Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartija tarkisti laukkuni tänään kaupassa

Vierailija
07.06.2015 |

Teki sen vielä siinä julkisesti, takanani jonottavien ihmisten uteliaiden silmien alla. Joku nainenkin (asiakas) tuli katsomaan laukkuuni. Vartija ihmetteli "vaaleaa pussia" ja pyysi näyttämään sen. Se oli oksennuspussi jota kannan mukanani (paniikkihäiriö, emetofobia). Siinä se sitten vielä penkoi laukkuni ja kun mitään ei löytynyt niin sanoi vaan, että asia kunnossa. Jumalauta, että mua hävetti. Mun tietääkseni tollaiset tarkastukset pitäisi hoitaa jossain muualla kassalla?!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 02:27"]

Mä en rynnänny sieltä kaupasta pihalle vaan ostin myös limsaa ja muutaman siiderin. Mun henkkareitakin se katto todella pitkään. Varmaan pipo päässä ja rumat vaatteet päällä näytin jotenkin epäilyttävältä. Ei huvittaisi kuumeessa ja pikaisen kauppareissun takia laittautua. Ap

[/quote]

Alkoholi ei sovi paniikkihäiriöiselle, se aiheuttaa ja pahentaa kohtauksia.

Vierailija
42/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vartija tarkisti minun kassit ja vähän muutakin. Terveiset Tiinalle S-Markettiin

M38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ikinä riisu sovituskopissa, ainakaan Suomessa. Vai onko kamerat kopissa jo kansainvälinen käytäntö? Ostokset teen jo muutenkin valtaosin netissä.

Vierailija
44/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 03:11"]

Varastelivia pikkutyttöjä pitäisi pamauttaa kerran kaksi pampulla keskelle otsaa että oppisivät. Olisi hauska olla vartijana ja nauraa näitä kettutyttöjä jotka tietävät "oikeutensa". Suomessa ei yksikään varas epäily pääse laukkua näyttämättä kaupasta pihalle.

[/quote]

Varasepäilyt pääsevät, vaikka varas epäilyt ei pääsisi. Viime viikolla vartija oli kaupan ovella vastassa ja käski näyttämään kassin sisällön. Vastasin iloisesti, että soita poliisi paikalle, odottelen tässä. Vartija intti aikansa ja minä intin vastaan muistuttaen, että koska hän on väärässä, maksaa kauppa minulle ja pyytää anteeksi, mutta hän saa huomautuksen. Nähtävästi kyseessä oli taas kerran yli-innokas nelikymppinen mies, joten sain lähteä poliisiin tutustumatta. Kun "ei joka kerta viitsi soitella, niin saat tämän kerran mennä".

Vierailija
45/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:54"]

Varastelivia pikkutyttöjä pitäisi pamauttaa kerran kaksi pampulla keskelle otsaa että oppisivät. Olisi hauska olla vartijana ja nauraa näitä kettutyttöjä jotka tietävät "oikeutensa". Suomessa ei yksikään varas epäily pääse laukkua näyttämättä kaupasta pihalle.

[/quote]

Varasepäilyt pääsevät, vaikka varas epäilyt ei pääsisi. Viime viikolla vartija oli kaupan ovella vastassa ja käski näyttämään kassin sisällön. Vastasin iloisesti, että soita poliisi paikalle, odottelen tässä. Vartija intti aikansa ja minä intin vastaan muistuttaen, että koska hän on väärässä, maksaa kauppa minulle ja pyytää anteeksi, mutta hän saa huomautuksen. Nähtävästi kyseessä oli taas kerran yli-innokas nelikymppinen mies, joten sain lähteä poliisiin tutustumatta. Kun "ei joka kerta viitsi soitella, niin saat tämän kerran mennä".

[/quote]

Näissä tilanteissa kannattaa pyytää vastaavan hoitajan (=vartijan esimies) yhteystiedot, ja ottaa tähän yhteyttä. Jokaisen vartijan velvollisuus on kertoa nuo yhteystiedot niitä kysyessä. Valituksia kannattaa tehdä, jos on vähänkin aihetta, sillä se on ainoa tapa saada alalle sopimattomat yksilöt näistä tehtävistä pois.

Tässäkin tilanteessa olisi voinut tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.

t: vartija

Vierailija
46/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri joskus vertaili hyllyssä olevaa sytkäriä omaansa. Kassa soitti vartijat ja jouduttiin molemmat odottamaan niitä. Meillä molemmilla oli likaiset ja vanhat vaatteet päällä, kun oltiin raksalta oltu auttamassa, taisi vaikuttaa asiaan. 

Vierailija
47/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:59"]

[/quote]

[/quote]

Näissä tilanteissa kannattaa pyytää vastaavan hoitajan (=vartijan esimies) yhteystiedot, ja ottaa tähän yhteyttä. Jokaisen vartijan velvollisuus on kertoa nuo yhteystiedot niitä kysyessä. Valituksia kannattaa tehdä, jos on vähänkin aihetta, sillä se on ainoa tapa saada alalle sopimattomat yksilöt näistä tehtävistä pois.

[/quote]

Mitähän kunniaa tuossa loukattiin? Joskus asiakkaat käyttäytyvät hyvin epäilyttävästi ja esim. moni käyttää ostoskorina omaa kassiaan. Aika herkässä alkaa olla varashälytinsormi, kun tavaraa sen kuin katoaa. Ei ole kai mikään rikos epäillä näpistyksestä, jos käytös on epäilyttävää.

Vierailija
48/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitähän kunniaa tuossa loukattiin? Joskus asiakkaat käyttäytyvät hyvin epäilyttävästi ja esim. moni käyttää ostoskorina omaa kassiaan. Aika herkässä alkaa olla varashälytinsormi, kun tavaraa sen kuin katoaa. Ei ole kai mikään rikos epäillä näpistyksestä, jos käytös on epäilyttävää.

[/quote]

Kunnianloukkaus on asianomistajarikos ja asianomistaja, tässä tapauksessa se asiakas, saa itse päättää minkä kokee loukkaavaksi. Vartijalla ei ole poliisin oikeuksia, ja jokainen asiakkaan näpistysepäilystä tutkinut vartija saa toivoa sormet ristissä, että sieltä laukusta jotain löytyykin. Laki on tässä suhteessa armoton. Jos laukusta ei löydy mitään, sakkotuomio vartijalle on satavarma. Harva tietää tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi