AMK-opiskelijat: mitä ajattelette yliopisto-opiskelijoista?
Otsikossa kaikki.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:17"]
^:'D
[/quote]
^^:'D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:18"]
[/quote]
:'D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:53"]
Eivät osaa käytäntöä eikä saa ammattia.
[/quote]
Lääkärit ja juristit ei osaa käytäntöä eivätkä saa ikinä töitä? On siellä Ammatti Melkein Korkeakoulussa sitten viisasta porukkaa. Kateellisuus nostaa päätään.
[/quote]
Eipä niillä yliopistolaisillakaan taida ihan kaikki muumit olla laaksossa. Ihan yhtälailla arvostelevat amk:n kävijöitä, kun mitä amk:laiset yliopistolaisia. Joten turha yhtään urputtaa.
[/quote]
Toivon todellakin, ettet tee muista elämän asioista johtopäätöksiä tähän palstaan (ym. mukaan lukien jotkut iltalehtien "huippukommentoijat" jne) perustuen. Minä en ole vielä onnistut tapaamaan yliopistossa ihmistä, joka ainakaan irl haukkuisi amk-tutkintoani, päinvastoin. Samoin amkissa opiskellessani ei ollut kovinkaan yleistä kaveriporukassa dissata yliopistolaisia.
Eiköhän ne jotka haukkuvat ketä tahansa ihmistä koulutuksen perusteella, ole jollain tapaa pikkusieluisia ja heikkoitsetuntoisia, tai ns. vanhan kansan ihmisiä. Mm. mieheni mummoni tokaisi minulle kun pääsin yliopistoon, että yritänkö nyt olla "enemmän kuin olenkaan". Vähemmistössä sellaiset ihmiset ovat niin yliopistoissa kuin amkeissa. Kyllä ihmisellä täytyy viirata päässä, jos haluaa mielessään arvottaa amkin käyneen alempiarvoiseksi, tai puolestaan kuvitella että kaikki yliopistolaiset liihottavat ylimielisyydessään ja hakkuvat amkilaisia.
[/quote]
Ne opiskelkoot "käytäntöä", jotka käytännön suorittaviin töihin haluavat. Akateemiset sitten tekevät sitä ajatustyötä. :)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:04"]
Amk kouluttaa asiantuntijoita työelämään. Yliopistosta tulee vain teoriaa ymmärtäviä työttömiä.
[/quote]
Sullekin tekis yliopisto hyvää, kun siellä ehkä oppisit lukemaan työttömyystilastoja ja tulkitsemaan niitä oikein. Paitsi, että mutu on ehkä parempaa kuin faktatieto? Ehkä teillä AMK:ssä sitten on niin.
En mitään erityistä. Olen itsekin opiskellut yo:ssa. Vaihdoin opinnot amk-opintoihin, kun tajusin, mitä työtä haluan oikeasti tehdä.
Saako valmistunut vastata. Itse olen vieläkin miehelleni katkera, kun ei antanut hakea toiselle paikkakunnalle yliopistoon, joten tyydyin kotikylän amk:aan. Kade olen. Yksinkertaisesti siksi, että yliopistotason koulutuksen vaatii ne työt, jotka minua kiinnostaisivat.
Meidän nuorisopuolen amk-ryhmässä lähes kaikilla on aiempi tutkinto, ja monilla se on akateeminen tutkinto tai ovat vaihtaneet alaa yliopisto-opinnoista ennen sieltä valmistumista. En ajattele mitään kenenkään tutkinnoista. En edes tiedä niitä ennen kuin ne tulevat jossain sopivassa välissä esille. Ihminen, jolle toisen ihmisen tutkinto on hirveän tärkeä, on joko todella nuori, kroonisesti huonoitsetuntoinen tai laitostunut siihen omaan elämäänsä ja näkeeä kaiken vaan hyvin kapeasta näkökulmasta.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:44"]
Saako valmistunut vastata. Itse olen vieläkin miehelleni katkera, kun ei antanut hakea toiselle paikkakunnalle yliopistoon, joten tyydyin kotikylän amk:aan. Kade olen. Yksinkertaisesti siksi, että yliopistotason koulutuksen vaatii ne työt, jotka minua kiinnostaisivat.
[/quote]
Annoitko miiehen itsensä opiskella siellä, missä hän halusi?
[/quote]
Lääkärit ja juristit ei osaa käytäntöä eivätkä saa ikinä töitä? On siellä Ammatti Melkein Korkeakoulussa sitten viisasta porukkaa. Kateellisuus nostaa päätään.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:44"]
[/quote]
Annoitko miiehen itsensä opiskella siellä, missä hän halusi?
[/quote]
En, mutta se on mielestäni ihan eri asia.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:57"]
[/quote]
[/quote]
Eipä niillä yliopistolaisillakaan taida ihan kaikki muumit olla laaksossa. Ihan yhtälailla arvostelevat amk:n kävijöitä, kun mitä amk:laiset yliopistolaisia. Joten turha yhtään urputtaa.
Voi lapset, lapset. Riita poikki ja voita väliin. Jokainen tekee elämässä omat valintansa. Jos toisen valinnat kovasti korpeaa, on katsottava peiliin ja mietittävä, miksi näin.
En mitään. Miksi ajattelisin? Puolet yliopiston aloista on sellaisia, joita en itse koskaan lähtisi opiskelemaan. Näin on myös amk:ssa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:05"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:03"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:01"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:59"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:57"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:57"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:55"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:52"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:51"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:17"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:14"] En mitään sen kummempaa. Sillä ei ole väliä mikä koulutus ihmisellä on vaan miten hän toista ihmistä kohtelee. Se kertoo minulle ainakin ihan tarpeeksi. Jonkun vauvapalstalaisen mielestä on varmaan uskomatonta, että mieheni (diplomi-insinööri) arvostaa minun koulutustani (perioperatiivinen sairaanhoitaja ja kätilö). Yhtälailla minä arvostan hänen koulutustaan. [/quote] Ei kyse ole arvostuksesta. AMK ei ole korkeakoulu. Arvostan kaikki, joilla on AMK-tutkinto. Silti AMK ei ole korkeakoulu. [/quote] Eikä yliopistosta valmistu MIHINKÄÄN ammattiin. [/quote] Harmittaako, että monet saavat silti yliopistotutkinnoillaan töitä? Nyyh, nyyh. Ei edes ammattia ole. [/quote] Voi nyyh, kyllä harmittaa, mistä arvasit?? -Sarkasmi [/quote] Eli harmittaa. Nyyh nyyh. [/quote] Hahah :D Eli et ymmärtäny, oot varmaan yliopistosta. [/quote] Nyyh nyyh. Olen amkki ja minualla on ammatti. Olen niiiiin erinomainen. nyyh nyyh! [/quote] "amkki". Joooo, selvästi yliopistosta. :'D [/quote] Nyyh nyyyh! Huomaatteko, miten paljon parempi olen kuin yliopisto? Huomaattehan? Nyyh nyyh! Yliopistolaiset on ihan tyhmiä! Nyyh! [/quote] True that! Paitsi että totahan ei tarvitse sanoa, koska ton tietää jo kaikki :) [/quote] Nyyh nyyh! Peukuttakaa nyt joku taas mun erinomaisia vastauksia! Nyyh! [/quote] Ei oo totta, sua on niin helppo ärsyttää :D sinä juuri "nyyh" [/quote] Nyyh nyyh! Minua ei ärsytä yhtään, mutta silti vastaan koko ajan. Enkä osaa edes lainata oikein, koska olen amkkimamkki. [/quote] Taitaapa ärsyttää, hahaha tääpä onkin hauskaa :D Yliopistolaiset on niin helppo saada itkemään. [/quote] Niin, itse en itke yhtään, mutta jankkaan silti. Yhyy! [/quote] :'D [/quote] Yhyy! onneksi voin edes yläpeukuttaa omia viestejäni koko ajan! Siitä saan amkkivoimaa! <3 [/quote] :'D [/quote] Ihanaa! Laitoin peukalon nyt ihanaan amkkipyllyyni! Uuuh! [/quote] :'D [/quote] :'D [/quote] Niin, kylläpä sä sit kopioit "taitavasti". :'D [/quote] :'D
[/quote]
[/quote]
Ps. Puspus
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]