Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arttu Wiskari - misogynisti ja sovinisti?

Vierailija
08.06.2015 |

Heipä hei!

Kuuntelin juuri Arttu Wiskarin uuden "hittisinglen" kahvimaitoa. Kyseinen kappale herättää minussa kummastusta - mite muuten niin mukava ja sympaattinen Arttu Wiskari on ajautunut tekemään tällaiset hirvityksen?

Minkälainen mies vonkaa lähtevän nais-ihmisen perään maitoa rinnoista? Aivan absurdia! Ei edes ihme kun naikkonen on lähdössä laputtamaan, kun ukko paistaa kämppä käryten vanhentuneita munia, kuten kappaleen ensimmäisessä virkkeessä ylpeästi todetaan.

Ihmettelen vain Artun suhtautumista naisiin; eivätkö naiset ole edes tuoreen, päiväyksellisen ruoan arvoisia?

Wiskari heittää vielä mukaleikkisästi kädentaitoihinsa viitaten, että olisi itse valmis lypsämään kyseisen maidon laulussa mainitun naisen rinnoista - viittaako tämä jotenkin siihen että kyseinen nainen itse ei osaisi tätä tehdä? Kumpihan heistä tulee olemaan, ellei jo ole, äiti? Eivätköhän äidit osaa ihan itse sen "kahvimaidon" sieltä "utareistaan" puristella.

Koko kappale on muutenkin vain ihmeellistä yleistä piilopervoilua. Jos Arttu jatkaa tällä linjalla niin tulee hänellä olemaan pian ainakni yksi kuuntelija vähemmän!

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit pitää kyllä laittaa jo boikottiin se Jonne Aaroninkin laulu, missä se on ostanut rakkautta tuntemattomilta. Karmeeta ja naisia alentavaa. Really?

Vierailija
22/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis humoristinen lause "Saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa?" biisissä tekee miehestä "misogynistin" ja sovinistin? Löysää nyt hieman vannetta hyvä nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:42"]

Arttu Witsinikkari nyt lauleloo niitä näitä. Ei pidä vetää herneitä palkoon noin herkästi.

[/quote]

Miekkosen laulut olivatkin tähän menneessä olleet viattomia lauluja hänen omasta elämästään ja menneisyydestään. Mulle tulee itselleni aina lapsuusajat mieleen kun kuuntelen Artun mökkitietä... niitä huolettomia vuosia kun enoni Pertun kanssa käytiin mökin lähettyvillä kalassa... :) Mutta tämä uusin single on kyllä järkyttävä ja saa mut tosi pahalle mielelle! Miten Arttu on voinut vajota näin alas? :(

Pidin Arttua sellaisena mukavana perhe- ja isäihmisenä, mutta ilmeisesti olinkin pahasti väärässä...

- AP

[/quote] No voivoi wiskari saa tehdä sellaisia biisejä kuin itse haluaa. Ei se tee biisejä sinua miellyttääkseen. t. anti wiskari-fani

Vierailija
24/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:43"]

No kattokaa sen sirpa laulun sanat. Mitä paskaa. Traumatisoivaa sontaa

[/quote]

Sirpa-kappalekin on aikamoista sovinistista puppua. "Sirpa löysi Elloksen kuvaston, eikä ollut viikkoon onneton" - tässä Arttu ilmeisesti yrittää sanoa, että ainoa tärkeä asia naisille on shoppailu, vaatteet ja niistä lukeminen. Itse en tuttavapiirissäni tunne yhtäkään naista jolle Elloksen kuvasto on elämän ainoa onni ja autuus...

[/quote]

joo. eihän naisia saa millään tyytyväiseksi. nytkin netti täynnä verkkokauppaa ja ei löydä sopivaa päällepantavaa :P

Vierailija
25/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa vaikka olen kuullut vain pienen pätkän kyseistä kappaletta spotifyn mainoksessa.

Vierailija
26/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan mielensäpahoittajat, se on huumoria!! :'D

Vierailija
27/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:50"]

En sano että olisi hyvä teksti,mutta itse ymmärrän sen niin että Minä kertoja nimenomaan haluaa perhe-elämää tämän vasta tavatun naisen kansssa. Eikä häntä ällötä/hävetä naisen imetys, vaan olisi valmis isäksi. Mutta se häntä kyllä hävetttää kun piti tuoda daami omalle kämpille, joka on kaaoksen vallassa

[/quote]

Näin juuri. Se laulun mies on onneton ressukka ja toivoisi että nainen kuitenkin huolisi hänet.

Vierailija
28/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt miesten ennemmin pitäisi loukkaanut tuosta? Mieshän on kuvattu ihan ääliönä

-lakanat vaihtamatta, tiskivuori keittiössä, jääkaapin sisältö vanhentunut ja vielä vonkaa aamulla jos sais vähän tissejä puristella...

Vierailija
29/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:43"]

[/quote]

Sirpa-kappalekin on aikamoista sovinistista puppua. "Sirpa löysi Elloksen kuvaston, eikä ollut viikkoon onneton" - tässä Arttu ilmeisesti yrittää sanoa, että ainoa tärkeä asia naisille on shoppailu, vaatteet ja niistä lukeminen. Itse en tuttavapiirissäni tunne yhtäkään naista jolle Elloksen kuvasto on elämän ainoa onni ja autuus...

[/quote]

Siis oletko tosissanne? Tai oletteko tosissanne? Mitä just luin, huh.

Niin nykypäivänä ei saa laulaa kun rakkaudesta. Kaikki muu on kiellettyä!!!!!
[/quote]

Minä käsitin tuon elloksen kuvasto-kohdan niin, että sirpa on jo niin pohjalla, että ihan pienen pieni asia (elloksen kuvasto) riittää tekemään hänestä hetkeksi onnellisen. Pikkuinen valon pilkahdus kaiken sen epäonnen keskellä.

Vierailija
30/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhköt, eihän runo tai biisi kerro välttämättä esittäjästä vaan siinä voidaan eläytyä johonkin rooliin. Ei näyttelijäkään ole aina oma itsensä vaan kertoo itsensä kautta tarinan jonkun muun elämästä. Tässä tekstissä miestä harmittaa kun on löytynyt hänen mielestään "se oikea" juuri kun on koti siivoamatta. Hän olisi valmis jopa perustamaan perheen. Minusta tuo rintamaito-kohta on tehty kuulostamaan sopivan epätoivoiselta ja korostamaan sitä että nainen on yksinhuoltaja (mainitaan aiemmin) eli hänellä on jo lapsi. Ja mies haluaisi kovasti olla osa tätä perhettä, mutta tuntee kuitenkin että nainen ei ehkä lämpiä ajatukselle. Tekstin sanat ovat ehkä ajatuksia joita tekstin henkilö miettii tupakalla ollessaan, eikä sano suoraan naiselle.

Vierailija
31/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä biisi on hauska, mutta ei tosiaan saavuta Gösta Sundqvistin tasoa. Göstan kappaleet olivatkin pääasiassa nerokkaita joten eipä samaa tasoa ihan äkkiä saavutetakaan.

Vierailija
32/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löydätte teille sopivia biisejä, ei tarvitse kuunnella pahan patriarkaatin ja misogynistien hallitsemaa radiota.

https://www.google.fi/search?sourceid=navclient&aq=&oq=misandry+song&hl=fi&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_fi___FI419&q=misandry+song&gs_l=hp...0l5.0.0.1.63505...........0.PWyLQ-vu6Jc

Vierailija
33/81 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nämä lyriikatko nyt kertovat Wiskarin arvomaailmasta ja naiskuvasta enemmän kuin hänen oman elämänsä todelliset valintansa? Hänhän on koti-isä ja puhunut sekä äidistään että vaimostaan hyvin kunnioittavasti. Tämä ei siis merkkaa oikeasti mitään, vaan totuus löytyy tästä vitsi -biisistä. Okei.

Vierailija
34/81 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä loistava kappale. Missä helevetissä tämän palstan äitien huumorintaju on?

Vierailija
35/81 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkky kappale, ei uppoo mun huumorintajuun. Itse asiassa meni koko kanava boikottiin tuon takia, totahan soitetaan siellä koko ajan... 

Vierailija
36/81 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiskari nyt on vaan täydellisen umpijuntti, joka tekee mukahauskaa tai "tunteisiin käyvää" sontaa kaltaisilleen. Tuskin edes ymmärtää mitä misogynia on. 

Vierailija
37/81 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:43"]

[/quote]

[/quote]

Siis oletko tosissanne? Tai oletteko tosissanne? Mitä just luin, huh.

Niin nykypäivänä ei saa laulaa kun rakkaudesta. Kaikki muu on kiellettyä!!!!!

Vierailija
38/81 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artun musiikkiurahan on pelkkä junteilta rahat pois operaatio. Laulaisi ihan muuta musiikkia ja englanniksi mutta suomessa vain tällainen paska myy.

Vierailija
39/81 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:26"]

Uskokaa nyt että kaikki Wiskarin biisit tekee basisti Janne Rintala, sekä sävelet että sanat. Häntä voitte syyttää eikä arttua joka vain laulaa hänelle annetut biisit läpi.

[/quote]

Ei kenenkään tarvitse laulaa biisejä joita ei halua. Wiskarilla on senverran nimeä, että varmasti kelpo biisintekijöitä löytyisi muitakin. Wiskari itse viimekädessä "vastaa" mitä laulaa ja mitä ei.

Vierailija
40/81 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kappaleessa paheksutaan sitä että pienen vauvan äiti harrastaa yhden yön suhteita. Ei siinä mitään, itsekin paheksun, mutta miehen laulamana tuo teksti kuulostaa kaksinaismoralistiselta, koska yleensä tuossa häntimisessä kunnostautuvat nimenomaan vauvojen isät, eivätkä suinkaan äidit.