Mitä järkeä on matkustella VELAKSI??
En ole itse mikään matkusteluihminen, ei suuremmin sytytä. Mutta ymmärrän hyvin, että jos on paljon ylimääräistä rahaa, niin miksipä ei sitä voisi vaikka ulkomaanmatkaan käyttää. Mutta että velaksi, menee yli ymmärryksen. Onko tosiaan järkeä ottaa lainaa, että saa jotain sellaista, josta ei oikeastaan ole mitään hyötyä eikä tarvetta?
Kommentit (48)
Toki se on jokaisen oma asia, miten taloutensa hoitaa jne. Mutta mulle esimerkiksi ei ikinä tulisi mieleen ottaa jotain 200 000 asuntolainaa. Ei koskaan.
Se se vasta hullua onkin - yksi kanarian matka kuulostaa ihan järkevältä sen rinnalla :-D
t. 42
Voidaan siis kysyä, mitä järkeä on käydä velaksi elokuvissa, syödä velaksi karkkia joka ei ole mitenkään tarpeellista ihmiselle, ostaa velaksi muodinmukaisia vaatteita vaikka kaapissa on ehjiä vaatteita jo valmiiksikin...
Joka sentti jonka velallinen käyttää muuhun kuin velan maksuun on velalla ostettua, koska kaiken sen rahan voisi käyttää myös ylimääräisiin lainanlyhennyksiin.
En mä näe miksi olisi sen tyhmempää ostaa iloa tuottava lomamatka velaksi kuin mitä tahansa muuta iloa tuottavaa.
ei ihme että suomalaisten itsemurhatilastot on niin korkeat kun niinkin tyhmään asiaan kuin raha suhtaudutaan näin tiukkapipoisesti.
Ottakaa mallia Italiasta! La dolce vita!
että on rahaa pankissa. Taidankin mennä vetämään ranteet auki...
ei tässä siitä ollu kyse vaan siitä, et joidenkin mielestä se että ottaa lainaa esimerkiksi taloa tai autoa varten on ylevämpää ku matkaa varten otettu laina...
Asumme toisella puolella maapalloa maassa, jossa on korkea inflaatio. Palkka menee asuin- ja elinkuluihin, säästäminen on vaikeaa. Olisi ihana käydä Suomessa tapaamassa perhettä, mutta lentoliput ovat liian suolaisia. Parin vuoden odottamisen jälkeen aiomme ostaa lentoliput joka tapauksessa, vaikka koko summaa ei olisikaan säästettynä. Maksamme sitten kuukausi kuukaudelta velkaa pois. Mitään muuta matkaa varten en haluaisi velkaantua, perheen näkeminen vaan on korvaamattoman tärkeää.
Huomaa hyvin että kuvittelet olevasti parempi ihminen kuin velaksi matkustajat. Mitäköhän väärää velaksi matkustamisessa on jos tietää että sen kyllä pystyy maksamaan takaisin?
Vai säästöitkö sinä kenties oman asuntosikin ennenkuin ostit sen?
P.S ja itse en ole velaksi matkustanut
esim. matkoja varten saa kyllä ihan vaikka omasta pankistakin, paremmalla korolla.
En ole koskaan velaksi matkustanut, mutta jos matkustaisin niin hakisin rahat omasta pankista.