IL: Jari ampui haulikolla rusakon – naapuri soitti poliisit: ”Sanoin pojalle, että antaa olla viimeinen kerta”
Wild Frontier: Finland.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b00e12d-5a40-4d16-862e-6918fe177cd8
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän omenapuuta ei ollut suojattu? Täällä Helsingin kaupungissa laitan vain verkon puiden ympärille, eikä jyrsi rusakot eikä kanit.
Se on juntille ilmeisesti älyllisesti liian vaativa tehtävä se verkon laittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisten Jarien takia metsästäjät kypsyttää yhä enemmän.
En aio kyllä uusia enää vuokrasopimuksia kun edelliset päättyy.No se on ihan sun oma ongelma.Muista valittaa joka vuosi kuinka hirvet syö taimikot ja rusakot omenapuut.
Metsästäjät todellakin on se ongelma ei eläimet.
Turrit saa kyllä ammuskella ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin lukemaan pariin kertaan sen kohdan, missä kerrottiin pihalla liikkuvista "pystykorvista". Sillä kai tarkoitettiin niitä rusakoita? Outoa käyttää niistä tuollaista nimitystä, joka viittaa koiriin.
Sama. Ilmeisesti hakusessa sana oli ”pitkäkorva”. Ei ole ensimmäinen kerta kun Iltiksen toimittajan ilmaisu sotkee kyvyn ymmärtää juttu. Joskus muinoin oli uutinen traagisesta tapauksesta, jossa nuori mies oli tappanut ensin tyttöystävänsä ja sitten itsensä. Tapahtumien kulkua oli vaikea hahmottaa lukemastaan, kun toimittaja viittasi naiseen ”nuorukaisena”.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän omenapuuta ei ollut suojattu? Täällä Helsingin kaupungissa laitan vain verkon puiden ympärille, eikä jyrsi rusakot eikä kanit.
Jänis maistuu hyvälle ja sen verkkopyynti ei liene laillista. Suojaamaton omenapuu + haulikko = luomuruokaa pataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jänis maistuu hyvälle ja sen verkkopyynti ei liene laillista. Suojaamaton omenapuu + haulikko = luomuruokaa pataan.
Onhan se tietysti kätevää istuttaa omenapuita pihaan että saa porraspäästä ammuttua safkaa pataan. Kun ei jaksa lyllertää sinne metsään, saattaa hengästyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenaikaan aseteltiin lankapyydyksiä, eli messinkilankasilmukoita jänön jälkien ja polkujen mukaan.
Täälläkin maalla useampi metsämies ja iltamyöhään enään paukutella kuin sitten ampumaradalla ja jahtikopeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jarin elämän tarkoitus on aiheuttaa kipua ympärilleen säälin jopa omenapuuta.
Omenapuu on vain tekosyy. Olisi kiva nähdä miltä se väitetty suojeltu omenapuu näyttää.
Varmaan sellainen säleinen, haulien raapima riuku.
Mulla täälllä maalla rusakot söivät omenapuun taimen. Istutin seuraavana kesänä uuden ja suojasin sen verkolla. Puun on saanut olla rauhassa, eikä ole tosiaankaan tarvinnut turvautua aseeseen, vaikka sellainen on ja metsästysluvatkin tietysti.
Ihailen mielen tyyneyttäsi. Mökillä rusakot söivät kaikki omenapuut. Verkot oli puissa vajaa kymmenen vuotta ja virheellisesti luulin, että nyt eivät syö enää.
Tämän jälkeen rusakot ovat olleet minulle yhteiskunnan vihollinen numero 1. Olen metsästävälle miehelleni sanonut pari kertaa, että nyt luotia, kohti noita rusakoita. Nauraa minulle pentele päin naamaa. Sanoo, että ei voi, sillä naapuriin on alle 150 metriä. Damn! Terveisin, "yksi helsinkiläinen rusakon vihaaja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisten Jarien takia metsästäjät kypsyttää yhä enemmän.
En aio kyllä uusia enää vuokrasopimuksia kun edelliset päättyy.No se on ihan sun oma ongelma.Muista valittaa joka vuosi kuinka hirvet syö taimikot ja rusakot omenapuut.
Metsästäjät todellakin on se ongelma ei eläimet.
Tsiisus. Tiedätkö kuinka monta hirvikolaria ja ihmishenkeä on säästynyt metsästäjien ansiosta???
Ehkei tuosta olisi niin paljon tarvinnut hermostua, Jari vaikuttaa nyt hiukka aggressiiviselta. Tosin myönsi itsekin, että (myös) hänen osuutensa tilanteen jälkihoidossa ei ollut kovin hyvä. Jos naapurista kuuluu ammuskelua eikä tiedä mitä on meneillään, ehkä ihan hyvä soittaa poliisille... Olisihan siellä voinut tapahtua vaikka henkirikos tai sen yritys. Poliisi sitten arvioi miten toimii. Se on ihan ymmärrettävää, että yöllä pidetään puhelin hiljaisella. Ei vissiin kuitenkaan tapahtunut mitään pahaa kenellekään. Paitsi rusakolle. Ja meni tietenkin rahaaa polliisin käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omenapuu on vain tekosyy. Olisi kiva nähdä miltä se väitetty suojeltu omenapuu näyttää.
Mulla täälllä maalla rusakot söivät omenapuun taimen. Istutin seuraavana kesänä uuden ja suojasin sen verkolla. Puun on saanut olla rauhassa, eikä ole tosiaankaan tarvinnut turvautua aseeseen, vaikka sellainen on ja metsästysluvatkin tietysti.
Ihailen mielen tyyneyttäsi. Mökillä rusakot söivät kaikki omenapuut. Verkot oli puissa vajaa kymmenen vuotta ja virheellisesti luulin, että nyt eivät syö enää.
Tämän jälkeen rusakot ovat olleet minulle yhteiskunnan vihollinen numero 1. Olen metsästävälle miehelleni sanonut pari kertaa, että nyt luotia, kohti noita rusakoita. Nauraa minulle pentele päin naamaa. Sanoo, että ei voi, sillä naapuriin on alle 150 metriä. Damn! Terveisin, "yksi helsinkiläinen rusakon vihaaja"
Rusakot yhteiskunnan suurin vihollinen? Kun söivät omenapuut? Tuota noin, taidat elää aika pienessä kuplassa jos tuo on ykkösluokan ongelma tässä maailmassa. Mutta ei siinä mitään, elämä on tuolleen aika helppoa.
En ehkä omenapuiden vuoksi ampuisi rusakkoa, mutta toki riistaa voi ampua omalla pihallaan, jos naapurit ovat lain säätämän kantaman päässä. Meillä mies ampuu pihalla / pihalle rusakoita, ja omissakin suunnitelmissani on aloittaa metsästys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Pysykäähän te piiperöt vaan siellä kehän sisällä eläintarhassanne. Me voimme rakentaa ilmaiseksi talkootöillä muurin, jotta koko muu Suomi saa olla rauhassa teidän mielisairailta harhoilta ja teoilta.
Juntin uhoa :D ette tule ikinä mitään rakentamaan, kuten tiedät, koska olette täysin riippuvaisia pk-seudun lappaamista almuista. Ruokkivaa kättä ei purra, vaikka ainainen uho ja räksytys on päällä.
Helsinki ei tuota juuri mitään ja pääkonttorien sijoittuminen sinne aiheuttaa "Helsinki elättää muita"-harhan.
Ymmärrätkö eron pk-seudulla ja Helsingillä? Et ilmeisesti :) Ja kyllä se maaseutu nyt vaan elää pk-seudun avustuksilla, kyse ei ole mistään ”pääkonttoreista” vaan pk-seudun ihmisten verorahoista, joita teille autettaville pumpataan. Katsopa ihan tilastoja siitä mitkä alueet Suomessa ovat nettosaajia ja mitkä nettomaksajia. Tämä ei ole mikään mielipidekysymys vaan ihan fakta. Vai ovatko nuo termit liian monimutkaisia, haluatko että avaan niitä sinulle lisää?
Ei se totuus muutu millään ölinällä pääkonttoreista :) aika surkealla tasolla on lantapuntin ymmärrys yhteiskunnan toiminnoista jos edes kuvittelee että kyse on jostain ”pääkonttoreista” ja harhoista, kyseessä kun on tarkastettavissa oleva fakta.
Nyt vain kerrot minulle, mitkä ovat merkittävimmät Helsingin teolliset toimijat (pääkonttoreita lukuunottamatta).
Tyypillisen lvajaa maalaistaukki ei tajua sitä, että Suomen viennistä jo kolmasosa on palveluvientiä, josta pääkaupunkiseutu tuottaa valtaosan. Ja että se teollisuuslaitos siellä perärymättylässä ei tuota eikä myy heven kukkua ilman niitä pääkonttoritoimintoja. Ihan yhtä vähän kuin se pääkonttorikaan yksinään tekisi yhtään mitään.
Palveluvienti on helpoiten siirrettävissä olevia teollisuuden aloja, jos joku perämetsän kunta sanoo, että saat ilmaiset toimistotilat, ja he järjestää infran (valokuitu) ja rantatonttiasunnon, niin goodbye pääkaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rusakot yhteiskunnan suurin vihollinen? Kun söivät omenapuut? Tuota noin, taidat elää aika pienessä kuplassa jos tuo on ykkösluokan ongelma tässä maailmassa. Mutta ei siinä mitään, elämä on tuolleen aika helppoa.
Minua tuo edellinen kommentti kyllä lähinnä nauratti, sillä ymmärsin sen kyllä ironiaksi omaa reaktiotaan kohtaan... :)
Kylläpäs meni hesalaisilla tunteisiin! LOL!!
Onko nuo Suomenkin asetyypit jotain Jenkki-Trumpin kannattajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juntti.
Ja sanon tän ihmisenä, joka metsästää itse omilla maillaan. Voisi laittaa aseet narikkaan tyypiltä, joka ammuskelee asuinalueella pimeässä.Maaseudulla lain antamissa rajoissa... Missä ne kotipiirin iltaisin liikkuvat rusakot pitäisi sitten ampua? Päivällä lähimetsän pupusolariumissa?
Eikö maaseudulla tarvita järkeä ollenkaan, varsinkaan ihmisiltä joille on annettu lupa aseeseen? Metsästä jossain muualla kuin pihallasi jos asut lähellä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua tuo edellinen kommentti kyllä lähinnä nauratti, sillä ymmärsin sen kyllä ironiaksi omaa reaktiotaan kohtaan... :)
Aaa, okei! Nyt mäkin hiffasin että ironiaahan se oli. Nykyään kyllä ei enää tiedä kuka on tosissaan milloin mistäkin, senverran pösilöksi mennyt maailmanmeno. Hyvä kun valistit mua :D
Hahaa. Muistui elävästi mieleen, miksi nuorena muutin maalta kaupunkiin. Turha siellä sitten valittaa, miksi maaseutu tyhjenee ja kurjistuu, jos muualta tulleet ollaan lynkkaamassa.