Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on matkustella VELAKSI??

Vierailija
15.08.2008 |

En ole itse mikään matkusteluihminen, ei suuremmin sytytä. Mutta ymmärrän hyvin, että jos on paljon ylimääräistä rahaa, niin miksipä ei sitä voisi vaikka ulkomaanmatkaan käyttää. Mutta että velaksi, menee yli ymmärryksen. Onko tosiaan järkeä ottaa lainaa, että saa jotain sellaista, josta ei oikeastaan ole mitään hyötyä eikä tarvetta?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan järkeä ottaa lainaa, että saa jotain sellaista, josta ei oikeastaan ole mitään hyötyä eikä tarvetta?

Monelle on matkustelusta paljonkin hyötyä ja tarvetta! saa nähdä maailmaa, kokea uusia asioita, rentoutua, irtautua arjesta... Jos saisin valita, niin matkustelisin koko ajan ympäri maailman.

Mutta ymmärrän kyllä kommenttisi jos et kerran matkustelusta pidä...

Vierailija
2/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee maailmaa, saa tyydytettyä luontaista uteliaisuutta, saa upeita kokemuksia, saa rentoutua ja irrottautua arjesta jne.

Voisin matkailla velaksi, jos pystyisin perustelemaan sen itselleni. Yhtä hyvin matka velaksi kuin vaikka uusi taulu-tv tai auto. Mitään noista ei välttämättä tarvi, mutta ne on kivoja. Oikeasti välttelen käyttöluottoja, mutta ei minusta matkaan käytetty luotto ole sen pahempi kuin muihinkaan asioihin käytetty luotto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välttämättömiä ne eivät ole. Jos ei ole varaa ennakkoon maksaa reissua, kannattaa varmaan jättää väliin. Siinähän on kiva kulutusluottokierre aluillaan jos vielä maaliskuussa makselee edellisen kesän etelänlomaa.

Vierailija
4/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en matkustele velaksi, mutta en kyllä ostaisi velaksi mitään muutakaan kuin asunnon. Paljon ennemmin ottaisin lainaa matkaa varten kuin esim. autoa varten.

Vierailija
5/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle on matkustelusta paljonkin hyötyä ja tarvetta! saa nähdä maailmaa, kokea uusia asioita, rentoutua, irtautua arjesta... Jos saisin valita, niin matkustelisin koko ajan ympäri maailman.

Mutta ymmärrän kyllä kommenttisi jos et kerran matkustelusta pidä...

miksi silti pitäisi matkustaa VELAKSI? Minä ainakin SÄÄSTÄN ETUKÄTEEN matkaa varten, niin ei tarvitse maksaa korkoja kellekään ja sitäpaitsi matkan arvo nousee henkisesti suuremmaksi, kun olen nähnyt vaivaa etukäteen sitä varten. Velaksi eläminen nyt vain on kertakaikkisen tyhmää.

Vierailija
6/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei niitä missään nimessä velaksi ainakaan kannata harrastaa. Älytöntä touhua.

Vierailija
7/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää säästää jälkikäteen? Miksi etukäteissäästäminen on ainoa oikea tapa? Oletko koskaan miettinyt filosofisesti, miksi suomalaiset on niin tylsiä ja masentuneita, kun mitään hauskaa ja repäisevää ei voi koskaan tehdä?

--

miksi silti pitäisi matkustaa VELAKSI? Minä ainakin SÄÄSTÄN ETUKÄTEEN matkaa varten, niin ei tarvitse maksaa korkoja kellekään ja sitäpaitsi matkan arvo nousee henkisesti suuremmaksi, kun olen nähnyt vaivaa etukäteen sitä varten. Velaksi eläminen nyt vain on kertakaikkisen tyhmää.

[/quote]

Vierailija
8/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen materialistinen maailmankuva, jossa ei ole pätkän vertaa mitään muuta arvoa kuin se, mitä voidaan käsin koskea. Kokemukset, rentoutuminen, yhdessäolo, ne vasta tärkeitä ovatkin elämässä. Materia ei tuo onnea vaan ihan joku muu. Siksi on käsittämätöntä, että autolaina voidaan ottaa ja se on jees, mutta matkaan ei voisi ottaa lainaa. Itse en mielellään ota kumpaankaan, mutta mielummin sitten siihen, mikä oikeasti tuo minulle enemmän.

Vierailija
9/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että ottaa sitä varten velkaa. Mutta taidat itse kuulua siihen kärsimättömään hetimulletännekaikkinyt-rotuun, joka ei malta nähdä minkäänlaista vaivaa tai kuluttaa aikaa siihen että saisi jotain haluamaansa, kun sen kerran voi hankkia velaksikin.

Miksi pitää säästää jälkikäteen? Miksi etukäteissäästäminen on ainoa oikea tapa? Oletko koskaan miettinyt filosofisesti, miksi suomalaiset on niin tylsiä ja masentuneita, kun mitään hauskaa ja repäisevää ei voi koskaan tehdä?

]

Vierailija
10/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ottavat lainaa autoon (=mätänevä, arvonsa menettävä metallikasa), toiset ostavat osamaksulla uuden telkkarin, toiset ottavat lainaa uusiakseen keittiön kun nykyisen väri ei miellytä.

Eikö pääasia ole, että pystyy MAKSAMAAN sen lainansa. Silloin on kai muiden kannalta ihan se ja hailee, mitä ihminen rahoillaan tekee.

Vierailija
11/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin tulisin hulluksi, jos en pääsisi vähintään kerran vuodessa reissuun. Viimeksi kuluneen vuoden aikana olen tehnyt kolme ulkomaanmatkaa ja marraskuussa menen taas.

Kaikille ei se sama harmaa arki riitä.

Vierailija
12/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattavasti, kun säästää etukäteen.

Meillä ei ole lainaa otettu kuin asuntolainaa, ja kumma kyllä, matkusteltu on ja muuta, eikä rahasta ole pulaa.

Lainaa ottavat ne, jotka eivät kykene suunnittelemaan elämäänsä puolta vuotta etukäteen, ja tekemään valintoja.

Vierailija
13/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkillä otin opintolainaa vaan sen takia, että sain matkustella opiskeluaikana, kun siihen muuten ei olisi ollut varaa.

Viime reissussa höyläsin luottokorttia sen verran aktiivisesti, että makselen niitä varmaan vielä jouluna takas=( Mutta oli mukava reissu=)

Vierailija
14/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin "repäisevä" ja veloissa. Mutta en masentunut. Ja eiköhän se velkaantuminen pikemminkin aiheuta masennusta.

Sitäpaitsi suomalaiset ovat ihan kiitettävästi viime aikoina velkaantuneet luottokorteilla, kulutusluotoilla ja pikavipeillä.

.

Vierailija
15/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan olis edes tarvetta ottaa velkaa... Jos ei ole varaa maksaa matkaa ennakkoon, miten ihmeessä sitten on varaa maksaa kalliita kulutusluoton korkoja?

i]

.

Eiköhän matkansa lainalla maksajat tiedä sun mainitsemat asiat. Jos mä en näe maksutavalla kauheasti eroa niin ei se tee musta sen kummemmin provosoivaa ihmistä kuin yksinkertaistakaan. Muutama kymppi sinne tai tänne ei varmasti kaada kenenkään venettä.

Jos matka jonnekin maksaa 1500 €, huomaat sen tänään maksavan 1250 € niin säästätkö vai otatko matkan luottokortille?

Vierailija
16/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortilla mekin kaikki maksellaan, mutta ei siksi, ettei tilillä olisi rahaa, vaan ihan siitä syystä, ettei tarvitse miettiä valuutanvaihtoa ja raahata käteistä. On siis ihan eri asia, kuin joku lainarahalla matkailu.

Osan yksin, osan puolison, osan perheen kanssa. Ulkomailla käytän visaa, koska se on kätevä kortti: sillä voi sekä maksaa että nostaa automaatista rahaa (paikallista valuuttaa). Ennen minulla oli visa electron, mutta sillä ei saanut joka paikassa rahaa, joten vaihdoin luotolliseen visaan. En kuljeta mielelläni suuria summia käteistä mukanani ja monissa hotelleissa halutaan luottokortin numero jo sisään kirjoittautuessa. Jo vuosia sitten Yhdysvalloissa ilman luottokorttia matkustaminen oli hyvin hankalaa, jollei mahdotonta.

Vierailija
17/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan tapana opiskeluaikoina nostaa opintolaina (piti ottaa silloin kerralla n. 10 000 mk) ja lähteä reissuun. Kalliiksihan se tuli ja oli aika suolaista maksella myöhemmin. Mutta nuorena haluttiiin mennä ja mentiin, ei todellakaan kaduta, oli ihan huippua.

Nykyisin säästellään ennen ja/tai jälkeen. Esim. halusimme olla kuukauden Italiassa emmekä ehtineet häiden takia säästää rahaa tarpeeksi. Matkustelimme osin velaksi, viikon vielä kauemmin, kun täällä oli niin kehnot kelit. Laskeskelimme kyllä, että pystymme Visat maksamaan takaisin.

Käärinliinassa ei ole taskuja.

Vierailija
18/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niin kauheasti näe siinä eroa laittaako kk 200 € sukanvarteen vai lyhentääkö sillä lainaa. Mä en keksi yhtään syytä miksi ei voisi nyt ostaa ensi kesän lomaa ja maksella sitä pois talven mittaan. Ihmiset rahoittakoon matkansa miten haluaavat :)

Mä olen vähän erilinjoilla tuon matkustelun hyödyn ja tarpeen suhteen. Itse tykkään matkustella (en rantalomilla). Musta on kiva käydä katsomassa (historiallisia) nähtävyyksiä, istua terassilla, käydä shoppailemassa jne. Ja pakko myötää että mä nautin hotellin aamupalasta kun ei tarvitse itse laittaa rikkaa ristiin vaan voi valmiista pöydästä napsia lautaselle sitä mitä haluaa :D

Vierailija
19/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, jos ottaa holtittomasti velkaa.

Vierailija
20/48 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielummin lainaa matkusteluun kuin esim autoa varten. Mikään ei musta on huonompi sijoitus kuin ostaa auto lainalla! Auton arvo laskee koko ajan ja myyntihinnan päälle tulee vielä korot, jolloin häviät rahassa mitaten maksimaalisen määrän.

Juu, meillä on 2 autoa nytkin. Kaikki ostettu käteisellä ja uutena. Matkoilla rahoitamme kulumme aina luottokortilla. En pidä sitä kuitenkaan velaksi matkustamisena, koska luottolasku maksetaan heti, kun se tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän