Siitepölyallergiasta tietävät! Apua kaivataan.
Minulla on yliherkkyys (ei todettu, mutta oireeton) jollekin siitepölylle, ainakin koivun ja ilmeisesti heinien pölylle.
Allergia ilmenee lähinnä jatkuvana vetisenä nuhana. Vuosi sitten löysin FLixonase-nenäsuihkeen, joka on todella hyvin vienyt vesinuhan pois. Käytän sitä siis kausittain. Lisäksi käytän lyhyinä jaksoina Duact-kapseleita, jotka ovat todella tehokkaita ja vievät poskionteloiden turvotusta pois.
Nyt heinien pölytyskausi on juuri alkanut, ja nenä valuu yhtäkkiä solkenaan. Flixonase menee edelleen, mutta ei nyt autakaan riittävästi. Duactia en viitsi koko ajan käyttää, koska rasittaa sydäntä. Mikä lääke, mikä suihke tms. auttaisi nopeasti tähän nuhaan?
Antihistamiineissa menee kai pari viikkoa ennen kuin vaikutus alkaa (Cetiriziniä olen kokeillut). Kestineäkin olen kokeillut, mutta en ole saanut siitä apua. Onko joku muu lääke vielä olemassa?
Kommentit (28)
ja tosiaan noi pillerit antaa vastinetta 1-2 viikon sisällä, jos kunnolla allergiaa-
Aikalailla on siitepölyä ilmassa. Ei se välttämättä ole allergia vaan normitukkoisuutta kun sitä joutuu silmiin ja sieraimiin
Kaikille ei lääkkeet sovi. Kannattaa olla varovainen niiten kanssa.
Kokeile myös Prevalin -nenäsuihketta, ei sisällä kortisonia eli pitäisi olla parempi limakalvoille. Ainakin minulla tuntuu toimivan.
Aeriusta ja Aeronazea (?) ja Lastinia olen kokeillut joskus ja muistelen että ne olivat yhtä tyhjän kanssa.
ap
Kokeile käyttää oliiviöljyä -se vahvistaa limakalvoja, itselläni lievitti allergiaoireita, voin pahoin lepän aikaan.
Kannattaa apteekista hakea ihan allergiaan tarkotettuja pillereitä. Jos jokin ei auta siirtyy seuraavaan, kannattaa vaan katsoa että eri vaikuttava aine. Jos mikään ei teho kerro lääkärille käyttämäsi lääkkeet ja pyydä reseptillä jotain. Itselläni pillerit ovat vieneet lähes kaikki oireet aikoinaan. Allergiani on vaan pahentunut vuosi vuodelta ja tällä hetkellä mikään ei auta. Ainoa vaihtoehtoni on enää siedätys ja olenkin jo jonossa.
Itselläni pahin oire on silmissä. Kutiavat niin että tekisi mieli kaivaa ulos päästä. Lisäksi nenä vuotaa solkena ja kutisee. Aivastella saatan tunnin putkeen. Tämä kesä on vielä kestettävä. Katsoo mietä siedätys saa aikaa, ilmeisesti syksyllä alkaa.