Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä niistä, jotka kyselevät koska teette lapsia?

Vierailija
07.06.2015 |

Itseä kuvottaa. Pitkään hoidoissa käyneenä tekee mieli karjaista pää punaisena, että oletko ihan vajaa. Ei tollasta kysytä. Sitten vielä jos aletaan inttää, että no miksi ei vielä? Aaarrrgh! Sitä paitsi, mitä se kenellekään kuuluu?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:16"]

Olen tällä hetkellä raskaana, odotan meidän esikoista. Anoppi on jo 4 vuotta vihjaillut lapsenlapsesta, se on ollut äärimmäisen ärsyttävää. Mutta kaikkein ärsyttävintä on se, että nyt jo kysellään, että teenhän sitten heti toisen perään, vuoden ikäerolla. No en tee. Jos mahdollisesti halutaan joskus toinen lapsi (ei olla vielä varmoja) niin se syntyy vasta monen vuoden päästä. Mies ei ehdottamasti halua kahta vaippaikäistä samaan aikaan enkä minä liioin. Odotan jo kauhulla sitä hetkeä kun ristiäisissä kysellään, että kai on seuraava jo tulossa?

[/quote]

Kaikesta te sitten osaattekin tehdä ongelman. Onko tosiaan ihan mahdoton sanoa, ja normaaliin keskustelusävyyn esimerkiksi, että teidän mielestä vähän pidempi ikäero on parempi? Pitääkö haastaa riitaa niskavillat pörhössä?

[/quote]

Eiköhän riitaa haasta se, joka pyytämättä alkaa tyrkyttää mielipiteitään siitä, koska muiden ihmisten pitäisi hankkia lapsia. Onko ihan mahdotonta olla puuttumatta muiden ihmisten henkilökohtaisiin asioihin?

[/quote]

Viisi sanaa joiden avulla pääsee elämässä huomattavasti helpommalla: Jos provosoidaan, ei pidä provosoitua.

Ei tässä elämästä kukaan pääse läpi ilman jonkunasteista vitutusta - joten ei sitä kannata ehdoin tahdoin osakseen ottaa. Antaa ihmisten höpöttää - sanoo siihen jotain nasevaa vastaukseksi ja jättää asian siihen.

Vierailija
62/67 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa minua mitenkään. Olen puhunut avoimesti mm. keskenmenosta. On ollut lohduttavaa kuulla monen muunkin vastaavia kokemuksia. Parin ystävän kanssa on myös puhuttu lapsettomuushoidoista. En ole udellut intiimejä yksityiskohtia, mutta olen kuunnellut ja toivottavasti auttanut sillä tavalla. Mun mielestä jaettu huoli on helpompi kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:19"]

Kaikki näköjään ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneita, kuinka joku KEHTAA puhua ja kysyä. Suurin osa ihmisistä ei kysele pahuuttaan.

[/quote]

Ei, vaan siksi, että ovat ihan hemmetin typeriä ja moukkamaisia.

Vierailija
64/67 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:16"]

Olen tällä hetkellä raskaana, odotan meidän esikoista. Anoppi on jo 4 vuotta vihjaillut lapsenlapsesta, se on ollut äärimmäisen ärsyttävää. Mutta kaikkein ärsyttävintä on se, että nyt jo kysellään, että teenhän sitten heti toisen perään, vuoden ikäerolla. No en tee. Jos mahdollisesti halutaan joskus toinen lapsi (ei olla vielä varmoja) niin se syntyy vasta monen vuoden päästä. Mies ei ehdottamasti halua kahta vaippaikäistä samaan aikaan enkä minä liioin. Odotan jo kauhulla sitä hetkeä kun ristiäisissä kysellään, että kai on seuraava jo tulossa?

[/quote]

Kaikesta te sitten osaattekin tehdä ongelman. Onko tosiaan ihan mahdoton sanoa, ja normaaliin keskustelusävyyn esimerkiksi, että teidän mielestä vähän pidempi ikäero on parempi? Pitääkö haastaa riitaa niskavillat pörhössä?

[/quote]

Eiköhän riitaa haasta se, joka pyytämättä alkaa tyrkyttää mielipiteitään siitä, koska muiden ihmisten pitäisi hankkia lapsia. Onko ihan mahdotonta olla puuttumatta muiden ihmisten henkilökohtaisiin asioihin?

[/quote]

Viisi sanaa joiden avulla pääsee elämässä huomattavasti helpommalla: Jos provosoidaan, ei pidä provosoitua.

Ei tässä elämästä kukaan pääse läpi ilman jonkunasteista vitutusta - joten ei sitä kannata ehdoin tahdoin osakseen ottaa. Antaa ihmisten höpöttää - sanoo siihen jotain nasevaa vastaukseksi ja jättää asian siihen.

[/quote]

Me ollaan sanottu anopille jo koko neljä vuotta jokaiseen vihjaukseen, että ei, emme ole vielä tekemässä lapsia ja ei, emme tiedä koska niitä meille suodaan. Ystävällisesti ja jämäkästi. Ei vain ole mennyt perille. Niin ei tunnu menevän nytkään kun sanomme, että emme tiedä tuleeko toista lasta ja jos tulee, niin ei ainakaan heti. En vain tajua miksi pitää jaksaa kysellä kun kerran vastauksen on jo saanut. 

Vierailija
65/67 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:32"]

Ahhahaa, parasta oli kun veljen vaimo kysyi minulta (vastasyntyneen yh:lta), että koskas tekasin toisen ja kai heti ensi talveksi. Joo, ilman muuta.

[/quote]

??

Pienet ikäerot on ihan ok.

[/quote]

Ja varmaankin on kunkin perheen ihan itse päätettävissä, miten pitkän ikäeron lapsilleen haluaa. Jonkun mielestä pieni ikäero on ok, toisen mielestä kauhea ajatuskin. Joku kolmas ei ehkä koskaan onnistu saamaan sitä toista lasta, vaikka miten yrittäisi.

Miten vaikea on tajuta, että ihmiset ja mielipiteet ovat erilaisia?

Vierailija
66/67 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:19"]

Kaikki näköjään ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneita, kuinka joku KEHTAA puhua ja kysyä. Suurin osa ihmisistä ei kysele pahuuttaan.

[/quote]

Vaan miksi? Mitä ihmettä toisten seksielämä ja lisääntyminen kuuluu kenellekään ulkopuoliselle? Tilastollisesti noin 80% suomalaisista saa elinikänsä aikana kondylooman. Kyseletkö ihmisiltä myös siitä, että joko ovat omansa saaneet? Sehän on yleistä, kai siitä voi normaalisti puhua?

[/quote]

Sukupuolitaudit ja lapsisuunnitelmat eivät ole ihan rinnasteisia asioita, vai ovatko sinusta?

[/quote]

Kummatkin kuuluvat sinulle ihan yhtä vähän.

Vierailija
67/67 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tuollaisia kyselijöitä äärimmäisen moukkamaisina.

Korkeintaan kaikkein lähimpien ystävien kanssa voi illanistujaisissa muutaman ottaneena jutustella lapsiasioista, ja silloinkin ensin kierrellen kaarrellen ja siten, että ei kysyä töksäytä suoraan, vaan normaalina parhaiden kavereiden jutusteluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan