Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsismia vai ei?

Vierailija
07.06.2015 |

Itseä on jo jonkin aikaa miettyttänyt eräs nykyään entinen ystävä. Hän on joskus minulle itse sanonut ettei kykene empatiaan/myötätuntoon ja sen olen viimeisen vuoden aikana huomannut itsekin. Mutta mielestäni hän ei muuten vastaa narsistin kuvausta. Minulle itsellenni ainakin tuo ettei kykene empatiaan on aikamoinen varoitusmerkki ja mielestäni ihminen ei voi olla terve jos ei siihen kykene.. Onko sitten muita persoonallisuus häiriöitä mihin tämä sopisi vai joku lievempi versio narsismista? :/ Jäänyt vaan vaivaamaan itseä kun olen tosiaan päässyt todistamaan sitä ettei kyseinen henkilö ihan oikeasti siihen empatiaan pysty :D Onko muilla muuten kokemuksia vastaavasta tai narsismista ylipäätään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/6 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole narsismia paitsi ehkä itsesi kohdalla, koska yrität väkisin vääntämällä etsiä ystävästäsi ongelmia ja diagnosoida häntä sairaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että on vaan tunnepuolella vähän yksinkertainen.

Vierailija
4/6 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule. Pitäskö sun jättää noi diagnoosit vaan ihan ammattilaisille?

Vierailija
5/6 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

To olisi itseasiassa ollut aika loistava idea, siis kysyä häneltä että onko hän narsisti :D Nykyään en kyllätiedä viitsisinkö menä kysymään kun ei olla enää missään väleissä ja olisi varmaan aika outoa jos ihan puskista tulisin kysymän että onko hän narsisti :D ap.

Vierailija
6/6 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen empatiakyvyttömyys sopii joihinkin toisiin pers. häiriöihin itse asiassa paremmin kuin narsismiin. Ja pitää muistaa että narsismia monenlaista, ainakin kolmea eri tyyppiä. Useimmat narsistit eivät kuitenkaan lähde väkivallan tai lainrikkomisen tielle saavuttaakseen haluamansa. Ovat ennemminkin kuin hiekkalaatikolla olevia lapsia, jotka kokevat oikeudekseen esim. ottaa toisten lelut lainaan, mutta eivät hautaa toista hiekkaan jos tämä pistää hanttiin. Psykopaatit ja sosiopaatit taas saattaisivat niin tehdäkin.