Kerpele kun miehen tytär ottaa päähän!
Siis tää kesä on ihan vihonviimeinen kun tyttö makaa puolille päiville, edes sänkyä ei jaksa päivän aikana pedata saati laittaa tiskejä koneeseen. Käy kyllä päivän aikana lenkillä, joskus hakee postit jne, mutta oikein mitään kotihommia ei tee. Kyllä taas odotan sitä päivää kun neidin 3v lomailu päättyy ja saamme edes hetken olla rauhassa. Enpä tiennyt että tällaisen eteen vielä joudun kun itselläkin nuoremat lapset kuin miehellä ja tekevät kyllä oman osansa hommista.
Kommentit (57)
anna tukkapöllyä tuolle kakaralle!!
41. Nyt menee kyllä asiattomuuksiin. Mies oli jo eronnut vaimostaan ennen kuin tapasimme, joten mietipä vähän sanojasi. Tyttö oli silloin 18v ja nyt siis 21 ja tätä loisimista on alkanut olla vasta lukion jälkeen kun ei päässyt mihinkään eikä mitään tarvitse tehdä jos ei huvita.
ap
32 lisää: Sitä paitsi tyttö saattaa olla ujo/estoinen menemän Teidän Korkeutenne Kaapeille ja ottamaan toisen naisihmisen huushollin ohjia käsiinsä, mikä on täysin ymmärrettävää ja hyväkin asia sinänsä, hän nimittäin kunnioittaa silloin toisten ihmisten rajoja. Etenkin jos te aikuiset olette kusseet hommat aikoinaan niin että lapset ovat palloilleet miten sattuu kotien väliä ja milloin on ollut uutta äitiä, milloin isää, ja säännöt vaihtuvat "kodeissa" nopsaan kuin vanhan mamman myrskyisät pms-mielialat, niin sitä epäilemättä oppii asettumaan sivummalle diskreetisti ja katselemaan sieltä, ettei saa epävakaata henkilöä silmillensä.
Jos olisit viisas ja mukava nainen, ap, niin sinulla olisi kelpo mahdollisuus pyytää (arvostaen, aidon kauniisti ja tasavertaisella tyylillä) tyttöä laittamaan vaikkapa tänään nuo tiskit tm. Mutta sinä kun selvästikin olet perinteinen paskiaisnainen, niin homman juju on se että a) sulla pitää olla syntipukki b) helvetin helposti se on aina se jolla on jollakin tapaa "heikoin" asema yhteisössä, tässä tapauskessa "ulkopuolinen" aikuinen tytärpuoli, omaasihan ehditkin jo komeasti ylistää, onnittelut siitä c) et edes halua että tyttö toimisi mielestäsi "oikein", koska sinä haluat konfliktia, sinä haluat sortaa, sinä haluat purkaa patoutumasi syntipukkityttöön. Onko oikeasti noin vaikeaa antaa nuoren naisen viettää muutamaa viikkoa lomaa? Kukaan muuten ei ole pakottanut ottamaan lapsia omaavaa miestä, olisit siis pysynyt sinkkuna.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:31"]
[/quote]
sulta isketään sitten vastaavasti hampaat kurkkuun, jos kiinni käydään
46. tyttö osaa vallan hyvin ottaa laatikostani rispivärini, kaapista keksit, herkut ym., isänsä lompakosta rahaa jne. eli miksi ihmeessä sinun on saatava käännettyä tämä asia päälaelleen. Mitä tyydytystä tästä saat??
ap
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:09"]
Ai että minun tehtäväni on lähteä itse ostamastani kodista jonne mieheni on muuttanut muutama vuosi sitten?? Ja itseasiassa en usko, että tuollainen loisiminen on ollenkaan hyvää esimerkkiä lapsilleni ja onneksi tiedän, että heistä ei tule samanlaisia. Voin kuvitella mitä 15-vuotiaani ajattelee amulla lähtiessään kesätyöhön. Kyllä se on mies ja tytär jotka tästä talosta lähtevät ellei mies saa aikuista tytärtään kuriin.
ap
[/quote]
Jätä sitten se mies! Hänen lapsensa on kyseessä. Ethän halua lisääntyä enää moisen miehen kanssa? Kamalia kakaroita tidossa.
Ihmeen kiukkuisia vastauksia on tullut. Sinulla on ap vaikea tilanne käsissäsi. Puhu miehesi kanssa. Älä anna hänen luistaa vastuustaan tyttärensä suhteen. Luokaa oikeudenmukaiset ja selvät säännöt, mitä kukin tekee talouden eteen, ja sovi miehesi ja tytön kanssa mitä sääntöjen rikkomisesta seuraa. Yritä jaksaa olla ystävällinen, koska tytöllä voi olla vaikea hetki elämässään kun ei ole saanut opiskelupaikkaa.
Perkele vaan. Miksi et laita miestäsi vastuuseen? Hänen lapsi, ihana tyttö? Outoa syyllistää lasta.
tottakai lapset kokeilevat tuota "et ole minun äitini" - siihen kannattaa vastata, että "en olekaan, mutta olen tämän talouden toinen aikuinen ja päättäjä" . Tuohon ainakin meillä loppuivat napinat.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:52"]
Meillä 22v kauppakorkeassa opiskeleva tytär on 2 vko lomalla täällä kotona eikä todellakaan tee mitään. Hän on lomansa ansainnut, koska juhannusviikolla alkavat taas työt. Tosin ei lomansa aikana makaile huoneessaan vaan käy kavreillaan, mökillä, mummolassa jne. ja kerää voimia vaihto-oppilasajan jälkeen jaksaakseen taas puurtaa loppukesän.
Minulle ei ole iso vaiva laittaa hänellekin ruokaa, koska talvella en tee kahta työtä päällekkäin kuten hän.
[/quote]
Heh, mutta tuo onkin oma tyttäresi. Passaisitko yhtä innokkaasti, jos olisi tytärpuoli? :)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:49"]Kuka 21v nainen asuu porukoiden luona? Luuseri täytyy olla. [/quote] Osaatko lukea, se on siellä lomalla 3 viikkoa.
[/quote]
Osaa lukea, mutta ei ymmärrä lukemaansa. On luuseri. Bu-ha-haa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:31"]
[/quote]
Se on rikoslain alainen lievä pahoinpitely. Olipa taas hieno viisaus valopäältä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:52"]
tottakai lapset kokeilevat tuota "et ole minun äitini" - siihen kannattaa vastata, että "en olekaan, mutta olen tämän talouden toinen aikuinen ja päättäjä" . Tuohon ainakin meillä loppuivat napinat.
[/quote]
Itse olen sanonut perheemme hieman samankaltaiselle pissikselle, että jos sinä olet prinsessa, niin sitten minä olen kuningatar ja isäsi kuningas. Korkeinta valtaa meillä käyttää kuningas, ja jos päätökset ovat hyviä, kuningatar hyväksyy ne ja tukee niitä. Prinsessan osaksi jää tehdä niin kuin kuningas ja kuningatar pyytävät, toki mielipiteensä asioista voivat kaikki ilmaista.
Koska kaikki nuoremmat lapset osallistuvat kotitöihin, pitää tämän prinsessankin osallistua, vaikka onkin täällä yötä vain loma-aikoinaan. Tosin ekana päivänä ei tartte tehdä mitään.
Kerran meinasi syntyä hirveä sota, kun pyysin tätä viikon verran poikakamunsa kanssa meillä lomaillutta prinsessaa imuroimaan 1/10 talosta. Oli soitellut äidilleen että kauheeta/väärin tämmönen. Sanoin prinsessalle, että keskustelen mielellään äitisi kanssa aiheesta ja selostan tilanteen, että soittakoon äiti vaan mulle. Soittoa ei koskaan kuulunut ;)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:37"]Miten jotkut voivat asua samassa asunnossa rasittavan ihmisen kanssa? Minusta tuo olisi tavattoman ahdistavaa. Minulle kotini on pyhä paikka, turvasatama, keidas. Siellä täytyy voida hyvin ja pystyä rentoutumaan. [/quote] Kyllä puolison lapsi on mielestäni ihan normaalia päästää "keitaalle". Onhan tässä kyseessä ilmeisesti myös puolison "keidas"...
[/quote]
Et ilmeisesti ymmörtänyt, mitä sanoin, joten toistan: En suostuisi sellaiseen asumisjärjestelyyn, jossa en kokisi voivani rentoutua ja voida hyvin. Ihmettelen, miksi jotkut suostuvat tällaiseen. Epäilen, että kodin rauha ei ole kaikille yhtä tärkeä asia.
En kattos päivääkään tollasta ipanaa, ehkä en isääkää.
Minusta tuntuisi oudolta, jos omatkaan tyttäreni asuisivat kotona vielä tuon ikäisinä. Joskus hermostun, kun äidin luona menevät ihan regressioon: kahvikuppeja olohuoneessa, työpöydällä leipäpussit jne... Osaavat kyllä auttaa myöskin, leipovatkin, mutta yleensä ovat tosi rasittavia...
Meillä on lämpimät välit, ja tuon äidin luona lapseksi muuttumisen otan jotenkin huumorilla, vitsailen siitä ja saan mukamas raivokohtauksia :)
Omat asuntonsa pitävät siisteinä.
Onkohan se niin, että tuon ikäisen on luonnotonta asua vielä vanhemmillaan. Aikuinen ei pääse aikuistumaan ja itsenäistyminen on vaikeaa, ja lapsen rooli "jää päälle".
Niin, siis tyttö periaatteessa asuu äidillään, mutta näköjään myös osan ajasta meillä vaikka emme olleet alunperin näin sopineetkaan. Ja 36. kuten sanoin, jos olen tyttöä jotain pyytänyt tekemään hän toteaa että et ole äitini, sä et voi muaa määräillä. Ja mies taas hyssyttelee, että eihän tässä mitään. Otin elämmäni ja suntooni miehen, en hänen täysi-ikäistä vetelystään joka ei pissistelyn lisäksi jaksa tehdä muuta kuin laitattaa rakennekynsiään. Ja taas kun vedettiin kateuskortti esiin, niin miksi ihmeessä olisin kateellinen pyöreähkölle, lyhenlännälle peruslaiskalle tyttöselle :) Hoh hoijaa, kyllä on kaukaa haettu tämäkin taas.
ap