Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys amerikkalaisesta kulttuurista suhteessa nuorten seksuaalisuuteen

Vierailija
08.06.2015 |

Olen pannut merkille, että lähestulkoon kaikissa amerikkalaisissa tv-sarjoissa ja monissa elokuvissa on vanhemmille hirmuinen kauhistus, kun teini-ikäinen alkaa osoittaa kiinnostusta vastakkaista sukupuolta kohtaan ja jopa mahdollisesti aloittelee seksielämäänsä. Siinä sitten asetellaan teinin haaroja ristiin ja kielletään harrastamasta seksiä ennen kuin on "tarpeeksi vanha". 

Onko tällä tv-kuviolla mitään kosketuspintaa todellisuuteen? Osaako joku paikallinen tai paikallisia tunteva avata aihetta? Voi olla typeräkin kysymys mutta olen välillä yllättynyt siitä, kuinka jotkut epätosina pitämäni yksityiskohdat jenkkisarjoista ovatkin ihan tosielämään pohjautuvia. Tuntuu kuitenkin, ettei suomessa ainakaan tästä asiasta tehdä mitään suurempaa numeroa tai sitten olen vain sattunut välttymään aiheelta täysin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se ei ole mitenkään normaalia. Vanhemmat haluavat aivan luonnollisesti suojella silmäteräänsä huonoilta vaikutteilta. Jostain syystä tällaista pidetään ahdasmielisyytenä, vaikka oikeasti kyseessä on palvelus.

Vierailija
2/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:56"]

Koska se ei ole mitenkään normaalia. Vanhemmat haluavat aivan luonnollisesti suojella silmäteräänsä huonoilta vaikutteilta. Jostain syystä tällaista pidetään ahdasmielisyytenä, vaikka oikeasti kyseessä on palvelus.

[/quote]

No jaa, omasta mielestäni on täysin luonnollista, että teini-iässä seksuaalisuus herää eikä minun mielestäni ole millään tavalla palvelus kieltää tätä kehitystä, ellei tapaukseen liity jotain oikeasti häiritsevää tai nuorelle vahingollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bible beltin alueella taitaa olla aika tiukkoja

Vierailija
4/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva äiti kannustaa alaikäistä lastaan seksiin

Mitä nuorempana seksiä, sitä suurempi masennusriski

http://www.iltalehti.fi/perhe/2015020919168422_pr.shtml

Vierailija
5/5 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapsuuas on niin lyhyt etta itkettaa. Seitsemanvuotiaana mennaan kouluun ja opetellaan lukemaan, neljatoistavuotiaana sekstaillaan ja tullaan vanhemmiksi. On siina sitten vauvalla lahtokohdat kun aiti on just oppinut lukemaan.

USAssa nuorten menemisista ja tekemisista pidetaan tarkkaa lukua. Useimmilla paikkakunnilla eivat paase minnekaan ilman vanhemman autokyytia, eipa paljon seksia harrasteta takapenkilla kun aiti kuskaa.

Monessa suuressa kaupungissa on on lakisaatoinen kotiintuloaika (curfew), iasta riippuen 21-22. Kadunkulmissa ei hengailla vaan tapaillaan kavereiden kotona. Juhliin ja tansseihin poika tulee hakemaan daamiaan kotoa ja myos tuo kotiovelle.

Oman lapseni oppikouluaikana en kuullut yhdestakaan tytosta joka olisi tullut raskaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi