Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ne jotkut saa tupakantumpilla koko talon syttymään, kun minä en saa sytkärillä ja hesarilla takkaan tulta?

Vierailija
01.02.2022 |

Tartteis saada tuollainen tumppisytyttäjä päiväksi opettamaan minua. Hermo menee, kun yrittää asuntoa lämmittää niin ei tuu muuta kuin nokea ja savua.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taikasana on sytytysneste tai lamppuöljy.

Ja AP, hanki häkämittari heti seuraavalla kauppareissulla ja asenna se myös paikalleen.

Hui, mulla pikkusisko räjäytti koko saunan kiukaan. Kun ei saanut syttymään, niin kävi vähän palaneiden puiden päälle ruikkimassa grillinsytytysnestettä. Se oli palokunnan mukaan höyrystynyt ja räjähti sitten niin että kiuas repesi, ovi irtosi saranoiltaan ja kivet lenteli pitkin saunaa ja muutama meni ikkunasta läpi pihalle. Sisko oli ONNEKSI poistunut hakemaan tulitikkuja eikä ollut samassa tilassa kun kiuas räjähti.

Oli yli puoli pulloa pruutannut nestettä hiiltyneiden puiden päälle, joten EN SUOSITTELE mitään sytytysnesteitä!

Nää on aina ihania, kun ihmiset täysin liioittelevat asioita, että "on varmasti tarpeeksi!" tai "mitä enemmän, sitä paremmin!"-asenteella.

Puoli pulloa sytytysnestettä kiukaaseen......

Onneksi siskollesi ei käynyt mitään!

Vierailija
62/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taikasana on sytytysneste tai lamppuöljy.

Ja AP, hanki häkämittari heti seuraavalla kauppareissulla ja asenna se myös paikalleen.

Hui, mulla pikkusisko räjäytti koko saunan kiukaan. Kun ei saanut syttymään, niin kävi vähän palaneiden puiden päälle ruikkimassa grillinsytytysnestettä. Se oli palokunnan mukaan höyrystynyt ja räjähti sitten niin että kiuas repesi, ovi irtosi saranoiltaan ja kivet lenteli pitkin saunaa ja muutama meni ikkunasta läpi pihalle. Sisko oli ONNEKSI poistunut hakemaan tulitikkuja eikä ollut samassa tilassa kun kiuas räjähti.

Oli yli puoli pulloa pruutannut nestettä hiiltyneiden puiden päälle, joten EN SUOSITTELE mitään sytytysnesteitä!

Ai kauheeta! Ehkä järkikin olisi estänyt tuon tapahtuman. Ite kun kastelen jonkun paperin tms sillä nesteellä enkä koko pesällistä holvaa. Kokoo,ehkä tämmösistä oppii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Viimeksi yritin sytyttää takkaa, niin siellä oli lopulta jopa 4 sytytyspalaa, eikä silti syttynyt. Raapaistu tulitikkukin sammui aina jo kädessä, kun vei lähelle puita.

Vierailija
64/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Powerin mainoksilla syttyy paremmin.

Vessapaperin hylsyt on myös hyviä laitella väleihin.

Mun eräs sukulainen sammui tupakan kanssa ja kämppä tulessa. Tupakka tappoi kirjaimellisesti.

Vierailija
65/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehtipaperi onkin huono sytty.

Vierailija
66/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivat puut, ja ensin ilmavasti pieniä klapeja. Ei pyöreää puuta.

Miksi ei pyöreää puuta? Miksi sitä on liiterissä jos sitä ei voi käyttää?

AP kyselee

Palaminen tapahtuu pinnalla ja pyöreässä puussa on vähiten pinta-alaa suhteessa sen massaan. Tämän vuoksi sytyttämiseen on paras käyttää pieniä tikkuja kioska silloin pinta-ala on maksimoitu ja palaminen on nopeaa eikä ole paljon sisällä olevaa puuta joka jäähdyttää pintaa.

Vierailija
67/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt ihan samaa. Itse en usein saa edes kynttilää sytytettyä vaikka kuinka monta tulitikkua uhraan ja jotkut sytyttelevät kirkkoja ihan vahingossa. 

Se on armolahja.

Vierailija
68/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Powerin mainoksilla syttyy paremmin.

Vessapaperin hylsyt on myös hyviä laitella väleihin.

Mun eräs sukulainen sammui tupakan kanssa ja kämppä tulessa. Tupakka tappoi kirjaimellisesti.

Vessapaperin hylsyissä on liimaa. Ei niitä kyllä saisi käyttää sytyttämiseen. Eikä munakennojakaan, samasta syystä.

Vierailija
69/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten se on niin vaikeaa. Saan omaan takkaan aina tulen yhdellä tulitikulla. En tarvitse mitään muuta sytyttimiä.

Katsoo vaan puut hyvään asentoon ja yksi paperi tai hyvä tuohen pala sopivaan kohtaan.

Vierailija
70/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja jo tullutkin. Yhtenä vielä, kannatta hankkia pitkä sytytin, toimii myös hautakynttilöille.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/415526/Kaasusytytin-27-cm-2-kpl

https://m.motonet.fi/fi/tuote/415527/Kaasusytytin-myrskyliekilla-30-cm

Kertauksena: paperi on huono sytyke, sytytyspalat paljon parempia, nesteitä ei pidä sisätiloissa käyttää.

Vierailija
71/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säädätä ilmanvaihto kuntoon tai avaa ikkuna vähäksi aikaa

Vierailija
72/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Viimeksi yritin sytyttää takkaa, niin siellä oli lopulta jopa 4 sytytyspalaa, eikä silti syttynyt. Raapaistu tulitikkukin sammui aina jo kädessä, kun vei lähelle puita.

Oliko puut juuri haettu pihavajasta -25C pakkasessa ja kesällä kaadettuja puita? 

Vierailija
73/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole Hesari sytyttänyt viimeiseen 20 vuoteen

Vierailija
74/74 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHANA ALOITUS! VUODEN PARAS!

Enemmän minä ihmettelen, että aikuinen ihminen ei osaa sytyttää takkaa. Meillä kuitenkin muksut ovat sitä onnistuneesti harjoitelleet pienestä pitäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi