Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisin miehen selitykseen? Akku loppu

Vierailija
07.06.2015 |

Mies on kavereiden kanssa viikonlopun juhlimassa. Aamulla tuli toiselta kaverilta viesti, että miehen akku loppu, että "hätätapauksessa" saan miehen kiinni tämän kaverin numerosta. Vituttaa. Keneltä loppuu oikeasti akku 2015, jos ei ole kännissä kavereiden kanssa suunnitellut koko juttua?!?
Tunnustan, lähettelen usein sunnuntai-iltaa kohden todella paljon todella rasittavia valitusviestejä, mutta minun fiilistä ei paranna se, että asioista ei sovita selkeästi ja minä aina odotan miestä kotiin viimeistään puolenpäivän aikaan, mies vasta silloin alkaa tehdä lähtöä.
En tietenkään kehtaa ruveta kaverin kautta kyselemään aikataulua. Olisi edes soittanut itse!
Olen siis yksin kotona vaativan lapsen kanssa. Usein nukumme osan yöstä vuoroissa, jotta varsinkin minä saisin tarpeeksi unta.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minun fiilis ja varsinkin minä... En ihmettele että "akku loppuu".

Vierailija
42/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko mä oikeasti ainoa nainen joka EI soittele miehelle silloin kun hän on kavereiden kanssa reissussa? Toki jos tulee jotakin oikeaa asiaa niin sitten, mutta yleensä ei. Saa viikonloppuna olla kavereiden kanssa ihan rauhassa. Sama toimii toisin päin, jos olen tyttökavereiden kanssa liikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rakentavista viesteistä!
Unokoulua on pidetty useasti, sairastelut vaan aina palauttavat lähtöruutuun. Seuraavan ajankohta on siirtynyt enimmäkseen syistä, joille emme kumpikaan mahda mitään.
Se, miksi ei sovittu nytkään aikatauluja tarkemmin, johtui siitä, että olimme jo sopineet että mies ei lähde, koska tämä on jo KOLMAS vapaa vkl hänelle kuukauden sisään. Mutta olin taas niin tyhmä, että annoin viime hetkellä luvan. Minulla on työviikon jälkeen puhtia ja suuret luulot itsestäni ja kun sanoin, että ok, niin kuvittelin että sovimme ihan vain yhdestä illasta.... Mutta tässä sitä taas ollaan. Suurin ongelma meillä siis tuo erimielisyys kohtuullisesta "kotiintuloajasta". Mutta pitänee ottaa käyttöön 21:n vinkki, jos ei kotiin suoriudu ajoissa niin ei tarvitse mennä ollenkaan.
ap

Vierailija
44/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte vaikka etukäteen sopia, että koska mies/sinä tulet takaisin kotiin, niin ei tarvitse pilata kummankaan iltaa valitusviesteillä. Vaikea edes ymmärtää, että miksei alustavasti sopisi aikoja valmiiksi? Minäkin 22-vuotiaana lapsettomana naisena sovin kumppanini kanssa, että koska tulen kotiin, oli meno mikä tahansa ja sama toisinpäin.

Vierailija
45/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos selvästi on sovittu, että meno kestää la-su, en kyllä ketään odottelisi kännireissulta vielä klo 12 mennessä kotiin. En itsekään jaksaisi tehdä lähtöä ihan silloin. Tietysti riippuu vielä, kuinka pitkä kotimatka on. Eri asia on, jos ei ole sovittu, että meno kestää yön yli. Silloin minäkin soittelisin jo että mikä kestää.

Vierailija
46/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:36"]Olenko mä oikeasti ainoa nainen joka EI soittele miehelle silloin kun hän on kavereiden kanssa reissussa? Toki jos tulee jotakin oikeaa asiaa niin sitten, mutta yleensä ei. Saa viikonloppuna olla kavereiden kanssa ihan rauhassa. Sama toimii toisin päin, jos olen tyttökavereiden kanssa liikenteessä.
[/quote]
En soittele, jos on selvästi sovittu, milloin palaa ja että ei soitella. minun aloitusviestini koskee näitä viikonloppuja, että ei selvästi sovita pelisääntöjä ja että mies on riippuvainen muiden kyydistä tai että pitää odottaa että ensin selviää ajokuntoon. Minulla on oletus että palaa aamulla tai viimeistään klo 12 ja siksi lähetän niitä viestejä kun seinät kaatuu kotona päälle. Eri asia, jos on osannut ennakoida, varata syömisiä ja keksiä etukäteen ohjelmaa!
ap

Vierailija
47/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sinäkin hotelliin viikonloppua viettämään, mies jää vuorostaan lapsen kotiin

Vierailija
48/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:36"]Olenko mä oikeasti ainoa nainen joka EI soittele miehelle silloin kun hän on kavereiden kanssa reissussa? Toki jos tulee jotakin oikeaa asiaa niin sitten, mutta yleensä ei. Saa viikonloppuna olla kavereiden kanssa ihan rauhassa. Sama toimii toisin päin, jos olen tyttökavereiden kanssa liikenteessä.
[/quote]
En soittele, jos on selvästi sovittu, milloin palaa ja että ei soitella. minun aloitusviestini koskee näitä viikonloppuja, että ei selvästi sovita pelisääntöjä ja että mies on riippuvainen muiden kyydistä tai että pitää odottaa että ensin selviää ajokuntoon. Minulla on oletus että palaa aamulla tai viimeistään klo 12 ja siksi lähetän niitä viestejä kun seinät kaatuu kotona päälle. Eri asia, jos on osannut ennakoida, varata syömisiä ja keksiä etukäteen ohjelmaa!
ap
[/quote]
No ei tuu noin aikasin.

Vierailija
49/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:51"]

En ihan näin täydellistä tyrmäystä osannut odottaa. Ehkä on sitten kohtuutonta olettaa, että mies ilmoittaisi milloin saapuu kotiin ja taitaa olla myös palstan mukaan kohtuuton toive se, että saisi nukkua edes 6 tuntia vuorokaudessa jos sattuu olemaan äiti. ap

[/quote] Mä en ymmärrä miksi tuoreen isän pitää häipyä viikonlopuiksi kavereiden kanssa? Epäkypsää touhua!!! Mutta et sinäkään ap tainnut olla kypsä tulemaan äidiksi? Sillä 6 tunnin yöunista ei tod. voi valittaa, tiedän monia jotka ovat VUOSIA selvinneet vähemmällä unella. Ja useimmiten se on kuitenkin lapsen äiti, joka joutuu heräilemään öisin, ainakin jos imettää. Että kyllä mun mielestä sun toiveet ja odotukset ON kohtuuttomia, mikset muka pysty yhtään selviämään aamuista lapsen kanssa ilman miestäsi? Ei se niin vaikeaa ole. Mutta jos mies on siis täysin kyvytön isäksi, niin mikset jätä sitä? Selvitä todennäköisesti paljon paremmin lapsen kanssa kahdestaan, kun ei koko ajan tarvii vahtia missä se mies menee.  Mutta ota säkin huomioon, että on yksinhuoltajia jotka pärjää mainiosti vaikeista öistä ja aamuista lapsen kanssa. En ymmärrä tota ajatustapaa, että KAIKKI pitäisi jakaa sen toisen kanssa, kyllä pienen lapsen äiti on kuitenkin se jolla se suurin vastuu on. Varsinkin jos mies on epäkypsä, niinkuin teidän tapauksessa taitaa olla. Mitä enemmän roikut miehessäsi, sitä enemmän se katoilee viikonlopuiksi. Onko oikeasti jonkun mielestä KIVAA pakottaa toinen olemaan vanhempi, kun häntä ei selvästikään kauheasti nappaa? Itse eroaisin mielummin kuin katselisin miehenreppanan juhlimisia kun itse on väsynyt.

Vierailija
50/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä. Tai siis, en tiedä mitä edes hain tältä ketjulta.
Halusin vain purkaa johonkin pahaa mieltä. En kehtaa kertoa kenellekään, että elän näin säälittävässä tilanteessa, että mies on juhlinut 3 viikonloppua kuukaudessa. Mies on oikeasti tosi hyvä isä. Parisuhteemme kanssa on vähän niin ja näin, lähinnä johtuen siitä että olen niin marttyyri ja väsynyt.
mutta kiitos asiallisia viestejä kirjoittaneet!
Ap

Vierailija
51/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:38"]Kiitos rakentavista viesteistä!
Unokoulua on pidetty useasti, sairastelut vaan aina palauttavat lähtöruutuun. Seuraavan ajankohta on siirtynyt enimmäkseen syistä, joille emme kumpikaan mahda mitään.
Se, miksi ei sovittu nytkään aikatauluja tarkemmin, johtui siitä, että olimme jo sopineet että mies ei lähde, koska tämä on jo KOLMAS vapaa vkl hänelle kuukauden sisään. Mutta olin taas niin tyhmä, että annoin viime hetkellä luvan. Minulla on työviikon jälkeen puhtia ja suuret luulot itsestäni ja kun sanoin, että ok, niin kuvittelin että sovimme ihan vain yhdestä illasta.... Mutta tässä sitä taas ollaan. Suurin ongelma meillä siis tuo erimielisyys kohtuullisesta "kotiintuloajasta". Mutta pitänee ottaa käyttöön 21:n vinkki, jos ei kotiin suoriudu ajoissa niin ei tarvitse mennä ollenkaan.
ap
[/quote]

Sori nyt, mutta kuulostaa vähän siltä, ettei miestä paljon perhe-elämä kiinnosta, jos melkein kaikki viikonloput viettää "jätkien kanssa". Eiköhän kuvioissa ole mukana muutakin, kuin vain miesporukassa kaljoittelua, valitettavasti. Akun loppuminen vielä puoltaa tätä teoriaa... nyt nainen vähän itsekunnioitusta kehiin.

Vierailija
52/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetyttaa vahan, etta etteko te paasta miestanne minnekaan?! Milta itsestanne tuntuisi, jos mies istuisi puhelin kourassa ja soittelisi/viesteilisi teille vahan valia, jos olisitte vaikka kavereiden kanssa jossain? Ja viela maarittelisi, etta moneltako sinun pitaa takaisin kotiin selvita? Tietysti asia on vahan eri, jos sina olet AINA kotona yksin lapsen kanssa ja mies rilluttelee jossain muualla koko ajan.

Ja vastaajille, jotka olivat sita mielta, etta mies menee varmaan pettamaan taman suunnitelman alla ja siita syysta tulee myos kotiin myohempaan: pettajat loytavat AINA tien pettamaan! Vaikka sitten kahlitsisitte ne patteriin kiinni... Jos ei luottamus pelaa ollenkaan, voi katsoa vahan peiliin ja miettia, etta haluanko todellakin elaa miehen kanssa, johon en voi luottaa.

Vierailija
53/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kannattaa opetella olemaan itsenäinen, mikä tarkoittaa sitä että sinä hoidat lapsen, ja viis välität miehesi juhlimisesta ja menoista. Äitiys on rankkaa, mutta jos lopetat mieheen takertumisen ja uskallat ajatella että pärjäät lapsesi kanssa yksin, niin sitten et myöskään odota mieheltäsi mitään, ja olet itsekin paljon onnellisempi. Äidit on usein väsyneitä, tiedän äitejä jotka on burn-outin partaalla monia vuosia. Mutta jossain vaiheessa se sitten helpottaa. Sitten usein osaakin avata silmänsä ja tajuta miten epäreilu mies on ollut monia vuosia, ja uskaltaa ehkä jopa jättää miehen.

Ja mun mielestä se ei ole tosi hyvä isä, joka juhlii 3 viikonloppua kuukaudesta , eikä ota huomioon sinun väsymystäsi ja tunteitasi! Älä huijaa itseäsi.

Vierailija
54/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää kännyn (Samsung) akku vain puoli päivää, ja sitä on hankala ladatakin kun laturi on rikki. Että kyllä se akku voi loppua...

Vierailija
55/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:51"]En ihan näin täydellistä tyrmäystä osannut odottaa. Ehkä on sitten kohtuutonta olettaa, että mies ilmoittaisi milloin saapuu kotiin ja taitaa olla myös palstan mukaan kohtuuton toive se, että saisi nukkua edes 6 tuntia vuorokaudessa jos sattuu olemaan äiti.
ap
[/quote]

Kuuluu ilmoittaa, milloin saapuu. Mutta akku voi loppua ja miehille se känny ja ilmoittaminen ei välttämättä ole kiin tärkeitä. Ne ei ymmärrä, että me naiset suivaannutaan siitä kunnei tiedetä aikataukuja, miehet ovat vain, että "no tuun joskus puolen päivän jälkeen", mikä tarkoittaa väliä 12-18. Nainen haluaa tietää, että onko se 12.05 vai 15.10. Itse ymmärrän sinua täysin. Ei kannata kuitenkaan turhaan suuttua, keskustelette rauhallisesti ja ilmaise, että sinua ärsyttää, kun et tiedä tarkkaan, milloin lies tulee, ja että miksi ei soittanut itse, että eikö perhe ole kuitenkin ykkösjuttu.. ja myös yrität ottaa vapaita viikonloppuja välillä itsellesikin:)

Vierailija
56/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:51"]Ap jatkaa vielä. Tai siis, en tiedä mitä edes hain tältä ketjulta.
Halusin vain purkaa johonkin pahaa mieltä. En kehtaa kertoa kenellekään, että elän näin säälittävässä tilanteessa, että mies on juhlinut 3 viikonloppua kuukaudessa. Mies on oikeasti tosi hyvä isä. Parisuhteemme kanssa on vähän niin ja näin, lähinnä johtuen siitä että olen niin marttyyri ja väsynyt.
mutta kiitos asiallisia viestejä kirjoittaneet!
Ap
[/quote]

No, ei kyllä tasan ole hyvä isä, jos viettää viikonloput erossa lapsesta ryyppyreissuilla ja mahdollisesti naisissa... Nyt järki käteen!

Vierailija
57/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiinnostava kuulla vähän yksityiskohtia, kannattais laittaa ne ihan siihen aloitusviestiin, niin ei tule sitten niin paljon väärinymmärryksistä johtuvia alapeukkuja.

Kauanko ootte olleet yhdessä, minkä ikäisiä olette, onko miehelle aina olleet kaverit ja kännimenot tosi tärkeitä vai onko vauvan myötä tullut siihen muutos? Onko vauva ollut kummankin harras toive? Minkä ikäinen vauva on nyt? Oletteko jutelleet pelisäännöt omiin menoihin liittyen ihan kunnolla ja ajatuksella, vai onko ne vaan sun saneluja, joihin mies vastaa "joo joo"? Nää kaikki tiedot selvittäis hiukan asiaa.

Yleisohjeena sanoisin, että miehille ei mitkään valitusviestit tehoa, ne pikemminkin ärsyttää ja rankasti. En siis ihmettele, vaikka akku olisi välillä loppu, että saisi olla rauhassa. Kerroit, että mies bilettää kolme viikonloppua kuukaudessa. Se on perheelliselle miehelle aivan liikaa! Sopikaa uudet säännöt: esim. yksi tai korkeintaan kaksi menoa kuukaudessa ja sama sinulle (jos tahdot mennä), vähintään yksi yhteinen viikonloppu kuukaudessa. Onko mahdollista laittaa vauva hoitoon välillä, esim. parin kuukauden välein teillä olisi täysin kahdenkeskinen viikonloppu?

Tietty on mahdollista, että mies ihan oikeasti pakenee kotielämää. Silloin sun kannattaa miettiä, haluatko aina tulla tärkeysjärjestyksessä kaukana kavereiden jälkeen vai otatko ja eroat.

Vierailija
58/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sanonut, että miksi että _etukäteen_ keskustelleet/sopineet/pistäneet edes tekstiviestillä ilmoituksena, että milloin mies palaa kotiin. Ei silloin voi olettaa yhtään mitään, jos mitään ei ole sovittuna! Ja mies voi olla hyvä isä, mutta ota itsellisikin omaa aikaa ilman miestä ja vauvaa välillä. Voisitte keskustella myös paremmalla ajalla, että millaisia oletuksia tai toivomuksia teillä on tällaisten menojen yleisyyden ja aikataulujen suhteen.
.
T. Se 22-vuotias

Vierailija
59/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ilmoita milloin menee töihin tai tulee. Joka päivä saan arpoa kotona sitä ja jos kysyn niin suuttuu. Oon vielä vuoden hoitovapaalla ja palaan töihin v

itten. Enpä taida vaivautua töistäni kertomaan sitten. Mies ihmettelee miksi kyselen. No enpä ajatellut olla 24/7 kotona mutta nyt vaan tilanne on näin. Paha sopia mitään kun en tiedä koska tulee = lapselle on vahti. Pari isompaa pärjää kyllä ilman hoitajaakin jo. Mutta siis voi kolmannenkin kohdalla olla epäselvää aikuiselle miehelle se ettei kotona olin voi olla siellä 24/7.

Vierailija
60/78 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:26"]

Nyt juttelet miehen kanssa säännöt selviksi, mielestäni perheenisällä tulisi olla muutakin elämää viikonloppuisin kuin kaljoittelu kavereiden kanssa. Lisäksi äidillä on oikeus omaan aikaan. Valitusviesteillä et kyllä voita mitään, keskustele ennemmin suoraan asioista miehen kanssa. . Meillä ei soitella toisten perään kun ollaan kavereiden kanssa liikekannalla, hyvänyön viesti laitetaan, kun lapset on saatu nukkumaan, toinen voi lukea viestin kun ehtii. Ja sopimuksena on että kotiin tullaan vaikka aamuyöstä nukkumaan, kaupungille/kavereille ei jäädä yöksi, ellei tästä ole sovittu aiemmin. . Joskus alkuaikoina, nuorena, oli varsinkin miehellä oma opettelu tähän, kun tuntui ettei kyytiä ollut tai toinen vaihtoehto että taksiin ei ollut rahaa. Sovittiin että jos ei ole taksiin rahaa yöllä niin sitten ei ole rahaa ryypätäkään, ja jos käy niin että ryyppää rahansa niin sitten vaikka kävellään kotiin. . Nykyisin perheellisenä on mielestäni lähestulkoon elinehto että asioista sovitaan etukäteen, en minä ainakaan halua elää yksinhuoltajana parisuhteessa jossa lapset yhteisiä. Onneksi ei tarvitse, ja voi sanoa että meilläkin on väännetty äidin omasta ajasta jne.

[/quote]

Ainoastaan luuseri mies suostuisi noihin ehtoihisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan