Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arttu Wiskari - misogynisti ja sovinisti?

Vierailija
08.06.2015 |

Heipä hei!

Kuuntelin juuri Arttu Wiskarin uuden "hittisinglen" kahvimaitoa. Kyseinen kappale herättää minussa kummastusta - mite muuten niin mukava ja sympaattinen Arttu Wiskari on ajautunut tekemään tällaiset hirvityksen?

Minkälainen mies vonkaa lähtevän nais-ihmisen perään maitoa rinnoista? Aivan absurdia! Ei edes ihme kun naikkonen on lähdössä laputtamaan, kun ukko paistaa kämppä käryten vanhentuneita munia, kuten kappaleen ensimmäisessä virkkeessä ylpeästi todetaan.

Ihmettelen vain Artun suhtautumista naisiin; eivätkö naiset ole edes tuoreen, päiväyksellisen ruoan arvoisia?

Wiskari heittää vielä mukaleikkisästi kädentaitoihinsa viitaten, että olisi itse valmis lypsämään kyseisen maidon laulussa mainitun naisen rinnoista - viittaako tämä jotenkin siihen että kyseinen nainen itse ei osaisi tätä tehdä? Kumpihan heistä tulee olemaan, ellei jo ole, äiti? Eivätköhän äidit osaa ihan itse sen "kahvimaidon" sieltä "utareistaan" puristella.

Koko kappale on muutenkin vain ihmeellistä yleistä piilopervoilua. Jos Arttu jatkaa tällä linjalla niin tulee hänellä olemaan pian ainakni yksi kuuntelija vähemmän!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabuja on nykyään enää aika vähän, joten on hienoa onnistua sohimaan tällaista aihetta, mistä "ei saisi laulaa". Lisäksi minusta sanoituksessa oli hienoa se, että hiljattain synnyttänyt nainen kuvattiin eroottisena maitoa tihkuvine rintoineen. Jos haluaa tulkita pidemmälle niin tästä voisi tulkita myös miespäähenkilön alitajunnasta kumpuavaa toivetta päästä vielä vauva-ajan täydellisen tyydyttyneisyyden tilaan. Kuuntelin tätä vauva sylissä ja meinasin tikahtua nauruun, kun mietin, että tässä olisi nyt vauvan kokemusmaailmaan iskevä biisi, kun on maito mielessä parin tunnin välein.

Vierailija
42/81 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää naisvihan etsiminen joka paikasta menee ihan yli. Varsinkin tuo Sirpa-biisin sanojen tulkinta siitä, kun Sirpa löysi Elloksen kuvaston. Olen sanaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sanat kyllä mutta silti ÄRSYTTÄVÄN hyvin mieleen jääneet, kuten melodiakin. Yritän siis sanoa että hyräilen usein mukana kun tulee radiosta (toki vain yksin ollessani :D).

Vierailija
44/81 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi biisihän kertoo jostain sen kaverista.

Vierailija
45/81 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Wiskaria tai tämän biisin sanoja erityisesti misogynistisina, päähenkilömies siinä on se reppana.

Mutta - miksi ihmeessä on pitänyt lisätä tuo ällöttävä rintamaito-juttu kertsiin (kyllä, aikuisen miehen halajamassa rintamaidossa on jotain ällöä), joka toistuu ja toistuu? Pienellä muutoksella biisi ei saisi niin montaa ihmistä poistamaan liipaisinta, ja Wiskari voisi jatkaa harmittomana koko kansan miehenä.

Lisäksi en arvosta yritystä muuttua uudeksi Göstaksi, kun rahkeet eivät kertakaikkiaan riitä. Sundqvistin biisit naurattavat oikeasti, ne ovat nokkelia ja aidonoloisia.

Vierailija
46/81 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt että kaikki Wiskarin biisit tekee basisti Janne Rintala, sekä sävelet että sanat. Häntä voitte syyttää eikä arttua joka vain laulaa hänelle annetut biisit läpi.

Vierailija
47/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PARAS BIISI IKINÄ !!! ;-P

Vierailija
48/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 06:14"]PARAS BIISI IKINÄ !!! ;-P
[/quote]

Minäkin pidän.

Vierailija
49/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu kuka haluaa äidinmaitoa kahviinsa?? Se kuuluu lapsille, eikä millekään pervolle aikuiselle.

Vierailija
50/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 06:29"]

Hyi vittu kuka haluaa äidinmaitoa kahviinsa?? Se kuuluu lapsille, eikä millekään pervolle aikuiselle.

[/quote]

Mene nukkumaan jos et järjellisempää tekstiä keksi.

Vierailija
51/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 06:34"]

[/quote]

[/quote]

Voisi mennä, mutta ei tuo iljettävä biisi siitä parane.

Vierailija
52/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mäyräkoiran luontoon päästää ja nyt tämä. Wiskari on kyllä aika epeli. Ilmaiset mainoskikat sanoitusten kautta mies näköjään osaa.

Vierailija
53/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa", "en tahdo olla pelkkä isäpuoli" = olet elämäni nainen, jolla on lapsi edellisestä suhteesta jo sen verran iso että rintamaitoa tulee enää hiukan; saanhan vielä yhden mahdollisuuden olla osana perhettä sillä olen valmis siihen

Vierailija
54/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 06:40"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 06:34"]

[/quote]

[/quote]

Voisi mennä, mutta ei tuo iljettävä biisi siitä parane.

[/quote]

=D Jauha jauha vaan aiheesta ja Arttu Wiskari kiittää. =D Itse en miehen musiikista pidä, mutta markkinointimielessä kyllä iskelmälaulajalta kivaa showta tämä jos aina saa sanoituksillaan jonkun kohun aikaiseksi AV-palstallakin.

Vierailija
55/81 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 06:41"]"Saanko rinnoistasi tilkan kahvimaitoa", "en tahdo olla pelkkä isäpuoli" = olet elämäni nainen, jolla on lapsi edellisestä suhteesta jo sen verran iso että rintamaitoa tulee enää hiukan; saanhan vielä yhden mahdollisuuden olla osana perhettä sillä olen valmis siihen
[/quote]

Minäkin olen ymmärtänyt laulun jotenkin tuohon suuntaan

Vierailija
56/81 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 10:07"]

Eikö nyt miesten ennemmin pitäisi loukkaanut tuosta? Mieshän on kuvattu ihan ääliönä

-lakanat vaihtamatta, tiskivuori keittiössä, jääkaapin sisältö vanhentunut ja vielä vonkaa aamulla jos sais vähän tissejä puristella...

ja vielä hoidon tupakatkin polttaa, ku ei omia ole...

Vierailija
57/81 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kellekään muulle näistä sanoituksista mieleen edesmennyt Gösta Sundqvist? Leevi and the Leavingsilla oli paljon hyvin epäsovinnaisia lyriikoita, joista Wiskari on selvästi ottanut mallia. Googlettakaa vaikkapa Mäyrä, Unelmia ja toimistohommia, Toteemipaalu, Syntisen kaunis mies tai Sopivasti lihava.

En tiedä, ehkä Sundqvist oli sen verran taitava sanoittaja, etteivät nuo inhorealistiset ja seksuaaliset sanoitukset sitten kuitenkaan häirinneet suurta yleisöä, tai jos häiritsivätkin, ei ollut sosiaalista mediaa tai muutakaan foorumia, jossa aiheesta ruikuttaa.

Itse biisistä, kuulin sen eilen ekan kerran ja kylläpä loksahti leuka kertsin kohdalla. Mutta voihan tuostakin aiheesta biisin näköjään tehdä, taisi olla jonkun iskelmäkanavan toivotuin biisi jopa.

Vierailija
58/81 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te koko ajan puhutte kuin Arttu olisi muka tehnyt itse sanoituksia biiseihinsä? Ei ole tehnyt yhtään mitään, ei säveliä eikä sanoja. Kaikki tekee bändin basisti Janne Rintala. Eli kaikki kehut/haukut Jannelle, ei Artulle joka vain laulaa läpi hänelle tehdyt kappaleet.

Vierailija
59/81 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 01:02"]Toi biisihän kertoo jostain sen kaverista.
[/quote]

Niin?

Vierailija
60/81 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:50"]

Miksi te koko ajan puhutte kuin Arttu olisi muka tehnyt itse sanoituksia biiseihinsä? Ei ole tehnyt yhtään mitään, ei säveliä eikä sanoja. Kaikki tekee bändin basisti Janne Rintala. Eli kaikki kehut/haukut Jannelle, ei Artulle joka vain laulaa läpi hänelle tehdyt kappaleet.

[/quote]

Sori, kirjoitin edellisen viestin, ja kuulun niihin, jotka luulee Artun kirjoittavan itse biisinsä. Ok, hän siis saa ne tekstittäjältä valmiina. Väärinymmärryksen vaara on suuri, kun luin Me Naisista jutun, jonka mukaan tää tissimaitojuttu on tosi ja tapahtunut Artun kaverille. Eli luultavasti Wiskari ainakin kertoo tälle Rintalalle ideoita biisiin, jos ei kerran itse tee tekstejä.