Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pohtinut parisuhteita ja tullut omalta kohdaltani tulokseen

Vierailija
07.06.2015 |

Että ainakin minä (nainen) tarvitsin perheenperustamsvaiheessa kiltin ja nössön miehen, jota sain aikani vetää perässä. Hyvä isä, kiltti, seksuaalisesti suht nolla. Silloin en osannut sängyssä kaivata mitään, en kaivannut oikeastaan koko seksiä.

Nyt kun lapset ovat melkein aikuisia, olen eronut ja tarvitsen paljon hyvää, kokeilunhaluista seksiä ja miehen, joka on täysin muuta kuin mitä tuo ensimmäinen "perhemies" oli. Miehen joka ei anna aina käskyttää itseään, joka pistää minut "naisen asemaan" oikealla tavalla, mutta antaa minun olla kuitenkin vahva itseni. Eli siis MIES isoilla kirjaimilla. Haaste ja vastus minulle.

Miten olette te muut toisella kierroksella olevat ajatelleet näistä asioista? Ovatko miehenne samanlasia vai kuten mun tapauksessa, ihan erilaisia?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:47"]

Ei ole olemassa mitään "naisen asmeaa". Jos tarkoitat alistuvampaa roolia, niin se on ihan sukupuolesta riippumatonta.

[/quote]

Mulle on :). Mä olin ensimmäisessä liitossani se "mies", joka teki kaikki perheen päätökset ja en tykännyt siitä roolista yhtään! Nyt on ihanaa kun saan välillä olla se, jolle sanotaan miten tehdään, toki mielipiteeni otetaan huomioon, mutta automaattisesti se en ole minä joka päätän :)

-ap

Vierailija
22/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:49"]

Ei ole olemassa mitään "naisen asmeaa". Jos tarkoitat alistuvampaa roolia, niin se on ihan sukupuolesta riippumatonta.

[/quote]

Mulle on :). Mä olin ensimmäisessä liitossani se "mies", joka teki kaikki perheen päätökset ja en tykännyt siitä roolista yhtään! Nyt on ihanaa kun saan välillä olla se, jolle sanotaan miten tehdään, toki mielipiteeni otetaan huomioon, mutta automaattisesti se en ole minä joka päätän :)

-ap

[/quote]

Olit dominoivampi, et "mies". Dominoivuus ja alistuvuus on sukupuolesta riippumattomia käsitteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki nelonen, mutta perinteisessä sukupuoliroolituksessa se menee niin että mies on se dominoivampi ja nainen alistuvampi.

-ap

Vierailija
24/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan samansuuntaisia asioita mielessä. Ainoa vaan, että mun kiltti, nössö, seksuaalisesti epäkiinnostava mieheni ei ole perässä vedettävä eikä mun tarvitse tehdä yksin päätöksiä, mutta muuten veit sanat suustani!! Se seksi etenkin.... 

Yhdessä olemme, mutta että ottaa pannuun, että kaipaus seksistä on tässä elämänvaiheessa jotain aivan muuta kuin nuorempana. Tosin mä olen toiveikkaana sitä mieltä, että mieheni ehkä tuosta vielä kasvaa panomiehen rooliinkin. Ainakin hän haluaa, mutta se vaatii molemmilta panostusta asiaan, muuten ei ainakaan tapahdu mitään. Ihan henkistä panostusta tarkoitan lähinnä, en mä (ainakaan vielä) ole menossa seksihepenekauppaan. (Sen verran ujo kuitenkin oon). 

Mutta se mikä on mun miehessä mahtavaa on että antanee mulle luvan käydä vieraissa jos sellainen tilanne tulisi eteen.  On asiaa käsitelty ja siinä tullut esiin. En vain itse sit tiedä, miten fiksulta sellainenkaan tuntuisi tai se ehkä, mut jatkaa sit tätä parisuhdetta ihan kuin ei mitään.

Vierailija
25/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ällöttävästi kyllä sanottu tuo "laittaa minut naisen asemaan". Eli sinulle nainen on alempiarvoinen. Vähän niin kuin lapsi, joka saa sanoa mielipiteensä, mutta sitä ei oteta huomioon.

Vierailija
26/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:41"]

Miten olette te muut toisella kierroksella olevat ajatelleet näistä asioista? Ovatko miehenne samanlasia vai kuten mun tapauksessa, ihan erilaisia?

[/quote]

Onko kellään kokemuksia tuohon lainaamaani tekstiin? Keskustelua yritin herättää enkä vain kommentteja omasta tilanteestani keräillä :)

-ap

Vierailija
27/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kutonen kokemuksesi jakamisesta! Toivottavasti miehesi löytää sisäisen panomiehensä ja saa sinut tyytyväiseksi :)

-ap

Vierailija
28/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:52"]

[/quote]

-ap

[/quote]

Olit dominoivampi, et "mies". Dominoivuus ja alistuvuus on sukupuolesta riippumattomia käsitteitä. 

[/quote]

Mun mies ei ole alistuva, mutta silti mäkin saan olla perheemme mies. Käyn täissä, menin yöksi muualle, kun mies ei ollut siivonnut kotona vaikka sovittiin ja meni hermo mieheen, mies hoitaa lapset. En tiedä olenko sitten niin dominoivakaan, ehkä joissain asioissa, mutta aika lailla yhdessä me vaan on päädytty tähän asetelmaan :/

6

Vierailija
29/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:56"]

Tosi ällöttävästi kyllä sanottu tuo "laittaa minut naisen asemaan". Eli sinulle nainen on alempiarvoinen. Vähän niin kuin lapsi, joka saa sanoa mielipiteensä, mutta sitä ei oteta huomioon.

[/quote]

En ihan noin tarkoittanut, enemmänkin että sitoo halutessaan vaikka alasti keittiönpöytään kiinni ja tekee mitä haluaa :)

-ap

Vierailija
30/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan ymmärrän Ap:ta. Mulla samansuuntaisia kokemuksia

Vierailija
31/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:00"]

[/quote]

En ihan noin tarkoittanut, enemmänkin että sitoo halutessaan vaikka alasti keittiönpöytään kiinni ja tekee mitä haluaa :)

-ap

[/quote]

Eli raiskaa. Mutta nainenhan onkin miehen omaisuutta, jolle voi tehdä just mitä vaan. Menen nyt oksentamaan, moi.

Vierailija
32/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap

[/quote]

Ei välttämättä kaikille miehillekään (edes itselleni) ole ensisijaisena päämääränä olla se enemmän tai vähemmän kaikesta vastaava "perheen pää". Voi olla - ja nykyaikana onkin - pirun vastuullinen tehtävä, josta ei paljoa kiitosta ja/tai arvostusta heru. Joskus "Suomisen Ollin-aikaan" ko. hommassa on ehkä ollut jotain hohtoakin, mutta enpä itse yrittäisi soveltaa sitä tämän päivän Suomeen jossa pahimmillaan lapset toimivat perheen päänä....

Vierailija
33/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:05"]

[/quote]

-ap

[/quote]

Eli raiskaa. Mutta nainenhan onkin miehen omaisuutta, jolle voi tehdä just mitä vaan. Menen nyt oksentamaan, moi.

[/quote]

:D voi luoja, ymmärrätkö että joskus tuommoiset halut voi ihan oikeastikin kohdata? Ei siinä mistään raiskauksesta ole kyse :D. Kiusoittelusta hulluuden partaalle ja orgasmin antamisesta naiselle silloin kun mies katsoo ajan olevan oikea :)

-ap

Vierailija
34/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

Tää on just vikisijänaisen asenne, joista ap ei nyt varmaan puhunut. Olette varmaan kuulleet termin turvasana tai muusta vastaavasta seksissä, joka ei ole kuitenkaan lällyä?

Vierailija
35/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin miehen näkökulmasta: 

On kyllä saatanan kylmää puhetta. Kun näitä teidän juttuja lukee niin se ensimmäinen aviopuoliso, se hyvä perheenisä, kuulostaa vaan välineeltä joka tarvittiin siihen elämänvaiheeseen ja joka sitten myöhemmin heitetään pois kuin käytetty tiskirätti. Sitten te akat vittu ihmettelette kun niin monet miehet ei halua teidän kanssanne perustaa perhettä, on sitoutumiskammoisia ja näkee naiset vaan yhdenyönhuvina? Miksiköhän?

Vierailija
36/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:55"]

Mulla on aivan samansuuntaisia asioita mielessä. Ainoa vaan, että mun kiltti, nössö, seksuaalisesti epäkiinnostava mieheni ei ole perässä vedettävä eikä mun tarvitse tehdä yksin päätöksiä, mutta muuten veit sanat suustani!! Se seksi etenkin.... 

Yhdessä olemme, mutta että ottaa pannuun, että kaipaus seksistä on tässä elämänvaiheessa jotain aivan muuta kuin nuorempana. Tosin mä olen toiveikkaana sitä mieltä, että mieheni ehkä tuosta vielä kasvaa panomiehen rooliinkin. Ainakin hän haluaa, mutta se vaatii molemmilta panostusta asiaan, muuten ei ainakaan tapahdu mitään. Ihan henkistä panostusta tarkoitan lähinnä, en mä (ainakaan vielä) ole menossa seksihepenekauppaan. (Sen verran ujo kuitenkin oon). 

Mutta se mikä on mun miehessä mahtavaa on että antanee mulle luvan käydä vieraissa jos sellainen tilanne tulisi eteen.  On asiaa käsitelty ja siinä tullut esiin. En vain itse sit tiedä, miten fiksulta sellainenkaan tuntuisi tai se ehkä, mut jatkaa sit tätä parisuhdetta ihan kuin ei mitään.

[/quote]

Ja miksiköhän tähänkin taas alapeukkuja? Normi av-mamma ottaisi eron kun paavo ei enää pane miellyttävällä tavalla saati, että velvoittaisi itseään muuttumaan tai kantaisi asiassa omaa vastuutaan, vaan koko paavon lällyys olisi paavon oma vika. 

Vai onko se tuo vierasta luvalla -optio? Niin, sellainen onkin aivan älyttömän tuomittavaa kai sitten, vaikka pari siihen ratkaisuun yhdessä päätyisikin.

6

Vierailija
37/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:12"]

Ihan näin miehen näkökulmasta: 

On kyllä saatanan kylmää puhetta. Kun näitä teidän juttuja lukee niin se ensimmäinen aviopuoliso, se hyvä perheenisä, kuulostaa vaan välineeltä joka tarvittiin siihen elämänvaiheeseen ja joka sitten myöhemmin heitetään pois kuin käytetty tiskirätti. Sitten te akat vittu ihmettelette kun niin monet miehet ei halua teidän kanssanne perustaa perhettä, on sitoutumiskammoisia ja näkee naiset vaan yhdenyönhuvina? Miksiköhän?

[/quote]

Ymmärrän että kuulostaa kylmältä. Ei sitä asiaa silloin parikymppisenä ajatellut samalla tavalla. Ihminen kasvaa ja tarpeet muuttuu. Jos molemmat puoliskot eivät kasva samaan suuntaan niin tokihan siinä ero tulee.

-ap

Vierailija
38/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sua. Parisuhde ei ole mikään valtataistelu, vaan tärkeämpää on kohdella hyvin kumppania ja koko perhettä. Jos mieheni jättäisi minut sen vuoksi, että olen liian kiltti ja hyvä, niin en pitäisi häntä enää missään arvossa. Onneksi mieskin kohtelee minua ja lapsia hyvin, ja arvostaa sopuisaa elämää.

Vierailija
39/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:09"]

[/quote]

-ap

[/quote]

[/quote]

Tää on just vikisijänaisen asenne, joista ap ei nyt varmaan puhunut. Olette varmaan kuulleet termin turvasana tai muusta vastaavasta seksissä, joka ei ole kuitenkaan lällyä?

[/quote]

Vikisijänainen on minun mielestäni kyllä juuri se perinteisiin sukupuolirooleihin ja miehen omaisuudeksi alistuva kana, ei telaketjufeministi.

Vierailija
40/77 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:15"]

En ymmärrä sua. Parisuhde ei ole mikään valtataistelu, vaan tärkeämpää on kohdella hyvin kumppania ja koko perhettä. Jos mieheni jättäisi minut sen vuoksi, että olen liian kiltti ja hyvä, niin en pitäisi häntä enää missään arvossa. Onneksi mieskin kohtelee minua ja lapsia hyvin, ja arvostaa sopuisaa elämää.

[/quote]

Itselleni oli tärkeää rakkaus. Ja sitä kun ei ollut niin sisarussuhde ei riittänyt. Ex-mieheni on nyt onnellisesti uudessa liitossa ja minä myös, win-win. Lapset saa elää kodissa, jossa rakastetaan.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme