Voinko perua laulu esityksen häissä
Elikkä olen lupautunut esittämään laulun serkun häissä. Nyt setä vaatii että laulu on "Lentävä kalakukko" (lauluun liittyy hauska sattumus serkun elämässä). En haluaisi laulaa sitä, voinko perua esitykseni? Kutsut on jo lähetetty.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:46"]Toisella kerralla sitten parempi provo, ap, eikös niin! ;)
[/quote]
Tämä ei ole provo, tarkoitus on että häät ovat erikoiset ja hääparin näköiset, sitten tuli tämä kalakukkoidea joka arveluttaa minua.
Ap
Minun pitäisi laulaa sunnuntaina häissä, katsoin Carl Phiilipin ja Sofian häät, en halua kalakukkolaulua!
Ap
Harmittaa puolestasi, kyllä setä on saattanut sut vaikeaan tilanteeseen. Ja tämä Ruotsin häähumu varmaan stressaa entistä enemmän! Mitäs jos yrität ehdottaa sedälle, että olet huolissasi eläinten kohtelusta ja vakaumuksesi takia et voi laulaa Lentävää kalakukkoa? Ehdottaisit Lentävää vegaanikukkoa. Sedät on joskus aika ennakkoluuloisia ruokavalioasioissa, joten ehkä se suutahtaisi sopivasti, peruisi koko homman ja asia ratkeaisi kuin itsestään! (Tosin välit saattavat ehkä viiletä sen puolen sukuun.) Tsemppiä vaikeaan tilanteeseen!
Tietysti voit perua. Tai sitten voit sopia serkun itsensä kanssa mitä laulat.
Mitäs väliä vaikka kutsut onkin lähetetty, ei kai niissä mainita mitään lauluesityksestä? Kannattaisi eka yrittää sopia joku toinen laulu tai sit vaan laulat tuon kun sitä kerran toivovat.
Juttele serkkus kanssa. Kysy kenen valitsema laulu sun on tarkotus laulaa. Jos laulun valitsija on tämä setä kerro serkullesi rehellisesti ettet halua sitä laulua laulaa (ja joku asiallinen perustelu).
Mutta ihan hyvin voit siis perua.
Lentävä kalakukko :D Voisko sen esittää jo kirkossa? :D
Piti kans kysyä, että ihanko lehteriltä kiekaset Lentävän Kalakukon?
No ei voi kyllä vaatia, että mitä tahansa pitäisi voida laulaa. Ellei ole palkattu ammattimuusikko kyseessä, silloinkin muusikolla on oikeus kieltäytyä keikasta.
Setä voi itse laulaa, lausua tai imitoida lentävän kalakukon. Muiden ei tarvitse tehdä itsestään naurettavaa suostumalla esittämään laulua, joka voi olla kyseenalainen häihin tai ei sovi laulajan esiintymistyyliin. Kerro sedälle, että et suostu laulamaan kalakukkoa. Usein laulajilla itsellään on esittää ehdotuksia ennakkoon häitä varten, mitä voivat laulaa. Tee sinäkin vastaava lista ja anna se hänelle, joka vastaa ohjelmasta tms. Jos jotain muuta ehdotetaan, toki voit laulaa, jos kipale tuntuu "omaltasi! ja osaat kipaleen hyvin.
Vaadi sinä setää esittämään taikatemppuja. Voimisteluesityskin voisi olla melenkiintoinen, liittyy hääpariin kun voivat muistella koulun voikkatunteja. Sedälle jumppakuteet niskaan ja voikkatossut pokuihin.
Jos hääpari on tietoinen siitä, että aiot laulaa ja sitä odottavat, älä peru lauluesitystäsi. Vedä vaikka Akselin ja Elinan häävalssi, vaikka urpo setä vaatis mitä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:56"]Kuka siis on tilannut sen esityksen sinulta? Setä vai hääpari? [/quote] Setä. Sen piti olla hauska yllätys hääparille. Tarkoitus oli laulaa kirkossa lehteriltä, ja samalla katosta putoaisi kalan muotoisia silkkipaperikoristeita. Ap
[/quote]
Työnnä se saakelin setä sieltä lehteriltä! Siinä performanssia kerrakseen.
[/quote]
Olen oikeasti hädässä, en tiedä voinko laulaa mitään toista laulua koska pukunikin on kalakukko-aiheinen (en tiedä miksi suostuin siihen)
Ap
Anna kun arvaan mitä häissä on ruokana, hmm
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 12:55"]Anna kun arvaan mitä häissä on ruokana, hmm
[/quote]
Totta kyllä että ruokalistalta löytyy kalakukko. Sekin on osa hauskaa yllätystä. Laulu vain arveluttaa minua hieman.
Ap
Yritän vielä kuitenkin saada sairaustodistuksen lääkäriltä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:56"]Kuka siis on tilannut sen esityksen sinulta? Setä vai hääpari?
[/quote]
Setä. Sen piti olla hauska yllätys hääparille. Tarkoitus oli laulaa kirkossa lehteriltä, ja samalla katosta putoaisi kalan muotoisia silkkipaperikoristeita.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:56"]Kuka siis on tilannut sen esityksen sinulta? Setä vai hääpari? [/quote] Setä. Sen piti olla hauska yllätys hääparille. Tarkoitus oli laulaa kirkossa lehteriltä, ja samalla katosta putoaisi kalan muotoisia silkkipaperikoristeita. Ap
[/quote]
Työnnä se saakelin setä sieltä lehteriltä! Siinä performanssia kerrakseen.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:54"]
Elikkä olen lupautunut esittämään laulun serkun häissä. Nyt setä vaatii että laulu on "Lentävä kalakukko" (lauluun liittyy hauska sattumus serkun elämässä). En haluaisi laulaa sitä, voinko perua esitykseni? Kutsut on jo lähetetty.
[/quote]Kaiken voi perua, paitsi kuoleman.
No täh. Tottakai voit?? Puhu sille sun serkulles.