Mistä materiaalista valmistetut vaatteet jätät mieluummin kauppaan?
Onko jotain tiettyä vaatemateriaalia, jonka ostamista et edes harkitse vaikka vaate olisi kuinka kaunis?
Kommentit (69)
Mun yksi lempineuleistani on ostettu joskus aikoja sitten reissusta jostain halpakaupasta, taitaa olla 100% polyesteria. Pesty ties miten monta kertaa ja ei ole mennyt miksikään, ei nyppyyntynyt, ei haalistunut eikä saumat kierrä. Ei ne kaikki välttämättä paskoja ole🤷♀️
Miksi pelkäätte polyesteriä niin paljon? Polyesteri on hyvä ja kestävä materiaali, jota on helppo jatkojalostaa. Villa kutittaa, polyesteri ei. Se kestää 60 asteen pesunkin.
Minulla on H&M:ltä ostettu 20 e maksanut kierrätyspolyesteristä tehty neule, jonka laatuun olen tosi tyytyväinen.
P.s. Suurin osa tämän päivän tekstiileistä sisältää polyesteriä. Se on mainettaan parempi materiaali.
Tekniset vaatteet ja ulkoiluvaatteet ovat yleensä täysin keinokuituisia, ja niitä tulee osteltua. Ajavat asiansa.
Untuvaa sisältävät takit haisevat jo hirvittävälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäätte polyesteriä niin paljon? Polyesteri on hyvä ja kestävä materiaali, jota on helppo jatkojalostaa. Villa kutittaa, polyesteri ei. Se kestää 60 asteen pesunkin.
Minulla on H&M:ltä ostettu 20 e maksanut kierrätyspolyesteristä tehty neule, jonka laatuun olen tosi tyytyväinen.P.s. Suurin osa tämän päivän tekstiileistä sisältää polyesteriä. Se on mainettaan parempi materiaali.
Ja nuo siliävätkin helpommin kuin puuvilla yms.
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi lempineuleistani on ostettu joskus aikoja sitten reissusta jostain halpakaupasta, taitaa olla 100% polyesteria. Pesty ties miten monta kertaa ja ei ole mennyt miksikään, ei nyppyyntynyt, ei haalistunut eikä saumat kierrä. Ei ne kaikki välttämättä paskoja ole🤷♀️
Polyesteri on kyllä kestävää, mutta mielestäni hiostavaa ja muutenkin epämiellyttävää päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki missä mainostetaan eettistä tuotantoa.
Ja mitäs vikaa on eettisessä tuotannossa?
Tekonahka (tai siis "vegenahka"), akryyli ja kaikki sellaiset halvat vaatteet, jotka ei muka kestäisi pesua kotona.
Tekonahka alkaa hilseillä käytön/iän myötä, eikä sitä voi korjata.
Vierailija kirjoitti:
Rayonia sisältävät vaatteet
Ei taideta paljoa tarjotakaan kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Antti Tapanista tehdyt.
Tarkoitatko Antti Tuiskun tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on H&M:ltä ostettu 20 e maksanut kierrätyspolyesteristä tehty neule, jonka laatuun olen tosi tyytyväinen.P.s. Suurin osa tämän päivän tekstiileistä sisältää polyesteriä. Se on mainettaan parempi materiaali.
Ja nuo siliävätkin helpommin kuin puuvilla yms.
Polyestereita on niin paljon erilaisia. Esimerkiksi joku polyesterisekoite voi ollakin ihan kiva. Ja ilmeisesti urheiluvaatteissakin voi olla hyviä kokopolyesterisia. Mutta suurin osa naisten vaatteista tuntuu olevan sitä polyesteria joka tuntuu kylmältä kylmällä ilmalla ja pienikin hikoilu saa taas saman vaatteen tuntumaan muovipussilta. Siksi en sano ehdottomasti ei polyesterille mutta kyllä mietin aika pitkään jos löydän muuten kivan polyesterivaatteen.
Vierailija kirjoitti:
Oravannahka
Kuinka usein, näet kaupoissa oravannahka tuotteita?
Kaikki missä mainostetaan eettistä tuotantoa.