Rv 29 ja pahoinvointi, voiko liittyä radiin?
Mulla diagnosoitiin gdm rv 25, nyt omaseurannassa muuten arvot hyvät mutta paastosokeri lähes joka aamu yli 5,5 (alle 7 kuitenkin). Eilen tekivät neuvolasta lähetteen polille.
Mulla on inhottavaa yöllistä ja aamupahoinvointia, ihan oksennuttamiseen asti. Voiko tää olla oire diabeteksesta vai mistä kyse? Alkuraskaudessa oli pahoinvointia, mutta lakkasi sitten.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Voi liittyä radiin, mutta voi liittyä myös ihan vaan raskauteenkin. Raskauspahoinvointi on siitä jännä juttu, että sitä voi olla milloin vain, se voi lakata ja alkaa taas.
Kiitos vastauksesta. Alkuraskaudessa pahoinvointia helpotti syöminen, nyt en keksi mistään oikein apuja. Magnesiamaito auttaa vähän, varsinkin jos yhtään liittyy närästystä.
Painokin on lähtenyt laskemaan. Toivottavasti soittavat polilta tänään.
Ap
Oisko muita raskausdiabetestietäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Miten verenpaine? Onko noussut?
Verenpaine on onneksi ihan ok.
Ap
Voi liittyä tai olla liittymättä. Itse en huomnnut sokerien noustessa olossa mitään erityistä. Loppuraskaudessa huonovointisuus palasi ja minusta se liittyi enemmän näräsrykseen, kum vauva painoi vatsalaukkua tms. Yöllinen huonovointisuus voi johtua myös siitä, että jos vielä pystyt nukkumaan selällään, niin vauva painaa valtimoita niin, että veri ei kierrä kunnolla.
Minulla oli alkuraskaudessa voimasta pahoinvointia, loppuraskaudessa ei.
Minulla oli myös kummassakin raskaudessa diabetes, paastosokerit nousi ja sain lopulta iltainsuliinit. Mitään pahoivointia ei tähän liittynyt. Mitenkään en tuntenut että sokerit olisivat koholla.
5,5 paasto on ei-raskaana olevalle vielä ihan ok, yläraja normaalille on 6,0.
6-7 on koholla, sen jälkeen diabetesdiagnoosi. Siis jos ei ole raskaana.
Kokeile pahoinvointiin sitruunavettä. Meidän suvussa se on auttanut kaikkia naisia (ja siis reilusti sitä sitruunaa). :)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile pahoinvointiin sitruunavettä. Meidän suvussa se on auttanut kaikkia naisia (ja siis reilusti sitä sitruunaa). :)
Kiitos vinkistä, pitää testata! Kaikki keinot on tervetulleita!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli alkuraskaudessa voimasta pahoinvointia, loppuraskaudessa ei.
Minulla oli myös kummassakin raskaudessa diabetes, paastosokerit nousi ja sain lopulta iltainsuliinit. Mitään pahoivointia ei tähän liittynyt. Mitenkään en tuntenut että sokerit olisivat koholla.
5,5 paasto on ei-raskaana olevalle vielä ihan ok, yläraja normaalille on 6,0.
6-7 on koholla, sen jälkeen diabetesdiagnoosi. Siis jos ei ole raskaana.
Miksi sekoitat ei-raskaana olevien diabetesarvoja aiheeseen, johon ne eivät kuulu alkuunkaan?
Eikös radi ole oireeton? Vai muistanko nyt ihan väärin?
Voi liittyä radiin, mutta voi liittyä myös ihan vaan raskauteenkin. Raskauspahoinvointi on siitä jännä juttu, että sitä voi olla milloin vain, se voi lakata ja alkaa taas.