IL: Jari ampui haulikolla rusakon – naapuri soitti poliisit: ”Sanoin pojalle, että antaa olla viimeinen kerta”
Wild Frontier: Finland.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b00e12d-5a40-4d16-862e-6918fe177cd8
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Pysykäähän te piiperöt vaan siellä kehän sisällä eläintarhassanne. Me voimme rakentaa ilmaiseksi talkootöillä muurin, jotta koko muu Suomi saa olla rauhassa teidän mielisairailta harhoilta ja teoilta.
Juntin uhoa :D ette tule ikinä mitään rakentamaan, kuten tiedät, koska olette täysin riippuvaisia pk-seudun lappaamista almuista. Ruokkivaa kättä ei purra, vaikka ainainen uho ja räksytys on päällä.
Helsinki ei tuota juuri mitään ja pääkonttorien sijoittuminen sinne aiheuttaa "Helsinki elättää muita"-harhan.
Ymmärrätkö eron pk-seudulla ja Helsingillä? Et ilmeisesti :) Ja kyllä se maaseutu nyt vaan elää pk-seudun avustuksilla, kyse ei ole mistään ”pääkonttoreista” vaan pk-seudun ihmisten verorahoista, joita teille autettaville pumpataan. Katsopa ihan tilastoja siitä mitkä alueet Suomessa ovat nettosaajia ja mitkä nettomaksajia. Tämä ei ole mikään mielipidekysymys vaan ihan fakta. Vai ovatko nuo termit liian monimutkaisia, haluatko että avaan niitä sinulle lisää?
Ei se totuus muutu millään ölinällä pääkonttoreista :) aika surkealla tasolla on lantapuntin ymmärrys yhteiskunnan toiminnoista jos edes kuvittelee että kyse on jostain ”pääkonttoreista” ja harhoista, kyseessä kun on tarkastettavissa oleva fakta.
Mistähän teille siellä pk-seudulla pumpataan vesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla ja täällä käytännössä joka talossa on vähintään yksi metsästävä henkilö. Jos kuulisin aamuyöstä laukauksia, todellakin soittaisin poliisin. 6 km tästä missä asun, on tapahtunut perhesurma, oman tien varrella rattijuoppo ajoi nuoren tytön hengiltä, yhden naapurin juoppohulluuskohtauksen saanutta aikamiespoikaa on etsitty virkavallan voimin metsistä, kun lähti sinne isänsä hirvikiväärin kanssa sekoilemaan...
Naapuri teki oikein ja Jarille voisi antaa vuoden ääliö palkinnon. Hänen kommenttinsa muutenkin sitä luokkaa, että onko tuollaisen kuumapään edes hyvä omistaa aseita.
Muuta äkkiä pois sieltä. Et sovellu asumaan maalla. Minä en ehtis tekemään mitään muuta kun soittamaan poliisille kun kuulu laukauksia
Mitä siellä teilläpäin sitte touhutaan, kerta on ihan normaalia, että aamuyöstä kuuluu yhtenään laukauksia?
Ammutaan riistaa. Tai rosvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa Jari ääliö naapurina. Koko episodi olisi ollut estettävissä kun olisi ihan avoimesti kertonut naapurille aikovansa joku ilta vähentää rusakoita, että jos kuuluu laukauksia niin se on hän siellä pimeässä sitten. Voi itsekkin olla ihan avoin touhuistaan eikä haukkua muita menemään.
Se naapuri on ääliö ei Jari. Jumalauta omalla pihallaan ampuu ni mitä se kelleen kuuluu.
Ei, kyllä se Jari on tässä ainut ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Jarin elämän tarkoitus on aiheuttaa kipua ympärilleen säälin jopa omenapuuta.
Omenapuu on vain tekosyy. Olisi kiva nähdä miltä se väitetty suojeltu omenapuu näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa Jari ääliö naapurina. Koko episodi olisi ollut estettävissä kun olisi ihan avoimesti kertonut naapurille aikovansa joku ilta vähentää rusakoita, että jos kuuluu laukauksia niin se on hän siellä pimeässä sitten. Voi itsekkin olla ihan avoin touhuistaan eikä haukkua muita menemään.
Se naapuri on ääliö ei Jari. Jumalauta omalla pihallaan ampuu ni mitä se kelleen kuuluu.
Kyllä se pimeässä ampuminen herättää ihan metsästäjienkin mielessä kysymyksiä mitä siellä tapahtuu. Ei se ole vaan viherpiiperöiden juttu. Jos ei osaa toimia aseiden kanssa fiksusta ni ne voi antaa sen poliisipartion matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän niitä rusakoita ampunut vaan tähtäsi maahan. Muuta meteliä ei keksinyt pitää, piti aseella räiskiä kun ei vaivautunut hedelmäpuitaan suojata. Luomakunnan kruunu
Paljon enempi hyötyä niitä puita suojata sillä haulikolla. saa samalla ruokaakin pöytään. verkot vaan aiheuttaa kustannuksia. Ja nuo idiootti naapurit yhteiskunnalle kun soittelevat paniikissa poliisille. Jestas mikä urpo
Jarista ei sen vertaa sitten ole miestä että tunnustas ihan itse mokanneensa. Ei kun syytellää naapuria piiperöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Maaseudulla lain antamissa rajoissa... Missä ne kotipiirin iltaisin liikkuvat rusakot pitäisi sitten ampua? Päivällä lähimetsän pupusolariumissa?
Miksi ne pitäisi ampua?
Mahtaa olla mukava asua tuollaisen aseenheiluittelijan naapurissa. Umpihullulta aseet pois.
Ei kyseinen ampuja ole hullu, eikä ollut luvaton ase, ja on metsästyslupakin, joten pidä mölinät mahassasi
"Mulla on aina äänettömällä puhelin yöaikana. Kun eivät ne pirut tajunneet, että siellä asuu toinenkin ihminen samassa osoitteessa. Olisivat soittaneet rouvalle, niin ei olisi tarvinnut tulla käymään. He olisivat heti saaneet tietää, mikä on homman nimi."
Tälle nauroin niin saakelisti, koko kylä eristetty ja panssariautoa ja kaikki ois selvinnyt yhdellä puhelinsoitolla jos joku poliisista ois vaan älynnyt 😂
Mä olen ihan varma, että tämä ketjun Jaria puolustava ölisiä olisi täysin päinvastaista mieltä, mikäli tilanne olisi ollut toisin. Mikäli Jarin pihaan olisi tunkeutunut murtomiehiä ja joku heistä olisi ampunut Jaria ja naapuri olisi jättänyt soittamatta poliisille, tämä ölisijä kertoisi kuinka piiperö ei sovi maalle, kun ei ymmärrä, että naapurista pidetään huoli.
Mulle tuli mieleen tästä Jarista että oisko huonoitsetuntoinen kaveri, jotenkin jäniksiä pihamaallaan räiskimällä kokee olevansa kova äijä. Kun normi ihminen suojaisi ne omenapuut. Sitten suuttuu ja uhoaa teinimäisesti naapurille joka kaiken maalaisjärjen mukaan toimi oikein. Ja kaiken huipuksi tottakai, soittaa Iltapatskalle saadakseen sen pienen hetken kuuluisuuden...Miksi nämä ei tajua että tekevät itsensä naurettaviksi tällä toiminnalla, julkisuutta tulee mutta ei semmoista mitä oli alunperin tarkoitus hakea.
Jos mä oisin tuommoisen vaimo niin ottaisin sairaslomaa töistä muutamaksi viikkoa, en kehtaisi naamaani näyttää vähään aikaan missään. Että tuommonen mies mulla...
Jos siinä naapurikunnassa meidän naapuri ammuskelelisi pihalla haulikolla, soitettais poliisit. Oli kyllä niin ääliö äijä ja yrittää vielä saada naapurin kuulostamaan tollolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Pysykäähän te piiperöt vaan siellä kehän sisällä eläintarhassanne. Me voimme rakentaa ilmaiseksi talkootöillä muurin, jotta koko muu Suomi saa olla rauhassa teidän mielisairailta harhoilta ja teoilta.
Juntin uhoa :D ette tule ikinä mitään rakentamaan, kuten tiedät, koska olette täysin riippuvaisia pk-seudun lappaamista almuista. Ruokkivaa kättä ei purra, vaikka ainainen uho ja räksytys on päällä.
No tuo pk-seudun ”almujen” antaminen on tilastoharha. Monet isot yritykset on rekisteröity Helsinkiin ym. pk-seudun isoihin kaupunkeihin, niin voitte päätellä siitä.
Mielestäni vastakkainasettelu ja provosoiminen antaa ihmisestä muutenkin huonon kuvan.
Vihreä erhe korostuu monessa vastauksessa. Aluevaalit antoivat osviittaa kuinka eduskuntavaaleissa tulee käymään.
Hieno juttu Suomen kansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarin elämän tarkoitus on aiheuttaa kipua ympärilleen säälin jopa omenapuuta.
Omenapuu on vain tekosyy. Olisi kiva nähdä miltä se väitetty suojeltu omenapuu näyttää.
Varmaan sellainen säleinen, haulien raapima riuku.
Mulla täälllä maalla rusakot söivät omenapuun taimen. Istutin seuraavana kesänä uuden ja suojasin sen verkolla. Puun on saanut olla rauhassa, eikä ole tosiaankaan tarvinnut turvautua aseeseen, vaikka sellainen on ja metsästysluvatkin tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Olisi vetänyt jousella pupun kylmäksi.
Haulikolla osuu huomattavasti varmemmin, haluatko jättää puput kitumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Maaseudulla lain antamissa rajoissa... Missä ne kotipiirin iltaisin liikkuvat rusakot pitäisi sitten ampua? Päivällä lähimetsän pupusolariumissa?
Miksi ne pitäisi ampua?
Mahtaa olla mukava asua tuollaisen aseenheiluittelijan naapurissa. Umpihullulta aseet pois.
Eihän hän nyt kuitenkaan mitään ihmisiä sillä uhkaillut,eikä tähtäillyt sinne päinkään , vaan käytti haulikkoa vain riistan ampumiseen.
Metsästyslain rikkomus voi tuossa tapauksessa olla ainoa syyte.
Tätä on ihan turha alapeukuttaa, sillä näin se lain mukaan menee
( sitäpaitsi metsästyslakihan mahdollistaa sakot, tekovälineen takavarikoimien ja tarvittaessa jopa vankeuden ja vaikuttaa ilman muuta myös tekijän kaikkiin aseenkantolupiin ja niiden myöntämiseen jatkossa ) Eli se lakii riittää jo sinänsä siihen tuntuvaan rangaistukseen
Mutta: kyse ei ole terroristiteosta,ei henkirikoksen valmistelusta ,eikä tapon yrityksestä tms. aseellisesta rikoksesta, eikä sitä silloin sellaisena voi myöskään tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Miksi ne pitäisi ampua?
Ei kyseinen ampuja ole hullu, eikä ollut luvaton ase, ja on metsästyslupakin, joten pidä mölinät mahassasi
Ei tartte olla hullu, mutta jos osais puhua naapurille. Mitään muuta ei vaadittu. Itsekkin tiedän niitä jotka on hulluja. Siinä ei voi kun odottaa sitä päivää kun alkaa tapahtua (toivottavasti sitä ei tule). Poliisit kun näille ei voi mitään, niin muut vaan odottaa josko ne pysys aisoissa. Pimeässä ei ole se yleisin tapa metsästää katsos.
Maaseudulla kuulee ammuskelua tämän tästäkin.
No se on ihan sun oma ongelma.Muista valittaa joka vuosi kuinka hirvet syö taimikot ja rusakot omenapuut.