nämä ns köyhät eivät käsitä
Että kenelläkään, ei edes enää rikkailla, ole varaa maksaa heidän sosiaaliturvaansa?
Ei sada rahaa taivaasta.
Kommentit (168)
Muistaakseni Suomi sai moitteita Eu:lta liian pienestä sosiaaliturvasta. Miksi siitä tässä yhteydessä on vaiettu?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:13"]
Ihmetyttää nämä "mutta kun ei ole töitä" -hokijat. Kyllä tänne työpaikkoja syntyy, kunhan saadaan yrittämisen edellytykset kohdalleen. Nyt pitää panostaa yrityksiin ja yrittäjiin, sitten alkaa tulla töitä. Nykyään yrittäjät joutuvat usein välttelemään työntekijän palkkaamista viimeiseen asti, koska palkkaaminen on niin kallista. Eikä saikuttajista tai muuten vaan hyödyttömistä pääse niin vaan eroon, huonoimmillaan yrittäjä joutuu maksamaan saikuttajalle palkan lisäksi isot korvaukset.
[/quote]
Lisäksi se että yrittäjällä on niskassaan tarkastamassa ja "neuvomassa" sen seittemän hyväpalkkaista teoreetikkoasiantuntijaa yrittäjyysasioissa, mikä vähentää yrittämishalukkuutta vielä enemmän kuin verotus, paperibyrokratia ja tulosiirtosysteemi yhteensä. Vähän sama kuin kun ihminen jää työttömäksi ja menee työvoimatoimistoon niin samanlainen kyykytysrumba virkamiesten puolelta alkaa välittömästi, tai kun menee peruskouluun tai laittaa lapsensa päiväkotiin.
[/quote]
Ja ihme tapahtui ja joku alkoi puhumaan asiaa.
Suomi on rakentanut virkamieskustannasta varsinaisen terrorikoneiston.
Se ei ainoastaan maksa paljon, ole tehoton vaan suoranaisesti haittaa yksilön elämää, joka ikisellä tasolla.
[/quote]
Ai sairaanhoitajat, sotilaat ja poliisit vai?
Tämä ketju on loistava esimerkki siitä, kuinka syvälle oikeistolainen propaganda on pesiytynyt. Köyhät tappelee keskenään ja jollekin avustettavalle ollaan kateellisia. DDD
Koko asetelma on niin päin kettua kuin olla voi. 'Rikkaat' vs köyhät. Jokainen palkansaaja, jolla mahdollisesti on vielä velkaa, ei pääomatuloja, on kuitenkin itsekin 'köyhä'. Koko keskiluokka on täysin riippuvainen työmarkkinoista ja työnantajapuolesta, pankeista ja siitä et tänne sijoitetaan rahaa ym. Mutta moni näistä kuvittelee olevansa melkoinen porho. Takaraivossa taitaa kuitenkin itää jokin epäilyksen siemen, kun pitää nykyajan suurinta riistäjäsakkia eli niitä kuuluisia sossupummeja kadehtia.
Nämä 'rikkaat' uhoavat sossuavustusten lakkauttamisesta, mut he sahaavat vain uutterasti omaa oksaansa. Sillä ei yhteisörauhan menetys kosketa sitä todellista rikasta eliittiä juuri mitenkään, heillä on varaa suojautua ja he tekevät sitä jo nyt. Pahimmin yhteisörauhan menetyksestä kärsisi juurikin keskiluokka. Ne, joilla on onnekseen työtä ja jotka pystyvät hankkimaan jotain omaisuuttakin, mut jotka eivät ole tarpeeksi rikkaita päästäkseen muurien suojaan. Ei heillä ole rahaa tarpeeksi suojata penskojaan, ei heillä ole tarpeeksi rahaa kulkea aina omalla autolla tai taksilla. Jos elämä kävisi rauhattomaksi (mikä on hyvin todennäköistä, jos tuet lakkautettaisiin), kaikki vartiointi- ja turvapalvelujen hinnat nousisivat markkinatalouden mukaisesti pilviin. Ja tokihan tukien lakkauttaminen koskisi myös yritystukien, starttirahoitusten, maataloustukien, verovähennysten ym. keskiluokkaa koskevien avustusten lakkauttamista.
Lisäksi jäytäisi siellä takaraivossa yhä pahemmin se ajatus, et entä jos minäkin...jään huomenna auton alle ja vammaudun pahasti, sairastun masennukseen, jos mun penska hölmöilee ja tekee jotain tyhmää, jos mä jään työttömäksi, jos mä sairastun...
No ainahan voi muuttaa aavan meren tuolle puolen mamuksi mamujen joukkoon. Siellä kasvaa banaaneja puissa ja ananaksia maassa, sen kun vain poimii. Eikä ole tyhmää byrokratiaa ja ihmiset ovat iloisia ja ystävällisiä siis niinku kaikille. Eivätkä ole yhtään kateellisia. Ja yöllä voit kulkea läpi kaupungin pelkäämättä ja nauttien viilentävästä tuulesta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:12"]
Nyt ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä rikkaiden asioita köyhät maksavat?
[/quote]
veroja. Niillä maksetaan sinunkin käyttämiä hyödykkeitä.
[/quote]
xxttu niillä makseta mitään rikkaiden asioita. Rikkaat maksaa Suomessa kaikki omat asians kolmeen kertaan. Sen takia Suomessa ei ole rikkaita.
Niinkuin työ yksi vajakki, joka oli menossa suurena kostona rikkomaan Audi Q7ja, montako niitä Suomessa on ? 150 kappaletta vai 200, jos on yhtään tekijämies, eikä aina KELA- luukulla tai humalassa, niin noin on rikottu kaikki viikossa. Mitä sen jälkeen Mazdat ja Toyotat vai?
[/quote]
älä viitsi aloittaa, miten rikkaat maksaa omat asiansa moneen kertaan. Kenelläkään ei ole varaa asfaltoida ja rakentaa omia teitä, omia rautateitä jne sairaala ja lääkekustannuksista puhumattakaan. Enkä nyt puhu mistää polvileikkauksista
[/quote]
Miten niin ei ole? Mehän ne juuri maksammekin, jokainen meistä. Kun jaetaan koko potti veronmaksajien määrällä niin saadaan em. asioiden hinta / lärvi. Jos maksaa enemmän kuin tuon keskimäärän, niin silloinhan maksaa oman osuutensa moninkertaisesti.
Ei ne tajua koska tyhmyys ja köyhyys korreloivat vahvasti.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:03"]
Toki voitaisiin lakkauttaa kaikki sosiaalituet kokonaan, kuten moni ehdottaa. Turha tosin kuvitella, että Suomi olisi sen jälkeen lainkaan samanlainen paikka kuin nykyään. Ei olisi kermaperseillä (eikä kenelläkään muullakaan) enää turvallista asua ja liikkua. Osa köyhyyteen tippuvista varmasti kituisi ja kuolisi "hissukseen" pois, mutta huomattava osa lähtisi esimerkiksi hakemaan leivän niiden jäljelle jääneiden hyväosaisten olohuoneesta kommandopipo päässä ja ampuma-ase kädessä. Ja tämä ei ole mitään uhkailua, vaan tosiasian toteamista.
Olen itse työssäkäyvä veronmaksaja, ja ensisijaisesti pyrin aina elättämään itseni työnteolla mikäli vain mahdollista. Mutta en minäkään aio suosiolla nälkään kuolla, jos tilanne joskus muuttuu.
[/quote]
Näen työtätekevän luokan liikehdinnän paljon suurempana uhkana yhteiskunnan rakenteille kuin sosiaalisektorin radikalisoitumisen. Voi tapahtua monella tapaa ja montaa eri reittiä
[/quote]
Työtätekevä luokka haluaa elää rauhassa, käydä töissä, hakea lapset päiväkodista ja käydä töiden jälkeen lenkillä, eivät ne jaksa paljon liikehtiä. Toisin kuin n. puoli miljoonaa työtöntä (siis siinä tapauksessa, jos kaikki sosiaalituet lakkautettaisiin kokonaan kuten jotkut täällä "väläyttelevät"). Maailmassa on kyllä valtioita, joissa ei ole minkäänlaisia turvaverkkoja. Niissä voi käydä opintomatkalla jos haluaa nähdä mitä tuollainen malli käytännössä tarkoittaisi, mutta kannattaa hoitaa ensin vakuutukset kuntoon.
[/quote]
et taida tietää kuinka kuiviin meidät on pumpattu, minulle ainakin ihan sama mutta jotain pitää tapahtua
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:45"]
Tämä ketju on loistava esimerkki siitä, kuinka syvälle oikeistolainen propaganda on pesiytynyt. Köyhät tappelee keskenään ja jollekin avustettavalle ollaan kateellisia. DDD
Koko asetelma on niin päin kettua kuin olla voi. 'Rikkaat' vs köyhät. Jokainen palkansaaja, jolla mahdollisesti on vielä velkaa, ei pääomatuloja, on kuitenkin itsekin 'köyhä'. Koko keskiluokka on täysin riippuvainen työmarkkinoista ja työnantajapuolesta, pankeista ja siitä et tänne sijoitetaan rahaa ym. Mutta moni näistä kuvittelee olevansa melkoinen porho. Takaraivossa taitaa kuitenkin itää jokin epäilyksen siemen, kun pitää nykyajan suurinta riistäjäsakkia eli niitä kuuluisia sossupummeja kadehtia.
Nämä 'rikkaat' uhoavat sossuavustusten lakkauttamisesta, mut he sahaavat vain uutterasti omaa oksaansa. Sillä ei yhteisörauhan menetys kosketa sitä todellista rikasta eliittiä juuri mitenkään, heillä on varaa suojautua ja he tekevät sitä jo nyt. Pahimmin yhteisörauhan menetyksestä kärsisi juurikin keskiluokka. Ne, joilla on onnekseen työtä ja jotka pystyvät hankkimaan jotain omaisuuttakin, mut jotka eivät ole tarpeeksi rikkaita päästäkseen muurien suojaan. Ei heillä ole rahaa tarpeeksi suojata penskojaan, ei heillä ole tarpeeksi rahaa kulkea aina omalla autolla tai taksilla. Jos elämä kävisi rauhattomaksi (mikä on hyvin todennäköistä, jos tuet lakkautettaisiin), kaikki vartiointi- ja turvapalvelujen hinnat nousisivat markkinatalouden mukaisesti pilviin. Ja tokihan tukien lakkauttaminen koskisi myös yritystukien, starttirahoitusten, maataloustukien, verovähennysten ym. keskiluokkaa koskevien avustusten lakkauttamista.
Lisäksi jäytäisi siellä takaraivossa yhä pahemmin se ajatus, et entä jos minäkin...jään huomenna auton alle ja vammaudun pahasti, sairastun masennukseen, jos mun penska hölmöilee ja tekee jotain tyhmää, jos mä jään työttömäksi, jos mä sairastun...
No ainahan voi muuttaa aavan meren tuolle puolen mamuksi mamujen joukkoon. Siellä kasvaa banaaneja puissa ja ananaksia maassa, sen kun vain poimii. Eikä ole tyhmää byrokratiaa ja ihmiset ovat iloisia ja ystävällisiä siis niinku kaikille. Eivätkä ole yhtään kateellisia. Ja yöllä voit kulkea läpi kaupungin pelkäämättä ja nauttien viilentävästä tuulesta.
[/quote]
teillä tuntuu olevan neuvoija kovin monille, muttei niitä eniten tarvitseville eli teille itsellenne.
Suomen sosiaalikoneistoa ei tarvitse kukaan muu tällä hetkellä kuin suomen sosiaalikoneiston asiakas eli sinä iilimato
HUOMAATTEKO, MITEN WT-KETJUIHIN TULI ATUKOA SAMALLA KUN NÄÄ KÖYHÄ SITÄ JA TÄTÄ JA "OLEN ELÄMÄNTAPATYÖTÖN JA SAAN TUKIA XXX VERRAN ALKOI. JOLLAIN SAIRAALLA SKITSOLLA KÖYHIÄ KADEHTIVALLA PORVARIAKALLA ON YLIMÄÄRÄISTÄ AIKAA.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:30"]
No hallitushan laittaa köyhät maksamaan ei rikkaat....
[/quote]
Miten köyhä voi maksaa yhtään mitään kun nyt saa jo kaikki rahat valtiolta?
Hei ämmä eikö jää aikaa niihin sun wt-ketjuihin, kun pitää tehdä propagandaa porvarihallituksen puolesta?
Suomessa on väestöstä oikeasti köyhiä ja toimeentulotuella vaan 7-10 %. Tuon porukan ylläpitoon riitäisi helposti rahat, mutta kun kulkinen koneisto on niin valtava, että se syö eurot matkalla. Ihmiset maksaa hyvätulosten julkisen sektorin työntekijöiden palkan korotukset ja virkistysmatkat ja hups toimeentulotuen saajalle ei tahdo enää riittää, joten pitää korottaa veroja. Näin se suomi toimii.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:26"]
Suomessa on väestöstä oikeasti köyhiä ja toimeentulotuella vaan 7-10 %. Tuon porukan ylläpitoon riitäisi helposti rahat, mutta kun kulkinen koneisto on niin valtava, että se syö eurot matkalla. Ihmiset maksaa hyvätulosten julkisen sektorin työntekijöiden palkan korotukset ja virkistysmatkat ja hups toimeentulotuen saajalle ei tahdo enää riittää, joten pitää korottaa veroja. Näin se suomi toimii.
[/quote
juuri näin julkisen sektorin pienentäminen ratkaisisi monta asiaa
Suuri julkinen sektori kuuluu hyvinvointivaltioon ja mahdollistaa sen. Porvarit yrittää manipuloida ihmisiä julkista sektoria vastaan luhumalla paskaa siitä, kuinka se on "paisunut". Saman kokoinen se on Suomessa kuin Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, jotka ovat maailman turvallisimpia valtioita. Julkinen sektori tulee säilyttää ennallaan.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:27"]
Työaikoja pitäisi säätää niin lyhyiksi, että olisi pakko palkata työttömiä töihin. Näin eivät eläisi sossun varassa. . Toinen hyvä muutos olisi kaikkien karenssien poistaminen. Uskaltaisi mennä vähäksi aikaa kokeilemaan huonoonkin työhön ja kärkkuä sieltä parempaa. Nythän ei uskalla, kun jos ei saakaan parempaa ja kokee sen huonon liian kurjaksi, tulee karenssi irtisanoutumisesta. Parempi odotella sitä täydellistä paikkaa kotona.
[/quote]
Ei ihme ettei ihmisille"löydy töitä", kun asenne on toi ettäodotellaan täydellistä paikkaa kotona. Voi vi**u.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:13"]
Ihmetyttää nämä "mutta kun ei ole töitä" -hokijat. Kyllä tänne työpaikkoja syntyy, kunhan saadaan yrittämisen edellytykset kohdalleen. Nyt pitää panostaa yrityksiin ja yrittäjiin, sitten alkaa tulla töitä. Nykyään yrittäjät joutuvat usein välttelemään työntekijän palkkaamista viimeiseen asti, koska palkkaaminen on niin kallista. Eikä saikuttajista tai muuten vaan hyödyttömistä pääse niin vaan eroon, huonoimmillaan yrittäjä joutuu maksamaan saikuttajalle palkan lisäksi isot korvaukset.
[/quote]
Lisäksi se että yrittäjällä on niskassaan tarkastamassa ja "neuvomassa" sen seittemän hyväpalkkaista teoreetikkoasiantuntijaa yrittäjyysasioissa, mikä vähentää yrittämishalukkuutta vielä enemmän kuin verotus, paperibyrokratia ja tulosiirtosysteemi yhteensä. Vähän sama kuin kun ihminen jää työttömäksi ja menee työvoimatoimistoon niin samanlainen kyykytysrumba virkamiesten puolelta alkaa välittömästi, tai kun menee peruskouluun tai laittaa lapsensa päiväkotiin.
[/quote]
Ja ihme tapahtui ja joku alkoi puhumaan asiaa.
Suomi on rakentanut virkamieskustannasta varsinaisen terrorikoneiston.
Se ei ainoastaan maksa paljon, ole tehoton vaan suoranaisesti haittaa yksilön elämää, joka ikisellä tasolla.
[/quote]
Ai sairaanhoitajat, sotilaat ja poliisit vai?
[/quote]
Eikö muka julkisella ole muita töissä? Oletko vähän ulalla?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:03"]
Toki voitaisiin lakkauttaa kaikki sosiaalituet kokonaan, kuten moni ehdottaa. Turha tosin kuvitella, että Suomi olisi sen jälkeen lainkaan samanlainen paikka kuin nykyään. Ei olisi kermaperseillä (eikä kenelläkään muullakaan) enää turvallista asua ja liikkua. Osa köyhyyteen tippuvista varmasti kituisi ja kuolisi "hissukseen" pois, mutta huomattava osa lähtisi esimerkiksi hakemaan leivän niiden jäljelle jääneiden hyväosaisten olohuoneesta kommandopipo päässä ja ampuma-ase kädessä. Ja tämä ei ole mitään uhkailua, vaan tosiasian toteamista.
Olen itse työssäkäyvä veronmaksaja, ja ensisijaisesti pyrin aina elättämään itseni työnteolla mikäli vain mahdollista. Mutta en minäkään aio suosiolla nälkään kuolla, jos tilanne joskus muuttuu.
[/quote]
Näen työtätekevän luokan liikehdinnän paljon suurempana uhkana yhteiskunnan rakenteille kuin sosiaalisektorin radikalisoitumisen. Voi tapahtua monella tapaa ja montaa eri reittiä
[/quote]
Työtätekevä luokka haluaa elää rauhassa, käydä töissä, hakea lapset päiväkodista ja käydä töiden jälkeen lenkillä, eivät ne jaksa paljon liikehtiä. Toisin kuin n. puoli miljoonaa työtöntä (siis siinä tapauksessa, jos kaikki sosiaalituet lakkautettaisiin kokonaan kuten jotkut täällä "väläyttelevät"). Maailmassa on kyllä valtioita, joissa ei ole minkäänlaisia turvaverkkoja. Niissä voi käydä opintomatkalla jos haluaa nähdä mitä tuollainen malli käytännössä tarkoittaisi, mutta kannattaa hoitaa ensin vakuutukset kuntoon.
[/quote]
et taida tietää kuinka kuiviin meidät on pumpattu, minulle ainakin ihan sama mutta jotain pitää tapahtua
[/quote]
Miten niin en taida tietää? Olen normaalituloinen työssäkäyvä henkilö ilman perintö- tms. varallisuutta, enkä koe että minut olisi "pumpattu kuiviin". Veroaste on kova ja sitä olisi syytä keventää, mutta sosiaaliturvan ja sitä kautta kohtuullisen turvallisen ja vakaan yhteiskunnan alasajoa en toivo.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:30"]
No hallitushan laittaa köyhät maksamaan ei rikkaat....
[/quote]
Miten köyhä voi maksaa yhtään mitään kun nyt saa jo kaikki rahat valtiolta?
[/quote]
juuri näin, jos saat kaikki rahat valtiolta niin miten sinä maksat kenenkään puolesta mitää. Lähinnä koomista, että tuilla elävä kuvittelee osallistuvansa hirveästi yhteiskunnan rahoittamiseen.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:54"]
Kyllä minä kannatan sitä että sosiaalituen ja työttömyyskorvauksen vastineeksi pitää tehdä TÖITÄ. Eikä maata kotona. On vanhusten ulkoilutusta, kadunlakaisua...ja olen ollut itsekin työttömänä. Sairaat ovat asia erikseen. Ärsyttää, kun olen muutamassa mammaryhmässä FB:ssä. Esim paikallisessa hätäkahvit- ryhmässä. Siinä keskustellaan röyhkeästi, mitä sossu maksaa, mitä ei...ärsyttää kun itse olen töissä, nämä mammat ovat kotona sosiaalituilla! Yksikin perhe tekee uuden vauvan kun alkaa nuorin lähestyä 4 v. Ja mies kotona. Kaupassa käy alauttamassa pulloja ja ostaa uuutta olutta. Jatkuvasti perheenäiti vinkuu apua, autokyytejä, ilmaisia tavaroita...
[/quote]
Näin "orjatyöläisenä" vituttaa tämä mantra.
Kyllä, minä käyn joka vitun päivä (anteeksi kielenkäyttöni) töissä työmarkkinatuella. Teen tasan samat hommat kuin vakituinen ja päiväni ovat myös yhtä pitkä. Meillä vain on erona se, että vakkari saa kolme kertaa enemmän rahaa kuin minä. Hänellä kertyy eläkettä, lomat ja käytössä on myös työterveys. Toisin kuin minulla. Eläkettä ei kerry, työterveys ei ole käytettävissä ja lomista on turha puhuakaan.
Minun on turha haaveilla vakituisesta paikasta. Tuo vakkari juuri sanoi, että kun yksi "harjoittelija" lähtee, seuraava tulee sisään. Työvoimaa kaivataan kipeästi mutta kaupunki ei missään nimessä aio palkata lisää vakituisia. Miksi palkkaisikaan kun orjatyöläisen saa lähes ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:14"]
Olen tiskannut rikkaiden bileissä vuokratyöläisenä keskellä yötä, pessyt kaupunginjohtajan vessaa 4 kk:n työsopparilla, yrittänyt yrittäjänä ja velkaantunut. Happy?
[/quote]
ei vakuuta, niin paxkatyötä ei löydy ettenkö olisi sitä tehnyt. Myös konkreettisesti ihmisulosteen seassa. Ja lkyllä olen vassareiden inhoama kapitalistisika, "rikas" ja kaikkea muuta pahaa.
Konkreettisessa pxskatyössä minun kokemuksen mukaan muuten kun muut vielä tekevät, niin ideologisesti suuntautunut on jo tauolla.
Minusta pitäisi vain rehellisesti puhua laiskuudesta, ei solidaarisuudeta omaa joukuetta kohtaan ja kerman kuorinnasta
onnellinen esimies
[/quote]
Olet huono provo
[/quote]
olen ihan tavallinen esimies, tavallisessa firmassa ja meillä nyt sattuu välillä olemaan myös ei niin mukavia työtehtäviä, joista ei puhuta siellä sossunluukulla.
Sitä kutsutaan työnteoksi ja siitä maksetaan palkkaa, oletko kuullut?
[/quote]
Et sinä mikään esimies ole. Provo sinä olet