Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On epäreilua että perheellisten työpoissaoloja katsotaan suopeammin kuin lapsettomien

Vierailija
31.01.2022 |

Perheelliset saavat olla luvan kanssa pois töistä moninkerroin. Omien sairaspoissaolojen lisäksi myös lasten sairaspoissaolot ovat usein palkallisia. Niin epäreilua!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin todella epäreilua... auta armias kun lapseton sairastuu niin alkaa työssä pulina siitä että lapseton varmaan ryyppäsi eilenö

Vierailija
2/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat korkeammalla asteella yhteiskunnallisesti. Rouvia ja herroja. Korttipakan kovimpia. Siksi. Lisääntymättömyys on eläimelle epäonnistuminen tai tappio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun äkkiä tekemään niitä lapsia niin pääset tästäkin nauttimaan. Ei tarvitse kateudesta rutista.

Vierailija
4/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä hyvät työpaikat. Eihän normaalisti voi tai ole varaa olla sairaana. Edes korona-aikana.

Vierailija
5/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo perheelliset on kovimpia valittamaan jos lapseton sairastuu työpaikalla.

Vierailija
6/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on kuitenkin samat mahdollisuudet. Jokainen voi tehdä lapsia, saadakseen olla poissa töistä!

Se on sitä yhdenvertaisuutta: tee lapsia!

Oikea sana aloituksessa olisi ollut monin verroin.

Vierailija
7/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani vielä sinkku minulle jopa perheellinen esimies sanoi ihan suoraan että odottaa minun joustavan enemmän kun ei ole lapsia.

Vierailija
8/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpäniin

Vierailija
9/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mua ikinä kiinnostanut kenenkään poissaolot. Tuo on jotain matalapalkkaisten alojen juoruilua.

Vierailija
10/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on kuitenkin samat mahdollisuudet. Jokainen voi tehdä lapsia, saadakseen olla poissa töistä!

Se on sitä yhdenvertaisuutta: tee lapsia!

Oikea sana aloituksessa olisi ollut monin verroin.

Ei, kaikilla ei ole samat mahdollisuudet eikä jokainen voi tehdä lapsia.

Vierailija
11/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani vielä sinkku minulle jopa perheellinen esimies sanoi ihan suoraan että odottaa minun joustavan enemmän kun ei ole lapsia.

Kertoo jotain vaan esimiehestäsi. Mulle ei ole ikinä ehdotettu mitään tuollaista.

Vierailija
12/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, kaikki yli 10-vuotiaita, enkä ole koko työurallani ollut ainuttakaan päivää pois lapsen sairauden vuoksi. Kaikenlaisten muiden saikuttajien "maanantaimigreeneitä" sen sijaan sijaistanut vaikka kuinka.

Vierailija
13/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat korkeammalla asteella yhteiskunnallisesti. Rouvia ja herroja. Korttipakan kovimpia. Siksi. Lisääntymättömyys on eläimelle epäonnistuminen tai tappio.

Me lisääntymättömät ollaankin Ässiä ja Jokereita, me ei yhden Pata Rouvan mielipiteelle korvaamme lotkauteta. 😘

Vierailija
14/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mua ikinä kiinnostanut kenenkään poissaolot. Tuo on jotain matalapalkkaisten alojen juoruilua.

Siinä vaiheessa alkaa kiinnostaa, kun sairastajan työt tulevat sinun tehtäväksi.

Vierailija
15/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa alkaa kiinnostaa, kun sairastajan työt tulevat sinun tehtäväksi.

Niin eli matalapalkkaiset alat, ei ole mun alaani.

Vierailija
16/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta, kaikki yli 10-vuotiaita, enkä ole koko työurallani ollut ainuttakaan päivää pois lapsen sairauden vuoksi. Kaikenlaisten muiden saikuttajien "maanantaimigreeneitä" sen sijaan sijaistanut vaikka kuinka.

No puolisosi työkavereilla olisi varmaan sanansa tähän keskusteluun..

Vierailija
17/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että olisin kyllä pääsyt töissä data kertaa helpommalla kuin kotona sairaan lapsen kansa. Se ei todellakaan ole mitään lepoa, varsinkin kun yleensä saat vielä itse saman flunssapöpön tai mahataudin. Kun lapsi oli isompi, niin yleensä tein etätöitä samalla.

Ei kannata olla katkera lapsellisille ja aina voit hankkia itsekin lapsia, niin pääset nauttimaan eduista. Kyllä itsekin lapsettomana sinkkuna tajusin sen, että se on olen minä joka jää pitempään töihin, jos tuli äkillinen tarve. Onhan se lapsi haettava sieltä päiväkodista ja se todellakin olin minä, joka sinkkuna pystyi jäämään pitempään töihin.

Vierailija
18/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun äkkiä tekemään niitä lapsia niin pääset tästäkin nauttimaan. Ei tarvitse kateudesta rutista.

Minusta tuntuu kyllä että minun ei tarvitse tehdä yhtään mitään saadakseni tasa-arvoista kohtelua työpaikkallani. Se kuuluu minulle muutenkin.

Vierailija
19/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyisin aloittajalta, että miten sellaisessa tilanteessa mielestäsi tulisi toimia, jos alle kouluikäinen lapsi on sairaana? Pitäisikö lapsi jättää kotiin ja lähteä töihin? Hoitoonhan sairasta lasta ei voi viedä.

Onneksi meidän työpaikalla on työnantajan maksama sairaan lapsen hoitopalvelu, niin voi lähteä töihin, vaikka lapsi olisikin sairaana. Tällainen tulee työnantajalle kuitenkin halvemmaksi kuin se, että työntekijä olisi poissa tuottavasta työstä.

Vierailija
20/20 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli matalapalkkaiset alat, ei ole mun alaani.

Eipä ne ole kantaväestön hommia ollut enää pitkään. Antaa muiden tehdä pilkka hinnalla hommia. Saman saa tekemättäkin.

Työnteko ei enää kannata.