Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä korkeakoulutuksen saaneet ajattelevat meistä duunareista

Vierailija
08.06.2015 |

Pitävätkö insinöörit itseään viisaampina tai ajattelevatko meistä pienemmälle koulutustasolle jääneistä että olemme tyhmiä emmekä olisi kyenneet saamaan samaa koulutusta tai työtä kuin heillä? Entä voinko olla ylpeä elämästäni vaikka olen duunari? Miksi korkeakouluttautuneet ihmiset mittaavat ihmisarvoa älyllä ja älyä koulutuksen tasolla?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduuneja on joka alalla koulutustasosta riippumatta asenne on se joka ratkaisee!

Vierailija
42/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en arvosta koulutusta sinänsä itseisarvona, vaan enempi sitä että on aikaansaava ja järjestää elämänsä sille mallille että tykkää työstään ja on siitä ylpeä. Olen itse korkeakoulutettu ja elän uusioperheessä, mieheni on ns. duunari. Onnellinen työstään ja ylpeä. Ja todella hyvätuloinenkin, taitava ammattilainen kun on. Ja ei, en arvosta rahaakaan, mutta juuri sitä asennetta elämään ja työhön että tekee sitä missä viihtyy ja on ylpeä omasta tekemisestään. Sitä toivon eniten omalle lapsellenikin. Toisekseen arvostan todella kovasti ihmisten erilaisuutta. Tunnen monta työstään ylpeää ja onnellista siivoojaa. Jos siivoojia ei olisi, me kaikki hukkuisimme p...kaan ja esimerkiksi minun työni sairaalassa olisi turhaa. Vaikka hoitaisin potilaita kuinka hyvin tahansa, ilman siivoojien työpanosta työni olisi ihan mahdotonta toteuttaa. Juuri sairaalatyö on hyvä esimerkki siitä, miten jokaisen työpanos on elintärkeä. Ei minun ole syytä kukkoilla koulutuksellani, vaikka se potilaille niin näkyvää onkin. Ja vielä haluaisin lisätä, että meidän yhteiskunnassamme kaikilla on samat mahdollisuudet hankkia HALUAMANSA koulutus. Olen köyhän yksinhuoltajan lapsi enkä saanut kotoani lukion jälkeen penniäkään kuluihini. Ja lukioonkin otin opintolainaa ja tein töitä niin kesäisin kuin lukion ohellakin. Tietysti asumisen ja ruuan sain lukioaikaan kotoa, että sikäli lukio vaati taloudellista satsaamista äidiltäni kun en ollut vielä omillani. Lukion jälkeiset monen vuoden opinnot kustansin sitten jo opintotuella, lainalla ja työnteolla. Halusin ammattiini kovasti. Ei minulla ole mitään syytä aliarvostaa niitä, jotka ovat tehneet toisenlaisia ratkaisuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:55"]

Havaintoja duunareista:

- Tekee tärkeää työtä yhteiskuntamme ylläpidon ja kehittämisen eteen, kiitos siitä. Ilman duunaria pitäisi istua pimeässä seuraavasta sähkökatkoksesta lähtien ja autotkin liikkuisi vain siihen asti kuin mitä laturin remmi kestää.

- Vanhemmat tekijät usein erittäin ammattitaitoisia. Varsinkin kädentaitoja vaativilla aloilla työsuritteet menevät jopa taiteen puolelle.

- Luonteeltaan sellainen "luonnonlapsi", joka ei aseta turhia rajoituksia itselleen, vaan elää hetkessä. Siksi polttaa usein tupakkaa ja juo paljon kaljaa, vaikka joskus eläkkeellä voikin kostautua keuhkosyövän muodossa. Duunariksikin päätyi, kun kouluaikoina joi sitä kaljaa ennemmin kuin luki kokeisiin, vaikka pidemmässä juoksussa koulutus olisi saattanut tuoda paremman elintason.

- Ei ymmärrä liian monimutkaisia vitsejä ja voi luulla että sille nauretaan. Monimutkaisten juttujen sijaan kannattaa kokeilla vaikka korkeammin koulutetuissa piireissä vähän kieroon katsottu pieruhuumoria. Alkaa siinä myrtsimpääkin trasselijussia hymyilyttää, kun paskan tärkeänä pidetty "pukupellekin" pieree oikein kunnon törinällä niinku muutki miehet. Hoituu loppu urakkakin sitten rennommin kun on löytänyt yhteisen sävelen.

- Ei juuri välitä korkeakulttuurista, vaan lähinnä matalakulttuurista. Oopperan tai viimeisimmän taidenäyttelyn sijaan kannattaakin iskeä juttua vaikka jääkiekon mm-kisoista, tai putous-tyyppisistä televisiosarjoista. Mikäli kyseessä on duunaripuljun omistaja itse, voi talouspolitiikasta löytyä paljonkin mielenkiintoista juteltavaa. Samalla saa kuulla miten esim. viimeisin verouudistus vaikuttaa yrittäjän arkeen käytännön tasolla.

- Väittelyyn ei kannata ajaantua, koska mielipiteet ovat usein jyrkkiä, eikä niistä tingitä piiruakaan, samalla kun perustelut ovat usein tarkempaa tutkiskelua kestämätöntä mutu-tasoa. Toisen mielipiteen lyttäämisen ja nolaamisen sijaan, vaikka olisikin miten sivistymätön näkemys tahansa (esim. "kaikki muslimit pitäs tappaa"), kannatta vain nyökytellä ja vaihtaa aihe johonkin toiseen, vaikka jo mainittuun neutraalimpaan urheiluun.

Solidaarisuus kunniaan!

[/quote]

Duunarit ei ymmärrä monimutkaisia vitsejä vai ehkä sellaisista vitseistä puuttuu vitsi vaikka varsin monimutkaisia, seikkaperäisiä ja ovelia vitsejä olisikin olevinaan. Ovela tarina ei välttämättä naurata tai toista mollaavat vitsit. Kerro nyt jokin vitsi jollaista duunari ei ymmärrä mutta korkeakoulutettu ymmärtää?

Korkeakulttuuri ja matalakulttuuri? Mitä tämäkin tarkoittaa... pidän matalakulttuurista ehkä koska olen duunari, kuuntelen musiikkia, pidän taiteesta, mutta lähinnä tuntemattomasta sellaisesta, katson putousta, pidän lyriikoista ja runoista, tuntemattomista. Teatterissa en käy koskaan , ooppera tai baletti ei kiinnosta, ei kyllä urheilukaan.

Korkeakoulutetut näköjään pitävät eriasioista kuin duunarit vai onko se kuitenkin opittu tapa seurapiireissä, teatterissa pitää käydä jotta tietää mistä puhuu toisen korkeakoulutetun kanssa. Jääkiekkoa ei voi katsoa edes vahingossa ja pitää esittää yllättynyttä jos joku kertoo kuka voitti viime matsin.

Vierailija
44/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:06"]

Niin taitaa olla. En kylläkään ota itseeni yleensä herkästi, mutta tulkitsen ihmisiä vahvasti. Itselläni on itsetunto ongelmia ajoittain ja tälläiset kuvailemani mukaiset ihmiset saavat sen aikaan. Usein tulen kuitenkin järkiini. Tässäkin tapauksessa tajusin olevani ihan yhtä typerä kuin ne jotka minua tyhmäksi ajattelevat koulutukseni perusteella kun tuomitsin heitä heidän koulutuksiensa perusteella.

Olisin voinut esittää kiinnostunutta huolimatta siitä että minun vihjaillaan olevan tietämätön.

Usein näissä keskusteluissa koulutuksesta ja älykkyydestä nousee esille se että älykkäänä pidetään ihmistä joilla on hyvä yleissivistys. Itse olen täysin pihalla maantiedossa ja historiassa joka on usein hyvinkin tärkeää viisaiden ihmisten keskuudessa. Minulla on muunlaiset kiinnostuksen ja tiedon kohteet. Usein nämä koulutetut henkilöt kysyvät ensimmäiseksi mitä teet työksesi tai opiskelet, se tuntuu olevan tärkeä tieto ja kertoo myös jotain kysyjästä. Itse tietenkin kysyn asioista joita itse arvostan jolloin saan selville kohtaavatko ajatusmaailmamme.

Olette  oikeassa siinä että näitä ihmisiä löytyy koulutetuista ja kouluttamattomista, rikkaista ja köyhistä, eri yhteiskuntaluokista ehkä näitä kaikkia yhdistää huono itsetunto ja sen pönkitys toisen arvoa alentamalla. Kiitos mielenkiintoisista ajatuksen vaihdosta joka sai minut tajuamaan taas jotain. Ap

[/quote]

On hyvin yleistä kysellä mitä ihminen tekee työkseen tai opiskeleeko. Se on neutraali kysymys ja kertoo ihmisestä minkä parissa viettää suurimman osan ajastaan valveilla ollessaan.

Mitä sinä sitten kyselet? Mitä siis tarkoitat arvostamillasi asioilla?

Vierailija
45/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:06"]

Niin taitaa olla. En kylläkään ota itseeni yleensä herkästi, mutta tulkitsen ihmisiä vahvasti. Itselläni on itsetunto ongelmia ajoittain ja tälläiset kuvailemani mukaiset ihmiset saavat sen aikaan. Usein tulen kuitenkin järkiini. Tässäkin tapauksessa tajusin olevani ihan yhtä typerä kuin ne jotka minua tyhmäksi ajattelevat koulutukseni perusteella kun tuomitsin heitä heidän koulutuksiensa perusteella.

Olisin voinut esittää kiinnostunutta huolimatta siitä että minun vihjaillaan olevan tietämätön.

Usein näissä keskusteluissa koulutuksesta ja älykkyydestä nousee esille se että älykkäänä pidetään ihmistä joilla on hyvä yleissivistys. Itse olen täysin pihalla maantiedossa ja historiassa joka on usein hyvinkin tärkeää viisaiden ihmisten keskuudessa. Minulla on muunlaiset kiinnostuksen ja tiedon kohteet. Usein nämä koulutetut henkilöt kysyvät ensimmäiseksi mitä teet työksesi tai opiskelet, se tuntuu olevan tärkeä tieto ja kertoo myös jotain kysyjästä. Itse tietenkin kysyn asioista joita itse arvostan jolloin saan selville kohtaavatko ajatusmaailmamme.

Olette  oikeassa siinä että näitä ihmisiä löytyy koulutetuista ja kouluttamattomista, rikkaista ja köyhistä, eri yhteiskuntaluokista ehkä näitä kaikkia yhdistää huono itsetunto ja sen pönkitys toisen arvoa alentamalla. Kiitos mielenkiintoisista ajatuksen vaihdosta joka sai minut tajuamaan taas jotain. Ap

[/quote]

On hyvin yleistä kysellä mitä ihminen tekee työkseen tai opiskeleeko. Se on neutraali kysymys ja kertoo ihmisestä minkä parissa viettää suurimman osan ajastaan valveilla ollessaan.

Mitä sinä sitten kyselet? Mitä siis tarkoitat arvostamillasi asioilla?

[/quote]

Onhan se neutraali, ehkä kyse oli sitten siitä miten sen kysyy. Minulta sitä on kysytty nokkavasti. Itse en oikeastaan heti tavattuani kysele mitään, oikeastaan annan jutun kulkea ja henkilön itsensä kertoa mitä huvittaa, jolloin voi luontevasti esittää lisäkysymyksiä aiheesta. Itse arvostan luontoa, eläimiä, lapsia, ihmisiä, kädentaitoja, kaikkea maanläheistä.  Olet oikeassa, kysymyksellä mitä teet? saa paljon tietoa henkilöstä, huonoa siinä on ennakkoluulot. On vaan jotenkin outoa jos keskustelu alkaa kysymyksillä..  pitäisi avautua jotenkin itse ensin. Jos vaikka tapaisin jonkun ja kysyisin ensimmäiseksi mitä harrastat eikö voisi vaikka ensin itse kertoa omista harrastuksistaan...mutta kyllä, ihan asiallinen kysymyshän se on noin periaatteessa. Ap

Vierailija
46/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan suuresti duunareita ja sitä miten he jaksavat paiskia hommia!

