Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muistat aina salasanasi palveluihin??

Vierailija
01.02.2022 |

Onko teillä sama salasana kaikkeen? Itse laitan aina eri salasanat ja sitten unohdan ne

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1Password käytössä.

Vierailija
22/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja helposti muistettavia salasanoja on esim. joku sanankäännös + numeroita. Siis vaikkapa Rukkakuukku98 tai Muruna34peessi, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama salasana !12345678A ollut käytössä joka paikkaan jo 20 vuotta.

Jos joku haluaisi tuon murtaa niin siihen menisi reilusti alta minuutti eli sekunneista puhutaan.

Vierailija
24/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on muistitikulla standalone salasanamanageri. oikeastaan siinä on kokonainen käyttis etti periaatteessa tarvis muuta jos on vieraalla koneella

Vierailija
25/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on salasanat teemoittain, siis tyyliin N3tt!kauppa kaikille nettikaupoille ja työkoneelle aina kuukausi jolloin salasanan vaihdoin ja vuosiluku.

Vierailija
26/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaava, 9 ekaa merkkiä vakiot ja neljä viimeistä muodostuu tietyllä kaavalla palvelun nimestä. Jokaisessa siis eri mutta helppo itse muistaa.

Mulla on myös systeemi, jolla teen salasanan aina palvelun nimestä.

Vierailija
27/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on satoja salasanoja jatkuvassa käytössä ja satoja vähemmässä käytössä. Kirjoitan ne eri paikkoihin koodaamalla siten että koodin purkaminen vaatii hirveää keskittymistä koska siinä on valtavasti eri sääntöjä jotka kaikki pitää muistaa ja sitten pitää vielä muistaa mihin on kirjoitettu. En ole vielä kadottanut yhtään salasanaa mutta pelkään että unohdan miten systeemi toimii jos sairastun pitkäksi aikaa. 

On sitten kyllä joitakin ohjelmiakin mutta tämä koodinpurku (ja koodien luominen) on päivittäinen harrastukseni. Koodatut salasanat ovat lisäksi salasanojen takana mutta välillä osa niistä myös paperilla, kukaan ei vain tiedä miten niitä pitäisi lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi