseen mainittu, että alkoholia käytetään eikä kenenkään tarvise hissutella ja varoa sanomisiaan. Ei nämä mitkään ördäysbileet ole, mutta kuitenkin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minusta näyttää siltä, että ne ovat örvellysbileet? Jos alkoholia nautittaisiin ns. sivistyneesti, lapset voisivat olla paikalla ja meno olisi rauhallisen letkeää, iso osa ottaisi vain sen verran, että promillet jäisivät alle ajokortin poisnappaamisen. En ole vielä koskaan ollut sellaisissa bileissä, joissa nautitaan alkoholia ja tullaan juopumaan eikä humaltuminen haittaa, mutta silti ollaan kaikki ihan kunnolla. Tosin en moisia bileitä ole harrastanut sen jälkeen, kun täytin 25v , mutta toki tiedän, että nykyiseen vihervassujen vapautuneeseen ilmapiiriin nuokin aikuisilla kuuluvat.

Vierailija
22/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo? :D Kuka kuvaa omaa lastaan noin?! :D No sinä tietenkin, mutta....

Oletteko te puhuneet alkoholin vaarallisuudesta kotona? Itse olen sairaanhoitaja, ja olen opettanut lapsilleni (4v ja 7v) jo melko paljon ihmisen anatomiasta ja fysiologiasta. Ollaan käyty sisäelimiä läpi, ja tietävät esim. maksan ja mikä sen tarkoitus on. Tietävät että alkoholi on myrkky ja maksalle vaarallista, mutta kyllä olen lapsille opettanut niin että ongelmakäyttö on pahasta, ei satunnainen viinilasillinen tai saunaolut. Tiedostan että lapset voivat huolestua, jos yhdistävät ajatuksen alkoholista myrkkynä ja kaljapullosta äidin kädessä saunan jälkeen. Mutta kun asian esittää niin että sen satunnaisen annoksen se maksa kyllä hyvin pystyy hoitelemaan, niin ei tartte lasten kantaa huolta. Tupakasta sen sijaan en ole kyllä antanut yhtään löysää. Siitä olen sumeilematta sanonut, että on kamala myrkky joka sairastuttaa ja tappaa ihan kamalasti ihmisiä. Silti tietävät että jotkut polttavat ikänsä sairastumatta.

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 07:47"] Joo, mä jättäisin oman lapseni kotiin, koska häntä häiritsee vaikka juotaisiin vain yksikin olut tms. Enhän pystyisi itsekään nauttimaan illasta, jos näen että lapseni kärsii. [/quote] Onko lapsesi joutunut näkemään enemmänkin aikuisten kännäämistä? Vai miten voi kärsiä yhden oluen juomisen näkemisestä sen enempää kuin limpparinkaan?   [/quote] Lapseni on vähän outo ;) mutta ei ole joutunut näkemään juuri yhtään aikuisten juomista. Juon itse yleensä vain silloin kun oon lähdössä kaupungille, jolloin lapsi on tietenkin hoidossa jossain.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:58"]

Oletteko te puhuneet alkoholin vaarallisuudesta kotona? Itse olen sairaanhoitaja, ja olen opettanut lapsilleni (4v ja 7v) jo melko paljon ihmisen anatomiasta ja fysiologiasta. Ollaan käyty sisäelimiä läpi, ja tietävät esim. maksan ja mikä sen tarkoitus on. Tietävät että alkoholi on myrkky ja maksalle vaarallista, mutta kyllä olen lapsille opettanut niin että ongelmakäyttö on pahasta, ei satunnainen viinilasillinen tai saunaolut. Tiedostan että lapset voivat huolestua, jos yhdistävät ajatuksen alkoholista myrkkynä ja kaljapullosta äidin kädessä saunan jälkeen. Mutta kun asian esittää niin että sen satunnaisen annoksen se maksa kyllä hyvin pystyy hoitelemaan, niin ei tartte lasten kantaa huolta. Tupakasta sen sijaan en ole kyllä antanut yhtään löysää. Siitä olen sumeilematta sanonut, että on kamala myrkky joka sairastuttaa ja tappaa ihan kamalasti ihmisiä. Silti tietävät että jotkut polttavat ikänsä sairastumatta.

[/quote]

Siis mitäh?! Huutonaurua! :D Eiköhän nämä asia pidä kertoa lapsille lapsen tasoisesti, eikä pitää heitä pikkuaikusina. :D Liika on liikaa valistamisessakin, vaikka kuinka olisi lääketieteenammattilainen. :D

Vierailija
24/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:56"]

Keskeneräinen provo. Miksi puhut otsikossa muutaman ystävän lapsista, kun ongelmana on vain yhden ystävän yksi lapsi? Jos taas on totta, niin miten lasta voi haitata viini muttei siideri?

[/quote]

Väirkynät ovat oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuistenkin käyttöön. Ystävä keksitty, kun alkoholiin ja lapsiin liittyy niin paljon hurskastelua. 

Vierailija
25/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu että sua naurattaa :) Se tekee ihmiselle hyvää. 

Mutta rakas ystävä, mistä päättelit ettei olla asiaa käyty läpi lasten kanssa ikätasoisesti? Ei kai minun tänne palstalle tartte kuitenkaan kirjoittaa kuin nelivuotiaalle?

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:58"]

[/quote]

Siis mitäh?! Huutonaurua! :D Eiköhän nämä asia pidä kertoa lapsille lapsen tasoisesti, eikä pitää heitä pikkuaikusina. :D Liika on liikaa valistamisessakin, vaikka kuinka olisi lääketieteenammattilainen. :D

[/quote]

Vierailija
26/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten parin vuoden päästä tämä mamma ihmettelee kun häntä ei kutsuta enää mihinkään vaikka hän oikeasti on niin mukava ja rento ihminen ja lapsensakin on joka juhlien valopilkku!

Vierailija
27/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:56"]

Miksi minusta näyttää siltä, että ne ovat örvellysbileet? Jos alkoholia nautittaisiin ns. sivistyneesti, lapset voisivat olla paikalla ja meno olisi rauhallisen letkeää, iso osa ottaisi vain sen verran, että promillet jäisivät alle ajokortin poisnappaamisen. En ole vielä koskaan ollut sellaisissa bileissä, joissa nautitaan alkoholia ja tullaan juopumaan eikä humaltuminen haittaa, mutta silti ollaan kaikki ihan kunnolla. Tosin en moisia bileitä ole harrastanut sen jälkeen, kun täytin 25v , mutta toki tiedän, että nykyiseen vihervassujen vapautuneeseen ilmapiiriin nuokin aikuisilla kuuluvat.

[/quote]

Olisitko voinut kirjoittaa itserakkaamman ja alentuvamman kommentin edes kovasti yrittämällä :D ? 

Vierailija
28/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siis huonokäytöksinen, emäntä määrää mitä juhlissa tehdään ja ei tehdä. 

Laitat kohteliaan viestin, että on viisaampaa jättää lapsi tällä kertaa muualle hoitoon sillä juhlissa tarjotaan myös keppanaa vahvempia juomia. Jos haluat oikein kohtelias olla niin muutama valitettavasti- sana väliin.

Vierailija
29/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ikävä kyllä vaikuttaa siltä, että nämä juhlat eivät ole lapsellesi sopivat. Mitäpä jos harkitsisit lastenhoitajaa juhlien ajaksi ja jos tämä ei onnistu, niin toivottavasti pääset osallistumaan seuraaviin juhliimme."

Juhlat on isäntäväen ja heidän säännöillään mennään (koskee jopa häitäkin, vaikka osa kutsutuista kastoo olevansa sääntöjen yläpuolelle).

Vierailija
30/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten oikeesti ärsyttää ap:n puolesta. Aina on joku jonka pitää olla hankala. Sano vaan suoraan että nämä on nyt sun järjestämät juhlat joten sä päätät millaiset ne on. Jos ei miellytä, sitten ei kannata osallistua.

Vierailija
31/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä olen ollut monissakin juhlissa joissa aikuiset ovat olleet huppelissa mutta kaikki ovat käyttäytyneet hyvin ja normaalisti.

Tänäänkin menemme laivalle ja todellakin juomme ruuan kanssa viiniä ja otamme jokun drinksun jälkkäriksi ja lapsi on mukana eikä pidä yhtään outona että "juhla"aterialla aikuiset juo viiniä.

Ja emme aio örveltää...ei vanha jaksa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi