Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ADHD oikea sairaus?

Vierailija
07.06.2015 |

Vai vain luonteenpiirre?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sairaus. Eikä ole luonteenpiirre. Vaan neorologinen poikkeavuus. Vai oletko ikinä kuullut, että joku olisi paranut adhd:stä?

Jospa Päivi Räsänen löytää Raamatusta siihenkin jonkin parannuskeinon?

Vierailija
22/25 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen ei ollut adhd silloin piiska autoi  nyt kaikki menevät tuan adhan taakse kun ei kehtaa sanoa että kasvatuksessa  ja teko vaiheessa oli vikaa silloin lorahti 0,5 L kusta joukkoon ajatelkaapa noita koululuokkaan MUUT KÄRSIVÄT SINUN KUSIPÄÄSTÄSI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IDIOOTIN SYNNYTIT kirjoitti:

ennen ei ollut adhd silloin piiska autoi  nyt kaikki menevät tuan adhan taakse kun ei kehtaa sanoa että kasvatuksessa  ja teko vaiheessa oli vikaa silloin lorahti 0,5 L kusta joukkoon ajatelkaapa noita koululuokkaan MUUT KÄRSIVÄT SINUN KUSIPÄÄSTÄSI

Lääkkeet ja nukkumaan.

Vierailija
24/25 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oleen käytännön työssä huomaannut esiim alkoholin vaikutuksesta esiim hermostoon. vaikka tänäään kun olin töisssä ja oli painava laite joka oli vierimässä alamäkeeen ja olin sitomassa kengännauhoja ja teiin oivalluksen että voin laitttaa sen jalkojeni taaakse ettei se pääse vyörymään alamäkeä. Varmaaan alkoholin seurauksesta en oliisi tehnyt tälllaista oivallusta sekuneissa.

Enn ole tieteen tasolla lähtenyt vielä tätä asiaaa selvittämään mutta minusta mielenkiiintoinen asia mitää aivoissa tapahtuu ja mikä on se aivojen toiminnan perusta ja miten aivot toiimii.

Oleen miettinyt sitä etttä jos adhd oliiisi niin varsinkin hetkessä eläminen ja varsinkin jos töissä niin työpäiiivänpäätteeksi alkaa sapettamaan se etten ole saanut irti itsestäni sitä mikä tavallaan elämähän on fataalikokemus eli toinentoistaan kun elämää elää toinen kokemus syys seuraussuhteiden kautta johtaa toiseen ja se on elämäää mutta jos on täyysin tyhjinään eikä haluaiisi olla. Siis läsnäolo ja järki kun pelaaa täysillä niiin hetkessä niin silloin myös reagoi autenttisesti ympäristööön omine ajatuksineen, tunteineeen ja reaktioineeen. ETtä tavallaan poissaolevuuus läsäollessa niiin eriytttää ainakin.

Vierailija
25/25 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oleen käytännön työssä huomaannut esiim alkoholin vaikutuksesta esiim hermostoon. vaikka tänäään kun olin töisssä ja oli painava laite joka oli vierimässä alamäkeeen ja olin sitomassa kengännauhoja ja teiin oivalluksen että voin laitttaa sen jalkojeni taaakse ettei se pääse vyörymään alamäkeä. Varmaaan alkoholin seurauksesta en oliisi tehnyt tälllaista oivallusta sekuneissa.

Enn ole tieteen tasolla lähtenyt vielä tätä asiaaa selvittämään mutta minusta mielenkiiintoinen asia mitää aivoissa tapahtuu ja mikä on se aivojen toiminnan perusta ja miten aivot toiimii.

Oleen miettinyt sitä etttä jos adhd oliiisi niin varsinkin hetkessä eläminen ja varsinkin jos töissä niin työpäiiivänpäätteeksi alkaa sapettamaan se etten ole saanut irti itsestäni sitä mikä tavallaan elämähän on fataalikokemus eli toinentoistaan kun elämää elää toinen kokemus syys seuraussuhteiden kautta johtaa toiseen ja se on elämäää mutta jos on täyysin tyhjinään eikä haluaiisi olla. Siis läsnäolo ja järki kun pelaaa täysillä niiin hetkessä niin silloin myös reagoi autenttisesti ympäristööön omine ajatuksineen, tunteineeen ja reaktioineeen. ETtä tavallaan poissaolevuuus läsäollessa niiin eriytttää ainakin.

Minuusta se on balansssi vaikka jonkin liiallisen yliherkkkyyden/autismin ja adhd välilllä se normi tila. Ja voiiisi uskoa että kun sitä tilaa on pääässyt kokemaan ja toistamaaan niin aivot mukautuvat siiihen tilaan kunnes sopiva löytyyy. En taaas tiedä neurologisesti että olisiko siinä vaikka jotain ns niksejä vaiikka pysähtyä hetkeksi ja miettiä että mikä on idea tässäkin. Varmaan neurologisessa mielesssä aivojen sopeutumineen ja hermostn sopeutumineen tarkoittaaa rasittamista.