Kerpele kun miehen tytär ottaa päähän!
Siis tää kesä on ihan vihonviimeinen kun tyttö makaa puolille päiville, edes sänkyä ei jaksa päivän aikana pedata saati laittaa tiskejä koneeseen. Käy kyllä päivän aikana lenkillä, joskus hakee postit jne, mutta oikein mitään kotihommia ei tee. Kyllä taas odotan sitä päivää kun neidin 3v lomailu päättyy ja saamme edes hetken olla rauhassa. Enpä tiennyt että tällaisen eteen vielä joudun kun itselläkin nuoremat lapset kuin miehellä ja tekevät kyllä oman osansa hommista.
Kommentit (57)
Tyttö asuu läheisriippuvaisen äitinsä kanssa, isällä myös vähän samaa oiretta mutta enemmän alistajatyyppiä kuin vaimo taas alistuja...tyttärestä en tiedä kumpaa on. Kun suhteemme alkoi, mies tiesi että minulla on teini-ikäiset lapset ja hän halusi ilman muuta olla lasten elämässä ja sanoi myöskin, että kyllä on helpompaa kun on minua sen verran vanhempi ettei molemmilla ole lapsia vaan hänen lapsensa jo aikuisia. Toden totta, silloin kaikki täysi-ikäisiä ja kaksi vanhinta jo omissa parisuhteissaan toisella paikkakunalla, mutta tämä teiniprisnessa sitten jäi lukion jälkeen pyörimään paikalleen kun ei päässyt opiskelemaan ja luule, että toisenakin vuonna kävi sama homma, mutta muille seitä selitellään että ei tuossa iässsä vielä voi tietää. Isä on ylpeä siitä kun tyttö ei nosta yhteiskunnan tukea joten mitäs sitten vaikka makaakin kotona (kyllä iskä maksaa). Noh, eipä ole minun rahat, oma palkkani riittää kyllä omiin ja lasteni menoihin. Mutta tuo asenne...ei tyttöä voi komentaa tekemään mitään kun toetaa ettet ole äitini jne, joten se siitä ja olen miehellekin jo sanonut, että mitenkäs se meni kun puhuit että onneksi ei ole kaksia lapsia yhteen sovitettavina. Omat tyttäreni 13 ja 15v petaavat sänkynsä, siivoavat huoneensa ja aika usein pientä maksua vastaan koko kodin, viikkaavat vaatteensa kaappiin, auttavat ruuanlaitossa jne. Itseasiassa en kyllä haluaisi eds miehen tytärtä keittiöön kun ei osaa mitään tehdä, katsoo vaan kädet suorana tai jos jotain tekee jättää kauhean sotkun jälkeensä ja esim. salaatti-aineista puolet on heitetty roskiin kun se oli niin kummallinen tai homeessa jne.
Huoh! Älkää ikinä ottako miestä jolla on lapsia, ei vaikka olisi minkä ikäisiä!!
ap
Meillä 22v kauppakorkeassa opiskeleva tytär on 2 vko lomalla täällä kotona eikä todellakaan tee mitään. Hän on lomansa ansainnut, koska juhannusviikolla alkavat taas työt. Tosin ei lomansa aikana makaile huoneessaan vaan käy kavreillaan, mökillä, mummolassa jne. ja kerää voimia vaihto-oppilasajan jälkeen jaksaakseen taas puurtaa loppukesän.
Minulle ei ole iso vaiva laittaa hänellekin ruokaa, koska talvella en tee kahta työtä päällekkäin kuten hän.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:40"]Siis tää kesä on ihan vihonviimeinen kun tyttö makaa puolille päiville, edes sänkyä ei jaksa päivän aikana pedata saati laittaa tiskejä koneeseen. Käy kyllä päivän aikana lenkillä, joskus hakee postit jne, mutta oikein mitään kotihommia ei tee. Kyllä taas odotan sitä päivää kun neidin 3v lomailu päättyy ja saamme edes hetken olla rauhassa. Enpä tiennyt että tällaisen eteen vielä joudun kun itselläkin nuoremat lapset kuin miehellä ja tekevät kyllä oman osansa hommista.
[/quote]
No huh huh. Miksi katselet tuollaista kotonasi? Kyllä tuon ikäisen pitää osallistua kotihommiin ja muuhun. Itse olin tuon ikäisenä ollut jo pari vuotta naimisissa, valmistumaisillani yliopistosta, ja olin töissä Ulkoministeriössä. Nyt muutaman vuoden vanhempana minulla on kaksi lasta, juuri valmistunut omakotitalo ja kaksi korkeakoulututkintoa. Elämässä saa vaikka mitä aikaan nuorellakin iällä, kun on edes vähän motivaatiota ja kunnianhimoa, ja kun vanhemmat ei ole hemmotelleet pilalle, eikä mitään ole saanut ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:51"]
No voi voi, normaali teini, miksei miehesi ole kasvattanut siitä ahkerampaa?
[/quote]
Jeps, kuinka SINUN miehesi onkaan kasvattanut moisen ääliön?
Itse olin yhtä laiska kun asuin vanhempien luona. Siks mut potkittiinki pihalle. :D
M-96
Ei minun 15v tee kotitöitä. Välillä huoneensa siivoaa, siinäpä se. Jos tulee kavereita, niin petaa petinsä.
Se on ap sinun tehtäväsi tuossa tilanteessa lähteä sieltä jos tytär ärsyttää. Etenkin nyt kun hänen isänsä hyväksyy tilanteen täysin. Haukkumisen sijaan voisit yrittää auttaa häntä ja kertoa huolestumisesi hänen jäämisestä jälkeen muiden ikäistensä kehityksestä.
Ai että minun tehtäväni on lähteä itse ostamastani kodista jonne mieheni on muuttanut muutama vuosi sitten?? Ja itseasiassa en usko, että tuollainen loisiminen on ollenkaan hyvää esimerkkiä lapsilleni ja onneksi tiedän, että heistä ei tule samanlaisia. Voin kuvitella mitä 15-vuotiaani ajattelee amulla lähtiessään kesätyöhön. Kyllä se on mies ja tytär jotka tästä talosta lähtevät ellei mies saa aikuista tytärtään kuriin.
ap
Niin. Kautta aikojenhan jotkut (vanhat, toki joskus saman ikäisetkin) naiset ovat inhonneet nuoria naisia, ja jos tuollainen nuori nainen on vieläpä oikein kaunis(?), mukava ja sitä rataa, niin taatusti hän tulee saamaan osakseen hyökkäyksiä tuollaisilta vanhoilta katiskoilta missä tahansa muuallakin. Oma äitinsä on varmastikin tytöstään eri mieltä, mutta pahalta äitipuolelta tuo käytös on nyt niin perussettiä, että ennalta voisi kertoa käänteet, mutten mä jaksa nyt. Katiska hei, vaikka kuinka dissaat ja kiusaat tyttöä, se ei tee sinusta itsestäsi nuorempaa, kauniimpaa saati onnellisempaa. Olet epäilemättä jo vanha rusina, mutta ole edes mukava sellainen, vaikket kelloa voi taaksepäin kääntääkään. ;)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:49"]Kuka 21v nainen asuu porukoiden luona? Luuseri täytyy olla.
[/quote]
Osaatko lukea, se on siellä lomalla 3 viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:48"]Hän on teillä vieraana ja lomalla. Mielestäni hänen ei pidä tehdä mitään muuta kuin siivota omat sotkunsa.
[/quote]
Jos on kolme viikkoa ihan kenen tahansa nurkissa, varsinkin kotona, kohteliasta osallistua. Mä oon nyt kesätöiden vuoksi kesän kotona ja todellakin mä laitan ruokaa ja imuroin täällä. Asunhan mä täällä kuitenkin 3 kuukautta ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:49"]Kuka 21v nainen asuu porukoiden luona? Luuseri täytyy olla. [/quote] Osaatko lukea, se on siellä lomalla 3 viikkoa.
[/quote]Kyllä meitä suunnilleen samanikäisiä luusereita vielä löytyy jotka asuvat porukoilla, enkä ole kaveripiirissä edes ainoa. :D Kukaan tuskin sitä kovin mielellään tekee, itse en ainakaan.
No onhan tässä tilanteessa vähän sinunkin vikaa, ap. Kyllä kai sun aikuisena ihmisenä pitäisi osata sanoa myös miehesi tyttärelle, että miten sinun kodissasi eletään. Eli jos haluat, että tytär siellä tekee jotain kotitöitä, niin avaa suusi ja kerro se hänelle. Hänen muuhun elämäänsä sulla ei ole sanomista, toki voit yrittää tytölle puhua :)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:37"]Miten jotkut voivat asua samassa asunnossa rasittavan ihmisen kanssa? Minusta tuo olisi tavattoman ahdistavaa. Minulle kotini on pyhä paikka, turvasatama, keidas. Siellä täytyy voida hyvin ja pystyä rentoutumaan.
[/quote]
Kyllä puolison lapsi on mielestäni ihan normaalia päästää "keitaalle". Onhan tässä kyseessä ilmeisesti myös puolison "keidas"...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:09"]Ai että minun tehtäväni on lähteä itse ostamastani kodista jonne mieheni on muuttanut muutama vuosi sitten?? Ja itseasiassa en usko, että tuollainen loisiminen on ollenkaan hyvää esimerkkiä lapsilleni ja onneksi tiedän, että heistä ei tule samanlaisia. Voin kuvitella mitä 15-vuotiaani ajattelee amulla lähtiessään kesätyöhön. Kyllä se on mies ja tytär jotka tästä talosta lähtevät ellei mies saa aikuista tytärtään kuriin.
ap
[/quote]
Tarkoitin kyllä lähinnä eroamista jos sinua noin ärsyttää.. Ja miksipäs et kysy siltä 15-vuotiaaltasi, että mitä hän ajattelee miehesi tyttärestä? Ja miksi et voi yrittää AUTTAA sitä 21-vuotiasta, vaan haukut vaan loiseksi! Sitä paitsi, mitä väliä sinulle on jos hän viettää teillä 3 viikkoa ja hänestä on sinulle "haittaa" vain 3 viikkoa. Ei uskoisi että sinun elämääsi vaikuttaisi kauheasti vaikka tytär ei opiskelisikaan vielä ja vaikka miehesi hänen elämänsä maksaisikin.
Mistä se tyttö sitten pitää lomaa jos ei se kerran ole töissä eikä opiskele?
Eli sinä veit perheeltä isän ja vedit miehen omiin kuvioihisi ja nyt vielä sätit miehen tytärtä. Oli varmaan kauhea kokemus hänelle! Ei ihme, että elämä ei suju.
.
Opiskelin yliopistossa, kun yhden opiskelukaverini vanhemmat erosivat. opiskelukaverini ei saanut yhtään opintopistettä koko keväänä, kun jotenkin järkyttyi asiasta niin paljon. (Asui jo omillaan ja oli 25-vuotias poika.) Ja hänen tapauksessaan asiaan ei edes liittynyt näitä uusia puolisoita vanhemmille.
Kun lapsesi olivat jo teinejä tavatessanne, tuolle tytölle isänsä ero on uusi asia. Hänen elämänsä meni raiteiltaan osittain siis sinun takiasi.
Ei ole sun asiasi komentaa ja kasvattaa miehesi lasta. Anna miehesi hoitaa tämä puoli, vaikka näköjään kaipaatkin jotain piikaa ja ajattelet, että tuo ärsyttävä muistutus edellisestä rakkaudesta sopisi siihen rooliim hyvin