Vierailija
47/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en koe itseäni korkeakoulutetuksi, vaikka insinööri olenkin. Amk-insinööri kyllä olen, mutta opistonkin aikanaan käynyt eli vähän vanhempaa ikäpolvea. Mutta - en minä osaa niitä hommia tehdä, mitä alani duunarit tekevät. Minä saan "piirustuspöydän" ääressä deletoida ja vaihtaa suunnitelmia, mutta duunarin pitää parhaillaan tehdä päätöksiä nopeasti. Olin työharjoittelussa prosessiteollisuudessa ja kun pumppu alkoi suihkuttaa vettä - onneksi ei ollut öljyä- niin ei siinä joutanut miettimään mitä tehdä, vaan duunarin piti heti tietää mistä väännetään ja mitä työkaluja otetaan, nopeasti ja löytää vika. Se ei ollut kenenkään ihmisen vika, joskus vain noita vikoja sattuu. Varsinkin huolto- ja korjauspuolella ei tyhmät pärjää. Mutta kyllä minä tiedän aika älykkäitä tyyppejä ihan siivoushommissakin ja vanhustenhoidossa, jotkut vain tykkää eivätikä halua sen kummempaa.

Arvostan kyllä älyä aika paljon, mutta myös muita duunareita. Hyvä ystäväni, duunari myös, ei ole kovin ruudinkeksijä tyyppiä, mutta hänellä on suuri sydän ja sosiaalista älyä. 

Vierailija
48/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen insinööri ja päivääkään en ole niitä töitä tehnyt, työllisyys on kaikist heikoin prosessitekniikan alalla. Lopputyöfirma meni konkkaan lähes välittömästi, kun inssityön olin tehnyt. Onneksi koulutettuja valmistuu työttömäksi paljon, se tuo iloa.

Ylipäätään minusta on käsittämätttömän tuntuista, et joku on töissä. Jos joka paikkaan on keskimäärin 100 hakemusta, niin miten silloin on mahdollista, et joka ikinen töissä oleva on ollut se paras sadasta. Itse olen aina se sijalla 82. oleva; "Valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".

Vierailija
49/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele duunareista yhtään sen kummempaa kuin muista akateemisistakaan, ajattelen pääasiassa omia asioitani. Mutta ehkä se selittyy sillä, ettei minulle ole ajettu näitä arvoarvostelmia valmiiksi päähän kuten insinööreillä?

Vierailija
50/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunhan meille kahvia pitää keittää ja kantaa kampaviinereitä kokouksiin :D t. sosiaalitoimenjohtaja

Vierailija
51/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kateellinen duunareille, joilla on työtä. He kun ovat paljon onnellisemmassa asemassa kuin minä korkeakoulutettu yhteiskunnasta syrjäytynyt pitkäaikaistyötön. Jos olisin vain aikoinaan mennyt amikseen, niin saattaisi minullakin olla asiat paremmin. Ainakaan tästä nykyisestä tilanteesta alemmas en voisi vajota.

Vierailija
52/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa korkeakoulutuksista on niin jumalattoman puisevia, ettei vähempää vois kiinnostaa. Miettikää ny jotain sosiaalipolitiikkaakin. Kielet, maantieto, biologia ja historia yo:ssa lähes ainoat järkevät. Tekniset alat myös mielenkiint.

Vierailija
53/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:16"]

Mistä lähtien insinööri on ollut korkeakoulutettu :D ? Ei tuo nyt kovin imartelevaa kerro ap duunarin ajattelukyvystä ja sivistyksestä, jos "insinööri" tulee ekana mieleen korkeakoulutuksen saaneesta henkilöstä. 

[/quote]

No  insinööri tuli mieleeni nyt siitä syystä että.... en jaksa perustella. Ja kyllä minä luen korkeakoulutetuksi ihmisen joka on suorittanut korkeakoulun ammattikorkeassa tai yliopistossa.

Kuulut  juurikin kohderyhmään josta puhuin, todennäköisesti yliopistossa opiskelleena nyt sitten etsit aina todisteita siitä että olet älykkäämpi kuin muut ja perustelet muiden ja varsinkin duunarien typeryyttä kaikenlaisilla syillä tietämättömyydestä ja yleissivistyksestä. Kohta varmaankin korjaat kirjoitusvirheeni. Ap

[/quote]

En ole tuo, jolle vastasit, mutta vastauksessasi yksi lause osui silmään. Tämä ei tietenkään ole vain kouluttautumattomien piirre, mutta heille tyypillisempää; asioita ei viitsitä perustella. Mielipiteitä heitellään ilmaan, mutta perusteluita ei anneta. Se on minusta laiskan ja ajattelemattoman ihmisen piirre. 

