Arttu Wiskari - misogynisti ja sovinisti?
Heipä hei!
Kuuntelin juuri Arttu Wiskarin uuden "hittisinglen" kahvimaitoa. Kyseinen kappale herättää minussa kummastusta - mite muuten niin mukava ja sympaattinen Arttu Wiskari on ajautunut tekemään tällaiset hirvityksen?
Minkälainen mies vonkaa lähtevän nais-ihmisen perään maitoa rinnoista? Aivan absurdia! Ei edes ihme kun naikkonen on lähdössä laputtamaan, kun ukko paistaa kämppä käryten vanhentuneita munia, kuten kappaleen ensimmäisessä virkkeessä ylpeästi todetaan.
Ihmettelen vain Artun suhtautumista naisiin; eivätkö naiset ole edes tuoreen, päiväyksellisen ruoan arvoisia?
Wiskari heittää vielä mukaleikkisästi kädentaitoihinsa viitaten, että olisi itse valmis lypsämään kyseisen maidon laulussa mainitun naisen rinnoista - viittaako tämä jotenkin siihen että kyseinen nainen itse ei osaisi tätä tehdä? Kumpihan heistä tulee olemaan, ellei jo ole, äiti? Eivätköhän äidit osaa ihan itse sen "kahvimaidon" sieltä "utareistaan" puristella.
Koko kappale on muutenkin vain ihmeellistä yleistä piilopervoilua. Jos Arttu jatkaa tällä linjalla niin tulee hänellä olemaan pian ainakni yksi kuuntelija vähemmän!
Kirjoittaahan se käsittääkseni ainakin osan biiseistä. Muuten koko homma on ihan silkkaa laskelmoitua tehtailua. Tuotantotiimi funtsailee, miten saada mahdollisimman myyvä biisi jne. Taiteen kanssa ei moisella roskalla ole mitään tekemistä.
Vasta tuli joku dokkarin pätkä, missä miettivät korjattuja lyyrikoita tähän uuteen "Leevi"renkutukseen. Kun homma oli paketissa, Arttu tuli ja "lauloi" biisin purkkiin. Hassuinta oli, että kirjoitusvaiheessa sanoittaja itse lauloi kyllä paremmin kappaleen, kuin Wiskari. Makuasia tietysti mistä kukin pitää.