Kauanko annan 4v hoitolapsen kiukutella? Ei syönyt aamupalaa, ei syö ruokaa
Aamulla halusi nesquiq-muroja, niitä ei ollut. Ei kelvannut sämpylä, jugurtti, puuro, marjat. No, ajattelin että lounaalla syö. Ei kelvannut lasagne, se aiemmin tarjoamani aamiainen, munakas eikä leipä. Halusi mozzarellatikkuja ja juustodippiä. No eipä ollut semmoisia hänelle varattuna. Olen siis tämän hoitolapsen kotona. Äitiään en viitsi häiritä, kun on tärkeillä menoillaan. Joudunko vielä pakkopukemaan nälkäkiukkuisen lapsen kauppaan? Ei ole koko päivänä juonut kun mukillisen kaakaota.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kerrot lapsen äidille, että noita lapsensa toivoo ja pistät hänet tietysti varaamaan nuo "herkut", mitä lapselle on opetettu, kaappiin itse. Ei ole sinun velvollisuutesi lähteä niitä hemmotellulle kakaralle ostamaan.
Ja lisäksi tietysti vielä, että painota lapselle näin hänen äitinsä osuutta tuossa: "Ei Sinun äitisi näitä ole sinulle huomannut ostaa, Sinun äidinhän nämä pitää muistaa ostaa!" Näin syy ei jää sinulle vaan menee tuon äidin piikkiin.
Jestas mitä annatte nelivuotiaaalle! Hehän syövät juuri sitä mihin tottuvat, aikuiset ajatelkaa nyt. Aamulla suklaamuroja?! Tai että annetaan vaihtoehtoja syömiseen?!
Mikä pakko sen on syödä, jos ei halua? Ei meillä ole koskaan pakko. Syö sitten kun tulee oikea nälkä. Kyllä se jossain vaiheessa tulee, usko pois.
No joo, mä menen nyt tästä opettelemaan tätä sarkasmin jaloa taitoa lisää :D