Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muistat aina salasanasi palveluihin??

Vierailija
01.02.2022 |

Onko teillä sama salasana kaikkeen? Itse laitan aina eri salasanat ja sitten unohdan ne

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on salasanamanageri käytössäni.

Vierailija
2/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa ollut sama salasana 20 vuotta. Nyt on lisänä myös kuviotunnistus ja kasvotunnistus. Töissä mulla ollut sama salasana tietokoneella 7 vuotta. Vaihdan vain isojen kirjaimien, numeroiden yms. paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimessa ollut sama salasana 20 vuotta. Nyt on lisänä myös kuviotunnistus ja kasvotunnistus. Töissä mulla ollut sama salasana tietokoneella 7 vuotta. Vaihdan vain isojen kirjaimien, numeroiden yms. paikkaa.

Mutta entä kaikki muut sivut, vaatekaupat, verkkokaupat netissä? 

Vierailija
4/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaava, 9 ekaa merkkiä vakiot ja neljä viimeistä muodostuu tietyllä kaavalla palvelun nimestä. Jokaisessa siis eri mutta helppo itse muistaa.

Vierailija
5/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa! Tietoinen valintani 1 en ottanut pankki tunnuksia. 2 en ole F.B.ym.forumit. En tilaa en osta mitään netinkautta.

Vierailija
6/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun salasanat ovat sen verran monimutkaisia että niitä ei ole tarkoitustakaan muistaa. Pidän päässäni ainoastaan pankkikorttien tunnusluvut.

Vierailija
7/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistakaan. Siksi minulla on paperille kirjoitettuna salasanat niihin palveluihin joita käytän.

Kerran kävi niin, että pankkiautomaatilla en millään muistanut kortin tunnuslukua... En sitten niin millään, eikä se ole vieläkään palautunut mieleeni. Tämä onneton muistista häviäminen tapahtui kyllä siis jo vuosia sitten, aikana jolloin vielä näitä korttimaksuautomaatteja joka paikassa ollut käytössä, vaan pelattiin käteisellä. Tämä tapaus on kuitenkin aivan ainutlaatuinen minun elämässäni. Miten jokin voikin hävitä mielestä nii kuin tuo, ja etenkin kun sitä numeroa oli tarvinnut vähän väliä. Yks kaks, puts veks.

Vierailija
8/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muistakaan. Siksi minulla on paperille kirjoitettuna salasanat niihin palveluihin joita käytän.

Kerran kävi niin, että pankkiautomaatilla en millään muistanut kortin tunnuslukua... En sitten niin millään, eikä se ole vieläkään palautunut mieleeni. Tämä onneton muistista häviäminen tapahtui kyllä siis jo vuosia sitten, aikana jolloin vielä näitä korttimaksuautomaatteja joka paikassa ollut käytössä, vaan pelattiin käteisellä. Tämä tapaus on kuitenkin aivan ainutlaatuinen minun elämässäni. Miten jokin voikin hävitä mielestä nii kuin tuo, ja etenkin kun sitä numeroa oli tarvinnut vähän väliä. Yks kaks, puts veks.

🙄😂

Vierailija
9/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Mulla on varmaan 20 eri salasanaa eri palveluihin, enkä minäkään ole facebookissa tai tilaile nettkaupasta kuin harvoin jotain mitä ei kivijalkaliikkeistä paikkakunnalta saa, mutta salasanoja tarvitsee eri paikkoihin, yliopistoon, sähköpostiin, olen ylläpitäjänä parissa järjestössä eri palveluissa, niihin on omat, pankit ja muita palveluita, mitä nyt vaan pitää käyttää. 

Vierailija
10/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaava, 9 ekaa merkkiä vakiot ja neljä viimeistä muodostuu tietyllä kaavalla palvelun nimestä. Jokaisessa siis eri mutta helppo itse muistaa.

Mulla suunnilleen sama. Sen lisäksi salasanat on tallennettuna tabletin salasanoihin, ei tietenkään mitään tärkeitä pankkitunnuksia kuitenkaan, esim. pankkikortin tunnusluku on kännykässä piilotettuna valepuhelinnumeroon.

Vierailija
11/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään ja se onkin yhtä h.elvettiä. Yhteen vihkoon olen kirjoitellut niitä. Ja sitten se vihko aina hukassa. Useimmiten joudun turvautumaan toimintoon "unohditko salasanasi" etenkin jos on joku vähän harvemmin käytetty.

Joo mullakin periaatteessa logiikka jossa osa vakio osa vaihtuvaa palveluntarjoajasta, mutta mun logiikka ontuu. Ja siis en muista. Enkä ole vaivautunut selvittämääm miten noi salasanamanagerit toimii

Aiemmin käytin muutamaa vakiota.

Ihan persiasta on toi salasanahomma. Hikikarpalot ja cerenpaine ja v käyrä nousee jo valmiiksi kun pitää jonnekin koittaa kirjautua.

Vierailija
12/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomuistista. Pahimmillaan työelämässä oli eri ohjelmistoihin, omiin pankkeihin jne jne 28 eri salasanaa ja tunnusta. Ja kyllä muistin. Teen salasanat aina niin, että otan esim jostain lauseesta ekat tai vimpot kirjaimet, ja lisään muita merkkejä jne. Esim. Kirjoitanpa taas vauvakeskusteluun = KtVK!?22kvTK. Muistaa helposti tuolla 'logiikalla'

13/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salasanojen muistaminen ja itse asiassa luominen on työn ja tuskan takana. Laadin salasanani erään kuolleen kielen mukaan muunneltuihin versioihin, ja ne ovat kirjoitettuna anoppini kirjoihin anoppilassa.

Vierailija
14/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitwarden

Vierailija
15/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on duunissa salasanat teipattu näyttöön. Sama olis olla käyttämättä noita saakutin salasanoja.

Vierailija
16/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selain muistaa salasanat ja myös keksii ne itse. Jos muistat salasanan se on lähes aina liian heikko.

Vierailija
17/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama salasana !12345678A ollut käytössä joka paikkaan jo 20 vuotta.

Vierailija
18/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan ja luon niitä tietyllä muistisäännöllä, jonka vain itse tiedän.  Tyyliin: koulukeittiön lempiruoka seitsemännellä, kahdeksannella tai yhdeksännellä, sekä numero perään.  Ei tietenkään just tuo, mutta esimerkkinä.

Vierailija
19/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistakaan. Yleisin sähköpostini onkin linkki uuden salasanan luomiseen.

Vierailija
20/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi idioottivarmaa salasanaa virallisempiin yhteyksiin ja kaksi hälläväliä -palveluihin, joihin vaihtelen kirjainten paikoille numeroita ja isoja alkukirjaimia. Ja jos on sellainen palvelu, missä salasana pitää päivittää tietyn ajan jälkeen (kuten töissä) niin vaihtaa numeroa lopusta tyyliin salasana1 -> salasana2.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän