Nörttimiehet, melkein kaikki suhteessa?
Olinpa tuossa viikonloppuna valmistujaisissa, jonne oli sitten kutsuttu serkkuni vanha yläastekaveriporukka koolle. Näistä viidestä tyypillisestä ikisinkkumiehestä neljä oli tällä hetkellä parisuhteessa (olivat olleet parikymppisistä asti eli ennen valmistumisia ja rahoja).
Useinhan sanotaan että insinöörimäisten ja ujojen miesten on vaikea pariutua, mutta hyvin näytti näillä pyyhkivän. Jäin miettimään, että auttaako kavereiden pariutuminen sitten toisia porukan jäseniä saamaan seuraa?
Näistä tyttöystävistä kaksi taisi tuntea ennestään, muuten olivat tutustuneet muuta kautta, eli kyse ei ole vain siitä että kaverin kautta tapaa naisia.
Kun on olemassa se tutkimus jossa naiset iskivät baarissa useammin varattua, niin voisiko tässä olla samantyyppisestä jutusta kyse, eli kun baariporukassa yhdellä tai kahdella on tyttöystävä kainalossa, ajattelee nainen alitajuisesti että he ovat kelvollista parisuhdemateriaalia, kun taas lauma yksinäisiä miehiä jahtaamassa naisia synnyttää mielikuvan epätoivoisista luusereista.
*** Tiedän että yksilötasolla kaikessa on kyse kemiasta, mutta sosiologisesta ilmiöstä haluaisin keskustella. Ei kai kukaan väitä että se "kemia" todellisuudessa olisi jotain maagista eikä vain yhdistelmä sosiaalisia, fysiologisia ja psykologisia tekijöitä?***
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:57"]
Keillä lassukoilla, mä en ole ainakaan lassukka. Mun mielestä Laasanen on lähinnä myötähäpeää aiheuttava tyyppi. Mutta asiaan.
Olosuhteiden pakosta iso osa naisista tyytyy johonkin Pertti Perusjamppaan kun ei niitä komeita/rikkaita/tunnettuja uroksia löydy ihan jokasen kulman takaa.
[/quote]
Olosuhteiden pakosta pertti perusjamppa tyytyy tiina peruspimppaan, kun niitä superkauniita/seksikkäitä/superihania/täydellisiä naisia ei löydy ihan jokaisen kulmaan takaa.
Raksuttaako hamsteri.
Miehet ovat vain niin hypergamisia ja vaihtavat heti puolisoa, jos tulee mahdollisuus kauniimpaan ja nuorempaan puolisoon.
[/quote]Raksuttaa sunkin puolesta, kyllähän toi pätee kummankin sukupuolen kohalla. Millon mä oon väittänyt muuta? Varmasti aika moni tuore lottomiljonääri laittaisi ukon/akan vaihtoon vuorokauden varoitusajalla.
Huh mitä paskaa tämä ketju. Jos noin on kapeat vaatimukset ja arvot ap:lla niin täytyy sanoa että kovin korkeatasoista naista ei tule koskaan saamaan.
Naisella on muutakin arvoa kuin ulkonäkö. Ja mies joka arvostaa vain ulkoista kauneutta saa toki vertaisensa tyhjäpään.
Järjetön aloitus. Tavalliset miehet olivat kasvaneet aikuisiksi ja alkoivat seurustella tavallisten naisten kanssa. Mitä ihmettä sitä pitää päivitellä ja teoretisoida? Näin se vain menee.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:57"]
Keillä lassukoilla, mä en ole ainakaan lassukka. Mun mielestä Laasanen on lähinnä myötähäpeää aiheuttava tyyppi. Mutta asiaan.
Olosuhteiden pakosta iso osa naisista tyytyy johonkin Pertti Perusjamppaan kun ei niitä komeita/rikkaita/tunnettuja uroksia löydy ihan jokasen kulman takaa.
[/quote]
Olosuhteiden pakosta pertti perusjamppa tyytyy tiina peruspimppaan, kun niitä superkauniita/seksikkäitä/superihania/täydellisiä naisia ei löydy ihan jokaisen kulmaan takaa.
Raksuttaako hamsteri.
Miehet ovat vain niin hypergamisia ja vaihtavat heti puolisoa, jos tulee mahdollisuus kauniimpaan ja nuorempaan puolisoon.