Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos HPV-testi on negatiivinen eikä uusia kumppaneita ole, voiko testeissä lakata ravaamasta?

Vierailija
01.02.2022 |

Kävin ekaa kertaa HPV-testissä näin 35-vuotiaana. Tulos oli negatiivinen, enkä jörni kuin oman puolisoni kanssa. Tarvitseeko testissä jatkossa käydä, jos puoliso ei vaihdu eikä käy vieraissa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hpv testi on ollut aina puhdas ja myöhemmin , yhä saman kumppanin kanssa olessa, hpv löytyykin niin onko se aina merkki siitä, että mies on käynyt pettämässä? 

Itsellä siis ei ole tämä tilanne mutta kunhan mietin.

Vierailija
22/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa HPV-rokote.

Ei se auta enää aikuisella. Lähes kaikki törmäävät HP-virukseen jossain vaiheessa.

Jos on testattu eikä ole HPV:tä, niin eikö rokotetta voisi silloin ottaa? Miksi ei auttaisi aikuisella? 

Kolmesta terkkarista vain yksi motkotti ettei tästä enää mitään hyötyä ole kun vajaa 30veenä (puhdas papa, todella vähän seksikumppaneita, luulin että on iso riski saada kondylooma exältä) kävin ottamassa hpv-rokotteet.

Niitä hpv-rokotteita on muuten usean tyyppisiä, rokoteohjelmassa on cervarix joka suojaa niiltä vakavilta muutoksilta muttei kondyloomamuutoksilta = kukkakaaliröpelöiltä genitaaleissa, ja sitten gardasil joka suojaa myös jälkimmäisiltä. Itse otin gardasil koska luulin tosiaan että olen isossa riskissä saada haarat täyteen kondyloomaa. :D Ja ihan turhaan prkl.

-15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole halpaa lystiä aikuisille, 3x200e. Maksettiin exän kanssa puoliksi kun ex luuli että hänellä on kondylooma. Ei edes ollut. :D

Mikä tauti hänellä sitten oli?

Vierailija
24/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole halpaa lystiä aikuisille, 3x200e. Maksettiin exän kanssa puoliksi kun ex luuli että hänellä on kondylooma. Ei edes ollut. :D

Mikä tauti hänellä sitten oli?

Oli luullut rasvaluomia kondyloomamuutoksiksi eikä sp-klinikan hoitajakaan katsonut tarkemmin penslatessaan.

Vierailija
25/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käy silvottavana ja levittelemässä jalkojani nöyryyttävissä toimenpiteissä säännöllisesti enkä enää ollenkaan, eikä mun seksielämä ulkopuolisille kuulu.

Puhutko nyt Papa/hpv-kokeesta varmasti? Huomaa, ettet ole käynyt...ei siellä mitään silvota.

Papa-koe silvontaa? No ei ne pakollisia ole eli voi jättää ihan hyvin menemättä. Kannattaa vaan muistaa se, että papakoe ei useimmilla tunnu missään (tai vähän nipistää) mutta jos sairastut kohdunkaulansyöpään niin sitten niitä kivuliaita ja ikäviä toimenpiteitä vasta tuleekin. Itse en jättäisi seulontaa mistään hinnasta väliin, sama puoliso ollut 13v. Mutta ainahan se puoliso voi pettää ja sitä kautta HPV voi tulla. Se voi myös piileskellä elimistössä ja aktivoitua pitkänkin ajan päästä. 

Vierailija
26/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö tämä papakokeessa?

Vierailija
27/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö tämä papakokeessa?