Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisin miehen selitykseen? Akku loppu

Vierailija
07.06.2015 |

Mies on kavereiden kanssa viikonlopun juhlimassa. Aamulla tuli toiselta kaverilta viesti, että miehen akku loppu, että "hätätapauksessa" saan miehen kiinni tämän kaverin numerosta. Vituttaa. Keneltä loppuu oikeasti akku 2015, jos ei ole kännissä kavereiden kanssa suunnitellut koko juttua?!?
Tunnustan, lähettelen usein sunnuntai-iltaa kohden todella paljon todella rasittavia valitusviestejä, mutta minun fiilistä ei paranna se, että asioista ei sovita selkeästi ja minä aina odotan miestä kotiin viimeistään puolenpäivän aikaan, mies vasta silloin alkaa tehdä lähtöä.
En tietenkään kehtaa ruveta kaverin kautta kyselemään aikataulua. Olisi edes soittanut itse!
Olen siis yksin kotona vaativan lapsen kanssa. Usein nukumme osan yöstä vuoroissa, jotta varsinkin minä saisin tarpeeksi unta.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:37"]

"jotta varsinkin minä saisin tarpeeksi unta."

[/quote]

Eipä ole ihme jos akku loppuu.

Vierailija
22/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta varsinkin SINÄ saisit unta tarpeeksi! No joo, jos akku on loppu niin sitten on loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kaipasin tietenkin myös vähän etäisyyttä ja näkökulmaa asiaan. Eikä pieni olalletaputtelukaan ehkä olisi haitannut, mutta sitä lienee turha AV.lla odottaa :D
Yritän niellä Koukkuniemen pitkälti siksi, että kalenteriin on jo varattu lapsen syntymän jälkeen ENSIMMÄINEN vapaa viikonloppu minulle. Miehellä niitä onnellinen n 15-20.
ap

Vierailija
24/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypyhelimissa menee akut yllättävän äkkiä. Nokialla oli aikanaan hyvin tuunattu virrankulutus akun kokoon verrattuna joten akkua riitti päivätolkulla. Androideissa ja iponeissa ei ole vaivauduttu ihan noin pitkälle optimoimaan.

Muuten kyllä veikkaisin että multakin loppuisi akku ap:n kanssa vähän väliä :O

Että puolenpäivän aikaan pitäisi olla kotona miesporukan reissulta, voi hemmetti näitä...

Vierailija
25/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:46"]Jotta varsinkin SINÄ saisit unta tarpeeksi! No joo, jos akku on loppu niin sitten on loppu.
[/quote]
Niin, koska olen ruokkinut ja hoitanut lasta pitkin yötä ja nukkunut katkonaisesti. Mies on usein viikonloppuisin noussut 30 minuuttia aiemmin lapsen kanssa.
(edellisessä viestissä onnellinen = on ollut)
Ap

Vierailija
26/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:46"]Niin, ja kaipasin tietenkin myös vähän etäisyyttä ja näkökulmaa asiaan. Eikä pieni olalletaputtelukaan ehkä olisi haitannut, mutta sitä lienee turha AV.lla odottaa :D
Yritän niellä Koukkuniemen pitkälti siksi, että kalenteriin on jo varattu lapsen syntymän jälkeen ENSIMMÄINEN vapaa viikonloppu minulle. Miehellä niitä onnellinen n 15-20.
ap
[/quote]
Tsemppiä ap! Jatkossa muutatte tuon systeemin, sinä ansaitset ja tarvitset ihan yhtä paljon vapaita viikonloppuja kuin mies!

Vierailija
27/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvi kuin 10 minuutin työmatka kuunnella kännykästä musiikkia, ja päivän aikana laittaa muutamia viestejä, niin töistä kotiin mennessä alkaa olemaan akku jo loppusuoralla. 

Vierailija
28/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan näin täydellistä tyrmäystä osannut odottaa. Ehkä on sitten kohtuutonta olettaa, että mies ilmoittaisi milloin saapuu kotiin ja taitaa olla myös palstan mukaan kohtuuton toive se, että saisi nukkua edes 6 tuntia vuorokaudessa jos sattuu olemaan äiti.
ap

Vierailija
29/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:46"]

Niin, ja kaipasin tietenkin myös vähän etäisyyttä ja näkökulmaa asiaan. Eikä pieni olalletaputtelukaan ehkä olisi haitannut, mutta sitä lienee turha AV.lla odottaa :D Yritän niellä Koukkuniemen pitkälti siksi, että kalenteriin on jo varattu lapsen syntymän jälkeen ENSIMMÄINEN vapaa viikonloppu minulle. Miehellä niitä onnellinen n 15-20. ap

[/quote]

Kyllähän miehen pitäisi kunnioittaa myös sinun omaa aikaa. Väsyneenä kiukuttaa enemmän, mutta valitusviesteistä on harvemmin mitään iloa. Alkakaa sopia selkeämmin menoista ja tuloajoista, ettei tarvitse turhaan kiukuta. Toivottavasti saatte selvitettyä asian.

Vierailija
30/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:51"]

En ihan näin täydellistä tyrmäystä osannut odottaa. Ehkä on sitten kohtuutonta olettaa, että mies ilmoittaisi milloin saapuu kotiin ja taitaa olla myös palstan mukaan kohtuuton toive se, että saisi nukkua edes 6 tuntia vuorokaudessa jos sattuu olemaan äiti. ap

[/quote]

Viestissäsi kuulostit kovin itsekkäältä.

Vierailija
31/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun älypuhelimesta loppuu akku aika nopee varsinkin jos sillä on netissä, kuuntelee musaa tai pelaa. Normaalikäytössäkin saa laittaa joka ilta lataamaan. Mulla ei ole ihan uusi puhelin ja akku on jo vähän väsähtänyt. Joten hyvin onnistuu tuollainen akku loppuu tilanne mullekin 2015. Teknisesti. Miehellesi ehkä myös taktisesti.

Vierailija
32/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:51"]

En ihan näin täydellistä tyrmäystä osannut odottaa. Ehkä on sitten kohtuutonta olettaa, että mies ilmoittaisi milloin saapuu kotiin ja taitaa olla myös palstan mukaan kohtuuton toive se, että saisi nukkua edes 6 tuntia vuorokaudessa jos sattuu olemaan äiti. ap

[/quote]

Jos miehesi on töissä ja sinä kotona päivät niin et voi olettaa että miehesi pärjää alle kuuden tunnin katkonaisilla yöunilla ja tekee täyden työpäivän siihen päälle. Sinä voit nukkua päiväunet silloin kun kakarasikin nukkuu.

Vähän nyt järkeä niihin vaatimuksiin.

Vierailija
33/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et saanut tsemppauksia, koska todella paljon todella rasittavia valitusviestejä ei ole fiksua. Tee jotakin järkevämpää, jos et tykkää tilanteesta.

Vierailija
34/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompaa jos sopisitte että mies lähtee esim. la klo 15 ja palaa su klo 18 . Sama homma sitten sinulle, kun on sinun vuorosi viettää aikaa kavereiden kanssa tai mennä hotelliin nukkumaan.

Tuollainen odottelu, tai oletus että mies tietäisi selvännäkijänä mitä sinä haluat on turhan kuluttavaa, teille ja parisuhteelle.

Vierailija
35/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:51"]

[/quote]

Jos miehesi on töissä ja sinä kotona päivät niin et voi olettaa että miehesi pärjää alle kuuden tunnin katkonaisilla yöunilla ja tekee täyden työpäivän siihen päälle. Sinä voit nukkua päiväunet silloin kun kakarasikin nukkuu.

[/quote]
Minä olen töissä päivät, koen vaativan työni levoksi verrattuna näihin viikonloppuihinta, jolloin hoidan lasta yksin vuorokauden ympäri.

Ja miksi molempien uni olisi samaan aikaan katkonaista, eikö mieluummin kannata nukkua hyvin vuoroissa?
ap

Vierailija
36/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi teillä on?

Pitäkää unikoulua, että hän oppii nukkumaan. 

Ja tosiaan, tän päivän puhelimista loppuu akku tosi nopeasti.

Vierailija
37/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok mieheltä tehdä tuollaisia katoamistemppuja. Onkohan täällä kaikilla miehet, joilla on muita naisia yms, kun ovat ilmeisesti pitäneet ihan tavallisena tuota kuviota. Kyllä mies voi itse soittaa vaikka siitä kaverin puhelimesta ja ei se, että on illalla jossain tosiaankaan tarkoita sitä, että seuraavakin päivä on "vapaa". Ap on ihan oikeassa.

Vierailija
38/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juttelet miehen kanssa säännöt selviksi, mielestäni perheenisällä tulisi olla muutakin elämää viikonloppuisin kuin kaljoittelu kavereiden kanssa. Lisäksi äidillä on oikeus omaan aikaan. Valitusviesteillä et kyllä voita mitään, keskustele ennemmin suoraan asioista miehen kanssa.
.
Meillä ei soitella toisten perään kun ollaan kavereiden kanssa liikekannalla, hyvänyön viesti laitetaan, kun lapset on saatu nukkumaan, toinen voi lukea viestin kun ehtii. Ja sopimuksena on että kotiin tullaan vaikka aamuyöstä nukkumaan, kaupungille/kavereille ei jäädä yöksi, ellei tästä ole sovittu aiemmin.
.
Joskus alkuaikoina, nuorena, oli varsinkin miehellä oma opettelu tähän, kun tuntui ettei kyytiä ollut tai toinen vaihtoehto että taksiin ei ollut rahaa. Sovittiin että jos ei ole taksiin rahaa yöllä niin sitten ei ole rahaa ryypätäkään, ja jos käy niin että ryyppää rahansa niin sitten vaikka kävellään kotiin.
.
Nykyisin perheellisenä on mielestäni lähestulkoon elinehto että asioista sovitaan etukäteen, en minä ainakaan halua elää yksinhuoltajana parisuhteessa jossa lapset yhteisiä. Onneksi ei tarvitse, ja voi sanoa että meilläkin on väännetty äidin omasta ajasta jne.

Vierailija
39/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:51"]

[/quote]

[/quote]
Minä olen töissä päivät, koen vaativan työni levoksi verrattuna näihin viikonloppuihinta, jolloin hoidan lasta yksin vuorokauden ympäri.

Ja miksi molempien uni olisi samaan aikaan katkonaista, eikö mieluummin kannata nukkua hyvin vuoroissa?
ap
[/quote]

Kannattaa sit varmaa tuupaka kakara laitokseen täyshoitoon ja käydä siellä kerran kuussa. Saatpahan nukutuks ja levätyks.

Vierailija
40/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok ehdotus, että mies lähtee la iltapäivällä ja palaa su iltapäivällä! Siinä keskimääräinen mies menee yöksi naisen luo ja toipuu siitä päivän. Siis tosiaan, se tarkoittaa kyllä aivan varmasti sitä, että baarista haetaan seksiä. Älkää hei huijatko itseänne, jos teidän mies tekee noin. Se ei ole kavereiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan