Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grillijuhlat ja muutaman ystävän lapset

Vierailija
09.06.2015 |

On siis tarkoitus pitää pienimuotoiset grillikekkerit näin kesän alkamisen kunniaksi. Jo alusta asti oli tarkoitus että myös alkoholia on saatavilla, eikä kenenkään humaltuminen haittaa, koska tiedän ettei kukaan siellä räkä poskella tule örveltämään. 

Muutama lapsellinen ihminen on kysynyt, voivatko ottaa lapsensa mukaan. Olen kaikille sanonut, että saavat toki tulla, mutta olen kyllä maininnut että alkoholia tullaan nauttimaan. Suurimmalle osalle tämä on ollut ok, osan lapset ovat jo teini-ikäisiä ja osa sanoi että voivat poistua sitten kun alkaa hämärtyä ja porukka juopumaan. 

Nyt YKSI äiti on sitten nostanut asiasta kauhean metelin. Hänellä olisi kuusivuotias poika ja nyt päsmäröi kauheasti, että kukaan ei sitten saa olla humalassa, kukaan ei saa juoda muuta kuin olutta/sidukkaa (skumppa, viinit yms. pitäisi jättää pois) ja oikeastaan kukaan ei oikeastaan saisi juoda hänen lapsensa nähden mitään.

Ok, ymmärrän miksi ei tykkää, mutta kuka tunkee väenvängällä tuollaisiin juhliin, kun siitä on useampaan otteeseen mainittu, että alkoholia käytetään eikä kenenkään tarvise hissutella ja varoa sanomisiaan. Ei nämä mitkään ördäysbileet ole, mutta kuitenkin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:58"]Vähän outo? :D Kuka kuvaa omaa lastaan noin?! :D No sinä tietenkin, mutta....

Oletteko te puhuneet alkoholin vaarallisuudesta kotona?

Enköhän minä saa kutsua lastani oudoksi, jos hän sitä on

Vierailija
2/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:58"]Vähän outo? :D Kuka kuvaa omaa lastaan noin?! :D No sinä tietenkin, mutta....

Oletteko te puhuneet alkoholin vaarallisuudesta kotona?

Enköhän minä saa kutsua lastani oudoksi, jos hän sitä on
[/quote]

Puolet kirjoituksesta katosi... Mutta pointti oli kuitenkin se, että itse en lapseni kanssa kyseisiin grillijuhliin menisi. Syystä että ei ole minun tehtäväni määräillä muiden juomisesta, voin ainoastaan päättää haluanko lapseni näkevän sitä. En halua, koska hän ei pidä siitä.

Kotona on keskusteltu (ja lapseni osaa myös lukea!) että muutamassa oluessa ei ole mitään pahaa, mutta silti juominen häiritsee häntä. Miettikääpä miten outo aikuinen hänestä kasvaa, jos aikoo olla absolutisti koko ikänsä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi:

"Moi XXXXX,

Päätimme pitää illanistujaiset, joissa nautitaan myös alkoholia ja jokainen vanhempi voi käyttää omaa harkintaansa sen suhteen, haluaako tuoda lapsensa paikalle. Tarkoituksena on, ettei kukaan örvellä, mutta ymmärrettävästi jokainen lapsi suhtautuu eri tavoin alkoholinkäyttöön. Mikäli koet, että tämä tapahtuma ei sovi perheellenne, toivotan teidät tervetulleeksi seuraaviin alkoholittomiin juhliimme.

Mukavaa kesää toivottaen,

Illan emäntä"

Vierailija
4/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettei tarvitse tulla

Vierailija
5/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että bileiden järjestäjä määrää teeman eikä joku satunnainen vieras.

Vierailija
6/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastasit, miten aiot toimia? Kiusallinen tilanne, jos epäkohtelias vieras alkaa vaatimuksia esittää.

Vierailija
7/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Jättää sitten lapsensa kotiin tai itse tulematta jos alkohollilliset grillibileet häiritsee! Törkeää alkaa esittää vaatimuksia toisten ennaltasovituille juhlille.

Vierailija
8/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä jättäisin oman lapseni kotiin, koska häntä häiritsee vaikka juotaisiin vain yksikin olut tms. Enhän pystyisi itsekään nauttimaan illasta, jos näen että lapseni kärsii.

Vierailija
9/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 07:47"]

Joo, mä jättäisin oman lapseni kotiin, koska häntä häiritsee vaikka juotaisiin vain yksikin olut tms. Enhän pystyisi itsekään nauttimaan illasta, jos näen että lapseni kärsii.

[/quote]

Onko lapsesi joutunut näkemään enemmänkin aikuisten kännäämistä? Vai miten voi kärsiä yhden oluen juomisen näkemisestä sen enempää kuin limpparinkaan?  

Vierailija
10/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ongelmaiset!! Onko se aina Suomessa raivoraittius tai örvellys, ei välimuotoja. Meillä lapset on mukana ruokailuissa niin myös grilli-ja saunailloissa. Ei aikuisten tarvitse vetää känniä päälle, voi nauttia alkoholia seurustelusävyyn. Kun lapsenne ovat teinejä niin se alkoholi on vielä suurempi houkutin kun on aikuisillekin "kielletty hedelmä". Kunnon nollaukset voi tehdä esim. miesten mökkikeikalla tai tyttöjen festarireissulla, only for adults.

Vierailija
11/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:01"]

Voi ongelmaiset!! Onko se aina Suomessa raivoraittius tai örvellys, ei välimuotoja. Meillä lapset on mukana ruokailuissa niin myös grilli-ja saunailloissa. Ei aikuisten tarvitse vetää känniä päälle, voi nauttia alkoholia seurustelusävyyn. Kun lapsenne ovat teinejä niin se alkoholi on vielä suurempi houkutin kun on aikuisillekin "kielletty hedelmä". Kunnon nollaukset voi tehdä esim. miesten mökkikeikalla tai tyttöjen festarireissulla, only for adults.

[/quote]

Ei suomalaiset osaa nauttia alkoholia ilman känniä.

Vierailija
12/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 07:53"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 07:47"]

[/quote]

Onko lapsesi joutunut näkemään enemmänkin aikuisten kännäämistä? Vai miten voi kärsiä yhden oluen juomisen näkemisestä sen enempää kuin limpparinkaan?  
[/quote]
Lapseni on vähän outo ;) mutta ei ole joutunut näkemään juuri yhtään aikuisten juomista. Juon itse yleensä vain silloin kun oon lähdössä kaupungille, jolloin lapsi on tietenkin hoidossa jossain.

Vierailija
13/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kohteliaasti, että muita ei alkoholi haittaa ja että yhden lapsen takia ei aleta mitään vatuloimaan.

Kaverisi suuttuu, mutta kuulostaa siltä, että hänet on aikakin palauttaa maanpinnalle!

Vierailija
14/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäköön tulematta ja järjestäköön omat juhlansa, niin saa mieleisensä. Miten jotkut kehtaavat!

Vierailija
15/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saatana mikä tyyppi!
Onkohan mun entinen kaveri, lapsen ikä täsmäisi.
Kerrankin järjestin AIKUISTEN bileet/etkot ja mm. omat lapseni olivat hoidossa. Tämä yks akka tulee 2v lapsensa kanssa paikalle ja vääntää musiikkia pienemmälle ja rutkuttaa muiden juomisesta... Onneks lähti ajoissa poiskin.

Vierailija
16/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä se yksi mamma vouhkaa! Sanot vain asiallisesti että teidän juhlat ja te päätätte tarjoilut.

Mamma jää lapsensa kanssa kotiin tai hommaa hoitopaikan lapselle.

Ei nyt yksi vieras voi sanella kuinka jonkun toisen kotona juhlitaan mutta ei tarvitse osallistua jos on noin vaikeaa "normaali elämä".

Vierailija
17/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 06:52"]

Ok, ymmärrän miksi ei tykkää, mutta kuka tunkee väenvängällä tuollaisiin juhliin, kun siitä on useampaan otteeseen mainittu, että alkoholia käytetään eikä kenenkään tarvise hissutella ja varoa sanomisiaan. Ei nämä mitkään ördäysbileet ole, mutta kuitenkin.

[/quote]

Kuka tunkee, etkö sinä itse ole hänet kekkereihisi kutsunut miksi valitat, vai oliko näin.

Vierailija
18/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ajoissa selväksi tuolle yhdelle, että juhlissa mennään sinun tyylisi mukaisesti. Jos hänen lapsensa läsnä ollessa ei saa nauttia alkoa yhtään niin sitten hän jää lapsensa kanssa kotiin. Mutta tee juttu selväksi ajoissa, jotta ei tarvitse sitten juhlissa alkaa riidellä. Tuollaiset ihmiset on kyllä hankalia, koska haluavat päättää miten koko muu maailma makaa ja sitten suuttuvat, kun ei se maailma totellutkaan. Ja tulee ikävä fiilis juhliin jos tulee sinne sooloilemaan.

Kun vanhempi tulee lapsen kanssa juhliin, on vanhemman homma viedä lapsi pois juhlista jos alkaa meno olla lapsille sopimatonta. Ja itse olen kyllä sitä mieltä, että viisas alkon käyttö opitaan esimerkillä. Onko se esimerkki sitten teininä kännäävät kaverit vai lasin tai pari viiniä juovat vanhemmat, voi jokainen päättää itse.

Vierailija
19/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jämäkästi ja ystävällisesti, että ymmärrät, mutta juuri siksi kerroit etukäteen, että juhlissa nautitaan alkoholia.

Vierailija
20/31 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeneräinen provo. Miksi puhut otsikossa muutaman ystävän lapsista, kun ongelmana on vain yhden ystävän yksi lapsi? Jos taas on totta, niin miten lasta voi haitata viini muttei siideri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme