Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko lapsellisella oikeus kumppaniin

Vierailija
07.06.2015 |

Eroa miettiessäni olen miettinyt paljon sitä, että loppuelämän joutuisi olemaan yksin. Meidän avioliittomme vetelee viimeisiään ja oikeastaan varmaan vain lasten ja tavan vuoksi tässä enää ollaan ja itse myös siksi että pelkään yksinäisyyttä.

Mies tietenkin voi käydä laittamassa muita naisia eron jälkeenkin ja miehen on muutenkin helpompi löytää uusi kumppani. Itse kuitenkaan en voisi kuvitella uutta suhdetta niin kauan kun lapset ovat kotona. En ymmärrä missä vaiheessa edes olisi mahdollista saada uusi suhde niin vakaalle pohjalle, että uuden kumppanin voisi esitellä lapsille. Lisäksi mulla on jo valmiiksi valtava syyllisyys siitä, että eron tullessa en voi kaikkea aikaa viettää lasten kanssa, ovathan he etävanhemmallakin.

Lisäksi seksi kenenkään muun kanssa tuntuisi hyvin kaukaiselta ajatukselta. Omalla laillaan ajatus siitä, että kelpaisin kenellekkään muulle kiehtoo kovastikin, mutta täytynee myöntää tämän suhteen jäljiltä itsetuntoni olevan niin totaalisen romuna, etten ikipäivänä kehtajsi petipuuhiin kenenkään kanssa. En myöskään ole mikään yhdenillan juttujen harrastaja. Kun lapset olisivat isällään pyrkisin itse olemaan töissä, jotta voisin olla lasten kanssa mahdollisimman paljon kun he ovat minulla. Tästäkin syystä aika eron jälkeen vaikuttaisi hyvin yksinäiseltä ja seksittömältä ja ennenkaikkea läheisyydettömältä, joka kuulostaa kamalalta.

Olen myös aina ajatellut meneväni vain kerran naimisiin, olen jotenkin sitä mieltä, että kerran olen yhdessä avioliitossa epäonnistunut, tuskin onnistuisin toisessakaan. Varmaan myös siksi, että olen kasvanut perheessä, jossa vanhemmat ovat yhdessä ja itselleni nuorena ajatus puolivanhemmista oli maailmanloppu, en ikipäivänä haluaisi sitä omille lapsilleni.

Eli miten te muut olette asian ratkaisseet? Oletteko jääneet avioliittoon joka aiheuttaa enemmän huonoa, kuin hyvää oloa vai tyytyneet elämäänne yksin? Vai olenko mä ainoa, joka ajattelee näin ettei lapsellisella naisella ole enää oikeutta uuteen kumppaniin, kun vanhallekkaan ei ole ollut riittävän hyvä puoliso?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää, se sattuu aikansa kun eroaa mutta lopulta tulee parempi olo kuin aikaisemmin.

Vierailija
2/8 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 01:02"]Älä jää, se sattuu aikansa kun eroaa mutta lopulta tulee parempi olo kuin aikaisemmin.
[/quote]
Jollain tapaa kuvittelisin eron olevan helpotus, mutta ajatus loppuelämän yksinolosta tuntuu ahdistavalta. Olen varmaan kieroon kasvanut ajatukseni kanssa, että jos kerran avioliitossa epäonnistuu, ei ole oikeutta yrittää uudelleen, etenkään kun on lapsia. Muistan vieläkin lapsuudestani ahdistuksen, kun edes ajattelin, että mitä jos vanhempani eroavat ja kuvioon tulee joku puolikas. Mietin jo valmiiksi tapoja olla mahdollisimman kamala j ajattelin etten koskaan antaisi vanhemmilleni anteeksi, jos löytäisivät uuden kumppanin. Jostain syystä olen sitä mieltä ettei pienten lasten äidillä ole oikeutta uuteen kumppaniin:/

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kuitenkin yrittäisitte saada homman toimimaan miehen kanssa. Onko tuo ero parempi vaihtoehto kellekään. 

Vierailija
4/8 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 01:32"]Mitä jos kuitenkin yrittäisitte saada homman toimimaan miehen kanssa. Onko tuo ero parempi vaihtoehto kellekään. 
[/quote]
Ollaanhan sitäkin yritetty, mutta miehellä ei tunnu enää olevan kiinnostusta edes yrittää saada hommaa toimimaan ja itse alan olla todella loppu siihen, että kokoajan koitan vain miellyttää miestä ja olla hyvä vaimo. Yksin kun ei parisuhdetta pysty pelastaa, jos toisella ei halua siihen ole. Valitettavasti.

Vierailija
5/8 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se kumppani löytyy kyllä. Ja sitten seksi ja uuden miehen esittely lapsille sujuu ihan itsestään.

Vierailija
6/8 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painin täsmälleen samojen ongelmien kanssa kuin ap. :/

Vierailija
7/8 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole oikeutta sinulla.

Vierailija
8/8 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 01:51"]Painin täsmälleen samojen ongelmien kanssa kuin ap. :/
[/quote]
Ikävä kuulla, että meitä on enemmänkin. :( tsemppiä sulle!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme