Tsempatkaa tuoretta puhelinmyyjää!
Tänään oli mun eka päivä puhelintyössä.
Teen hakemistomyyntiä. Työporukka oli ihan mahtava, mutta itse työ paljon rankempaa kuin uskoin.
Ihmiset osaa olla mielettömän ilkeitä. Yritin olla ottamatta itseeni, mutta itku kurkussa sain lähteä kotiin. Yksikään ei kuunnellut edes asiaani loppuun, lannistavaa.
Ahdistaa ja itkettää ajatus huomisesta työpäivästä. Ja sitä seuraavasta ja seuraavasta ties kuinka pitkään. Pakko jostain on silti rahaa elämiseen saada. Tsempatkaa pliis!
Kommentit (29)
Ei niistä kannata välittää. Mua ei ilkeilyt haittaa. Aikanaan vuosia sitten kun opettelin sitä hommaa niin ohjaaja sanoi ettei niistä kannata välittää ettei ne sua tunne oikeasti. Ei mua haittaa tämän palstan akkojenkaan vittuilut.t.ammattivalittaja
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:26"]
En ole ikinä ymmärtänyt, miten joitain ottaa niin koville puhelinmyyjän soitto. Eihän se nyt hyvänen aika vie ku pari minuuttia, ja sitten voi kohteliaasti sanoa "ei kiitos", jos ei ole tarvetta. Joidenkin täytyy oikein epäystävällisesti vieläpä vastata puhelinmyyjälle, noloa.
[/quote]
Jotkut niistä ovat hemmetin tyrkyttäviä tyyppejä, ei riitä että kohteliaasti sanoo, kiitos ei. Plaa plaa jatkuu ja jatkuu. Oikeesti joutuu lyömään niin sanotusti luurin korvaan.
Tei just pari päivää sitten telemarkkinointikiellon.
Samalla kun teet työtäsi (ihan tosissasi tietenkin) kuvittele sitä samalla hauskana ihmiskokeena, jossa testaat miten ihmiset reagoivat myyntipuheeseen. Vähän niin kuin olisit järjestämässä piilokameraa :) Tai pidä kirosanabingoa :)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:22"]
Miksi luulet että sulle vittuillaan?
[/quote]
En ole ap, mutta av:lla on lukuisia ketjuja, joissa ylpeillään kaikilla niillä tavoilla, joilla puhelinmyyjiä kiusataan. En siis yhtään ihmettele, jos ap:n kohdalle on osunut tällaisia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:34"]Siivoushommassa parasta oli vaihtuvat kohteet ja asiakkaat, mukavat työtoverit ja pomotkin oli reiluja eivätkä kusettaneet palkoissa tai tunneissa.
[/quote]
Ei todellakaan pidä paikkansa kaikkialla.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:26"]En ole ikinä ymmärtänyt, miten joitain ottaa niin koville puhelinmyyjän soitto. Eihän se nyt hyvänen aika vie ku pari minuuttia, ja sitten voi kohteliaasti sanoa "ei kiitos", jos ei ole tarvetta. Joidenkin täytyy oikein epäystävällisesti vieläpä vastata puhelinmyyjälle, noloa.
[/quote]
Valitettavasti on niitä puhelinmyyjiä jotka ei usko, kun sanoo ei kiitos vaan alkavat jankkaamaan.
En ole ikinä ymmärtänyt, miten joitain ottaa niin koville puhelinmyyjän soitto. Eihän se nyt hyvänen aika vie ku pari minuuttia, ja sitten voi kohteliaasti sanoa "ei kiitos", jos ei ole tarvetta. Joidenkin täytyy oikein epäystävällisesti vieläpä vastata puhelinmyyjälle, noloa.
[/quote]
Kyllä se kuule joskus ottaa ihan helvetin koville. Eräänä päivänä mulle soitti kuusi (6) kertaa saunalahden liittymämyyjä (joka kerta eri). Siltä viimeiseltä kysyin, että eikö heidän yrityksessään ole mitään kirjanpitoa siitä kenelle on jo soitettu. Se myyjä vastasi, että kyllä se pitäisi olla. Nä mä sitten kerroin historian sille ja se lupasi poistaa mut soittolistalta (tosin vaan sillä kertaa). Sen päivän aikana ei tullut enää puheluita saunalahdelta.
Ja sitten tämä "ei kiitos" ei tunnu olevan suurimmalle osalle puhelinmyyjistä mitään ymmärrettävää kieltä. Yhdelle saunalahden (taas !!) myyjälle sanoin, että se on hienoa kun sinä uskot tuotteeseesi, voit rehellisin mielin tehdä kauppaa sillä, mutta minä en nyt vaan paskaa osta siksi, että minä tunnen nämä tuotteet oikein hyvin. Se saatanan mulkku soitti vielä uudestaan ja silloin mulla kilahti. Lopulta mä uhkasin soittaa sen esimiehelle kiusaamisesta. Ei soittanut enää (sama tyyppi, muut kyllä).
Nykyään mä painan kylmästi poikki kaikki myyntipuhelut.
Olen siis mulkku.
[/quote]
Minä inhoan sitä, kun puhelimeni soi. Ärsyttää vielä enemmän, jos siellä langan päässä on joku myymässä sinulle paskaa. Muutenkin alkaa vitutuskin nousemaan, jos puhelin soi edes kolme kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:26"]En ole ikinä ymmärtänyt, miten joitain ottaa niin koville puhelinmyyjän soitto. Eihän se nyt hyvänen aika vie ku pari minuuttia, ja sitten voi kohteliaasti sanoa "ei kiitos", jos ei ole tarvetta. Joidenkin täytyy oikein epäystävällisesti vieläpä vastata puhelinmyyjälle, noloa.
[/quote]
Pari minuuttia???
Viiden minuutin jälkeen usein joudun vain lyömään luurin korvaan kun tekstiä vaan tulee eikä anneta hetkeä että saisi sanoa tuon ei kiitos.