Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartija tarkisti laukkuni tänään kaupassa

Vierailija
07.06.2015 |

Teki sen vielä siinä julkisesti, takanani jonottavien ihmisten uteliaiden silmien alla. Joku nainenkin (asiakas) tuli katsomaan laukkuuni. Vartija ihmetteli "vaaleaa pussia" ja pyysi näyttämään sen. Se oli oksennuspussi jota kannan mukanani (paniikkihäiriö, emetofobia). Siinä se sitten vielä penkoi laukkuni ja kun mitään ei löytynyt niin sanoi vaan, että asia kunnossa. Jumalauta, että mua hävetti. Mun tietääkseni tollaiset tarkastukset pitäisi hoitaa jossain muualla kassalla?!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toi ole enemmän sen vartijointifirman moka kuin kaupan? Vartijapalvelut ostetaan toisilta firmoilt, ei ne kaupan henkilökunnalle laiteta mitään vartija vuoroja :D

Vierailija
22/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja vartijalla ei ole edes oikeutta tutkia laukkuasi. Vain poliisilla ja heilläkin hyvästä syystä.

Laittaisin valitusta menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijalla ei ole oikeutta tonkia sun laukkua! Toki hän voi pyytää sua näyttämään laukun sisällön mutta ei vaatia sitä, se on poliisin homma. Ja kaiken kaikkiaan nuo hommat hoidetaan sivummalla, yleensä takahuoneessa. Laitappa vartiointifirmalle palautetta.

Vierailija
24/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voi nostaa kunnianloukkaussyytteen, koska mitään kaupan omaisuutta ei löytynyt kassista. Laukkua ei tarvitse antaa vartijan tutkittavaksi. Koskaan.

t: vartija

Vierailija
25/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siellä sitten hälytti?

Vierailija
26/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä mikään hälyttänyt, oksennuspussi pilkisti. Miksikä lienee sitä luuli. Nyt jyväskyläläiset kyllä tunnistaa, mutta kyseessä Sale joka on avattu vasta vähän aikaa sitten ja kassalla on usein vartija töissä. Kuulostaa hullulta, itsekkin ihmettelin. Ap

Vierailija
27/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vartijalla on oikeus pyytää näyttää laukkua, mutta asiakkalla ei ole velvoitetta näyttää sitä :) siinä vaiheessa kun asiakas sanoo että en näytä, niin vartija toivottaa hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
28/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hoitaa tuo perusongelma eli paniikkihäiriö kuntoon, eli saada se hallintaan niin ettei tarvitse ryntäillä ulos kaupoista ym. kauhealla vauhdilla. Ei ole ihme jos näytät syylliseltä kun paniikissa yrität rynnätä läpi kassan. Häiriöön on helppo hoito, itse olen nykyisin oireeton lääkityksen ansiosta.

Vierailija
29/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat ei oo päässy poliisikouluun ni siks ne on vartioi

Vierailija
30/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo "paniikki"hönö ei olisi näyttänyt laukkuaan niin vartija olisi saanut pitää sitä kiinni jokamiehen kiinniotto oikeudella epäiltynä varkaudesta. Paniikkihönö olisi voinut saada aika monta paniikkia lisää kun olisi joutunut vartijan kopissa kolme tuntia odottamaan poliisin tuloa. Olisi se laukkukin auennut aika nopeasti jos siis ei halua puolta päivää kopissa istua. Ei silti, jokainen tyylillään.

Vierailija
31/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en rynnänny sieltä kaupasta pihalle vaan ostin myös limsaa ja muutaman siiderin. Mun henkkareitakin se katto todella pitkään. Varmaan pipo päässä ja rumat vaatteet päällä näytin jotenkin epäilyttävältä. Ei huvittaisi kuumeessa ja pikaisen kauppareissun takia laittautua. Ap

Vierailija
32/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun tuli inhottava olo tästä... Mua on useampaan kertaan tylytetty ja kohdeltu tarpeettoman huonosti vartijoiden toimesta silloin kun olin hiljainen kiltti nuori enkä tiennyt oikeuksiani. Koskaan en ole mitään näpistänyt tai yrittänyt näpistää.

Ikävin tapaus sattui kun olin yksin liikkeellä ja sovitin ostoskeskuksessa vaatekaupassa muutamia vaatteita. Yhden takin hupusta ropisi lattialle useita irtonaisia varashälyttimen puolikkaita. Ihmettelin pienen hetken, sitten jatkoin toimiani. Mikään sovittamistani vaatteista ei ollut sopiva, vein ne takaisin paikoilleen ja lähdin kaupasta. Liukuportaiden juurella oli VIISI vartijaa mua vastassa ja he käskivät mua lähtemään heidän mukaansa. Syytä kysyessäni vastaus oli kovaääninen "Tiedät kyllä tosi hyvin minkä takia!". Ihmiset ympärillä tottakai tuijottivat.

Jouduin vartijoiden mukana ostoskeskuksen maanalaiseen kerrokseen pieneen huoneeseen, jossa mua sitten kovisteltiin ja käskytettiin lisää. Mulle näytettiin sovituskopista napattua valvontakuvaa, jossa sovitin paitaa vatsa paljaana ja mun piti tunnistaa itseni siitä kuvasta. Mun piti kääntää olkalaukkuni nurin ja tyhjentää ostoskassini. Viisi isoa miestä kävi läpi tavaroitani ja puhisi turhautuneena, kun mitään näpistettyä ei löytynyt. Muistan olleeni aika lukossa, istuin jäykkänä ja pidättelin itkua. Lopulta vartijat joutuivat päästämään mut lähtemään enkä saanut mitään pahoittelua koko hommasta, ei mitään kuulutuksia, ei mitään muuta kuin tosi paskan mielen.

Jälkikäteen ajateltuna tottakai olisi vissiin pitänyt mennä sanomaan vaatekaupan kassalle niistä irtonaisista hälyttimistä, jos olisin vaan tajunnut. Joku oli ilmeisesti jotain varastanut jossain vaiheessa, mutta se en ollut minä. :( Harmittaa vieläkin koko juttu.

Vierailija
33/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo totta?? SOVITUSKOPISTA napattu valvontakuva? Voitko kertoa, mikä kauppa?

Vierailija
34/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27: Voi jumalauta! Hei oikeesti.. En löydä sanoja.. Ap

Vierailija
35/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 02:42"]Onko tuo totta?? SOVITUSKOPISTA napattu valvontakuva? Voitko kertoa, mikä kauppa?
[/quote]
No vrmaan kaikissa on jtkut kamerat nykyaikana

Vierailija
36/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden ei tule olla suunnattu sovituskoppeihin sisään.

Vierailija
37/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 02:42"]

Onko tuo totta?? SOVITUSKOPISTA napattu valvontakuva? Voitko kertoa, mikä kauppa?

[/quote]

Olisiko niuvaniemen vankimielisairaalan sovituskopista? Muualla suomessa nääs on kielletty sovituskoppeihin kuvaaminen. Eikä yhdessäkään suomen kaupassa niin ole. Piste.

Vierailija
38/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kauppa????

Vierailija
39/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrotte tänne noita sepitelmiänne, kun ette voi kertoa, missä tarinanne on tapahtunut? Jos on tapahtunut.

Vierailija
40/48 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta. Kauppa oli muistaakseni OneWay. -27-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi