Olen yliopistokiusaaja, vastaan kysymyksiinne!
Olen siis perustutkinto-opiskelija, kiusaan ainakin kahta saman vuosikurssin opiskelijaa.
Kommentit (46)
Miten yliopistossa kiusataan? Veteletkö edessäsi salissa istuvaa rintaliivien olkaimista? Heitteletkö pyyhekuminpalasia tukkaan?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:29"]
No ootpa paviaani.
[/quote]
Ehkä, mutta mut on valittu vuosikurssini kivoimmaksi opiskelijaksi (meillä on tiiviit vuosikurssit ja oikeasti äänestetään aina keväällä)
No mut hei hienoo et oot löytänyt juttusi. Harmittavan moni kiusaaja kasvaa aikuiseksi ja lopettaa noi hommat.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:31"]
Miten yliopistossa kiusataan? Veteletkö edessäsi salissa istuvaa rintaliivien olkaimista? Heitteletkö pyyhekuminpalasia tukkaan?
[/quote]
Olen hyvä pelaamaan sosiaalisia pelejä ja mainipuloimaan ihmisiä. Itseasiassa itse kiusaan aika vähän, yleensä toiset ihmiset tekevät puolestani varsinaisen kiusaamisen mm. sosiaalista eristämistä, opintomenestyksen arvostelua ym. -ap
Mitä saat toisen nöyryyttämisestä? Millaiset tarpeesi tyydyttyvät kiusatessasi?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:33"]
No mut hei hienoo et oot löytänyt juttusi. Harmittavan moni kiusaaja kasvaa aikuiseksi ja lopettaa noi hommat.
[/quote]
Tiedätkö, kuinka yleistä on työpaikkakiusaaminen? Kuuluu ihmisluonteeseen kiusata vähän. -ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:34"]
[/quote]
Olen hyvä pelaamaan sosiaalisia pelejä ja mainipuloimaan ihmisiä. Itseasiassa itse kiusaan aika vähän, yleensä toiset ihmiset tekevät puolestani varsinaisen kiusaamisen mm. sosiaalista eristämistä, opintomenestyksen arvostelua ym. -ap
[/quote]
Ja mistäköhän voit tietää (ainakaan sallituin keinoin) toisten opintomenestystä? Olen itsekin opiskelijana yliopistossa ja sen voin sanoa, että jos siellä oman opintomenestyksensä haluaa salata, niin se myös onnistuu. Esimerkiksi kaikkien arvosanojen luovuttamisen voi meillä halutessaan kieltää, jolloin niitä ei esimerkiksi printata millekkään tenttituloksien tai kurssituloksien listalle, vaan ne tulevat ainoastaan opiskelijalle itselleen tietoon opintorekisteriin.
[/quote]
Usein kiusaamisen yhteydessä saan lisää sosiaalista statusta ja valtaa. Moni kollega ihailee minua. -ap
Saitko paljon turpaasi lapsena? Toivottavasti ainakin vielä joskus.
Miksi et keskity opintoihisi ja omaan elämääsi? Tai hae apua mielenterveysongelmaasi?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:37"]
[/quote]
[/quote]
Ja mistäköhän voit tietää (ainakaan sallituin keinoin) toisten opintomenestystä? Olen itsekin opiskelijana yliopistossa ja sen voin sanoa, että jos siellä oman opintomenestyksensä haluaa salata, niin se myös onnistuu. Esimerkiksi kaikkien arvosanojen luovuttamisen voi meillä halutessaan kieltää, jolloin niitä ei esimerkiksi printata millekkään tenttituloksien tai kurssituloksien listalle, vaan ne tulevat ainoastaan opiskelijalle itselleen tietoon opintorekisteriin.
[/quote]
Meillä vertaillaan tiiviisti arvosanoja jne. Meilläkin julkaistaan tenttituloksia ilman nimiä, vain opiskelijanumerot näkyvät. Mutta kyllä nuo jutut saadaan selville. Olennaista ei sitä paitsi ole, onko jonkun tenttimenestys huono, vaan se, että ihmiset luulevat jonkun tenttimenestyksen olevan huono. -ap
Toivottavasti joudut jälki-istuntoon.
Ei enää sitten, kun olet valaistunut ja ymmärrät, että tarvitsen sen kiusaamiseen käyttämäsi energian omaan henkiseen kehittymiseesi.
[/quote]
Usein kiusaamisen yhteydessä saan lisää sosiaalista statusta ja valtaa. Moni kollega ihailee minua. -ap
[/quote]
Moi Emmi! Mitä lääkikseen kuuluu? Sua pidetään tyhmänä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:33"]
[/quote]
Tiedätkö, kuinka yleistä on työpaikkakiusaaminen? Kuuluu ihmisluonteeseen kiusata vähän. -ap
[/quote]
Tiedätkö, että työpaikkakiusaamisesta voi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen ja korvaukset niistä voivat olla suuria? Suomessa tunnetaan tapauksia, joissa tekijä on määrätty maksamaan jopa 50 000 - 100 000+ euroa korvauksia työpaikkakiusaamisesta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:39"]
Miksi et keskity opintoihisi ja omaan elämääsi? Tai hae apua mielenterveysongelmaasi?
[/quote]
Mielenterveyteni on erinomainen. -ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Meillä vertaillaan tiiviisti arvosanoja jne. Meilläkin julkaistaan tenttituloksia ilman nimiä, vain opiskelijanumerot näkyvät. Mutta kyllä nuo jutut saadaan selville. Olennaista ei sitä paitsi ole, onko jonkun tenttimenestys huono, vaan se, että ihmiset luulevat jonkun tenttimenestyksen olevan huono. -ap
[/quote]
Voin kyllä sanoa, että ainakaan meillä ei ole mitään mahdollisuuksia saada selville ainakaan mitään sallittuja keinoja käyttämällä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:33"]
[/quote]
[/quote]
Kuuluu myös ihmisluonteeseen olla ainutlaatuiseen itsetutkiskeluun kykenevä laji, joka voi kehittää itseään tietoisesti kohti minuutta jonka kokee parhaaksi mahdolliseksi. Kaikki eivät tietenkään tätä kykyä halua käyttää.
No ootpa paviaani.