[/quote]

No voi just. Siksi kun olin juhlissa jossa nimenomaan insinöörit ja diplomi-insinöörit esittäytyivät ja heidän kanssaan keskustelin asioista ja osasta heistä sai vaikutelman että pitävät minua alemman kastin ihmisenä kun koulutustasoni on ammattitutkinto. Ja kyllä, olin laiska kun en jaksanut perustella miksi nyt sitten kohdensin aloitukseni juuri insinööreihin, laiskuuteni johtui ärtymyksestä ja huvittuneisuudesta jonka kirjoittaja sai aikaan olemalla juuri sellainen kuin aloituksessani hain. Ap

[/quote]

En varsinaisesti odottanut sinulta mitään vastausta. Pahoitteluni jos se sai sinulle "no voi just"-olon aikaiseksi. Otin tuon lauseen esille vain esimerkkinä laajemmasta ilmiöstä, jonka olen huomannut. 

Ajatusten perustelu on minusta keskustelun suola. Ilman perusteluja ei oikein voi puhua edes keskustelusta, vaan epämääräisten ajatusten ilmoille heittämisestä. 

Vierailija
54/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi just. Siksi kun olin juhlissa jossa nimenomaan insinöörit ja diplomi-insinöörit esittäytyivät ja heidän kanssaan keskustelin asioista ja osasta heistä sai vaikutelman että pitävät minua alemman kastin ihmisenä kun koulutustasoni on ammattitutkinto. Ja kyllä, olin laiska kun en jaksanut perustella miksi nyt sitten kohdensin aloitukseni juuri insinööreihin, laiskuuteni johtui ärtymyksestä ja huvittuneisuudesta jonka kirjoittaja sai aikaan olemalla juuri sellainen kuin aloituksessani hain. Ap

[/quote]

Toivottavasti huomioit sen, että noista ihmisistä ainoastaan muutama sai aikaan huonon fiiliksen. Se tarkoittaa, että mahdollisesti jopa suurin osa juhlissa tapaamistasi korkeakoulutetuista käyttäytyi normaalin ihmsien tavoin eikä alleviivannut alempaa koulutustasi? Kusipäitä ja oman egon kohottajia on kaikissa ihmisryhmissä. Esimerkiksi duunareissakin on tietty ryhmä, joka haluaa aina haukkua ylemmän koulutuksen saaneita osaamattomiksi jne, vaikka suurin osa duunareista toivottavasti on järkevää ja hyvän itsetunnon omaavaa sakkia.

Vierailija
55/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:04"]

Väärin, emme arvioi. Me arvostamme suuresti kaikkia duunareita ja itse yliopistossa opiskelleina tiedämme, että silläkin on hyvin kapeakatseisia ja suorastaan 'vähä-älyisiä' yksilöitä.

Enemmän häiritsee duunareitten alemmuus , jos he itse eivät arvosta omaa osaamistaan ja työtään.

[/quote]

Kiva  kuulla että olet tuota mieltä. Olin tuossa juhlissa jossa monet tietenkin ylpeinä kertoivat valmistuneensa diblomi-insinööreiksi ja insinööreiksi. Normaalisti olen tyytyväinen elämääni ja pidän itseäni älykkäänä ihmisenä koulutuksestani huolimatta, keskusteluissa heidän koulutuksen sisällöstään olin kuitenkin pihalla, itse kun olen täysin eri alalla. Oli mielenkiintoista seurata kuinka joidenkin koulutuksen taso näkyi metrien päähän ja joistain ei voinut arvata mitään. Joistain ihmisistä vain paistaa läpi että he ajattelevat olevansa parempia ihmisiä ja ennenkaikkea älykkäämpiä kuin muut. Ap

[/quote]

Se, ettei tajua jonkun insinöörin jutuista, johtuu tietenkin just tuosta että on eri alalla. Ei toinen korkeakoulutettu välttämättä tajua mitään toisen eri alan korkeakoulutetun jutuista.

Jos tyypit puhuivat tahallaan jostain ketään kiinnostamattomasta, mutta hienolta kuulostavasta tekniikasta niin se on kyllä tökeröä. Mutta jos olivat vilpittömästi puhumassa yleisesti asiaa niin antaa olla. :)

Vierailija
56/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:16"]

Mistä lähtien insinööri on ollut korkeakoulutettu :D ? Ei tuo nyt kovin imartelevaa kerro ap duunarin ajattelukyvystä ja sivistyksestä, jos "insinööri" tulee ekana mieleen korkeakoulutuksen saaneesta henkilöstä. 

[/quote]

No  insinööri tuli mieleeni nyt siitä syystä että.... en jaksa perustella. Ja kyllä minä luen korkeakoulutetuksi ihmisen joka on suorittanut korkeakoulun ammattikorkeassa tai yliopistossa.

Kuulut  juurikin kohderyhmään josta puhuin, todennäköisesti yliopistossa opiskelleena nyt sitten etsit aina todisteita siitä että olet älykkäämpi kuin muut ja perustelet muiden ja varsinkin duunarien typeryyttä kaikenlaisilla syillä tietämättömyydestä ja yleissivistyksestä. Kohta varmaankin korjaat kirjoitusvirheeni. Ap

[/quote]

En ole tuo, jolle vastasit, mutta vastauksessasi yksi lause osui silmään. Tämä ei tietenkään ole vain kouluttautumattomien piirre, mutta heille tyypillisempää; asioita ei viitsitä perustella. Mielipiteitä heitellään ilmaan, mutta perusteluita ei anneta. Se on minusta laiskan ja ajattelemattoman ihmisen piirre. 

[/quote]

[/quote]

Sinulla taitaa itselläsi olla jonkinlainen alemmuuskompleksi kun tunnut ylitulkitsevan ja ottavan itseesi joka toisen lauseen.

Vierailija
57/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:22"]

Ite olen insinööri ja päivääkään en ole niitä töitä tehnyt, työllisyys on kaikist heikoin prosessitekniikan alalla. Lopputyöfirma meni konkkaan lähes välittömästi, kun inssityön olin tehnyt. Onneksi koulutettuja valmistuu työttömäksi paljon, se tuo iloa. Ylipäätään minusta on käsittämätttömän tuntuista, et joku on töissä. Jos joka paikkaan on keskimäärin 100 hakemusta, niin miten silloin on mahdollista, et joka ikinen töissä oleva on ollut se paras sadasta. Itse olen aina se sijalla 82. oleva; "Valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".

[/quote]

Olen seurannut yliopiston käyneiden tuttujeni rimpuilua nykytyöelämässä: pätkätöitä, yksinyrittäjyyttä, uudelleenkouluttautumista, epävarmuutta... Arvostan ja kadehdin niitä, joilla on työtä, josta saa kohtuullista, säännöllistä palkkaa, oli koulutus sitten mikä tahansa.

Vierailija
58/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:16"]Mistä lähtien insinööri on ollut korkeakoulutettu :D ? Ei tuo nyt kovin imartelevaa kerro ap duunarin ajattelukyvystä ja sivistyksestä, jos "insinööri" tulee ekana mieleen korkeakoulutuksen saaneesta henkilöstä. 
[/quote]
Onhan DI ylempi korkeakoulututkinto. Kyllä sen voi laskea.

Vierailija
59/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:16"]Mistä lähtien insinööri on ollut korkeakoulutettu :D ? Ei tuo nyt kovin imartelevaa kerro ap duunarin ajattelukyvystä ja sivistyksestä, jos "insinööri" tulee ekana mieleen korkeakoulutuksen saaneesta henkilöstä. 
[/quote]
Onhan DI ylempi korkeakoulututkinto. Kyllä sen voi laskea.
[/quote]

Insinööri on alempi korkeakoulututkinto AMKista, diplomi-insinööri ylempi korkeakoulututkinto yliopistosta. Insinööri voi halutessaan jatkokouluttautua DI:ksi.

Vierailija
60/66 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostele ihmisiä koulutuksen perusteella. Enemmän ihmisestä kertoo se, miten kohtelee muita ja onko kiinnostunut asioista.

Kolikolla myös kääntöpuoli. Toisaalta en pidä myöskään siitä, että mulle huokaillaan silmiä pyöritellen "kuinka jaksat opiskella noin kauan" jne. Tulee sellainen olo, ettei valintojani arvosteta. Mullekin on vähän tullut sellainen olo, että jos puhuu omista opinnoistaan ihan normaaliin sävyyn, niin jotkut ottaa sen kehuskeluna. Heillä kuitenkin oikeus puhua duunarityöstään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän